رنگ کنتکس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

امروزه با توجه پیشرفت های مختلف در صنعت رنگ مدل های بسیار مختلفی از رنگ تولید شده است. هر کدام از این رنگ ها یک سری ویژگی های خاص دارند. همین باعث می شود هر کدام از رنگ ها برای یک مکان و موقعیت مخصوص مناسب باشد. یکی از رنگ هایی که امروزه استفاده زیادی از آن می شود، رنگ کنتکس است. برای اینکه بدانید رنگ کنتکس چیست و چه ویژگی هایی دارد، این مقاله را مطالعه کنید.

رنگ کنتکس چیست ؟

رنگ کنتکس یکی از رنگ های رایجی است که به طور خاص برای محافظت و تزئین سطوح بتنی و فلزی به کار گرفته می شود. برای استفاده از این رنگ از یک پمپ و اسپری رنگ استفاده می کنند تا رنگ حداکثر انسجام را داشته باشد. همچنین اگر از وسایل مخصوص استفاده کنید، می توانید بافت و ضخامت رنگ را کنترل کنید.

اگر هنوز متوجه نشده اید که رنگ کنتکس چیست باید گفت که این رنگ یک غشای اسمزی ایجاد می کند. غشای اسمزی کمک می کند تا سطح امکان تنفس داشته باشد ولی اجازه نمی دهد عواملی مانند آب و باران به آن نفوذ کنند.

مهم ترین ویژگی های رنگ کنتکس

رنگ کنتکس چیست

  • رنگ کنتکس در برابر خرد شدن و پوسته پوسته شدن دیوار کاملا مقاوم است.
  • رنگ کنتکس دوام و ماندگاری بسیار طولانی ای دارد که باعث می شود در دراز مدت کمتر نیاز به تعویض رنگ داشته باشید. همین دلیل باعث می شود تا رنگ کنتکس انتخابی اقتصادی محسوب شود.
  • برای فهمیدن اینکه رنگ کنتکس چیست باید بدانید که این رنگ ظاهری یکنواخت دارد. ظاهر یکنواخت آن این امکان را می دهد که عیوب روی دیوار ساختمان زیر رنگ پنهان شوند و خودشان را نشان ندهند.
  • رنگ کنتکس می تواند تا حد بسیار زیادی از ارتعاشات ناشی از سر و صدا را به خود جذب کند. همچنین این رنگ خاصیت ضد حریق نیز دارد و در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است.
  • رنگ کنتکس پلی استر مصنوعی بسیار با دوامی دارد که به انعطاف پذیری هر چه بهتر آن کمک می کند. رنگ کنتکس به دلیل ویژگی های ساختاری خود نسبت به انبساط و انقباض بسیار مقاوم است.
  • اگر می خواهید بدانید که رنگ کنتکس چیست و چه ویژگی هایی دارد باید بگوییم که این رنگ به دلیل فرمول شیمیایی مخصوص خود ماندگاری بسیار طولانی دارد و جلوی رشد کپک و قارچ را می گیرد.
  • این رنگ حاوی مواد معدنی بی اثر است. نبود مواد معدنی بی اثر به این معنی است که رنگ مقاومتی عالی در برابر خوردگی دارد.
  • رنگ کنتکس تنوع بسیار بالایی دارد و می توانید آن را در هر نوع طیف رنگی که خواستید تهیه کنید.

چرا باید از رنگ کنتکس استفاده کنیم؟

رنگ کنتکس با ایجاد یک لایه محافظتی می تواند از سطوحی که روی آن ها قرار می گیرد محافظت کند. در پاسخ به این سوال که رنگ کنتکس چیست و چه ویژگی هایی دارد باید گفت که این رنگ یکی از مناسب ترین رنگ ها برای بسیاری از صاحبان خانه و سازندگان خانه های مسکونی است؛ زیرا مزایای بسیار زیادی دارد.

مزایای استفاده از رنگ های کنتکس

رنگ کنتکس چیست

استفاده از این رنگ مزایای بسیار زیادی دارد. برای اینکه بهتر با مزایای این رنگ آشنا شوید، در این قسمت برخی از مهم ترین ویژگی های رنگ را نام می بریم.

ضد آب بودن

یکی از ویژگی های مهم  این رنگ ضد آب بودن آن است. پوشش و بافت بسیار ضخیم رنگ کنتکس به آن این امکان را می دهد که کاملا ضد آب باشد. برای کسانی که نمی دانند رنگ کنتکس چیست باید بگوییم که این رنگ از جذب هر گونه رطوبت جلوگیری می کند و اجازه نفوذ آن را نمی دهد.

راحتی در نگهداری

نگهداری از رنگ کنتکس بعد از اعمال آن بسیار ساده است؛ زیرا رنگ کنتکس بسیار مقاوم است و به توجه زیادی نیاز ندارد. فقط گاهی اوقات در صورت کثیف شدن لازم است که آن را تمیز کنید.

ذخیره انرژی

از رنگ کنتکس معمولا برای عایق کاری نیز استفاده می شود. به همین دلیل وقتی که از این رنگ استفاده می کنید، کمتر با مشکل هدر رفت سرما و گرما مواجه می شوید. همین باعث می شود تا کمتر وسایل گرمایشی و سرمایشی خانه خود را روشن کنید. این می تواند به ذخیره انرژی و کاهش هزینه های شما کمک شایانی کند.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری

برای اینکه بدانید رنگ کنتکس چیست توضیح دادیم که این رنگ از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. این یعنی اینکه می توانید این رنگ را در بافت ها و رنگ های بسیار مختلفی خریداری کنید و از آن استفاده کنید. وجود رنگ کنتکس در طیف های مختلف به شما کمک می کند تا رنگ مناسب خانه خود را خریداری کنید.

تماس با ما

سوالات متداول

  • ماندگاری رنگ کنتکس چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار رایج افرادی که می خواهند بدانند رنگ کنتکس چیست، این است که این رنگ تا چه زمانی می تواند دوام بیاورد. رنگ کنتکس بسته به شرایط آب و هوایی و شرکت تولید کننده آن می تواند حداقل ۱۵ سال و حداکثر ۲۰ سال دوام بیاورد. همه چیز بستگی به شرایط استفاده و کیفیت رنگ تولید شده بستگی دارد.

  • آیا رنگ کنتکس می تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند؟

بله رنگ کنتکس به دلیل ضخامت بسیار بالا و عایق بندی مناسب خانه می تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.

  • فرق رنگ کنتکس با دیگر رنگ ها چیست؟

رنگ کنتکس در مقایسه با دیگر رنگ ها مقاومت بالایی دارد و به راحتی از بین نمی رود. به همین دلیل این رنگ را می توان برای استفاده در شرایط سخت نیز پیشنهاد کرد.

نتیجه گیری

امروزه رنگ های بسیار مختلفی تولید شده اند که هرکدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از این رنگ های تولید شده، رنگ کنتکس است که معمولا برای سطوح بتنی و فلزی به کار گرفته می شود. مهم ترین ویژگی های رنگ کنتکس شامل ضد آب بودن، عایق بندی ساختمان و عمر طولانی است. برای اینکه بیشتر با این رنگ آشنا شوید و بدانید که رنگ کنتکس چیست، در این مقاله به طور کامل درمورد این رنگ توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید