نحوه پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی

پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی چگونه است؟ اگر می‌خواهید رنگ تازه‌ای به نرده‌های آهنی قدیمی بدهید، مهم است که رنگ قدیمی پوسته پوسته را کاملا پاک کنید. همیشه تا جایی که می‌توانید رنگ را بتراشید. نرده‌های آهنی قدیمی را از نظر سرب بررسی کنید. اگر لکه‌های پیچیده‌ای وجود دارد، آن‌ها را با یک پاک کننده رنگ شیمیایی از بین ببرید. سپس نرده فلزی را پاک کرده و نرده را با یک لایه رنگ و آستر محافظت کنید. در این مقاله به نحوه پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

خرید رنگ، چسب و ابزارآلات

مراحل پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی

برای پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی باید مراحلی را دنبال کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

قسمت اول:

برای پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی، یک تکه از نرده آهنی را از نظر سرب آزمایش کنید. نرده آهنی را با یک چاقو یا جعبه برش با دقت خراش دهید و دستورالعمل‌های کیت تست یا سواب را برای آزمایش رنگ دنبال کنید. شما باید نتایج فوری را مشاهده کنید که به شما می گوید آیا تراشیدن بیشتر رنگ امن است یا خیر.

اگر نرده قبل از سال ۱۳۶۰ رنگ آمیزی شده باشد، انجام این کار بسیار مهم است. در صورتی که تست سرب نرده آهنی شما مثبت شد، با یک نقاش حرفه ای تماس بگیرید تا رنگ را برای شما پاک کند.

قسمت دوم:

چه در حال پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی داخلی یا بیرونی هستید، گذاشتن یک عدد پارچه ضد آب یا کاور رنگ، باعث به حداقل رسیدن گرد و خاک و کثیفی در خانه می‌شود. اگر روی یک نرده آهنی کوچک کار می‌کنید، از ورق‌های قدیمی استفاده کنید.

قسمت سوم:

قبل از خراشیدن رنگ، محافظ چشم و ماسک بزنید. برای محافظت از بینی و دهان خود در برابر ذرات ریز رنگ از ماسک ضد گرد و غبار استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای محافظت از چشمان خود از یک عینک ایمنی استفاده نمایید. اگر روی نرده داخلی کار می‌کنید، پنجره‌ها را باز کنید تا هوای داخلی عوض شود.

قسمت چهارم:

از یک تیغه فلزی صاف برای خراش دادن تکه‌های بزرگ رنگ قدیمی استفاده کنید. یک خراش محکم با یک تیغه مستقیم بیرون بیاورید و آن را در امتداد دو طرف صاف نرده آهنی بکشید. به خراشیدن تیغه روی فلز ادامه دهید تا تکه‌های بزرگ رنگ خشک نرده، روی پارچه ضد آب یا کاور رنگ بیفتد.

شما می‌توانید سعی کنید برای پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی، قسمت‌های منحنی نرده را بتراشید، اما این کار ممکن است دشوار باشد مگر اینکه تیغه‌های بسیار باریکی داشته باشید.

نکته: برای از بین بردن سریع رنگ، یک برس سیمی را روی یک مته برقی قرار دهید. مته را روشن کرده و سیم را روی سطح نرده بکشید.

قسمت پنجم:

یک برس سیمی را روی قسمت‌های منحنی نرده بزنید. برای پاک کردن رنگ از روی نرده‌های آهنی، یک برس سیمی باریک بردارید و آن را روی فلز به جلو و عقب بکشید. به خراش دادن سطح ادامه دهید تا رنگ از سطح جدا شود. یک برس سیمی سفت انتخاب کنید که با فشار دادن به سر برس، نشکند.

قسمت ششم:

تمام سطح نرده را سنباده بزنید تا رنگ قدیمی پاک شود. یک تکه کاغذ سنباده ۸۰ بردارید و آن را به جلو و عقب روی نرده بزنید. کاغذ سنباده می‌تواند هر رنگی را که سوهان و برس سیمی نمی‌توانست پاک کند را از بین ببرد. اگر سوهان و برس سیمی تمام رنگ نرده فلزی را از بین بردند، می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ ساختمانی

جدول مشخصات پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی
     عنواننحوه پاک کردنرنگ مناسبآستر مناسب
نرده‌های آهنیاستفاده از استریپر شیمیایی (رنگ بر)رنگ روغنیضد زنگ

استفاده از رنگ بُر روی رنگ

در این مرحله به شما خواهیم گفت که استریپر شیمیایی (رنگ بُر) چگونه باعث شل شدن رنگ روی سطوح فلزی به ویژه نرده‎های فلزی خواهد شد. بنابراین برای پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی، می‌توانید از رنگ بُر استفاده کنید. با ما همراه باشید.

قسمت اول:

یک قلم مو یا غلطک را در رنگ‌بر شیمیایی فرو کنید. قلم مو یا غلطک رنگ را بردارید و آن را در مواد شیمیایی مایع بریزید. به یاد داشته باشید که این کار را در فضایی با تهویه مناسب انجام دهید.

رنگ روغنی را با تینر و رنگ پایه آب مانند اکریلیک را با آب پاک کنید. شما می‌توانید قلم مو را مستقیما در استریپر شیمیایی فرو کنید یا مایع برس را در سینی رنگ بریزید.

نکته: هنگام کار با مواد شیمیایی رنگ‌بر از دستکش استفاده کنید زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند.

قسمت دوم:

استریپر شیمیایی را روی نرده فلزی بزنید. یک لایه ضخیم از استریپر شیمیایی را پخش کنید تا سریع عمل کند.

قسمت سوم:

در ادامه پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی با استریپر، اجازه دهید استریپر شیمیایی حداقل ۵ دقیقه روی نرده فلزی بنشیند. دستورالعمل‌‎های سازنده را در مورد مدت زمانی که می‌توانید از مواد شیمیایی روی فلز قرار دهید، دنبال کنید. به طور کلی استریپر را حداقل ۵ دقیقه روی نرده بگذارید. این ماده شیمیایی می‌تواند در مدت زمان مذکور، رنگ قدیمی روی نرده شل کند.

قسمت چهارم:

رنگ را از روی نرده پاک کنید. یک سوهان فلزی صاف بردارید و آن را به جلو و عقب روی رنگ قدیمی بزنید. به خراشیدن ادامه دهید تا رنگ پوسته پوسته شود و بیفتد. اگر هنوز لکه‌های سفتی وجود دارد، می‌توانید مواد شیمیایی بیشتری بزنید و صبر کنید تا دوباره آن را بتراشید.

نحوه پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی

رنگ‌آمیزی نرده‌ آهنی

قسمت اول:

نرده را با یک پارچه چسبناک یا الکل پاک کنید. برای پاک کردن گرد و غباری که از سنباده زدن سطح ایجاد کرده‌اید، از یک جاروبرقی یا استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن ذرات ریز رنگ، یک پارچه چسبناک بردارید و آن را روی تمام سطح نرده آهنی بزنید.

پارچه چسبناک حاوی ماده کمی چسبنده است که ذرات ریز رنگ یا فلز را به خود می‌گیرد تا بتوان سطح آن را برای رنگ‌آمیزی آماده کرد. شما می‌توانید پارچه‌ای را به مواد معدنی آغشته کنید و قبل از رنگ‌آمیزی روی نرده‌ها بکشید تا باقیمانده مواد فلزی و رنگ به پارچه بچسبد.

شما می‌توانید پارچه‌های چسبناک را از فروشگاه‌های ابزارفروشی آفلاین یا آنلاین خریداری کنید. یا از یک پارچه میکروفایبر تمیز و مرطوب استفاده نمایید.

نکته: الکل‌های معدنی به سرعت در هوا خشک می‌شوند بنابراین نیازی به خشک کردن نرده با پارچه نیست.

قسمت دوم:

یک آستر فلزی را روی نرده بکشید. یک آستر یا پرایمر طراحی شده برای فلز زنگ زده بخرید و آن را با یک تکه چوب هم بزنید. سپس یک قلم مو صاف را در آستر فرو کنید و روی تمام سطح نرده آهنی بزنید. رنگ آستری یا پرایمر، آهن را از آسیب رطوبت محافظت کرده و به چسبندگی پوشش جدید رنگ کمک می کند.

نکته: مهم است که به محض پاک کردن رنگ نرده، سطح آن را با پرایمر بزنید تا از زنگ زدن بیشتر آهن جلوگیری کند.

قسمت سوم:

اجازه دهید پرایمر به مدت ۲۴ ساعت خشک شود. آستر باید در عرض ۴ ساعت از نظر سطحی خشک شود. اما قبل از اعمال رنگ باید ۲۴ ساعت صبر کنید. بنابراین در راستای پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی، حتما باید قبل از اعمال رنگ، یک شبانه روز به سطح فلزی استراحت دهید.

اگرچه ممکن است بخواهید بیش از ۱ لایه رنگ بزنید، اما شما فقط به ۱ لایه پرایمر نیاز دارید. در هوای سردتر از ۲۱ درجه سانتیگراد یا خیلی مرطوب، ممکن است زمان خشک شدن پرایمر طول بکشد.

قسمت چهارم

روی نرده‌های آهنی رنگ جدید روغنی بزنید. رنگ روغنی را انتخاب کنید که برای استفاده روی فلز طراحی شده است. این نوع رنگ از ورود رطوبت به فلز جلوگیری می‎‌کند. غلطک را به رنگ آغشته کرده و آن را روی نرده‌های آهنی پخش کنید. سپس اجازه دهید نرده‌های آهنی کاملا خشک شوند.

از یک قلم مو برای رنگ آمیزی مناطقی که نمی توانید با غلطک پوشش دهید استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک لایه دیگر بزنید، حداقل ۴ ساعت صبر کنید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ روغنی ساختمان

نحوه پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی

جمع‌بندی

در این مقاله به نحوه پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی پرداختیم. برای پاک کردن رنگ نرده‌‎های آهنی، ابتدا باید سطح را تمیز کنید. سپس رنگ قدیمی فلز را جدا کنید و بر روی آن، پرایمر بزنید. در نهایت وقتی پرایمر خشک شد، نوبت به رنگ آمیزی نرده فلزی با رنگ روغنی می‌رسد. توجه داشته باشید که پیش از رنگ‌آمیزی، حتما بر روی سطح نرده‌های آهنی از ضد زنگ استفاده کنید تا امکان خوردگی رنگ کمتر شود.

سوالات متداول

پیش از رنگ‌آمیزی نرده‌های آهنی، چه کاری توصیه میشود؟

ابتدا سعی کنید رنگ نرده‌های آهنی را با یک رنگ بر شیمیایی از بین ببرید که می‌توان به استریپر شیمیایی اشاره کرد.

چه رنگی برای نرده‌های آهنی مناسب است؟

رنگ‌های مناسب نرده‌های آهن، رنگ روغنی است.

چه زمانی از ضد زنگ بر روی فلز استفاده می‌شود؟

برای نرده‌های آهنی یا فلزی، حتما پیش از رنگ‌آمیزی باید از ضد زنگ استفاده کرد.

نحوه خرید ضد زنگ فلزی چگونه است؟

شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی مینیاتور، ضد زنگ آهنی یا فلزی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

برای پاک کردن رنگ نرده‌های آهنی، چه نوع سنباده‌ای مناسب است.

بهترین سنباده‌ای که باعث حذف رنگ از روی نرده‌های آهنی می‌شود، سنباده ۸۰ است.

ممکن است شما دوست داشته باشید