نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب

نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب چگونه است؟ آینه بغل نقش مهمی در ایمنی شما حین رانندگی ایفا می‌کند که در صورت شکسته شدن، چه راهی برای تعمیر آینه بغل شکسته وجود دارد؟ بهترین راه حل این است که تعمیر آینه بغل شکسته را با چسب انجام دهید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب چگونه است. بنابراین برای آموزش تعمیر آینه بغل شکسته با چسب، این مقاله را تا پایان بخوانید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله فروشگاه اینترنتی مینیاتور را دنبال کنید.

آینه بغل خودرو چه وظیفه‌ای دارد؟

آینه بغل خودرو، تنها به خاطر جذابیت بصری جایگذاری نشده است و عملا نقش مهمی در ایمنی شما حین رانندگی دارد. وظیفه اصلی آینه بغل، ارائه دید واضحی از اتفاقات اطراف خودرو شما است و به شما این امکان را می‌دهد که هنگام تغییر مسیر یا خارج شدن از ترافیک تصمیمات درستی بگیرید.

با این حال اگر آینه بغل خودرو بر اثر تصادف، یا پرتاب سنگ و برخورد با دیوار یا انسان، افتاد یا آسیب دید، چه باید کرد؟ شاید برای شما هم عجیب باشد که به وسیله چسب می‌توان آینه بغل را تعمیر کرد و مورد استفاده قرار داد.

آِیا شما می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان با استفاده از چسب، آینه بغل را تعمیر کنید. پاسخ سریع به سوال شما بسیار ساده است، اما اگر به راهنمای دقیق‌تری درباره نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب نیاز دارید، ادامه مقاله را بخوانید.

بیشتر بخوانید: چسب آب بندی خودرو چیست؟

جدول نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب با انواع چسب
نام چسبویژگیزمان خشک شدن اولیهزمان خشک شدن نهاییموارد ممنوعکاربرد
اپوکسیدوام بالا، ضد خوردگی، مقاوم در برابر آب شور، چسبندگی بالا و مقاوم در برابر عناصر شیمیایی۲۴ ساعت۷ روزاز تمیز کردن شیشه و جعبه با مواد شیمیایی پیش از چسب زدن خودداری کنیدشیشه، فلز، کاغذ، پی وی سی و …
آکواریوم (سیلیکونی)علاوه بر چسباندن، کار درزگیری را نیز انجام می‌دهد۳ تا ۵ دقیقه۲۴ ساعتاز تمیز کردن شیشه و جعبه با مواد شیمیایی پیش از چسب زدن خودداری کنیدشیشه، فلز، کاغذ، پی وی سی و …
چسب دوقلواستحکام بالا، مقاوم در برابر عناصر شیمیایی و چسبندگی بالا۵ دقیقه۲ ساعتاز تمیز کردن شیشه و جعبه با مواد شیمیایی پیش از چسب زدن خودداری کنیدشیشه، پلاستیک، سرامیک، چوب، بتن، فلز و …
چسب پلی یورتانضد آب و رطوبت، چسبندگی بالا، مقاوم در برابر عناصر شیمیایی و آب شور۲۰ دقیقه۲۴ ساعتاز تمیز کردن شیشه و جعبه با مواد شیمیایی پیش از چسب زدن خودداری کنیدشیشه، چوب، فلز، چرم، بتن و …

چرا شیشه آینه بغل شکسته می‌شود؟

هیچ کس قصد آسیب رساندن به آینه بغل خودرو خود را ندارد، اما این یک اتفاق رایج محسوب می‌شود. اگر قربانی یک تصادف غیر قابل پیش‌بینی شده‌اید که در آن جلوی یک وسیله نقلیه به سمت آینه بغل خودروی شما برخورد کرده است. اینجاست که باید به فکر تعویض آینه بغل باشید. اما نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب چگونه است؟

همچنین می‌توانید زمانی که می‌خواهید از یک پارکینگ تنگ خارج شوید و به جسم یا وسیله نقلیه کنار خود ضربه بزنید، آینه را بشکنید. در ضمن ممکن است هنگام عبور از کارواش اتوماتیک، آینه بغل را بشکنید، به خصوص اگر فشار بیش از حد بالا باشد.

اگر بچه دارید، آن‌ها ممکن است روی آینه شما بازی کنند و به دلیل سوء استفاده، آن را بشکنند. در صورت عبور موتور سیکلت از کنار خودرو، این احتمال وجود دارد که آینه بغل بشکند. با این حال، با تمام این موارد، تعویض شیشه در آینه بغل،تنها با کمک مقداری چسب، کار بسیار ساده‌ای است.

نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب

انواع چسب برای تعمیر آینه بغل شکسته

اگر به این نتیجه رسیدید که نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب بهترین گزینه است، بنابراین ادامه مطلب را بخوانید. بهترین و مهم‌ترین انواع چسب مورد استفاده برای تعمیر آینه بغل شکسته خودرو عبارتند از:

بیشتر بخوانید: انواع چسب خودرو

۱- چسب اپوکسی

چسب اپوکسی به عنوان یکی از انواع چسب‌های مقاوم و با کیفیت، برای تعمیر آینه بغل شکسته با چسب مناسب است. در ادامه به ویژگی‌های چسب اپوکسی مناسب تعمیر آینه بغل شکسته با چسب می‌پردازیم:

  • ضد آب و رطوبت است.
  • در برابر عناصر شیمیایی، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • چسبندگی و دوام بالایی دارد.
  • مدت زمان خشک شدن اولیه ۲۴ ساعت و زمان خشک شدن نهایی ۷ روز است.
  • در سطوح مختلف استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید چسب اپوکسی از فروشگاه اینترنتی مینیاتور

۲- چسب آکواریوم (سیلیکونی)

  • به عنوان یک درزگیر قدرتمند عمل می‌کند.
  • زمان خشک شدن اولیه ۳ تا ۵ دقیقه و زمان خشک شدن نهایی ۲۴ ساعت است.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.
  • چسبندگی بالایی دارد.
  • در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: خرید چسب آکواریوم (سیلیکونی) از فروشگاه اینترنتی مینیاتور

۳- چسب پلی یورتان

  • در برابر عوامل شیمیایی مقاوم است.
  • مقاومت بالایی در برابر اشعه خورشید دارد.
  • ضد آب و رطوبت است.
  • چسبندگی، استحکام و دوام بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • در سطوح مختلف استفاده می‌شود.
  • زمان خشک شدن اولیه ۲۰ دقیقه و زمان خشک شدن نهایی ۲۴ ساعت است.

بیشتر بخوانید: خرید چسب پلی یورتان از فروشگاه اینترنتی مینیاتور

۴- چسب دوقلو

  • استحکام بالایی دارد.
  • به خوبی سطوح شیشه‌ای را به سطوح دیگر می‎چسباند.
  • زمان خشک شدن اولیه ۵ دقیقه و زمان خشک شدن نهایی ۲ ساعت است.
  • در سطوح مختلف استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید چسب دوقلو از فروشگاه اینترنتی مینیاتور

چسب مناسب تعمیر آینه بغل شکسته

بهترین چسب آینه بغل بستگی به این دارد که چه موادی را می‌خواهید بچسبانید. برای این کار باید به پشت آینه نگاه کنید تا ببینید با چه ماده‌ای سروکار دارید. چسب اپوکسی برای بسیاری از کاربردها مناسب است و اتصال منسجم و با استحکام بالا را تضمین می‌ کند؛ زیرا در برابر ضربه نیز مقاوم است. شما می‌توانید از چسب اپوکسی با پلاستیک‌های سفت و سخت به همراه فلز استفاده کنید.

بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند در صورت نیاز به تعمیر آینه بغل خودرو از چسب سیلیکونی مخصوص خودرو استفاده کنید. چسب سیلیکونی یا همان چسب آکواریوم، می‌تواند به عنوان یک درزگیر برای نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب عمل کند؛ در حالی که هنوز الاستیکی باقی می‌ماند. سیلیکون در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت مقاوم است و عمر طولانی را فراهم می‌کند.

مراحل تعمیر آینه بغل شکسته با چسب

برای چسباندن مجدد آینه بغل با چسب، ابتدا باید محل را تمیز کنید. هنگامی که محل را تمیز کردید، می‌توانید مقداری چسب باکیفیت به آینه بزنید. آینه بغل را در جای مناسب قرار دهید. پس از اتصال آینه، حداقل ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید تا چسبندگی آن کامل شود.

در ادامه به چند مرحله کاربردی در مورد نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب اشاره می‌کنیم:

۱- سطوح مورد نظر را تمیز کنید

قبل از نصب آینه بغل، باید هر گونه زباله یا قطعات شکسته را از محفظه جدا کنید. ممکن است برای جدا کردن قطعات کوچک به یک پیچ گوشتی سر صاف نیاز داشته باشید. با این حال، هرگز نباید از انگشتان خود برای جدا کردن قطعات شکسته شیشه استفاده کنید.

اگر قطعاتی وجود دارد که نمی توانید به راحتی آن‌ها را جدا کنید، از تفنگ حرارتی استفاده نمایید. با کمی گرم کردن محفظه، می‌توانید مواد را انعطاف‌پذیرتر و کار با آن را آسان تر کنید.

هنگامی که تمام زباله‌ها را پاک کردید، می‌توانید از یک پارچه بدون پرز برای تمیز کردن گرد و غبار محل استفاده کنید. برای تقویت چسبندگی، سطح مورد نظر را به خوبی تمیز نمایید. اگر سطح آنجا تمیز نباشد، ممکن است محفظه محکم به خودرو نچسبد.

۲- چسب بزنید

با احتیاط مقداری چسب پشت آینه قرار دهید. چسب را ۲٫۵ سانتی متر دور از تمام لبه‌ها نگه دارید تا مطمئن شوید که روی آن نمی‌ریزد. همچنین مهم است که در چسب زدن زیاده روی نکنید به این امید که آن را ایمن‌تر کند.

در حالی که چسب در جای خود قرار دارد، آینه را روی محفظه قرار دهید و آن را برای یک دقیقه در آنجا نگه دارید. خیلی محکم فشار ندهید وگرنه ممکن است شیشه بشکند. وقتی کارتان تمام شد، آینه را تمیز کنید تا چسبی که روی سطح چسبیده است پاک شود.

۳- آینه را محکم کنید

در حالی که آینه در جای مناسب است، مقداری نوار چسب بردارید تا آن را بپیچید. بهتر است آینه را حداقل ۲۴ ساعت در جای خود نگه دارید و اجازه دهید چسب کاملا خشک شود. اگر در طول این زمان همچنان چسب خشک نشده بود، بهتر است مکان را عوض کنید.

همچنین بهتر است از تمیز کردن آینه با مواد شیمیایی در حین گیرش خودداری کنید. در غیر این صورت، احتمالا چسبندگی چسب کاهش می‌یابد. در اینجا شما می‌دانید که نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب چگونه است. پس در صورت بروز این اتفاق، حتما طبق فرایند زیر اقدام به تعمیر آینه بغل شکسته خودرو عمل کنید.

نحوه تعمیر آینه بغل شکسته با چسب

جمع‌بندی

در این مقاله به نحوه تعمیر آینه بغل شکسته خودرو با انواع چسب پرداختیم. چسب‌های مختلفی برای تعمیر آینه بغل خودرو استفاده می‌شوند که از جمله می‌توان به چسب اپوکسی، پلی یورتان، دوقلو و آکواریوم (سیلیکونی) اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چسب مناسب تعمیر آینه بغل شکسته خودرو، با کارشناسان متخصص مینیاتور تماس بگیرید. برای ارتباط با کارشناسان، همین حالا تماس حاصل کنید.

سوالات متداول

چه نوع چسب‌هایی برای تعمیر آینه بغل شکسته خودرو مناسب است؟

چسب‌هایی مانند دوقلو، سیلیکونی، اپوکسی و پلی یورتان، برای تعمیر آینه بغل شکسته خودرو استفاده می‌شود.

کدام نوع چسب علاوه بر تعمیر آینه بغل شکسته، کار درزگیری را نیز انجام می‌دهد؟

چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکونی، علاوه بر چسباندن سطوح شیشه‌ای، قابلیت درزگیری نیز دارد.

زمان خشک شدن کدام نوع چسب مناسب تعمیر آینه بغل شکسته کم است؟

چسب دوقلو برای خشک شدن نهایی به ۲ ساعت زمان نیاز دارد. در حالی که زمان خشک شدن نهایی سایر چسب‌های مناسب آینه بغل، ۲۴ ساعت است.

پیش از اعمال چسب برای چسباندن آینه بغل شکسته، چه کاری ممنوع است؟

برای تمیز کردن سطح مورد نظر برای نصب یا تعمیر آینه بغل شکسته، از مواد شوینده شیمیایی خودداری کنید. این کار ممکن است به سطح مورد نظر آسیب وارد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید