انواع رنگ روغنی ساختمانی

رنگ روغنی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان است. این رنگ در انواع مات، نیم براق و براق تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را دارد. به طور کلی رنگ روغنی مات، بافت منحصر به فردی را به سطح دیوار ارائه می‌دهد. در حالی که رنگ روغنی براق، علاوه بر انعکاس نور، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد. با این حال بیشترین مصرف رنگ روغنی، متعلق به رنگ روغنی نیم براق است؛ این رنگ فضایی مابین مات و براق را برای دیوار ساختمان ایجاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع رنگ روغنی ساختمان صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

انواع رنگ روغنی ساختمانی

رنگ روغنی عمدتا به سه نوع مات، نیم براق و براق تقسیم بندی می‌شود. هر کدام از انواع رنگ روغنی ساختمانی ساختار و کاربردی متفاوت دارد. در ادامه به معرفی مختصر این سه نوع رنگ می‌پردازیم.

 جدول انواع رنگ روغنی ساختمان

رنگ روغنی رنگ مات

رنگ روغنی مات دارای روکش صاف و غیر براق است. این رنگ نور را مانند رنگ براق یا نیمه براق منعکس نمی‌کند. در ضمن به علت غلظت بالای رنگدانه، قابلیت ایجاد ظاهرعمیق و بافت دار را در دیوار داخلی دارد.

این رنگ پوشش دهی بسیار خوبی دارد و بسته به سطح و رنگ مورد نظر، در یک یا دو لایه قابل اجرا می‌‎شود. زمان خشک شدن رنگ روغنی مات به مانند رنگ روغنی براق و نیمه براق است؛ به طوری که گاهی اوقات ۲۴ ساعت تا یک هفته برای خشک شدن، زمان نیاز دارید.

رنگ روغنی مات نه تنها ماندگاری بالایی دارد بلکه در برابر محو شدن تدریجی، نور خورشید و شرایط محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این رنگ را می‌توان بر روی سطوح مختلف از جمله بوم، گچ، چوب و فلز استفاده کرد. همچنین برای کاربردهای داخلی و خارجی ساختمان نیز مناسب است.

این رنگ گزینه‌ای محبوب برای دیوارهای آشپزخانه و حمام و همچنین مبلمان و وسایل تزئینی است. در ضمن این رنگ درخشندگی کمی دارد که آن را برای پنهان کردن عیوب و سطوح ناهموار ایده‌آل می‌کند.  

اگر قصد خرید رنگ روغنی مات را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

چه زمانی از رنگ مات استفاده نکنید؟

استفاده از رنگ مات در مناطق پر رفت و آمد خانه ایده خوبی نیست. اگر از رنگ مات در قسمت‌هایی مانند سالن یا راهرو ها استفاده کنید، در مدت زمان کمی رنگ ساختمان یا دیوارهای شما فرسوده می‌شود. اکثر مردم تمایل دارند از رنگ مات برای پوشش سقف استفاده کنند؛ زیرا در معرض مستقیم تماس دست  قرار ندارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که رنگ مات به راحتی تمیز نمی‌شود. تمیز کردن ناحیه‌ای که با رنگ مات نقاشی شده است، می‌تواند باعث سایش و آسیب به رنگ شود.

انواع رنگ روغنی ساختمانی

رنگ روغنی نیم براق

رنگ روغنی نیمه براق کمی درخشش دارد اما به اندازه یک رنگ کاملا براق نیست. این پوشش می‌تواند بافت و عمق ظریف‌تری به دیوارها بدهد. این رنگ را می‌توان با ترکیب مخلوطی از رنگ روغنی مات و براق در فرمولاسیون رنگ به دست آورد.

رنگ روغنی نیمه براق نسبت به رنگ روغنی مات، دوام و مقاومت بیشتری در برابر سایش و ترک خوردگی دارد. این رنگ به راحتی تمیز می‌شود. بهترین مکان‌ها برای استفاده از رنگ روغنی نیمه براق می‌توان به محیط‌های داخلی و خارجی اشاره کرد. در ضمن این رنگ در روی سطوح گچی، فلزی، بوم و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، کیفیت و عملکرد خاص رنگ روغنی نیمه براق بسته به برند و فرمولاسیون می‌تواند متفاوت باشد. اگر قصد خرید رنگ روغنی نیم براق را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

خرید محصول

رنگ روغنی براق

رنگ‌های روغنی براق به رنگ های تند و عمیق خود  شناخته می‌شوند. بافت صاف و براق این رنگ می‌تواند به ایجاد حس پرسپکتیو و جلوه سه بعدی در دکوراسیون داخلی کمک کند.

