همه چیز درباره رنگ سبز چمنی

رنگ سبز چمنی یکی از رنگ‌های خانواده سبز است که از ترکیب آبی و زرد درست می‌شود. این رنگ برای دکوراسیون داخلی مانند پذیرایی، اتاق خواب، اتاق ناهارخوری، حمام و غیره کاربرد دارد. در این مقاله به موضوع رنگ سبز چمنی، نمادها و کاربردهای آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله فروشگاه اینترنتی مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ سبز چمنی

سبز چمنی سایه‌ای قوی از سبز مایل به زرد است، یکی از سایه‌های متعدد سبز که نام‌های آن از همتایان طبیعی آن‌ها الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ اکریلک سبز چمنی از فروشگاه اینترنتی مینیاتور

مشخصات رنگ سبز چمنی
نام فامانواعنمادرواشناسیکد رنگکاربرد
سبز چمنیروشن  و تیرهطبیعت و شانسخوش‌بینی، ثروت و انرژیکد هگز #۷CFC00دکوراسیون داخلی

سبز چمنی چه رنگی است

برای بسیاری از مردم، رنگ سبز به معنای طبیعت است و چمن‌های سرسبز، درختان و جنگل‌ها را به یاد می‌آورد. سبز اغلب به عنوان طراوت و آرامش توصیف می شود. دیگر ارتباط‌های رایج با رنگ سبز پول، شانس، سلامتی و حسادت است.

کد رنگ سبز چمنی

رنگ سبز چمنی دارای کد هگز #۷CFC00 است.

سبز چمنی به انگلیسی

در زبان انگلیسی به رنگ سبز چمنی، Grass green color گفته می‌شود.

سبز چمنی روشن

بنابراین دو تا سه قسمت زرد و یک قسمت آبی، رنگ سبز چمنی روشن به شما می‌دهد. با این حال اگر می‌خواهید سبز روشن تر و پاستلی داشته باشید، مقداری رنگ سفید اضافه کنید. در نتیجه رنگ سبز چمنی روشن یک ترکیب رنگ زرد و آبی است که مقدار زرد بیشتری در خود دارد.

رنگ سبز چمنی

رنگ سبز چمنی تیره

برای اینکه بتوانید رنگ سبز چمنی تیره را درست کنید، ابتدا رنگ آبی و زرد را ترکیب نمایید. توجه داشته باشید که برای تیرگی رنگ سبز چمنی، به مقدار رنگ آبی بیشتری نیاز دارید. بنابراین وقتی رنگ سبز چمنی درست شد، دوباره به آن رنگ آبی اضافه کنید تا پالت رنگی مناسب خود را به دست آورید.

از یک قسمت زرد و یک قسمت آبی شروع کنید.

  • دو رنگ آبی و زرد را با یک کاردک با هم مخلوط نمایید.
  • پس از اینکه رنگ سبز خود را به دست آورید، یک قسمت آبی اضافه و دوباره مخلوط کنید.
  • به روند اضافه کردن رنگ آبی ادامه دهید تا زمانی که به پالت دلخواه خود برسید.

بیشتر بخوانید: بهترین ست رنگ سبز یشمی

روانشناسی رنگ سبز چمنی

از جمله مفاهیم روانشناسی به کار رفته برای رنگ سبز چمنی عبارتند از:

  • خوش‌بینی
  • احساس امیدواری
  • مسئولیت
  • ثروت
  • بخشش
  • برانگیختن راحتی و انرژی

ساخت رنگ سبز چمنی

برای ساختن رنگ سبز چمنی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک قطره رنگ آبی اضافه کنید. برای شروع، قطره آبی را به اندازه قطره زرد قرار دهید. این به شما یک سایه اصلی سبز می‌دهد. یک قطره رنگ زرد به اندازه یک سکه را روی یک پالت بریزید.
  • دو رنگ را با هم مخلوط کنید. رنگ را تا زمانی که به رنگ دلخواه نرسیدید، به هم زدن ادامه دهید. اگر از رنگ نازک اکریلیک درجه یک هنری استفاده می‌کنید، از یک قاشق یا چوب بستنی استفاده نمایید.
  • اگر از رنگ ضخیم تر و خمیر مانند مانند رنگ روغنی یا اکریلیک استفاده می‌کنید، از یک کاردک استفاده کرده تا بتوانید رنگ را صاف نماید و به اطراف حرکت دهید تا رنگی یکنواخت به دست آورید.
  • از رنگ استفاده کنید. می‌توانید یک منظره سبز ایجاد کنید یا از رنگ سبز برای ترکیب رنگ‌های واقعی پوست استفاده کنید.

سبز چمنی با چی ست میشه

بهترین ست رنگ سبز چمنی عبارتند از:

  • رنگ سبز چمنی + سفید + قهوه‌ای
  • رنگ سبز چمنی + مغز پسته‌ای + قهوه‌ای
  • رنگ سبز چمنی + قهوه‌ای روشن + نارنجی + فیروزه‌ای
  • رنگ سبز چمنی + سفید + بژ + سبز فسفری
  • رنگ سبز چمنی + سفید + قهوه‌ای + خاکستری
  • رنگ سبز چمنی + سفید + قهوه‌ای + قرمز
  • رنگ سبز چمنی + سفید + آبی آسمانی
  • رنگ سبز چمنی + سفید + آبی + گل ماش
  • رنگ سبز چمنی +  زرد + سفید + قهوه‌ای سوخته + قهوه‌ای روشن
  • رنگ سبز چمنی + سفید + قهوه‌ای روشن + صورتی + طلایی

برای مشاهده تصاویر، کلیک کنید.

مکمل سبز چمنی

مکمل رنگ‌ سبز چمنی آن دسته از رنگ‌هایی هستند که دقیقاً در مقابل یکدیگر در نمودار قرار دارند: مانند قرمز و فیروزه‌ای، سرخابی و سبز و آبی و زرد که مکمل رنگ سبز چمنی است.

رنگ سبز چمنی در دکوراسیون

۱- رنگ سبز چمنی برای دیوار

سبز چمنی را می‌توان با رنگ‌های مختلف دیگر در اتاق پذیرایی استفاده کرد تا فضایی دلپذیر و دنج ایجاد کند. در حالی که رنگ‌های گرم‌تر مانند زرد یا صورتی ممکن است اتاق را هیجان‌زده کند، اما رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری یا سفید به خوبی با دیوارها یا مبلمان رنگ سبز چمنی ست می‌شوند.

رنگ سبز را می‌توان با رنگ‌های جواهری غنی و عمیق مانند سرمه‌ای، شرابی یا بادمجانی برای ظاهری مجلل‌تر استفاده کرد.

۲- رنگ سبز چمنی برای اتاق خواب

رنگ سبز چمنی می‌تواند باعث آرامش شما در اتاق خواب شود. این رنگ به خوبی با رنگ‌های صورتی روشن یا هلویی برای داشتن فضایی آرام و رمانتیک هماهنگ می‌شوند. سبز همچنین ممکن است با رنگ‌های عمیق تر مانند آلویی یا آبی برای ایجاد ظاهری دراماتیک و غمگین تر همراه شود.

 برای ایجاد ظاهری مدرن و مینیمال در اتاق خواب، سبز چمنی را می‌توان با طیف‌های مشکی و سفید استفاده کرد.

۳- سبز چمنی برای آشپزخانه

رنگ سبز چمنی ممکن است حال و هوای سبک و طبیعی به آشپزخانه بدهد. رنگ‌های سبز تیره‌تر مانند سبز جنگلی یا زمردی ممکن است جلوه‌ای پیچیده‌تر و ظریف‌تر ارائه دهند، در حالی که سبزهای روشن‌تر مانند سبز چمنی، با رنگ‌های چوب طبیعی به خوبی هماهنگ می‌شوند. این رنگ را می‌توان با سایر اجزای ارگانیک مانند سنگ یا آجر نیز برای ایجاد ظاهری روستایی و خاکی استفاده کرد.

۴- رنگ سبز چمنی برای اتاق ناهارخوری

علاوه بر این، رنگ سبز چمنی ممکن است با رنگ‌های پر جنب و جوش و قوی مانند نارنجی یا قرمز ترکیب شود تا ظاهری جذاب تر داشته باشد.

رنگ سبز چمنی باعث ایجاد یک محیط دنج و دلپذیر در اتاق غذاخوری می‌شود. دیوارها یا مبلمان سبز چمنی را می‌توان با رنگ‌های چوبی گرم، برنجی یا طلایی ترکیب کرد تا فضایی گرم و مجلل به وجود آید.

۵- رنگ سبز چمنی برای حمام

این رنگ ممکن است فضایی شبیه آبگرم را در حمام تداعی کند. به طور کلی، رنگ سبز چمنی به خوبی با سفید یا خاکستری برای داشتن فضایی آرام هماهنگ می‌شوند. رنگ سبز چمنی را می‌توان با موتیف‌ سنگ طبیعی یا چوب نیز برای ظاهری طبیعی‌تر و خاکی‌تر استفاده کرد. در نهایت، رنگ سبز چمنی را می‌توان با پالت‌های طلایی یا برنجی ترکیب کرد تا ظاهری زیباتر داشته باشد.

هنگام انتخاب رنگ‌ها برای هماهنگی با سبز چمنی، محیط و حالتی را که می‌خواهید در هر فضا ایجاد کنید، در نظر بگیرید. ترکیب رنگ های مختلف ممکن است زیبایی سبز را در خانه شما برجسته کند؛ خواه به رنگ‌های روشن و قوی علاقه داشته باشید یا رنگ‌های آرام و آرام بخش.

بیشتر بخوانید: ست کردن با رنگ سبز + ۱۱ رنگ مناسب

رنگ سبز چمنی

رنگ سبز چمنی گرم است یا سرد؟

اصولا رنگ‌های سبز که موتیف روشن دارند، جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که رنگ سبز چمنی یکی از رنگ‌های گرم است.

قیمت رنگ سبز چمنی

رنگ سبز چمنی در انواع روغنی و اکریلیک تولید می‌شود. اگر قصد خرید رنگ سبز روغنی یا اکریلیک را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ سبز چمنی و کاربردهای آن پرداختیم. رنگ سبز چمنی از ترکیب آبی و زرد به دست می‌آید. این رنگ گزینه خوبی برای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما آماده پاسخ دادن به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

چگونه رنگ سبز چمنی بسازیم؟

برای ساختن رنگ چمنی، نیاز به رنگ آبی و زرد دارید.

رنگ سبز چمنی نماد چیست؟

رنگ سبز چمنی نماد طبیعت و رنگ چمن‌های موجود در طبیعت است.

رنگ سبز چمنی از نظر رواشناسی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

رنگ سبز چمنی نشانه‌هایی مانند ادغام شدن با طبیعت، دریافت انرژی و سهولت در پیشبرد اهداف را به وجود می‌آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید