آموزش جدیدترین روش نصب موکت

یادگیری نحوه نصب موکت می‌تواند یک چالش به نظر برسد. با برنامه‌ریزی، اندازه‌گیری‌های دقیق و ابزار تخصصی مناسب، نصب موکت با چسب امکان‌پذیر است. نصب موکت با چسب موکت توسط خودتان می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جدیدترین آموزش نصب موکت با چسب آشنا کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای نصب موکت

در ادامه جدیدترین آموزش نصب موکت، به سراغ مراحل مهم انتخاب و تهیه ابزارهای مورد نیاز برای نصب موکت می‌رویم. ابزارهایی که شما برای نصب موکت نیاز دارید، عبارتند از:

  • موکت جدید
  • چسب موکت
  • چسب دو طرفه
  • پودر سنگ و سیمان
  • چسب بتن و آب
  • چکش پلاستیکی
  • ماژیک
  • کاتر
  • متر فلزی
  • کاردک
  •  قلم مو
  • جارو برقی
جدول مشخصات نصب موکت با چسب
نام محصولبهترین مواد برای زیرسازی کفبهترین چسب موکتبهترین چسب برای نگهداشتن موکت حین نصببهترین چسب برای چسباندن لبه موکت
موکتترکیب چسب بتن با آب یا دوغاب پودر سنگ و سیمانچسب موکت بل و قوامچسب دو طرفهچسب موکت و چسب اپوکسی

مراحل نصب موکت

۱- اتاق را اندازه‌گیری کنید

هنگام نصب موکت جدید، با اندازه گیری دقیق اتاق با متر فلزی شروع کنید. طول و عرض اتاق را اندازه‌گیری نمایید. اندازه‌ها را با هم ضرب کنید تا متراژ اتاق را بر حسب متر مربع بیابید.

اگر اتاق یک مستطیل کامل نیست، متراژ مربع اتاق را در بخش اندازه‌گیری کنید. سپس، آنها را با هم جمع کنید تا کل متر مربع را پیدا نمایید. در این مقاله شما را با نحوه قرار دادن موکت در اتاقی مربع یا مستطیل شکل را پوشش می‌دهد.

پس از اندازه گیری اتاق خود، موکت را سفارش دهید. ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از آنچه نیاز دارید موکت سفارش دهید تا مطمئن شوید که بیش از حد نیاز برای پوشش کف اتاق در اختیار دارید. همچنین برای پروژه نصب موکت خود باید ابزار و لوازم کفپوش مانند چسب موکت، چسب دو طرفه و کاتر را تهیه کنید.

۲- زیرسازی کف را انجام دهید

برای اینکه اتاق را برای نصب موکت آماده کنید، ابتدا به سراغ زیرسازی کف بروید.  بنابراین هرگونه موکت یا کفپوش موجود را بردارید.

کف را کاملا جاروبرقی بکشید. کف زیرین باید تمیز، تراز، بدون ترک یا آسیب‌های دیگر و کاملا خشک باشد. قبل از نصب موکت جدید، تعمیرات لازم را انجام دهید. بهترین کار برای زیرسازی کف در صورت وجود چاله یا حفره، استفاده از چسب بتن و آب است. همچنین شما می‌توانید از مخلوط سیمان و پودر سنگ نیز استفاده کنید.

هر دری که به داخل اتاق باز می‌شود، از جمله درهای کمد دیواری را بردارید. در صورتی که قصد جدا کردن قرنیز را دارید، پیش از نصب موکت این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، حتما آن را با چسب کاغذی یا روزنامه باطله کاور کنید.

بیشتر بخوانید: خرید چسب بتن

۳- چسب موکت را نصب کنید

وقتی زیرسازی کف آماده شد، چسب موکت را با فاصله ۳ سانتی‌‎متری از قرنیز و دیوار بر روی کف قرار بدهید. سپس شروع به پهن کردن و اجرا  کنید. از یک لیسه کوچک یا قلم مو برای پهن کردن چسب برای گوشه محیط اتاق استفاده نمایید. سپس چسب را بطور یکنواخت و با دقت بر روی سطح زمبن اجرا کنید.

پس از اجرا، بلافاصله موکت را روی آن قرار ندهید، اجازه دهید تا چسب چند دقیقه در مجاورت هوا قرار بگیرد تا چسبندگی بیشتری ایجاد شود سپس موکت را روی چسب قرار داده و شروع به حرکت دادن دست و در صورت نیاز با چکش روی نقاطی که موکت بخوبی نچسبیده فشار و ضربه وارد کنید.

بیشتر بخوانید: خرید چسب موکت

۴- اندازه‌گیری و برش موکت

  • اتاق را در امتداد طولانی ترین دیوار اندازه گیری کنید. ۳ سانتی‌متر به اندازه گیری اضافه نمایید.
  • به مقدار کافی موکت باز کنید. در صورت امکان این کار را در بیرون انجام دهید.
  • از یک کاتر یا چاقوی تیز استفاده کنید تا موکت را متناسب با طول اتاق برش دهید.

۵- موکت را نصب کنید

وقتی برش کافی برای این کار انجام دادید، نوبت به نصب آن در اتاق می‌رسد. قبل از نصب موکت، حتما ببینید که چسب اعمال شما بر روی کف، کمی سفت شده باشد.

حال موکت را از یک طرف در گوشه‌های اتاق قرار دهید. حتما دو گوشه موکت را با چسب دو طرفه نگه دارید تا موکت حرکت نکند. حرکت موکت بر روی کف می‌تواند باعث خراب شدن چسب موکت کف شود. بنابراین حتما از چسب دو طرفه برای نگهداشتن موکت در دو گوشه ابتدایی دیوار استفاده کنید.

وقتی از چسبیده شدن موکت به چسب دو طرفه مطمئن شدید، رول موکت را باز کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا احیانا چروکی در بین نصب موکت ایجاد نشود. در صورت وجود چروک، می‌توانید از لیسه پلاستیکی برای برطرف کردن این مشکل استفاده نمایید.

وقتی موکت به طور کامل چسبید، نوبت به استفاده از چکش پلاستیکی است. چکش پلاستیکی باعث می‌شود سرعت چسبیده شدن موکت افزایش پیدا کند. همانند یک بنا که بر روی موزاییک چکش می‌زند، جای جای موکت را با چکش بزنید تا کاملا به کف بچسبد.

۶- اضافه‌های موکت را برش دهید

در صورتی که بدون برش دادن موکت، آن را به کف چسباندید، لازم است که پس از چسبیده شدن، اضافه‌های آن را جدا کنید. کاتر بهترین وسیله برای جدا کردن اضافه‌های موکت از سمت دیوارها است. برای اینکار، ابتدا با یک وسیله جک مانند که بر روی موکت قرار می‌دهید، آن را ثابت نگه دارید. وقتی مطمئن شدید که موکت ثابت است، اضافه‌های موکت را از دور تا دور دیوار برش دهید.

۷- به لبه‌های موکت چسب بزنید

از چسب موکت یا چسب اپوکسی برای چسباندن لبه‌های موکت استفاده کنید. وقتی اضافه‌های موکت را جدا کردید، احتمال دارید که لبه‌ها به سمت بالا متمایل شوند. برای اطمینان، مقداری چسب موکت به لبه‌های موکت در دور تا دور دیوار بزنید و اجازه دهید تا خشک شود.

پیشنهاد مینیاتور: خرید چسب اپوکسی کف

نصب موکت

برای چسباندن موکت از چه چسبی استفاده کنیم؟

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید چسب موکت فعال هستند. در ادامه آموزش جدیدترین روش نصب موکت با چسب، برترین برندهای تولید کننده چسب موکت را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- چسب موکت بل

  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • انسجام بالا
  • دوام طولانی مدت
  • مقاوم در برابر یخ‌زدگی و گرما
  • چسبندگی منحصر به فرد
  • تولید چسب موکت در انواع ربعی (۳۶ عددی)، کیلو (۲۴ عددی)، گالن و حلب
  • قابل استفاده در کفپوش، دکوراسیون و …

۲- چسب موکت قوام

  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • ضد یخ
  • مقاومت در برابر حرات
  • چسبندگی بالا
  • ضد مواد شیمیایی
  • تولید در انواع چسب قوام ۳۰۶، ۳۰۸ و چسب موکت قوام سوپر فوری ۳۰۹
  • قابل استفاده در انواع کف

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برندهای تولیدکننده چسب موکت

بهترین چسب برای چسباندن موکت به سرامیک

بهترین چسب برای چسباندن موکت به سرامیک شامل برندهای بل و قوام می‌شود. این برندها جزو بهترین تولیدکنندگان چسب موکت با کیفیت هستند که موکت شما را به راحتی بر روی سرامیک می‌چسبانند. برای پهن کردن چسب موکت بل و چسب موکت قوام به کف سرامیک، حتما از قلم مو نرم یا کاردک پلاستیکی استفاده کنید.

برای خرید چسب موکت بل و چسب موکت قوام به همراه خرید قلم مو نرم یا کاردک پلاستیک، همین حالا به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی مینیاتور مشورت کنید. همین حالا تماس بگیرید.

بهترین چسب برای چسباندن موکت به سنگ

در ادامه آموزش جدیدترین روش نصب موکت، به سراغ چسباندن موکت به سنگ می‌رویم. انجام این کار ساده و آسان است و چالش زیادی به همراه ندارد. همانطور که مرحله نصب موکت با چسب اشاره کردیم، ابتدا محیط خود را تمیز کرده و سپس چسب را بر روی سنگ بچسبانید. با توجه به اینکه ممکن است جای جای کف سنگی حفره‌ها یا چاله‌هایی وجود داشته باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از نصب موکت با چسب موکت بل یا چسب موکت قوام، از دوغاب پودر سنگ و سیمان استفاده کنید.

لازم به توضیح است که برای رفع حفره‌ها و درزهای کف سنگی، راحت‌ترین کار، استفاده از ترکیب چسب بتن و آب است. این کار کثیف‌کاری کمتری دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم از این روش استفاده کنید.

چسباندن موکت با چسب رازی

چسب رازی یکی از برندهای شناخته شده بازار است که محبوبیت زیادی نزد مردم دارد. کمتر کسی پیدا می‌شود که نام چسب رازی را نشنیده باشد. بنابراین تضمین کیفیت این محصول با نام شناخته شده این برند است که طی دهه‌ها فعالیت، توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

با این حال، برند رازی امروزه در زمینه تولید چسب موکت نیز فعالیت می‌کند که شما می‌توانید این محصول را در سایز ۱ و ۳ کیلوگرم در بسته‌بندی قوطی سفارش دهید. این چسب علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب، ضد یخ و فرسایش موکت است.

بهترین راه برای سفارش چسب موکت رازی، مراجعه به فروشگاه اینترنتی مینیاتور است. بنابراین در راستای آموزش جدیدترین روش نصب موکت با چسب، باید اشاره کنیم که این محصول با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

قیمت چسب موکت

مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت چسب موکت شامل برند تولیدکننده، نوع مصرف و میزان عرضه و تقاضا است. اگرچه قیمت چسب موکت خیلی بالا نیست اما خریداران باید علاوه بر موارد گفته شده و بررسی کیفیت چسب موکت برندهای مختلف، به تاریخ انقضای آن نیز توجه لازم را داشته باشند. برای اطلاع از قیمت چسب موکت (از کمترین تا بالاترین قیمت) به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش جدیدترین روش نصب موکت با چسب پرداختیم. برای چسباندن موکت به کف، ابتدا کف اتاق را تمیز کنید و سپس اندازه‌ بگیرید. موکت خود را بر اساس اندازه تعیین شده اتاق سفارش دهید. وقتی موکت را خریداری کردید، نوبت به خرید چسب موکت می‌رسد. چسب موکت را به وسیله قلم مو یا کاردک بر روی کف زمین پهن کنید و موکت را بر روی بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی مینیاتور تماس بگیرید. گروه کارشناسان مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بهترین روش برای نصب موکت چیست؟

ساده‌ترین و بهترین روش برای نصب موکت، استفاده از چسب موکت است. چسب موکت به دلیل قوام، انسجام و دوام بالا، عمر فرش شما را افزایش می‌دهد.

برای چسباندن لبه‌های موکت بریده شده گوشه دیوار، چه نوع چسبی مناسب است؟

برای چسباندن لبه‌های موکتی که سمت دیوار است، می‌توانید از چسب موکت و چسب اپوکسی کف استفاده کنید.

بهترین برندهای تولیدکننده چسب موکت کدام‌اند؟

برندهای مطرحی مانند بل و قوام، بهترین انتخاب برای نصب موکت در انواع کف است.

برای پر کردن درزها یا حفره‌های کف، چه روشی وجود دارد؟

پر کردن درزها یا حفره‌های کف برای یکنواخت کردن سطح، یک کار مهم و ضروری پیش از نصب موکت است. برای این کار، ۲ راه وجود دارد که شما می‌توانید از دوغاب پودر سنگ و سیمان یا ترکیب چسب بتن و آب استفاده کنید.

بهترین چسب برای نگهداشتن موکت حین نصب چیست؟

برای نگهداشتن موکت جهت جلوگیری از سُر خوردن آن و ایجاد چین و چروک، بهتر است از چسب دو طرفه استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید