مهم ترین مراحل رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه

کابینت های چوبی آشپزخانه قابلیت رنگ آمیزی بسیار بالایی دارند و انعطاف پذیری آن ها در این زمینه بسیار خوب است. از طرف دیگر کابینت های فلزی انعطاف پذیری کمتری در رنگ آمیزی دارند و تنها با وسایل و رنگ مخصوص می توان آن ها را رنگ کرد. به همین دلیل برای اینکه بهتر بتوانید کابینت های فلزی آشپزخانه خود را رنگ کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله در مورد نحوه رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه توضیح داده ایم.

رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه

رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه

  • تمیز کردن و آماده سازی کابینت فلزی

قبل از شروع تمیز کاری ابتدا وسایل اضافی کابینت را که در هنگام رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه برای شما مشکل ایجاد می کنند حذف کنید. تمامی کشو ها، دستگیره های در و لولا های خارجی کابینت را از آن جدا کنید. بعد از جدا کردن وسایل مختلف، نوبت به تمیز کردن کابینت می رسد. برای تمیز کردن کابینت از مقداری صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید تا فلز از چربی ها پاک شود. بعد از تمیز کردن کابینت از یک پارچه مرطوب برای اتمام کار استفاده کنید؛ زیرا برای رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه لازم است که هیچ مانعی روی کابینت وجود نداشته باشد.

برای اینکه کابینت را آماده کنید، کمی وقت بگذارید و تمامی قسمت های کابینت را بررسی کنید. خوب دقت کنید و ببینید که آیا قسمتی از کابینت وجود دارد که فرو رفته باشد یا نشانه هایی از خوردگی یا زنگ زدگی را از خود نشان دهد. برای اینکه بتوانید مشکل زنگ زدگی را از بین ببرید، می توانید از مقداری پشم فولادی برای نواحی کوچک استفاده کنید. اما اگر قسمت زنگ زده خیلی بزرگ است، بهتر است که به جای رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه به طور کامل آن را با یک مدل جدید جایگزین کنید.

در نهایت اگر فلز قبلا رنگ شده است اما رنگ در حال کنده شدن است و کیفیت خوبی ندارد، می توانید برای حذف آن از سنباده استفاده کنید. کابینت را سنباده بزنید تا رنگ قدیمی از بین برود و سطح صافی به وجود بیاید. علاوه بر پاک کردن رنگ با سنباده، روش های بسیار زیاد دیگری مانند پاک کننده های رنگ شیمیایی وجود دارد. دقت داشته باشید که برای پاک کردن رنگ قدیمی با استفاده از پاک کننده رنگ شیمیایی حتما باید موارد ایمنی را رعایت کنید.

در هنگام رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه و پاک کردن رنگ قدیمی، بخار و ذراتی از رنگ بر روی کابینت ایجاد می شود که می تواند برای سلامتی شما ضرر زیادی داشته باشد. به همین دلیل حتما مکانی که در آن قصد رنگ آمیزی دارید باید تهویه مناسبی داشته باشد. حتما در هنگام کار از ماسک تنفسی، محافظ چشم و دستکش استفاده کنید.

  • سنباده زدن

سنباده زدن

سنباده زدن برای رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه امری اختیاری است. اگر از ظاهر کابینت های فلزی خود خوشتان می آید؛ اما کابینت خراشیده، محو و فرسوده به نظر می رسد، می توانید با سنباده زدن، کابینت خود را دوباره زیبا و درخشان کنید. در واقع با سنباده زدن می توان کابینت را به حالت اولیه برگرداند.

در ضمن بعد از سنباده زنی، رنگ آمیزی نیز بسیار راحت خواهد بود. اگر قصد دارید فلز کابینت را سنباده بزنید، لازم نیست که نگران تمیز کردن آن باشید؛ زیرا در هنگام سنباده زدن تمامی سطوح تمیز می شوند. سنباده زنی عملی نیست که کثیفی یا تمیزی سطح روی آن اثر خاصی بگذارد.

خرید محصول

برای اینکه بهترین نتیجه را در رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه بگیرید، بهتر است که از سنباده برقی استفاده کنید. برای شروع کار توصیه می کنیم که از سنباده ۸۰ گریت استفاده کنید و بعد از سنباده زدن کامل به سراغ سنباده ۲۲۰ گریت بروید. حتما استفاده از وسایل ایمنی مناسب در هنگام کار با سنباده برقی را فراموش نکنید. حتما از وسایل مختلفی مانند ماسک تنفسی و عینک ایمنی و دستکش در هنگام کار استفاده کنید تا از چشم ها و سیستم تنفسی خود محافظت کنید. بعد از اینکه کار سنباده زنی کابینت را تمام کردید، برای آماده سازی کابینت حتما از یک پارچه تمیز مرطوب برای پاک کردن گرد و غبار ناشی از سنباده زنی استفاده کنید و تمام کابینت را تمیز کنید.

  • رنگ آمیزی و نوسازی کابینت ها

رنگ آمیزی و نوسازی کابینت ها

برای رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه بهترین کار این است که از اسپری های رنگ استفاده کنید. استفاده از اسپری های رنگ بسیار ساده است و نیاز به پیش نیاز و تخصص خاصی ندارد. اسپری رنگ می تواند به راحتی روی هر خراش کوچکی بنشیند، بدون اینکه لایه ایجاد شده توسط رنگ خیلی ضخیم و سنگین یا خیلی نازک به نظر برسد. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از انواع اسپری رنگ حتما باید فضای بزرگی داشته باشید که تهویه مناسبی داشته باشد.

اگر فضای کافی برای استفاده از اسپری و رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه ندارید، می توانید از روش سنتی یعنی همان استفاده از قلم مو کمک بگیرید. صرف نظر از اینکه چه نوع قلم مو یا رنگی انتخاب می کنید، حتما باید فضای کاری شما تهویه مناسبی داشته باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر از یک فن تهویه استفاده کنید تا هوای تازه در محیط کار شما جریان داشته باشد.

تماس با ما

اگر تصمیم گرفته اید که از اسپری استفاده کنید، حتما قبل از شروع کار با چسباندن یک لایه روزنامه روی سطوحی که نمی خواهید رنگ شود، از آن ها محافظت کنید؛ زیرا در هنگام کار با اسپری احتمال اینکه اشتباهی رخ دهد و قسمتی به اشتباه رنگ شود زیاد است.

نتیجه گیری

هر سطحی باید به شیوه مخصوص خودش رنگ شود. سطوح فلزی نیز شیوه رنگ آمیزی مخصوص به خود را دارد. در هنگام رنگ آمیزی این سطوح باید به نکات زیادی دقت کرد و موارد زیادی را در نظر گرفت تا بتوان نتیجه خوبی از رنگ آمیزی به دست آورد. به همین دلیل برای اینکه بهتر بتوانید کار رنگ آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه خود را انجام دهید، ما در این مقاله تمامی نکاتی که لازم است در هنگام رنگ آمیزی سطوح فلزی به آن ها توجه کنید را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید