آشنایی با تفاوت رنگ روغنی مات و براق

اگر در دنیای گستردهٔ رنگ ها برای انتخاب رنگ سردرگم هستید و نمی دانید رنگ براق برای استفادهٔ شما مناسب تر است یا رنگ مات، ابتدا باید با تفاوت رنگ روغنی مات و براق آشنا شوید. سپس نسبت به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید و در محیط خود از آن استفاده کنید. برای استفاده از رنگ روغنی در خانهٔ خود به یاد داشته باشید که رنگ روغنی براق درخشندگی بیشتری به خانهٔ شما می بخشد و دوام بیشتری دارد. برای اینکه انتخاب هوشمندانه ای کنید، باید نکات زیادی را بدانید تا تفاوت رنگ روغنی مات و براق را بهتر درک کنید.

انتخاب رنگ بر سطوح مختلف

طبیعی است که تفاوت رنگ روغنی مات و براق به سطحی که قصد رنگ کردن آن را دارید بستگی دارد و رنگ ها روی سطوح مختلف یکسان به نظر نمی رسند و هر یک از آن ها برای سطح خاصی مناسب هستند‌. برای مثال رنگ های براق برای رنگ آمیزی سطوح چوبی مناسب هستند. البته این امر به سلیقهٔ افراد نیز بستگی دارد.

رنگ مناسب برای سطوحی که بیشتر لمس می شوند.

ممکن است اثر انگشت شما بر روی سطوحی مانند دیوار ها و کابینت ها که در معرض لمس زیاد هستند، به جا بماند. پس باید دقت کنید که رنگی استفاده کنید که قابلیت تمیز شدن داشته باشد یا اثر انگشت شما را خیلی بازتاب نکند. پس علاوه بر تفاوت رنگ روغنی مات و براق باید به این نکات نیز توجه کافی داشته باشید.

خرید رنگ روغنی سفید براق کیلو هپالوکس

لعاب های براق درخشندگی زیادی ایجاد می کنند و به راحتی پاک می شوند و برای مکان هایی که نیاز به تمیز شدن مکرر دارند بسیار عالی هستند. به یاد داشته باشید که هرچه درخشندگی بیشتر باشد تمیز کردن راحت تر است.

تفاوت رنگ روغنی مات و براق

رنگ مناسب برای دیوار های فرسوده

اگر دیوار های شما نواقصی از جمله ترک و فرسودگی دارد، نیاز است که تفاوت رنگ روغنی مات و براق را بدانید و رنگ مناسبی برای دیوار خود استفاده کنید.

اگر به دنبال پوشاندن عیوب دیوار های خود هستید، ممکن است بخواهید یک روکش مات را انتخاب کنید؛ زیرا انعکاس کمتری دارد و عیوب را کمتر نمایان می کند. در حالی که رنگ های براق نواقص را بزرگ نمایی می کنند. رنگ مات یک انتخاب ایدئال برای نقاشی سقف و اتاق خواب است.

خرید محصول

همخوانی رنگ با محیط

نوع رنگی که انتخاب می‌ کنید باید در نهایت با محیطی که می‌ خواهید رنگ کنید همخوانی داشته باشد. در بررسی تفاوت رنگ روغنی مات و براق باید توجه داشته باشید که پوشش های براق اغلب به خوبی با رنگ های روشن ست می شوند؛ زیرا رنگ ها و وضوح را افزایش می دهند. این بدان معنا نیست که لزوماً رنگ های روشن را براق انتخاب کنید.

خرید رنگ روغنی سفید نیم براق کیلو هپالوکس

رنگ های مات و براق در کنار هم

چه کسی گفته است که باید بین رنگ مات و براق یکی را انتخاب کنید؟ استفادهٔ هوشمندانه از هر دو حالت مات و براق در یک محیط می تواند طراحی را ارتقا دهد؛ اما باید تفاوت رنگ روغنی مات و براق را بدانید تا هر کدام را در جای مناسب استفاده کنید.

چگونه رنگ مناسب مکان خود را انتخاب کنید؟

چگونه رنگ مناسب مکان خود را انتخاب کنید؟

رنگ‌ هایی با روکش براق‌ تر مانند ساتن یا نیمه براق، با استفاده از سطوح بالا تر رزین و سطوح پایین‌ تر رنگدانه تولید می‌ شوند. رنگ هایی با روکش مات یا مسطح حاوی سطوح بالا تر رنگدانه و مقادیر کمتری رزین هستند که باعث می شود درخشندگی کمتری داشته باشند.

در ادامه چند قانون اساسی برای انتخاب بهترین رنگ برای هر مکان در خانه آورده شده است تا تفاوت رنگ روغنی مات و براق و کاربرد آن بدانید.

  • اتاق های خواب

اتاق خواب های بزرگسال یا اضافی معمولاً مناطق کم تردد هستند. در این مکان ها روکش صاف یا مات کاملاً خوب عمل می کند. هنگام رنگ آمیزی اتاق خواب کودک جلای رنگ ساتن و براق معمولاً بهترین انتخاب است؛ زیرا دیوار ها بیشتر خراشیده می شوند یا نیاز به تمیز کردن بیشتر دارند.

خرید رنگ روغنی سفید مات کیلو هپالوکس

  • حمام ها

حمام ها به روکش محکم تری نیاز دارند که به راحتی پاک و تمیز نگه داشته شوند. رنگ براق از رنگ مات با دوام تر است و برای سقف و دیوار ها انتخابی عالی است. ما رنگ نیمه براق را برای هر کاری توصیه می کنیم؛ زیرا در برابر رطوبت مقاوم تر است.

  • آشپزخانه ها

آشپزخانه ها

آشپزخانه ها همیشه در حال استفاده هستند و نیاز به تمیز کردن دائمی دارند. روکش براق‌ یا نیمه براق بهترین گزینه برای مقابله با کپک، لکه و کثیفی است. پس باید این نکته را در تفاوت رنگ روغنی مات و براق به یاد داشته باشید که در هر مکانی که نیاز به تمیز شدن مکرر دارد از رنگ براق استفاده شود.

  • سقف ها

پول خود را برای رنگ های گران قیمت سقف خود هدر ندهید. رنگ مسطح یا مات به خوبی سقف را پوشش می دهد و عیوب را پنهان می کند. معمولاً سقف ها نیاز به تمیزی ندارند پس لزومی به استفاده از رنگ براق برای آن ها نیست.

  • راهرو ها

یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین رنگ ها به منظور رنگ زدن دیوار راهرو، رنگ مات است که درخشندگی کم و روکشی صاف را فراهم می کند.

  • اتاق نشیمن

برای اتاق های نشیمن پر رفت و آمد، بهترین رنگ برای استفادهٔ رنگ نیمه براق است؛ البته رنگ براق کمی بادوام تر است. برای اتاق های نشیمن می توانید رنگ های نیمه براق را استفاده کنید تا همخوانی لازم را با فضای شما داشته باشد.

  • تزئینات داخلی

شکی نیست که رنگ براق بهترین رنگ برای تزئین داخلی است. مطمئناً می خواهید از بادوام ترین روکش در مناطقی استفاده کنید که به راحتی خراشیده، فرورفته و چروک می شوند.

تماس با ما

نتیجه گیری

وقتی نوبت به تعیین یک رنگ می رسد، واقعاً هیچ درست یا غلطی نیست. فقط انتخاب میان بهتر یا بهترین است. حتماً طبق نکات بالا و سلیقهٔ خود عمل کنید تا هم لذت کافی را از محیط خانهٔ خود ببرید و هم هنگام تمیز کردن دیوار ها و کابینت های پر کاربرد به مشکل بر نخورید. می توانید با یک برنامه ریزی دقیق برای هر دیوار و هر قسمت از خانهٔ خود رنگ های مناسب را انتخاب کنید و بخشی از آن را مات و بخشی را براق کنید تا نمای خانهٔ خود را زیبا تر سازید. انتخاب درست مستلزم این است که تفاوت رنگ روغنی مات و براق را بدانید و با کاربرد آن آشنا باشید تا از عملکرد خوب آن بهره بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید