رنگ روغن صنعتی چیست؟

رنگ های صنعتی می توانند بر روی سطوح داخلی یا خارجی مانند چوب، فلز، سنگ، گچ و تخته ترکیبی که به طور صحیح آماده و آستر کاری شده اند، استفاده شوند. همچنین این رنگ ها برای استفاده در ماشین آلات مناسب هستند. توجه داشته باشید که این نوع رنگ تنها برای مصارف تخصصی و حرفه ای در نظر گرفته شده است و مصرف خانگی ندارد. در این مقاله قصد داریم در خصوص رنگ روغن صنعتی و کاربرد و مزایای آن صحبت کنیم.

با توجه به موارد گفته شده در پاراگراف قبل، به نظر شما رنگ روغن چیست؟ به طور کلی رنگ های صنعتی مایعات یا پودر های رنگدانه ایی هستند که برای محافظت و یا زیبا سازی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های صنعتی در صنایع هوافضا، معماری و ساختمان سازی، خودرو سازی و صنایع الکترونیک استفاده می شوند. برخی از رنگ های صنعتی با قلم مو یا غلطک بر روی سطوح اعمال می شوند و برخی دیگر از انواع آن ها به وسیله پیستوله و اسپری مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ روغن رنگی است که در مجاورت هوا خشک می شود و به صورت سخت در می آید. این رنگ معمولا ظاهر براقی دارد و برای رنگ آمیزی سطوحی که در فضای باز یا در معرض سایش سخت بر اثر تغییرات دما هستند، استفاده می شود.

رنگ روغن صنعتی در چه مواردی کاربرد دارد؟

رنگ روغن

همان طور که گفتیم، رنگ های صنعتی برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند بر روی سطوح داخلی یا خارجی چوب، فلز، سنگ، گچ و تخته ترکیبی که به شکل استاندارد و صحیح آماده سازی شده اند، استفاده شود.

سوالات متداول در خصوص رنگ روغن

  • افراد کنجکاو هستند که بدانند رنگ روغن صنعتی چیست.

این رنگ یک رنگ روغن پر کاربرد و همه منظوره بر پایه روغن آلکید است و برای رنگ آمیزی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ روغن صنعتی

  • آیا رنگ روغن صنعتی بر پایه روغن است؟

معمولاً اصطلاح «رنگ روغن» برای توصیف محصولات پوششی مبتنی بر روغن به کار می رود. این رنگ ها سطحی براق را به شما عرضه می کنند. بسیاری از رنگ های بر پایه آب و لاتکس نیز امروزه اصطلاح رنگ روغن را با خود به دوش می کشند؛ اما به طور کلی بیشتر رنگ های روغنی بر پایه رزین آلکیدی قرار دارند.

  • آیا رنگ روغن صنعتی قابل استفاده بر روی سطح چوب است؟

بله. رنگ روغن به سطح چوب جذب می شود. البته رنگ های روغنی به آرامی بر روی سطوح اعمال و به سختی خشک می شوند. این به این معنی است که رنگ روغن بر روی اکثر سطوح به خوبی اعمال می شود. با این حال، وجود یک لایه پرایمر هرگز صدمه ای به سطح نمی زند و باعث ماندگاری بیشتر رنگ می شود.

  • رنگ روغن چگونه ساخته می شود؟

رنگ روغن توسط یک نوع رزین آلکیدی که در نوعی حلال حل می شود، ساخته می شود. همانطور که حلال در مرحله اول تبخیر می شود، نوعی لاک چسبناک را به وجود می آورد. رزین با اکسیژن موجود در هوا واکنش می دهد و یک پوشش سخت ایجاد می کند. به این ترتیب رنگ روغن تشکیل می شود. البته لازم است بدانید، رنگ های پوششی دو جزء دارند و به تنهایی واکنشی ندارند.

کاربرد ها و مزایای استفاده از رنگ روغن صنعتی

رنگ روغن صنعتی

رنگ های صنعتی دوام و زیبایی فوق العاده ای را برای سطوح مختلف به ارمغان می آورند. این رنگ ها اغلب در تجهیزات ذیل مورد استفاده قرار می گیرند:

  • تجهیزات سنگین
  • دستگاه های صنعتی
  • سازه های فرا ساحلی
  • دکل های ارتباطی
  • تجهیزات کشاورزی
  • و موارد دیگر…

در صورتی که قصد داشته باشید یک سطح گسترده مانند پل را رنگ کنید یا تنها قصد رنگ کردن چند میله را داشته باشید، این رنگ به خوبی سطح شما را پوشش می دهد و طیف گسترده ای از براق بودن ها را بر اساس نوع خود به شما عرضه می کند.

تماس با ما

سخن آخر

در این مقاله در خصوص رنگ روغن صنعتی و کاربرد و مزایای آن صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده نسبت به چیستی این رنگ و کاربرد های گسترده آن اطلاع کسب کردید. شما می توانید انواع مختلف رنگ روغن با کیفیت را از فروشگاه های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. امروزه فروش محصولات به دو شکل حضوری و آنلاین انجام می شود. در هنگام خرید آنلاین محصول، لازم است به اعتبار و برند فروشگاه دقت داشته باشید تا محصولی با کیفیت و مرغوب به دست شما برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید