آشنایی با خصوصیات رنگ روغنی ساختمان و مزایای آن

رنگ‌های روغنی اساسا رنگ‌هایی هستند که به آرامی خشک می‌شوند و با قرار گرفتن در معرض هوا، یک لایه رنگی و سخت تشکیل می‌دهد. از جمله خصوصیات رنگ روغنی ساختمان، این است که این رنگ‌ها ضخیم تر و مقاوم تر از سایر رنگ‌ها هستند. همچنین آن‌ها در مقایسه با انواع دیگر رنگ‌های ساختمانی براق، صاف، بادوام و مقاوم در برابر لکه‌ها هستند. در این مقاله قصد داریم درباره خصوصیات رنگ روغنی، مزایا و قیمت آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ روغنی به انگلیسی

برای خواندن یا نوشتن رنگ روغنی به انگلیسی از عبارت Oil color استفاده می‌شود.

رنگ روغنی مات

رنگ روغنی مات نوعی رنگ است که وقتی روی دیوار قرار می‌گیرد، سطحی مات و بدون نقص به نمایش می‌گذارد. این نوع رنگ حاوی نسبت بیشتری از رنگدانه هستند که ظاهری کدر یا مات به آن‌ می‌دهد. رنگ روغنی مات معمولا برای رنگ آمیزی سطوح مختلف مانند دیوارها، کارهای چوبی و مبلمان استفاده می‌شوند.

از جمله ویژگی‌های رنگ روغنی مات می‌توان به درخشندگی کم، ایجاد سطحی صاف، حذف عیوب سطح، دوام و کیفیت بالا، مقاوم در برابر خراش و لکه و … اشاره کرد.  این رنگ، یکی از گزینه‌های مناسب برای رنگ آمیزی سطوح مختلف مانند دیوارها،ی گچی، سطوح چوبی و به طور کلی مناطق پرتردد است.

جدول مشخصات رنگ روغنی

رنگ روغنی براق

رنگ روغنی براق، یکی دیگر از انواع رنگ‌های ساختمانی است که در هنگام خشک شدن، ظاهری براق و بازتابنده از خود ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این رنگ، شامل مقاومت در برابر انواع قارچ و باکتری، ترک خوردگی و محو شدن، رطوبت محیط، آب، عوامل شیمیایی و نور خورشید است. این رنگ به آرامی خشک می‌شود؛ در نتیجه برای مبلمان، کابینت، تزئینات و نیز برای پروژه های هنری که نیاز به پرداخت براق دارند، استفاده می شود.

خصوصیات رنگ روغنی ساختمان

رنگ روغنی نیم براق

رنگ روغنی نیم براق نوعی رنگ بین رنگ‌های براق و مات است که که به جای آب مانند رنگ اکریلیک از روغن (تینر) به عنوان حلال استفاده می‌کند. این محصول به دلیل دوام، مقاومت در برابر لکه‌ها و کیفیت تمیز کردن آسان، شناخته می‌شوند.

اغلب در مناطق پرتردد مانند درها، تزئینات، کابینت ها، مبلمان و … استفاده می‌شود. در ضمن رنگ روغنی نیم براق، پوششی صاف و یکنواخت برای سطوح مختلف ایجاد می‌کند.

خرید محصول

رنگ روغنی مات سفید

رنگ روغنی مات سفید نوعی رنگ ساختمانی است که روکش مات دارد. این رنگ معمولاً برای رنگ آمیزی سطوح داخلی و خارجی مانند دیوارها، تزئینات و مبلمان استفاده می‌شود. بایندر روغنی ترکیب شده با این رنگ، پوششی بادوام را ارائه می‌کند که در برابر ترک خوردگی مقاوم است. در ضمن روکش مات سطحی صاف و غیر بازتابنده را ایجاد می‌کند که برای پنهان کردن عیوب و ایجاد ظاهری مینیمالیستی ایده‌آل به نظر می‌رسد. همچنین باید اشاره کرد که حلال رنگ روغنی مات سفید، تینر یا بنزین است.

تفاوت رنگ سفید مات و براق

سفید مات به یک سطح صافی گفته می‌شود که درخششی زیادی ندارد. در واقع رنگ مات دارای سطحی صیقلی و بدون خط و خش است که بیشتر در دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، سفید براق دارای یک روکش براق و بازتابنده با بافتی صاف است. که کیفیتی شبیه به آینه دارد.

انتخاب بین سفید مات و براق به نظر شخصی و مواد مورد استفاده بستگی دارد. اگر هدف نمایش آثار هنری یا عکس‌ها بدون تابش خیره‌کننده یا بازتاب است، سفید مات بهترین گزینه به حساب می‌آید. . اگر قصد افزایش رنگ و روشنایی تصویر و ایجاد یک روکش عالی است، سفید براق ممکن است گزینه بهتری باشد.

رنگ های روغنی

موارد استفاده از رنگ روغنی

از جمله خصوصیات رنگ روغنی ساختمان این است که کاربرد بسیار گسترده ای دارد. از این رنگ می‌توان برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی، مبلمان چوبی، فلزات سخت مثل نرده و در و پنجره‌های MS یا همان فولاد کم کربن که رایج ترین جنس برای نرده‌ها و در و پنجره‌ها است، استفاده کرد.

این نوع رنگ به دلیل دوام بالا و روکش مقاومی که دارد، محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف دارد. با این حال در زمان استفاده از آن بهتر است احتیاط کنید؛ زیرا رنگ روغنی بخارهای قوی از خود ساطع می‌کند که می‌تواند آسیب زا باشد.

مزایای رنگ های روغنی

  • ارائه ظاهری براق و جذاب
  • مناسب برای مکان‌هایی با رطوبت بالا مانند، حمام یا آشپزخانه
  • قابلیت شستشو و تمیز کردن با آب
  • زمان خشک شدن طولانی
  • دوام و مقاومت بالا.
  • مورد استفاده در سطوح مختلف از جمله بوم، چوب و فلز
  • انعطاف‌پذیری و ماندگاری بالا
  • ضد آب
  • مقاوم در برابر عوامل شیمیایی

رنگ روغنی قیمت

رنگ روغنی نسبت به سایر رنگ‌های ساختمانی، قیمت بالاتری دارد. برای استعلام قیمت و نحوه ثبت خرید رنگ روغنی (انواع برند تولیدکننده)، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت رنگ روغنی ۴ کیلویی

رنگ روغنی ۴ کیلویی یا گالن، یکی از محصولات پر مصرف در میان خانواده رنگ‌های روغنی است؛ به ویژه برای خانواده‌ها که قصد رنگ آمیزی خانه را دارند. برای خرید رنگ روغنی ۴ کیلویی به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید و یا از طریق شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

رنگ های مبتنی بر آب

قیمت رنگ روغنی یک کیلویی

اگر به دنبال رنگ آمیزی چارچوب درب اتاق یا یک قیمت از کابنیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ روغنی یک کیلویی استفاده کنید. این رنگ بیشتر برای رنگ آمیزی وسایل خرد خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید رنگ روغنی یک کیلویی به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید و یا از طریق شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

قیمت رنگ روغنی سفید یک کیلویی

برای ثبت سفارش رنگ روغنی سفید یک کیلویی، به اپلیکیشن ما مراجعه کنید و مشمول تخفیف شوید. همچنین شما به وسیله شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، به راحتی می‌توانید سفارش خود را به همکاران اعلام نمایید

قیمت رنگ روغنی مات سفید

در بین خانواده رنگ‌های روغنی، رنگ روغنی مات (سفید) نسبتا گران تر است. برای خرید رنگ روغنی مات سفید به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید و یا از طریق شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

قیمت رنگ روغنی مات ۴کیلویی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ آمیزی، دیوار ساختمان، رنگ روغنی مات ۴ کیلوگرمی است. برای خرید رنگ روغنی مات ۴ کیوگرم به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید و یا از طریق شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله با خصوصیات رنگ روغنی ساختمان آشنا شدیم. ابتدا کمی در رابطه با موارد استفاده از رنگ روغنی صحبت کردیم و بعد از آن رنگ مینا یا لعاب را توضیح دادیم و مزایای آن را نام بردیم. همچنین رنگ های بر پایه آب را هم توضیح دادیم و مزایای آن را هم نیز نام بردیم. در آخر هم نیز در رابطه با رنگ های روغنی و مزایای آن صحبت کردیم.

تماس با ما

سوالات متداول

انواع رنگ روغنی ساختمان چیست؟

رنگ روغنی براق، نیم براق و مات، از جمله انواع رنگ ساختمانی است.

مهم‌ترین مزایای رنگ روغنی چیست؟

ضد آب و رطوبت، مقاوم در برابر عوامل شیمیایی، کیفیت و دوام ، مقاوم در برابر قارچ و خزه رو… از جمله مزایای رنگ روعنی به حسب می‌آید.

مهم‌ترین کاربرد رنگ روغنی چیست؟

از جمله کاربردهای رنگ روغنی می‌توان به رنگ کردن درها، تزئینات، کابینت‌ها، مبلمان، دیوار ساختمان و … اشاره کرد.

رنگ روغنی گران تر است با رنگ اکریلیک؟

هر دو رنگ‌ها مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت هستند. با این حال رنگ روغنی قابلیت شستشو با انواع شوینده‌های شیمیایی را دارد؛ در حالی که شستشوی رنگ اکریلیک صرفا با مواد شوینده ملایم صورت می‌گیرد. با این توصیف، هزینه خرید رنگ روغنی، بیشتر از رنگ اکریلیک است.

ممکن است شما دوست داشته باشید