تفاوت رنگ اکریلیک ساختمانی با هنری

مهم‌ترین تفاوت رنگ اکریلیک ساختمان با رنگ‌ اکریلیک هنری در کاربردهای آن است. رنگ اکریلیک ساختمان برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. با این حال رنگ اکریلیک هنری برای خلق آثار هنری بر روی بوم و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت رنگ اکریلیک هنری و ساختمان بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ اکریلیک هنری چیست؟

رنگ هنری اکریلیک نوعی رنگ مبتنی بر آب است که از امولسیون پلیمری اکریلیک ساخته می‌شود. از جمله مزایای این رنگ می‌توان به زمان خشک شدن سریع، تطبیق‌پذیری و توانایی چسبیدن به سطوح مختلف اشاره کرد.

رنگ اکریلیک هنری به راحتی بر روی بوم، چوب، کاغذ، فلز و بسیاری از سطوح دیگر استفاده می‌شود. همچنین رنگ‌ اکریلیک طیف وسیعی از رنگ‌ها را دربرمی‌گیرد؛ به طوری که می‌توان آن‌ را با سایر رنگ‌ها ترکیب کرد.

این رنگ به راحتی قابل شستشو است؛ یعنی در هنگام خشک شدن در برابر آب مقاوم است و در پروژه‌های هنری داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

صرف نظر از نوع رنگ اکریلیک که انتخاب می‌کنید، این یک انتخاب عالی برای هنرمندان در تمام سطوح مهارتی است. استفاده از این رنگ آسان است؛ زیرا به سرعت خشک و به راحتی با آب تمیز می‌شود. با چنین تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها و بافت‌های موجود، رنگ اکریلیک یک انتخاب عالی برای پروژه‌ها و آثار هنری است.

فروش رنگ اکریلیک هنری

آیا شما هنرمندی هستید که به دنبال رنگ اکریلیک با کیفیت بالا هستید؟ رنگ اکریلیک هنری فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور با بهترین کیفیت رنگدانه‌ها و پلیمرها ساخته شده است تا حداکثر زیبایی و دوام رنگ را برای آثار شما تضمین کند.

این نوع رنگ‌ها که اغلب متعلق به برند کارن و نیوکالر هستند، در انواع سطوح مانند بوم، کاغذ، چوب و پارچه سازگار و برای تمام نیازهای هنری شما مناسب است. در ضمن رنگ اکریلیک کارن غیر سمی، مبتنی بر آب و فاقد مواد شیمیایی مضر است و برای هنرمندان در هر سنی کارایی دارد.

برای اطلاع از قیمت رنگ اکیلیک هنری فروشگاه، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید محصول

خرید رنگ اکریلیک هنری

برای خرید رنگ اکریلیک هنری، مراحلی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

۱- تصمیم بگیرید که به چه رنگ و مقداری نیاز دارید.

۲- کیفیت رنگ را بررسی کنید.

۳- توضیحات محصولات را بخوانید.

۴- قیمت ها را مقایسه کنید. قیمت برندها مختلف را مقایسه کنید تا بهترین خرید را در زمینه رنگ اکریلیک هنری داشته باشید.

۵٫ از یک فروشنده معتبر خرید کنید. در واقع به دنبال فروشنده‌ای بروید که خدمات خوبی به مشتریان ارائه می‌دهد.

۶- سفارش خود را ثبت کنید و منتظر بمانید تا تایید شود. پس از تایید، خرید خود را ادامه دهید و منتظر بمانید تا محصول درب منزل شما برسد.

برای خرید رنگ اکریلیک هنری به فروشگاه اینترنتی مینیاتور سر بزنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید محصول مورد نظر، با ما تماس بگیرید. در صورتی که سفارش خود را از طریق اپلیکیشن ثبت و خریداری کنید، مشمول تخفیف‌ می‌شوید. همین حالا خرید خود را انجام دهید.

تفاوت رنگ اکریلیک ساختمانی با هنری

رنگ اکریلیک ساختمانی چیست؟

رنگ اکریلیک ساختمانی یک رنگ مبتنی بر آب است که به طور خاص برای استفاده در سطوح ساختمانی مانند بتن، سنگ و گچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع رنگ‌‌ها پوشش‌دهی و دوام بالایی دارند و در برابر محو شدن و پوسته پوسته شدن مقاومت می‌کنند. رنگ اکریلیک ساختمانی برای کاربردهای داخلی و بیرونی کاربرد دارد.

علاوه بر این، رنگ اکریلیک ساختمانی ضد آب، رطوبت، قارچ، کپک، نور خورشید و سایر عوامل شیمیایی است. به همین خاطر این رنگ یک انتخاب محبوب برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی، خارجی، سقف و سایر اجزای ساختمان به حساب می‌آید.

تفاوت رنگ اکریلیک ساختمانی با هنری

انواع رنگ اکریلیک ساختمانی

انواع رنگ اکریلیک بر اساس کاربرد آن در سطوح مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. به طور مثال، این محصول در سطوحی مانند فلزی، چوبی، گچی، سفالی، شیشه‌ای و پارچه‌ای کاربرد دارد که در ادامه به تشریح هر کدام می‌پردازیم.

۱- رنگ اکریلیک سطوح فلزی

این نوع رنگ برای انواع فلزات به ویژه فلزات ساخته شده از آهن یا فولاد مناسب است. به طور معمول برای استفاده از رنگ اکریلیک، ابتدا بر سطح مورد نظر ضد زنگ بزنید تا رنگ قابلیت اجرا بر روی آن را پیدا کند. پس از اینکه ضد زنگ خشک شد، نوبت به رنگ‌آمیزی با رنگ اکریلیک می‌رسد. به وسیله قلم مو یا غلطک، رنگ را بر روی سطح فلزی اعمال نمایید.

۲-  رنگ اکریلیک سطوح چوبی

رنگ‌آمیزی سطوح چوبی با رنگ اکریلیک، کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. ابتدا هرگونه گرد و غبار موجود در سطح چوب را پاک کنید. سپس برای جلوگیری از نفوذ رنگ به داخل چوب، آن را به وسیله پرایمر، آسترکشی نمایید.

وقتی پرایمر اعمال شده خشک شد، مصرف نهایی رنگ شما به نصب کاهش پیدا می‌کند. در نهایت رنگ مخصوص چوب را بر روی آن اعمال کنید.

۳- رنگ اکریلیک سطوح بتنی، گچی، آجری و سیمانی

برای اجرای رنگ اکریلیک بر رو سطح چوبی، ابتدا سطح گچی را بتونه کاری کنید. پس از اتمام بتونه کاری، نوبت به اجرای پرایمر مخصوص رنگ اکریلیک می‌رسد. اجازه دهید پرایمر خشک شود و در نهایت رنگ را بر روی دیوار اعمال کنید.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها رنگ اکریلیک مخصوص سطوح گچی، قیمت مقرون به صرفه، سرعت بالای خشک شدن، ضد آب و رطوبت، سازگاری بالا با محیط زیست، پوشش‌‎دهی بالا و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

۴- رنگ اکریلیک سطوح شیشهای

یکی از مزیت‌های رنگ اکریلیک، استفاده در سطوح شیشه‌ای است. استفاده از رنگ اکریلیک برای سطح شیشه‌، زیبایی منحص به فردی را به وجود می‌آورد. 

۵- رنگ اکریلیک سطوح سفالی

یکی دیگر از انواع رنگ اکریلیک، استفاده در سطوح سفالی است. خاصیت ضد آب رنگ و سفال موجب شده تا طرفداران را به خود جذب کند. بهترین رنگ برای سطوح سفالی، شامل سقف شیروانی است.

۶- رنگ اکریلیک سطوح پارچه‌ای

رنگ اکریلیک مخصوص سطوح پارچه‌ای، یکی از پر کاربردترین محصولات ساختمان است که نه تنها ضد آب است، بلکه به راحتی در برابر هرگونه رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

نوعی دیگری از رنگ‌‌های اکریلیک که فوق‌العاده پرمصرف است، رنگ اکریلیک مخصوص پارچه است.

ماندگاری رنگ اکریلیک روی دیوار چقدر است؟

رنگ اکریلیک ساختمانی سحر

شرکت رنگ سحر یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی آغاز کرد. این شرکت با دریافت نشان ملی استاندارد و نشان بین‌المللی ISO، گام بلندی در مسیر موفقیت برداشته است.

شرکت رنگ سحر در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک، رنگ صنعتی و اسپری می‌شود.

رنگ‌ اکریلیک‌ برپایه آب، قابلیت‌ استفاده بر روی‌ سطوحی‌ مانند گچ‌، سیمان و چوب را دارد. تفاوت اصلی این‌ رنگ‌ با رنگ‌ پلاستیک،‌ قابل‌ شست‌وشو بودن رنگ‌های اکریلیک است.

انواع رنگ اکریلیک شرکت رنگ سحر در فروشگاه اینترنتی مینیاتور عبارتند از:

• رنگ‌ براق

• رنگ نیمه‌ براق

• رنگ مات (برای‌ فضای‌ داخلی)‌

• رنگ مات (برای‌ فضای‌ خارجی‌ یا نما)

• رنگ‌‌های‌ تزئینی‌ اکلیل‌دار

• رنگ‌ استخری‌ حلال آب

• پرایمر

• بتونه‌

• مکمل رنگ‌

فروشگاه رنگ اکریلیک ساختمانی در تهران

فروشگاه مینیاتور یکی از بهترین فروشگاه‌های رنگ، چسب و ابزار در سطح شهر تهران است که در زمینه قیمت منصفانه و ارزان، شُهرت دارد. محصولات این فروشگاه به دو صورت حضوری و آنلاین به فروش می‌رسد.

رنگ اکریلیک فروشگاه مینیاتور در دو کاربرد ساختمانی و هنری عرضه می‌شود که شامل برندهایی مطرحی مانند سحر، هپالوکس، رنگسازی ایران و نیپون، پارس بهار، کاپارول، نیوکالر و کارن است.

برای استعلام قیمت و نحوه خرید رنگ اکریلیک ساختمانی و هنری، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ اکریلیک ساختمانی قیمت

برای اطلاع از قیمت رنگ اکریلیک ساختمانی، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

خرید رنگ آکریلیک ساختمانی

اگر قصد خرید رنگ اکریلیک ساختمان را دارید، حتما به فروشگاه اینترنتی مینیاتور سر بزنید. تنوع رنگ، برند و قیمت مقرون به صرفه، جزو ویژگی‌های این فروشگاه بزرگ در سطح کشور به حساب می‌آید.

چقدر طول می کشد تا رنگ های اکریلیک بر روی دیوارها خشک شود؟ 

تفاوت رنگ اکریلیک هنری و ساختمانی

رنگ اکریلیک یک رنگ همه کاره است که می‎تواند برای اهداف مختلفی مانند نقاشی ساختمان، تصویرسازی، آثار هنری، کاردستی و ساخت و ساز استفاده شود. اگرچه رنگ اکریلیک هنری و ساختمان از نظر ترکیب شباهت‌هایی با هم دارند اما از جنبه‌های مختلفی مانند کاربرد، شامل تفاوت‌های مختلفی می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به تفاوت‌های رنگ اکریلیک ساختمانی و هنری پرداختیم. رنگ اکریلیک یک رنگ برپایه آب است که در برابر آب، رطوبت، مواد شیمیایی، نور خورشید و عواملی محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. مهم‌ترین تفاوت رنگ اکریلیک هنری و ساختمانی، در کاربرد آن‌ها است. رنگ اکریلیک ساختمانی یک نقش محافظتی دارد که دیوار را در برابر مخاطرات مختلف حفظ می‌کند. این در حالی است که رنگ اکریلیک هنری اغلب در آثار هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید رنگ هنری و ساختمانی، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

مهم‌ترین تفاوت رنگ اکریلیک ساختمان و هنری چیست؟

برای آگاهی از تفاوت رنگ اکریلیک هنری و ساختمانی، باید به کاربردهای این دو رنگ مراجعه کنید. رنگ اکریلیک ساختمانی برای پوشش‌دهی سطوح ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که رنگ اکریلیک هنری برای خلق آثار توسط هنرمندان بر روی بوم نقاشی انجام می‌شود.

حلال رنگ اکریلیک چیست؟

برای رقیق کردن رنگ اکریلیک (هنری و ساختمانی)، از آب استفاده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ اکریلیک چیست؟

ضد آب، پوشش‌دهی و دوام بالا، سازگار با محیط زیست و … ، از جمله ویژگی‌های رنگ اکریلیک به حساب می‌آید.

انواع رنگ اکریلیک ساختمانی چیست؟

رنگ اکریلیک ساختمانی بر اساس سطوح مورد استفاده به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. انواع رنگ اکریلیک شامل سطوح گچی، فلزی، شیشه‌ای، سفالی، پارچه‌ای، بتنی، سیمانی و … است.

ممکن است شما دوست داشته باشید