رنگ روغنی براق دارای کیفیت بازتاب یا انعکاس بالایی است که باعث می‌شود سطح دیوار نور بیشتری را منعکس کند. این نوع رنگ‌ها نسبت به سایر انواع رنگ‌ها، زمان خشک شدن بیشتری دارند که باعث می‌شود در طول زمان در برابر محو شدن و هر نوع آسیب‌دیدگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

این نوع رنگ که به عنوان یک رنگ همه کاره نیز شناخته می‌شود، به راحتی بر روی سطوحی مانند بوم، گچ، چوب، فلز و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن شستشوی این رنگ به راحتی با آب و مواد شوینده انجام می‎شود؛ زیرا ضد آب است.

علاوه بر این، رنگ روغنی براق، مقاومت بالایی در برابر ترک خوردن، ساییدگی، پوسته پوسته شدن، آب، رطوبت، عوامل شیمیایی، اشعه ماوراء بنفش خورشید و انواع باکتری دارد. در نتیجه می‌توان اذعان داشت که رنگ روغنی براق ساختمانی، محصول بسیار با دوامی است.

لازم به توضیح است که رنگ روغنی براق یکی از بهترین گزینه‌های برای رنگ آمیزی آشپزخانه، حمام، مناطق پر رفت و آمد، درب حیاط و حتی اتاق خواب و پذیرایی محسوب می‌شود.

اگر قصد خرید رنگ روغنی براق را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

چه زمانی از رنگ براق استفاده نکنید؟

رنگ روغنی ساختمانی براق معمولا قیمت بالایی دارد؛ بنابراین استفاده از آن برای همه اتاق‌های خانه ضروری نیست. در اتاق‌هایی مانند اتاق خواب یا غذاخوری، استفاده از رنگ براق می‌تواند یک نوع خرج اضافی و غیر لازم باشد.

اگر دیوارهایی دارید که خط و خش، سوراخ‌‌های کوچک، لکه‌ یا هر اثر دیگری دارند، بهتر است از رنگ براق استفاده نکنید. درخشش و ظاهر رنگ براق می‌تواند باعث برجسته‌سازی نواقص و ناهمواری‌های سطح دیوار شود. اگر دیوار مورد نظر شما ترک یا لکه دارد، بهتر است از نوع مات رنگ روغن استفاده کنید.

انواع رنگ روغنی ساختمانی

رنگ روغنی مات بهتر است یا براق

انتخاب بین رنگ روغنی مات یا براق به ظاهر و احساس مورد نظر در رنگ آمیزی دیوار ساختمان بستگی دارد. رنگ‌های روغنی مات دارای روکش غیر انعکاسی هستند و برای ایجاد ظاهری ملایم‌، ظریف و بافت دار‌، گزینه خوبی به حساب می‌آیند. در حالی که رنگ‌ روغنی براق دارای پوشش بازتابنده‌ای هستند که به دیوار دکوراسیون، ظاهری زنده‌تر و براق‌تر می‌دهد. با این حال انتخاب بین این دو، بسته به سلیقه مخاطب دارد.

ترکیب رنگ روغنی مات و براق

از نظر ترکیب رنگ روغنی مات و براق در دکوراسیون داخلی، نقاشان می‌توانند از این تکنیک برای ایجاد تضادها و عمق زیاد در ترکیب‌بندی  داخلی استفاده کنند. برای مثال می‌توان از رنگ‌های روغنی مات برای پس‌زمینه و رنگ روغنی براق برای عناصر پیش‌زمینه جهت ایجاد پرسپکتیو استفاده کنند.

روش دیگری که نقاشان می‌توانند از رنگ روغنی مات و براق در کنار هم استفاده کنند، ایجاد بافت‌ها و الگوهای سطح دیوار است. به عنوان مثال می‌توان از رنگ مات برای ایجاد سطح بافت دار بر روی دیوار استفاده کرد و سپس یک لعاب براق بر روی آن زد تا بین دو سطح تضاد خوبی ایجاد کند.

قیمت رنگ روغنی مات ۴ کیلویی

امروزه تولید رنگ روغنی مات ۴ کیلویی توسط برندهای مختلفی صورت می‌گیرد که قیمت هر کدام نیز متفاوت است. حداقل قیمت این رنگ روغنی مات ۴۲۰ هزار تومان و حداکثر قیمت حدود ۵۱۲ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. با این حال یکی از رنگ‌های با کیفیت و قیمت مناسب در بازار، رنگ روغنی مات ۴ کیلویی هپالوکس است که قیمت آن در حدود ۴۲۰ هزار تومان محاسبه می‌گردد.

اگر قصد خرید رنگ روغنی مات ۴ کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

قیمت رنگ روغنی براق ۴ کیلویی

بازه قیمتی رنگ روغنی براق ۴ کیلویی در حدود بین ۴۴۰ تا ۵۴۲ هزار تومان است. پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید این رنگ را دارید، برند هپالوکس را انتخاب کنید. زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم از کیفیت بالایی برخوردار است. قیمت رنگ روغنی براق ۴ کیلویی هپالوکس ۴۴۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

اگر قصد خرید رنگ روغنی براق ۴ کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

قیمت رنگ روغنی نیم براق ۴ کیلویی

رنگ روغنی نیم براق یکی از رنگ‌های پر مصرف در بازار است که در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شود. از جمله پرمصرف ترین اندازه‌های رنگ روغنی نیم براق می‌توان به سایز گالن یا نیم براق ۴ کیلویی اشاره کرد که در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۵۱۲ هزار تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

کمترین قیمت رنگ روغنی نیم براق به برند هپالوکس اختصاص دارد که ۴۰۰ هزار تومان است. اگر قصد خرید رنگ روغنی نیم براق ۴ کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

چه زمانی از رنگ براق استفاده نکنید؟

قیمت رنگ روغنی سفید نیم کیلویی

قیمت رنگ روغنی سفید براق نیم کیلویی در حدود ۸۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. . اگر قصد خرید رنگ روغنی براق نیم کیلویی  را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

همچنین قیمت رنگ روغنی مات نیم کیلویی در حدود ۷۸ هزار تومان محاسبه می‌شود. . اگر قصد خرید رنگ روغنی مات نیم کیلویی  را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

قیمت رنگ روغنی یک کیلویی

قیمت رنگ روغنی براق یک کیلویی در بازه ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. اگر قصد خرید رنگ روغنی نیم براق یک کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

قیمت رنگ روغنی مات یک کیلویی

قیمت رنگ روغنی مات یک کیلویی در بازه ۱۱۵ تا ۱۴۱ هزار تومان درنظر گرفته می‌شود. اگر قصد خرید رنگ روغنی مات یک کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

قیمت رنگ روغنی نیم براق یک کیلویی

قیمت رنگ روغنی نیم براق یک کیلویی در بازه ۱۱۰ تا ۱۳۵ هزار تومان درنظر گرفته می‌شود. اگر قصد خرید رنگ روغنی نیم براق یک کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

قیمت رنگ روغنی ۲۰ کیلویی

قیمت رنگ روغنی نیم براق ۲۰ کیلویی در بازه ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۴۳۰٫۰۰۰  تومان است. اگر قصد خرید رنگ روغنی نیم مات ۲۰ کیلویی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید؛ یا در صورت نیاز جهت ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع انواع رنگ روغنی ساختمان پرداختیم. رنگ روغنی ساختمان به سه دسته رنگ روغنی مات، نیم براق و براق تقسیم‌بندی می‎شود. هر کدام از انواع رنگ‌های روغنی ساختمانی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید انواع رنگ روغنی، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

انواع رنگ روغنی ساختمان چیست؟

رنگ روغنی ساختمان در انواع مات، نیم براق و براق به بازار عرضه می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی رنگ روغنی مات چیست؟

رنگ روغنی مات نه تنها نور را منعکس نمی‌کند بلکه به سطح دیوار یک بافت منحصر به فرد می‌دهد.

کدام نوع رنگ‌ روغنی پرمصرف است؟

رنگ نیم براق به عنوان پر مصرف‌ترین رنگ از انواع رنگ روغنی شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید