رنگ ساختمان عایق صدا

در صورتی که قصد دارید میزان آلودگی صوتی را که به داخل خانه‌ وارد می شود کنترل کنید، رنگ ضد صدا، که به عنوان رنگ آکوستیک نیز شناخته می‌شود، می‌تواند راه ‌حل مناسبی برای شما باشد. این نوع رنگ در واقع یک ترکیب ویسکو الاستیک است که سریع خشک‌ شده و مبتنی بر آب با قابلیت تعدیل ارتعاشات و صداها است.

رنگ ساختمان عایق صدا بدون خطر و مناسب برای استفاده بیرونی و داخلی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی سطوح مورد نظر خود مثل سقف و دیوار های خانه اسپری، رول، یا ماله کنید.

پس از خشک شدن، یک فیلم محافظ روی سطوح ایجاد می شود که هم در برابر اشعه ماوراء بنفش و هم در برابر آب مقاوم است. همچنین قابلیت احتراق بسیار کمی از خود نشان می دهد.

رنگ هایی که به عنوان عایق صدا استفاده می شوند سازگار با محیط زیست هستند، استفاده از آنها آسان است و می توانند صدا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تفاوت رنگ ساختمان عایق صدا با دیگر رنگ ها

تفاوت رنگ ساختمان عایق صدا با دیگر رنگ ها

بسیاری از ما در مورد تفاوت رنگ ها معمولی و رنگ عایق صدا آگاهی زیادی نداریم. از آنجایی که ما برای امتحان کار های جدید همیشه محافظ کارانه عمل میکنیم، طبیعی است که کاربرد رنگ های آکوستیک را زیر سوال ببریم.

با در نظر گرفتن این موضوع، همچنین باید بدانیم که امروزه بیشتر رنگ ‌های عایق صدا از وینیل اکریلیک که معمولاً به نام لاتکس شناخته می‌شود، ساخته می‌شوند. این رنگ ‌ها حاوی زنجیره‌ هایی از پلیمر ها هستند که به ‌عنوان چسبنده به سطح پایه آب عمل می‌کنند.

رنگ آکوستیک از لحاظ خاصیت عایق بودن با رنگ های معمولی متفاوت است. وجود ماده وینیل اکریلیک در این رنگ ها برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی روی سطوحی که اعمال می شود در نظر گرفته شده است.

رنگ آکوستیک حاوی برخی از پرکننده های عایق صوتی مخصوص است که خاصیت جذب نویز رنگ را بسیار افزایش می دهد. این پرکننده ها معمولاً میکروسفرهای سرامیکی نامیده می شوند.

رنگ های معمولی حاوی پرکننده های نامنظم است که اغلب اوقات به خوبی در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند. این پرکننده‌ها معمولاً شکاف‌ های بزرگی را ایجاد می‌کنند که رنگ معمولی را از ایجاد یک سطح جامد که قادر به جذب صداها باشد محروم می‌کند.

از سوی دیگر، کره های سرامیکی در رنگ ساختمان عایق صدا باعث افزایش یکنواختی رنگ می شود. همچنین عدم وجود شکاف می تواند باعث عایق کاری بهتر و کاهش میزان صدا شود و همچنین به کاهش اکو صدا کمک کند.

رنگ ضد صدا چگونه کار می کند؟

رنگ ضد صدا چگونه کار می کند؟

وقتی تصمیم دارید خانه خود را با رنگ آکوستیک عایق صدا کنید، باید در نظر داشته باشید که لازم نیست از این رنگ بر روی کل دیوار های خانه خود استفاده کنید. برای رنگ آمیزی می‌توانید بر روی اتاق ‌ها و دیوار هایی تمرکز کنید که در کنترل صدا نقش موثر تری را ایفا می کنند. به عنوان مثال، اگر اتاق خواب شما در کنار یک خیابان پر سر و صدا با ترافیک سنگین قرار دارد، احتمالاً باید با عایق صوتی دیوار بیرونی فرایند عایق سازی را شروع کنید.

سوال رایجی که اکثر ما در ذهن داریم مربوط به نحوه عملکرد رنگ ساختمان عایق صدا است. این رنگ چگونه از خانه ما در برابر سر و صدا محافظت می کند؟ پاسخ به این سوال خاص بر اساس ضخامت رنگ است. همه ما می توانیم تصور کنیم که هر چه مواد ضخیم تر باشد، نتیجه عایق صدا بهتر خواهد بود.

تماس با ما

به همین دلیل، ما معمولا حداقل سه لایه رنگ برای گرفتن نتیجه مطلوب تر بر روی سطح اعمال می کنیم. رنگ ضد صدا بدنه سنگینی دارد و محتویات موجود در کره های ذکر شده در بالا به  جذب صدای محیط کمک می کند.

رنگ آکوستیک در واقع به هر دو صورت کار می کند. این رنگ با جذب نویز های محیط، صدا هایی را که وارد خانه شما می شود کاهش داده و همچنین خروجی صدای شما از ساختمانتان را نیز به همان میزان کنترل می کند. بنابراین، علاوه بر کمک به آرامش و حفظ حریم شخصی شما، آرامش همسایگانتان را نیز به دنبال خواهد داشت.

مهم تر از همه، رنگ ضد صدا می تواند تا حد زیادی از اکو صدای شما در محیط جلوگیری کند. این رنگ با  سطح ضخیم و نرمی که روی سقف و دیوارهای شما ایجاد می کند، با به حداقل رساندن جهش و انعکاس صدا بین دیوار ها، از اکو صدا جلوگیری می کند.

آیا استفاده از رنگ ساختمان عایق صدا واقعا موثر است؟

آیا استفاده از رنگ ساختمان عایق صدا واقعا موثر است؟

رنگ ساختمان عایق صدا  قادر است فرکانس های معمولی صدا را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. وقتی در مورد فرکانس ‌های معمولی یا فرکانس‌ های متوسط صحبت می‌کنیم، در واقع منظور صدای ایجاد شده توسط افراد در حال صحبت است.

بنابراین، اگر صدای بلند یا فریاد همسایه‌ واقعاً آزارتان می‌دهد، رنگ ضد صدا می‌تواند به شما کمک کند تا میزان این صدای آزار دهنده را به حداقل برسانید. البته در نظر داشته باشید، رنگ آکوستیک نمی تواند به شما در کاهش موثر صدای ناشی از ترافیک سنگین یا پارس بلند سگ ها در نزدیکی خانه شما کمک  زیادی کند و مانع نفوذ آن به صورت کامل شود. تنها بخشی از صدای محیط را کاهش می دهد. در صورتی که موقعیت خانه شما خاص و ویژه است، می توانید از عایق بندی های صوتی موثر تر در جهت کاهش صدا های اطراف استفاده کنید.

یک رنگ آکوستیک معمولی می تواند انتقال صدا را از طریق دیوارها و سقف ۲ تا ۴ دسی بل در هر لایه از رنگ کاهش دهد. از آنجایی که میزان استاندارد، ۳ لایه رنگ برای هر دیوار است، میزان کل کاهش صدا می تواند بین ۶-۱۲ دسی بل باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید