آموزش سریع و آسان ساخت اسلایم با چسب چوب در خانه

شرط می بندم که شما اوقات سرگرم کننده دوران کودکی خود را همراه با اسلایم به خوبی به یاد دارید و دلتنگ آن دوران هستید. یا اکنون می خواهید برای فرزند تان اسلایم درست کنید و طرز تهیه آن را نمی دانید! آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان با استفاده از چسب چوب اسلایم ساخت؟ ما در این مقاله دستورالعمل ساخت اسلایم با چسب چوب را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین اسلایم را در خانه درست کنید.

اسلایم چیست؟

اسلایم نوعی ماده متراکم و ژله مانند است که کودکان دوست دارند با آن بازی کنند و بسیار هم سرگرم کننده است و کودکان را در سراسر دنیا با خود درگیر کرده است.

برای ساخت مدل های مختلف اسلایم شما به چندین ماده مانند اکلیل، شامپو، بوراکس، رنگ خوراکی، چسب، مایع لباسشویی، فوم اصلاح و موارد بسیار دیگری نیاز خواهید داشت؛ اما ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه فقط با چسب چوب یک اسلایم بی نقص برای خود و یا فرزندان تان بسازید.

چسب چوب چیست؟

چسب چوب با نام دیگر چسب نجاری نیز شناخته می شود. این چسب بسیار محکم و با دوام است و برای چسباندن چوب طراحی شده است؛ اما این بدین معنی نیست که شما نمی توانید از آن برای چسباندن مواردی مانند فلز و یا شیشه استفاده کنید. چسب چوب به خوبی خشک می شود و اثری از آن نمی ماند و قابل مشاهده نخواهد بود؛ اما دلیل استفاده از آن برای ساخت اسلایم با چسب چوب این است که اسلایم را بسیار زیبا تر از دیگر اسلایم ها می کند.

ساخت اسلایم با چسب چوب

ساخت اسلایم با چسب چوب

نکته مهم: از ساخت اسلایم با چسب چوب و بوراکس خودداری کنید. درست است که چسب چوب و بوراکس بافت بی نظیری به اسلایم شما می دهد؛ اما بوراکس می تواند منجر به واکنش های آلرژیک شود. واکنش آلرژیک به بوراکس مانند دیگر آلرژی ها خود را سریع نشان نمی دهد. قرار گرفتن طولانی مدت و تماس با بوراکس مشکلاتی پوستی مانند تاول را به همراه خواهد داشت. پس حتماً حواستان به بوراکس موجود در اسلایم ها باشد، به خصوص اگر اسلایم را در اختیار کودکان می گذارید.

خرید چسب چوب ۷۵۰ گرمی شمال

مواد لازم:

  • کاسه
  • چسب چوب سفید
  • قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی
  • کیسه پلاستیکی
  • مایع ظرفشویی

مرحله اول

چسب چوب

چسب چوب را در کاسه خود بریزید و به آن رنگ خوراکی و مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. ما به شما چسب چوب سفید را برای ساخت اسلایم پیشنهاد می دهیم؛ اما شما از دیگر چسب چوب ها نیز می توانید استفاده کنید و لذت ببرید. دقت داشته باشید که برخی از چسب چوب ها ممکن است به خوبی برای ساخت اسلایم کار نکنند.

¾ قاشق غذا خوری چسب چوب و ۵ یا ۶ قطره رنگ خوراکی را در کاسه بریزید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند و رنگ خوراکی حل شود و رنگ یک دست شود. سپس ۱ قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی به محلول موجود در کاسه اضافه کنید. اکنون زمان این است که مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید. هم زدن شدید به محض اضافه کردن مایع ظرفشویی، راز ساخت اسلایم با چسب چوب است.

تماس با ما

مرحله دوم

ماده به دست آمده را ورز دهید و در صورت نیاز اندکی مایع ظرفشویی اضافه کنید. پس از هم زدن برای کمتر از دو دقیقه و یا بیشتر، متوجه خواهید شد که بافت اسلایم شما پس از افزودن مایع ظرفشویی تغییر پیدا کرده است. اکنون اسلایم شما لاستیکی تر می شود و هم زدن آن سخت تر می شود؛ اما توجه داشته باشید که اسلایم شما نباید خیلی سفت به نظر برسد و شاید نیاز باشد که یک قاشق دیگر مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. هنگامی که به بافت مناسبی رسیدید، اکنون وقت ورز دادن اسلایم با دست است. این فرآیند درست مانند ورز دادن خمیر است. اسلایم خود را بر روی یک نایلون قرار دهید و با دستان خود شروع به ورز دادن آن کنید، گویی که در حال کشیدن یک آدامس هستید. هرچه بیشتر اسلایم خود را ورز دهید سفت تر می شود و می توانید به آن شکل دهید و یا با استفاده از قالب ها آن را به شکل های مختلف ببرید؛ البته که با گذشت زمان این ماده شل می شود و به ظاهر عادی خود باز می گردد. می توانید با بازی کردن با نسبت های بین مواد لازم، خواص اسلایم و ظاهر آن را تغییر دهید و اسلایم های متفاوت و مختلفی را برای فرزندان خود بسازید. برای کشش بیشتر سعی کنید که چسب چوب بیشتری اضافه کنید.

خواص اسلایم

اکنون که اسلایم خود را ساخته اید، بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن آن به خوبی از اسلایم خود مراقبت کنید. برای این کار حتماً بعد از استفاده از اسلایم آن را در یک ظرف پلاستیکی قرار بدهید و به خوبی در ظرف را ببندید و آن را محکم کنید. اگر حشرات ریز به داخل اسلایم شما رفته اند و از آلوده بودن آن نگران هستید، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا اسلایم به دلیل داشتن بوراکس در خود به یک آفت کش طبیعی تبدیل شده است. اگر در مناطقی زندگی می کنید که کپک در آن زیاد است، بهتر است که اسلایم خود را در جایی خنک مانند یخچال قرار دهید تا از رشد کپک جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که خطر اصلی برای اسلایم شما تبخیر شدن است؛ بنابراین زمانی که از اسلایم خود استفاده نمی کنید حتماً در ظرف آن را بسته نگه دارید. همچنین اسلایم خود را در محیطی که خاکی است قرار ندهید؛ زیرا به راحتی خاک را به خود جذب می کند و اسلایم شما آلوده به خاک می شود و ممکن است برای کودک شما خطرناک باشد.

جمع بندی

در پایان امیدواریم که متوجه شده باشید ساخت اسلایم با چسب چوب چقدر کار ساده و آسانی است و با آن می توانید ساعت ها فرزند خود را سرگرم کنید. همچنین می توانید فرزند خود را نیز در فرآیند ساخت اسلایم با چسب چوب شرکت دهید تا با کمک یک دیگر بتوانید اسلایمی با بافت نرم و زیبا بسازید. فقط به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار حتماً دست های فرزند تان را به خوبی بشویید و به آن بگویید که از قورت دادن اسلایم و خوردن آن جداً خودداری کند! امیدواریم که این مقاله به خوبی به شما در زمینه ساخت اسلایم با چسب چوب کمک کرده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید