آموزش آسان ترین مراحل رنگ زدن دیوار گچی

قرن هاست که در منازل و محیط های مختلف از دیوار های گچی استفاده می شود. از عمارت های عتیقه و قدیمی گرفته تا کلبه های روستایی و خانه های داخل شهر، دیوار های گچی همچنان زیبا هستند.

ایجاد تغییرات کوچک مثل رنگ کردن دیوار های محیط کار و منزل می تواند بسیار لذت بخش باشد و در روحیه شما تأثیر به سزایی بگذارد.

برای رنگ کردن دیوار های گچی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ در ادامه مقاله، شما را با مراحل رنگ زدن دیوار گچی آشنا می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

راهنمای رنگ زدن دیوار گچی

مراحل رنگ زدن دیوار گچی

بسیاری از خانه ‌های کلاسیک ممکن است دیوار های گچی کاملاً سالمی داشته باشند که پشت کاغذ دیواری قدیمی یا لایه‌ هایی از رنگ پوسته پوسته شده، پنهان شده ‌اند. خبر خوب این است که شما می توانید این دیوار ها را با  تجهیزات ساده ای مجدد رنگ آمیزی کنید. به عبارت دیگر از یک بازسازی کلاسیک گرفته تا ایجاد یک سبک مدرن، می توانید دیوار های گچی را با یک لایه رنگ تازه و عالی جلوه جدیدی بدهید.

مراحل رنگ زدن دیوار گچی تنها در صورتی خوب می شود که زیرسازی آن به درستی انجام شود؛ بنابراین مطمئن شوید که هیچ مرحله ای از رنگ آمیزی را نادیده نگرفته اید.

برای داشتن یک رنگ زیبا و بدون مشکل بر روی دیوار های گچی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. رنگ قدیمی را به طور کامل حذف کنید.

اولین قدم برای رنگ آمیزی دیوار های گچی قدیمی، حذف هر چیزی است که آن ها را پوشانده است. رنگ قدیمی را می توان به دو روش پاک کرد: استفاده از سنباده یا به کمک حلال های شیمیایی.

  1. ترک ها و مشکلات دیوار

هنگامی که به گچ دیوار رسیدید، باید هر گونه ترک یا آسیب قدیمی را بازسازی کنید. این فرایند ممکن است خسته کننده باشد؛ اما یکی از مهم ترین مراحل رنگ زدن دیوار گچی است. در دیوار های گچی هر ترکی که به حال خود رها شود، در آینده بیشتر می شود.

مراحل رنگ زدن دیوار گچی

 به این نکته دقت داشته باشید که دیوار های گچی نسبت به سایر دیوار ها در برابر رطوبت آسیب پذیر تر هستند و به پرایمر های باکیفیت نیاز دارند. پرایمر های روغنی بهترین گزینه برای دیوار های قدیمی هستند. آن ها به راحتی لکه های قدیمی را مسدود می کنند و از انتقال لکه به رنگ جدید جلوگیری خواهند کرد.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس خرید رنگ نیم پلاستیک سفید دبه هپالوکس

حالا که بستر برای رنگ آمیزی آماده است، می توانید دیوار را به راحتی با همان تکنیک های قدیمی رنگ کنید. گچ اصطلاحاً تشنه است و معمولاً با سرعت بالایی رنگ را جذب می کند. برای دسترسی به قسمت های ظریف یا حاشیه دیوار بهتر است از قلم مو استفاده کنید.

سعی نکنید کار رنگ آمیزی را یکباره انجام دهید. این کار را حداقل در دو یا سه مرتبه به پایان برسانید. در این صورت هم خستگی کمتر می شود، هم سطح زیبا تر و صاف تری خواهید داشت.

معرفی مراحل رنگ زدن دیوار گچی

معرفی مراحل رنگ زدن دیوار گچی

همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد، رنگ زدن دیوار های گچی اصول خاصی دارد. در این قسمت از مقاله شما را با مراحل رنگ زدن دیوار گچی آشنا می کنیم.

۱- اجازه دهید گچ تازه یا رطوبت دار به مدت ۳ تا ۴ هفته خشک شود تا به رنگ روشن و یکنواختی درآید. گچ تازه تحت تأثیر عوامل زیادی، با سرعت های مختلف خشک می شود. در بیشتر مواقع بین ۳ تا ۴ هفته زمان برای خشک شدن گچ جدید کافی است. بهترین راه برای تشخیص خشک شدن کامل گچ دیوار نبود لکه های تیره برروی آن است.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس  خرید رنگ نیم پلاستیک سفید سایز دبه هپالوکس

۲- رنگ امولیسیونی و آب را به نسبت ۳ به ۱ با یکدیگر مخلوط کنید. تا یک پوشش مات ایجاد شود. رنگ امولسیونی مات یک رنگ مبتنی بر آب و همه منظوره است که در تمام لوازم خانگی ها یا رنگ فروشی ها موجود است.

۳- گرد و غبار محیط را تمیز کنید و روی وسایل و مبلمان منزل را بپوشانید. وسایل رنگ آمیزی را روی زمین یا مبل قرار ندهید تا از ریختن و پخش شدن احتمالی رنگ جلوگیری کنید. در صورت امکان، اثاثیه اتاقی را که قصد رنگ آمیزی آن را دارید، خارج کنید. فقط قطعات بزرگی را که مطلقاً نمی‌ توانید از اتاق خارج کنید در وسط اتاق جمع کنید و با پارچه بپوشانید.

خرید محصول

  1. مقدار مناسبی از رنگ را در سینی های مخصوص رنگ بریزید تا قسمت عمیق تر ظرف پر شود. با توجه به اندازه غلطکی که می خواهید استفاده کنید، از یک سینی ۱۸ تا ۳۰ سانتی متری استفاده کنید. بهتر است برای دیوار های کوچک از غلطک ۱۸ سانتی و برای دیوار های بزرگ از غلطک ۳۰ سانتی استفاده کنید. غلطک ها در اندازه های مختلف در دسترس شما هستند؛ بنابراین اندازه ای را انتخاب کنید که برای رنگ آمیزی دیوار ها مورد نظر شما مناسب تر و راحت تر به نظر می رسد.
  2. غلطک را در سینی رنگ فرو کنید و به طور مساوی در قسمت زاویه دار سینی بغلتانید. سپس غلطک آغشته شده به رنگ را از بالا به پایین روی دیوار حرکت دهید. اگر راست دست هستید از چپ به راست و اگر چپ دست هستید از راست به چپ این کار را انجام دهید.
  3. از آنجایی که گچ بسیار جاذب است، رنگ معمولاً به سرعت شروع به خشک شدن می کند. چکه و قطره رنگ را به سرعت تمیز کنید تا از بروز پوشش ناهموار رنگ جلوگیری کنید.

اجازه دهید پوشش ابتدایی رنگی که بر روی دیوار زده اید کاملاً خشک شود. سپس در صورت نیاز دیوار را با یک لایه دیگر رنگ پوشش دهید.

دیوار

جمع بندی

رنگ کردن دیوار های گچی می تواند تغییر بزرگی در محل کار یا منزل شما ایجاد کند. همان طور که در طول مقاله هم گفته شد، مراحل رنگ کردن دیوار گچی چندان سخت نیست و با رعایت نکات ساده ای، می توان رنگی یکنواخت و زیبا به دست آورد.

برای رسیدن به نتیجه عالی تنها باید مراحل را پشت سر هم و با دقت انجام دهید و از رنگ باکیفیتی استفاده کنید.

تماس با ما

اگر احساس می کنید رنگ کردن دیوار ها برای شما سخت و طاقت فرسا است، یا اطلاعات و مهارت کافی برای برطرف کردن ایراد های به وجود آمده در گچ دیوار را ندارید، پیشنهاد می کنیم حتماً از یک نقاش حرفه ای برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید