معرفی رنگ روغنی ساختمان

یکی از بهترین رنگ‌های ساختمانی، رنگ روغنی است که نسبت به سایر انواع رنگ‌ها، ویژگی‌های زیادی دارد. این نوع رنگ در برابر آب، مواد شیمیایی، انواع باکتری، ضربه و …، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. با این حال، انعکاس نور محیط، یکی از معایب رنگ روغنی ساختمان به حساب می‌آید. اگر قصد خرید رنگ روغنی ساختمان را دارید، باید بدانید که این رنگ درخشندگی بالایی دارد.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «معرفی رنگ روغنی ساختمان»، به موضوعاتی مانند رنگ روغن ساختمان، خصوصیات رنگ روغنی، تفاوت رنگ روغنی و اکریلیک، انواع رنگ روغنی، رنگ روغنی مات، رنگ روغنی براق، نحوه استفاده از رنگ روغنی، قیمت رنگ روغنی، قیمت رنگ روغنی دیوار، قیمت رنگ روغنی یک کیلویی ، قیمت رنگ روغنی ۴ کیلویی، قیمت رنگ روغنی ۱۰ کیلویی و قیمت رنگ روغنی ۲۰ کیلویی بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ روغن ساختمان

رنگ روغنی ساختمان چیست

رنگ روغن ساختمان

رنگ‌های روغنی که رنگ‌های مبتنی بر حلال هستند، مقدار زیادی حلال رنگ ساختمان دارند. وجود حلال در رنگ موجب می‌شود که هنگام استفاده از آن‌ها، بو و بخار ایجاد شود. این بخارها معمولا سمی هستند و به همین دلیل کار کردن با آن‌ها خطرناک است.

از ویژگی‌های مهم رنگ روغنی می‌توان به مقاومت و دوام بالا اشاره کرد. همچنین این رنگ ها با وجود ارزان بودن، پوشش زیبا و خامه‌ای شکلی به وجود می‌آورند. رنگ روغنی ساختمان در برابر فرسودگی و ترک، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد

خصوصیات رنگ روغنی

  • رنگ روغنی دوام بالایی دارد.
  • انسجام و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.
  • در دمای پایین مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
  • سطح صاف و صیقلی به وجود می‌آورد.
  • روی سطوح لکه‌دار، گچی و کثیف نیز قابل استفاده است.
  • معایب، ناهمواری‌ها و نواقص سطح دیوار را پنهان می‌کند.
  • رنگ روغنی برای پوشاندن نواقص کوچک بر روی دیوار مناسب است.
  • تمیز کردن رنگ‌های روغنی بعد از تمام شدن رنگ‌آمیزی، کار سختی است.
  • برای رقیق کردن روغنی باید از حلال شیمیایی مانند تینر استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن رنگ‌های روغنی از روی قلم مو و غلطک رنگ، از مواد و حلال هایی مانند تینر استفاده کنید.
  • زمان خشک شدن رنگ‌های روغنی طولانی است (بین ۸ تا ۲۴ ساعت).
  • امکان استفاده از رنگ روغنی بر روی سنگ‌ها و دیوارهای خشک بدون پرایمر وجود ندارد.
  • این رنگ دارای مواد شیمیایی و سمی است که برای پوست و بدن انسان ضرر دارد.
  • رنگ روغنی بوی تندی دارد.

تفاوت رنگ روغنی و اکریلیک

  • رنگ روغنی بر پایه حلال است و رنگ اکریلیک برپایه آب.
  • رنگ روغنی دوام بالاتری نسبت به رنگ اکریلیک دارد.
  • رنگ روغنی نسبت به رنگ اکریلیک، به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد.
  • رنگ روغنی باعث مقاومت بیشتری نسبت به رنگ اکریلیک به ویژه در مقابل آب و رطوبت دارد.
  • برای تمیز کردن رنگ روغنی، به تینر نیاز دارید؛ اما رنگ اکریلیک به سرعت با آب تمیز می‌شود.

انواع رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از محصولات پرمصرف در میحط‌های خانگی و صنعتی است که به سه نوع مات، نیمه براق و براق تقسیم‌بندی می‌شود. رنگ روغنی مات برای سطوحی مناسب است که نواقص و برآمدگی‌های زیادی دارد. با اجرای رنگ روغنی مات بر روی دیوار یا سقف موج‌دار، امکان دیده شدن نواقص به حداقل ممکن می‌رسد. رنگ روغنی مات علاوه بر استفاده در دیوار ساختمان، قابلیت استفاده بر روی فلزات مختلف را دارد.

جدول مشخصات انواع رنگ روغنی

یکی دیگر از رنگ‌های پرمصرف در صنایع خانگی، رنگ روغنی براق است. این رنگ، انعطاف‌پذیری و انسجام بالایی دارد. همچنین طول عمر بالا و مقاومت در برابر آب و رطوبت، از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد رنگ روغنی براق به حساب می‌آید. یکی از معایب رنگ روغنی براق، انعکاس بالای سطوح مختلف است که می‌تواند در برخی موارد زمینه را برای بیماری افراد مختلف به وجود آورد.

رنگ روغنی مات

رنگ روغنی مات رنگی است که اصلا نور را منعکس نمی‌کند و براقیت ندارد. این نوع رنگ دارای یک روکش مات با سطح براقیت پایین است که در نتیجه ظاهری صاف و تقریبا لطیف به دیوار خانه شما می‌دهد. برخلاف رنگ‌های براق‌، رنگ مات به‌ جای انعکاس نور، نور را جذب می‌کند. به معنایی بهتر، رنگ مات با جذب نور، عیوب سطحی دیوار را به طرز درخشانی پنهان می‌کند. بنابراین دیوارهای ناهموار و پر از عیب، یکی از گزینه‌‎های اصلی به کار بردن رنگ روغنی مات به حساب می‌آید.

رنگ روغنی مات نسبت به اکثر رنگ اکریلیک‌، مرطوب‌، ضخیم و براق‌تر به نظر می‌رسد. مزیت اصلی سطوح مات این است که اثر انگشت یا خراش در مقایسه با روکش‌‎های براق بسیار کمتر آشکار می‎شود. علاوه بر این، رنگ کابینت‌های مات می‌تواند ثابت‌تر به نظر برسد؛ زیرا هیچ بازتابی از نور وجود ندارد تا برخی از مناطق روشن‌تر یا تیره‌تر به نظر برسند.

در حالی که رنگ براق نور را بیشتر از رنگ مات منعکس می‌کند، رنگ مات در عوض نور را جذب می‌کند. همچنین تمیز کردن رنگ‌های مبتنی بر آب بسیار آسان‌تر از رنگ روغنی است و برس‌ها و لوازم رنگ‌آمیزی معمولا با آب تمیز می‌شوند. این در حالی است که برای تمیز کردن رنگ‌های روغنی، به تینرهای نیاز دارید.

رنگ روغنی براق

براق‌‎کننده مبتنی بر حلال یک فرمول سنتی است که عمدتا برای دیوار گچی، چوب و فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته استفاده از رنگ‌ روغنی براق در محیط باز نیز کاربرد بسیاری دارد. رنگ روغنی براق، سخت و بادوام هستند که آن‌ها را تبدیل به پوششی ایده‌آل برای مناطق پر رفت و آمد مانند درها و نرده‌ها می‌کند.

برای جلوگیری از خرد شدن رنگ در مرحله خشک شدن رنگ روغنی براق، حتما از پرایمر استفاده کنید. پرایمر باعث افزایش چسبندگی و دوام دیوار می‌شود.

علاوه بر این، درخشندگی رنگ روغنی براق  نزدیک به ۱۰۰ درصد است؛ این نوع رنگ به عنوان بهترین رنگ ساختمان، نه تنها روی چوب، بلکه بر روی دیوار و سقف‌ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ براق بالاترین درصد انعکاس نور را در بین انواع رنگ‌ها دارد. این نوع رنگ، سخت‌ترین، بادوام‌ترین و مقاوم‌ترین رنگ در برابر لکه است. رنگ‌های براق ساده‌ترین رنگ‌ها برای تمیز کردن هستند و معمولا روی درها و کابینت‌هایی که در معرض خاک و روغن هستند، استفاده می‌شوند و همچنین می‌توانند برای تزئین برخی از کارهای چوبی استفاده شوند.

هرچه یک سطح بتواند نور بیشتری را منعکس کند، براق تر به نظر می رسد. می توان گفت که هر چه سطح دارای پوشش صاف تری باشد، براق تر به نظر می رسد. اگر سطح پوشش دارای بی نظمی های مکروسکوپی کمی باشد، نور را راحت تر منعکس می کند

نحوه استفاده از رنگ روغنی

برای کار کردن با رنگ روغنی، ابتدا به دیوار ساختمان خود توجه کنید. اگر دیوار به تازگی گچکاری شده است، لازم است که ابتدا بر روی سطح دیوار، روغن الیف بزنید. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید روغن الیف، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. پس از آن نوبت به بتونه‌کاری دیوار می‌رسد. برای بتونه‌کاری دیوار، به بتونه و وسایلی مانند کاردک و لیسه نیاز دارید. سعی کنید بتونه را با کاردک نگهداشته و با لیسه بر روی دیوار بزنید. حرکت دست برای بتونه زدن با لیسه به صورت افقی صورت می‌گیرد.

پس از اینکه بتونه‌کاری به پایان رسید، اجازه دهید تا سطح دیوار خشک شود. سپس به وسیله سنباده، سطح دیوار بتونه شده را به یک سطح صیقلی و صاف تبدیل کنید. پس از این مرحله نوبت به اجرای رنگ روغنی بر روی دیوار می‌رسد. جهت اطلاع از قیمت به روز و نحوه خرید رنگ روغنی انواع برندهای مختلف، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

تفاوت در بین رنگ های بر پایه آب، روغنی و لاتکس

برای رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ روغنی، به مقدار لازم رنگ روغنی را با تینر ترکیب کنید و سپس هم بزنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مینیاتور، ضمن اطلاع از قیمت به روز تینر مخصوص رنگ روغنی، درباره روند خرید اینترنتی این محصول بیشتر بدانید. حال به وسیله غلطک، رنگ روغنی را بر روی دیوار اجرا کنید. سعی کنید فرایند رنگ‌آمیزی در دو مرحله یا دولایه رنگ انجام شود. فاصله هر لایه رنگ نیز بین ۵ تا ۷ ساعت است.

قیمت رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است که ویژگی‌های متعددی دارد. از جمله ویژگی‌های رنگ روغنی می‌توان به ضد آب بودن، مقاوم در برابر نور خورشید و مقاوم در برابر انواع باکتری اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای و نحوه خرید رنگ روغنی، اپلیکیشن مینیاتور را نصب کنید و محصول مورد نظر خود را با تخفیف و به صورت اینترنتی خریداری کنید.

قیمت رنگ روغنی دیوار

اگر به دنبال رنگ‌آمیزی دیوار خانه خود هستید، رنگ روغنی گزینه مناسبی است. این رنگ علاوه بر مقاومت در برابر فرسودگی و میل به ترک برداشتن دیوار، طول عمر نزدیک به ۱۰ سال دارد. رنگ روغنی کیفیت بالایی در زمینه پوشش‌دهی دیوار دارد؛ به طوری که با اجرای این نوع رنگ، محیط گرم و شادابی برای خانه به وجود می‌آورد. برای خرید انواع رنگ روغنی مات، رنگ روغنی نیمه براق و رنگ روغنی براق، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت رنگ روغنی یک کیلویی

رنگ روغنی در وزن‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، رنگ روغنی یک کیلویی است. رنگ روغنی یک کیلویی، از محصولات محبوب خانواده‌های ایرانی است که به وسیله آن می‌توان، محیط جدیدی را برای خانه به وجود آورد. برای اطلاع از قیمت، نحوه خرید و ثبت سفارش آنلاین رنگ روغنی یک کیلویی در انواع رنگ سفید، قرمز و …، از وب سایت مینیاتور دیدن فرمایید.

قیمت رنگ روغنی ۴ کیلویی

رنگ روغتی ۴ کیلویی یکی از محصولات محبوب برای محیط‌های خانگی است که در برابر انواع مواد شوینده، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. حلال این محصول شامل تینر روغنی می‎شود. در ضمن زمان خشک شدن رنگ روغنی ۴ کیلویی بر روی دیوار حدود ۶ ساعت است. اگر قصد خرید رنگ روغنی ۴ کیلویی را دارید، وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما است. برای خرید رنگ روغنی ۴ کیلویی، مینیاتور را دنبال کنید.

قیمت رنگ روغنی ۱۰ کیلویی

اگر محیط خانه یا محل کار شما بزرگ است و قصد رنگ‌آمیزی آن را دارید، رنگ روغنی ۱۰ کیلویی بهترین انتخاب است. با خرید از مینیاتور می‌توانید رنگ روغنی ۱۰ کیلویی مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت رنگ روغنی ۱۰ کیلویی، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

قیمت رنگ روغنی ۲۰ کیلویی

رنگ روغنی ۲۰ کیلویی، یکی از رنگ‌های مناسب برای محیط‌های بزرگ صنعتی است. اگر قصد خرید رنگ روغنی ۲۰ کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «مشخصات رنگ روغنی ساختمان» صحبت کنیم. رنگ روغنی ساختمان یکی از رنگ‌های مقاوم و پرکاربرد است که در سه نوع رنگ روغنی براق، رنگ روغنی نیمه براق و رنگ روغنی مات تقسیم‌بندی می‌شود. این نوع رنگ در برابر آب، رطوبت، انواع باکتری، مواد شیمیایی و … مقاوم است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ روغنی ساختمان، با شماره تلفن تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به شما هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

انواع رنگی روغنی کدام است؟

رنگ روغنی مات، رنگ روغنی نیمه براق و رنگ روغنی براق

مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربرد رنگ روغنی مات چیست؟

رنگ روغنی مات در برابر ضربه مقاوم است و درخشندگی ندارد. این نوع رنگ نه تنها نور را منعکس نمی‌کند بلکه نواقص دیوار مانند ناهمواری‌ها را پنهان می‌کند. مهم‌ترین کاربرد رنگ روغنی مات شامل اتاق پذیرایی و اتاق خواب افراد بزرگسال می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربرد رنگ روغنی نیمه براق چیست؟

رنگ روغنی نیمه براق یا رنگ روغنی نیمه مات، دارای درخشندگی متوسط است که درصد کمی از نور را منعکس می‌کند. این محصول در برابر ضربه مقاوم است. رنگ روغنی نیمه براق برای محیط‌هایی مانند حمام، آشپزخانه و سطوحی مثل کابینت استفاده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربرد رنگ روغنی براق چیست؟

از جمله ویژگی‌های رنگ روغنی براق می‌توان به درخشندگی بالا، مقاومت در برابر ضربه، آب، رطوبت و باکتری اشاره کرد. یکی از معایب رنگ روغنی براق شامل انعکاس نور می‌شود. رنگ روغنی  براق در اتاق کودکان، آشپزخانه و … کاربرد دارد.

آیا دیوار تازه ساخته شده، پیش از رنگ‌آمیزی به زیرسازی نیاز دارد؟

بله. اگر دیوار خانه شما به تازگی گچ شده است، ابتدا باید از روغن الیف برای جلوگیری از نفوذ بیش از حد رنگ استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید