آموزش رنگ کردن مبلمان خانگی

وقتی رنگ مبل پارچه‌ای تغییر می‌کند، به احتمال زیاد اولین ایده‌ای که به ذهن شما می‌آید، خرید یک دست مبل جدید است. اما باید توجه کنید که خرید مبلمان نو، آخرین راهکار برای حل این مشکل به حساب می‌آید. یکی از راهکارهای اولیه و کاربردی برای حل مشکل ظاهری مبلمان خانه، تغییر رنگ آن است. آیا تا بحال فکر کرده‌اید که تنها با داشتن حداقل امکانات، می‌توانید رنگ مبلمان خانه خود را نو کنید.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «آموزش رنگ کردن مبلمان خانگی» به موضوعاتی مانند رنگ کردن مبل در خانه، رنگ آمیزی پارچه مبل،وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مبل پارچه‌ای، رنگ‌آمیزی مبل پارچه‌ای به صورت گام به گام، رنگ کردن چوب مبل در خانه، رنگ گچ برای پارچه، آموزش رنگ‌کاری مبل سلطنتی، رنگ کردن چوب مبل استیل، سایه‌کاری مبل استیل، قیمت رنگ‌کاری مبل استیل، تغییر رنگ چوب مبل طلایی، ترمیم رنگ مبل طلایی، بهترین رنگ مبل، رنگ کاری مبل دست دوم، خرید رنگ مخصوص پارچه مبل، قیمت رنگ چوب مبل و نکات طلایی درباره رنگ کردن مبل پارچه‌‌ای بپردازیم. برای خواندن این مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ کردن پارچه مبل در خانه

امروزه بسیاری از خانواده‌های به جای تعویض یا خرید مجدد مبلمان نو، به رنگ کردن مبلمان خانه روی آورده‌اند. رنگ کردن مبلمان، بیشتر به رنگ‌آمیزی پارچه آن مرتبط است؛ بنابراین نیازی نیست که همه مبل را رنگ‌ کنید. برای رنگ کردن مبل در خانه، ابتدا باید رنگ (نوع فام) را انتخاب نمایید. پس از اینکه فام را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب نوع رنگ می‌رسد که آیا برای رنگ‌آمیزی مبلمان مناسب است یا خیر.

برای اینکه بتوانید نوع رنگ خود را به درستی انتخاب کنید، ابتدا نوع پارچه مبل را مشخص و بر اساس آن، رنگ را تهیه نمایید. انواع پارچه‌های طبیعی مورد استفاده برای مبلمان خانه که امکان رنگ‌آمیزی در آن‌ها وجود دارد شامل پنبه، کتانی، ویسکوز، جین، کتان، جوت، رامی و بوم می‌شود.

پس از اینکه متوجه نوع پارچه مبل شدید، اینجاست که باید کار رنگ‌آمیزی را شروع کنید. برای این کار حتما از کاور رنگ، وسایل ایمنی، تهویه مناسب و رنگ با کیفیت استفاده نمایید.

رنگ آمیزی پارچه مبل

اگر شما هم به دنبال نگهداری از مبلمان قدیمی هستید، پیشنهاد ما این است که زمان رنگ‌‍آمیزی آن را برنامه‌ریزی کنید. برای این کار لازم نیست که کار پیچیده‌ای انجام بدهید. تنها کافی است که به رنگ کردن پارچه مبل فکر کنید. اگر در یک جایی از مبل متوجه فرسودگی چوب شدید، بهتر است از یک متخصص برای تعمیر آن کمک بگیرید. در غیر این صورت، فرایند رنگ‌آمیزی پارچه مبل به سادگی قابل انجام است.

ابتدا با خودتان فکر کنید که به چه رنگی علاقه دارید. سپس آن را با رنگ مبلمان قدیمی مقایسه کنید. تلاش شما بر این موضوع باشد که رنگ جدید، بافت قدیمی مبلمان را تغییر ندهد. بنابراین برای انجام این کار، بهتر است با کارشناس مربوطه مشورت کنید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. همین حالا با ما تماس بگیرید.

رنگ کردن مبلمان خانگی پارچه‌ای به صورت گام به گام

۱- ابتدا مبل را سنباده نرم بزنید تا لکه‌های آن از بین برود.

۲- مبل را به وسیله جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار، مو و خاک آن گرفته شود. این کار باعث می‌شود که جذب رنگ به پارچه سریع‌تر صورت بگیرد.

۳- مبلمان خود را پیش از رنگ‌آمیزی و برای پاک کردن چربی و روغن روی مبل، با شامپو فرش بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.

۴- قسمت‌هایی از مبلمان خانه شما که نیاز به رنگ‌آمیزی ندارد (مثل پایه‌ها و سطوح چوبی) را به وسیله نوار چسب کاغذی بپوشانید.

تماس با ما

۴- مبل را روی یک برزنت یا پارچه قرار دهید. برای جلوگیری از پاشیدن رنگ بر روی دیوارها، مبلمان و سایر وسایل تزئینی، اطراف را بپوشانید یا رنگ‌آمیزی را در فضای باز انجام دهید.

۵- قوطی رنگ پارچه را به خوبی تکان دهید. برای تست رنگ و چسبندگی رنگ، قسمتی از روکش مبل یا قسمت زیرین کوسن را رنگ کنید.

۶-  مبلمان را به وسیله غلطک رنگ، قلم مو یا اسفنج رنگ کنید.

۷- اگر به اشتباه روی چوب یا پایه مبل رنگ پاشیده شد؛ جای نگرانی نیست، با استفاده از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آن اقدام کنید.

۸- هنگام رنگ‌آمیزی پارچه، از پشت مبل شروع کنید و به سمت جلو بروید.

۹- رنگ را با ضربات قلم مو به داخل پارچه فشار دهید تا تمام نخ‌های پارچه به طور یکنواخت به رنگ آغشته شود.

۱۰- از حرکات عقب و جلو برای پوشاندن سطح پارچه مبل استفاده کنید و سپس با حرکات دایره‌ای از روی نقاط خط‌دار به عقب برگردید.

۱۱- پس از اعمال هر لایه از رنگ بر روی پارچه مبل، سطح آن را سنباده بزنید.

۱۲- پس از این مرحله، اجازه دهید اولین لایه رنگ به مدت ۴۸ ساعت خشک شود.

۱۳- برای تسریع در فرایند خشک شدن رنگ مبل پارچه‌ای، از سشوار یا پنکه استفاده کنید.

۱۳- پس از خشک شدن لایه اول، لایه دوم رنگ را اعمال کنید. این کار معمولا ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

۱۴- اگر قسمت‌های خاصی از مبل در برابر جذب رنگ مقاومت می‌کند، آن را با انگشت دست محکم بمالید.

۱۵- پس از خشک شدن لایه دوم، رنگ‌آمیزی لایه سوم را شروع کنید.

خرید محصول

۱۶- تعداد لایه‌های رنگ‌آمیزی، بستگی به مشاهده شما دارد و اینکه مبل به اندازه کافی رنگ شده باشد.

۱۷- پس از خشک شدن لایه نهایی رنگ پارچه، روکش مبل را به وسیله برس، سنباده یا اسفنج، نرم کنید.

۱۸- در مرحله آخر، یک لایه موم (شفاف یا تیره) یا واکس به آن بزنید و اجازه دهید تا خشک شود.

۱۹- در صورتی که از رنگ لاتکس برای رنگ‌آمیزی مبلمان خانه خود استفاده کردید، اعمال پرایمر سیلر بر روی پارچه مبل پس از خشک شدن لایه نهایی رنگ ضروری است.

رنگ کردن چوب مبل در خانه

برای مبلمان، بهتر است از رنگ نیمه براق روغنی و رنگ اکریلیک استفاده کنید. رنگ اکریلیک یک رنگ غیر سمی است که سازگاری خوبی با محیط زیست دارد. برای رنگ کردن چوب مبل در خانه، ابتدا زیرسازی لازم را انجام دهید. برای انجام زیرسازی چوب مبل از پرایمر مخصوص چوب استفاده کنید. هر چقدر رنگ‌های مورد استفاده، براقیت کمتری داشته باشد، بافت مبل به خوبی دیده می‌شود.

از یک قلم مو پهن و مسطح برای اعمال رنگ روی چوب استفاده کنید. قبل از اعمال لایه دوم، اجازه دهید رنگ خشک شود و در صورت تمایل پشت مبل را رنگ نمایید. با این حال، ابتدا باید ساختار مبل را تمیز کنید. برای تمیز کردن آن می‌توانید یک لیسه بردارید. باید رنگ را از روی پایه‌ها و دسته‌های مبل پاک کنید. تمیز کردن آن حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. برای حفاظت از کف و وسایل خانه، از کاور رنگ یا یک ملحفه به عنوان پوشش استفاده نمایید.

در صورت ثابت بودن کوسن‌های مبل، باید آن‎‌ها را با مقداری کاغذ یا پارچه بپوشانید تا قطرات رنگ نریزد. بعد از انجام این کار می‌توانید تمام اضلاع و گوشه‌های مبل را رنگ‌آمیزی کنید. این به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید محصولاتی که استفاده می‌کنید باید روی مبل شما بهتر به نظر برسند.

مبل‌های قدیمی معمولا دارای چوب‌های سخت هستند که برای رنگ‌آمیزی سطح آن به مقداری سنباده‌کاری نیاز است. پس از رنگ‌آمیزی باید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به آن استراحت بدهید. می‌توانید به آن‌ها زمان بدهید تا در اثر هوا و نور خورشید خشک شوند. اگر تمام این فعالیت‌ها را پشت درهای بسته انجام می‌دهید، می‌توانید از پنکه سقفی برای خشک شدن مبل استفاده کنید.

رنگ گچ برای پارچه

رنگ گچی یک نوع رنگ همه‌کاره است که شما می‌توانید برای پارچه، فلز، شیشه، چوب، بتن و … استفاده کنید. رنگ گچی یک رنگ مناسب برای  رنگرزی پارچه، کوسن‌های روی صندلی و مبل و پارچه های قدیمی است. پس از رنگ‌آمیزی، شما می‌توانید مبلمان خود را برای چند ساعت در آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

آموزش رنگ‌کاری مبل سلطنتی

روش رنگ‌آمیزی مبل سلطنتی تا حدود زیادی با سایر مبلمان شباهت دارد. در واقع شما می‌توانید برای رنگ‌آمیزی مبل سلطنتی، تمام مراحل مرسوم رنگ کردن مبل خانگی را به کار ببرید. تنها تمایز مبل سلطنتی با سایر مبلمان‌، وجود منبت‌کاری بر روی آن است. همین امر موجب می‌شود تا نحوه آماده‌سازی این نوع مبل نسبت با سایر مبلمان تفاوت داشته باشد. برای رنگ‌ کردن مبل سلطنتی، ابتدا سطح آن را تمیز کنید. پس از آن نوبت به سنباده زدن چوب مبل سلطنتی می‌رسد. برای این کار بهتر است از سنباده برقی استفاده کنید.

برای سنباده زدن قطعات منبت‌کاری شده بر روی مبل سلطنتی، از سوهان فلزی استفاده کنید. سوهان فلزی قابلیت ورود به پیچ و خم‌های تودرتوی قطعات منبت‌کاری را دارد. پس از سنباده زدن چوب مبل سلطنتی، نوبت به استفاده از تیغ مخصوص چوب می‌رسد. برای جدا کردن رنگ و لبه‌های تیز چوب مبل، از تیغ مخصوص چوب استفاده کنید تا سطح چوب مبل یکدست شود. درنهایت برای صاف کردن سطح چوب مبل، از سنباده کاغذی نرم استفاده نمایید.

پیش از رنگ‌آمیزی مبل سلطنتی، باید از سیلر یا کیلر بر روی آن استفاده کنید. استفاده از پرایمر بر روی مبل سلطنتی، زمینه را برای کاهش جذب رنگ و افزایش چسبندگی رنگ به وجود می‌آورد. حال اجازه دهید پرایمر خشک شود، سپس به وسیله قلم مو یا پیستوله، رنگ مورد نظر خود را بر روی چوب مبل سلطنتی اعمال کنید. لازم به توضیح است که برای رنگ‌کاری مبل سلطنتی، استفاده از ماسک، عینک، دستکش و لباس کار ضروری است.

رنگ کردن چوب مبل استیل

برای رنگ کردن چوب مبل استیل، ابتدا سطح چوب را با پارچه تمیز کنید سپس رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بر روی چوب بزنید. برای رنگ کردن چوب مبل استیل، نیاز به یک قلم مو، قوطی رنگ و حلال مورد نیاز دارید. بهترین رنگ برای جوب مبل استیل، استفاده از رنگ روغنی است. اگر به رنگ روغنی براق علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از رنگ اکریلیک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که رنگ مورد استفاده برای چوب مبل استیل، حتما باید خاصیت ضد آب داشته باشد. به همین خاطر از بین رنگ روغنی و رنگ اکریلیک، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از اتمام مراحل رنگ‎‌آمیزی، اجازه دهید خشک شود. لازم به توضیح است که پیش از رنگ کردن چوب مبل استیل، دستکش خودتان را به دست کنید و ماسک و عینک ایمنی نیز بزنید.

جدول مشخصات رنگ مناسب مبل

سایه‌کاری مبل استیل

سایه‌کاری مبلمان خانه، یکی از تکنیک‌های مدرن است که زیبایی را به مبلمان شما هدیه می‌دهد. برای این کار نیاز به رنگ و پیستوله رنگ دارید. معمولا برای ایجاد سایه در مبل استیل، از رنگ مشکی استفاده می‌شود. به طور معمول سایه‌ها بر روی لبه‌ها و فرورفتگی‌های سطح فلزی مبل انجام می‌شود. بنابراین برای اجرای آن، ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کنید و سپس اقدام به اجرای سایه‌کاری بر روی مبل استیل نمایید.

قیمت رنگ‌کاری مبل استیل

قیمت رنگ‌کاری مبل استیل بستگی به متریال مورد استفاده در آن دارد. هر چقدر متریال یا مواد مورد استفاده در مبل استیل بیشتر باشد، هزینه نهایی رنگ‌آمیزی نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین برای تعیین قیمت نهایی رنگ‌کاری مبل استیل، ابتدا هزینه متریال و سپس دستمزد نقاش را محاسبه کنید. برای اطلاع از قیمت رنگ‌کاری مبل استیل، با شماره …. تماس بگیرید. کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

تغییر رنگ چوب مبل طلایی

برای اینکه بتوانید رنگ چوب مبل طلایی رنگ را تغییر دهید، ابتدا باید سطح چوب را تمیز کنید. وجود گردوخاک یا چربی بر روی سطح چوب، از چسبیدن رنگ بر روی چوب جلوگیری می‌کند. به همین خاطر، ابتدا از تمیز بودن سطح چوب اطمینان حاصل کنید و سپس مراحل رنگ‌آمیزی را پیش ببرید. مراحل رنگ‌آمیزی چوب مبل طلایی شامل درست کردن رنگ، اعمال آن بر روی چوب (دو لایه) و نهایتا خشک شدن رنگ چوب است. پس از طی کردن مراحل فوق، دیزاین مبلمان خانه را انجام دهید.

برای کسب اطلاع بیشتر درباره نحوه ساخت رنگ طلایی، مقاله «آموزش ساخت رنگ طلایی» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

ترمیم رنگ مبل طلایی

همانطور که پیشتر گفته شد، برای تغییر رنگ مبل طلایی، مراحل مختلفی وجود دارد که شما باید بر اساس آن پیش بروید. این موضوع نیز  درباره ترمیم رنگ مبل طلایی نیز صادق است. دو راه برای ترمیم رنگ مبل طلایی وجود دارد که شامل رنگ‌آمیزی و طلاکاری می‌شود. اگر قصد رنگ‌آمیزی مبل طلایی را دارید، می‌توانید از اسپری رنگ یا رنگ‌ آماده استفاده کنید. از طرفی اگر قصد طلاکاری مبل طلایی را دارید، شما می‌توانید از ورق‌های فلزی طلایی، نقره‌ای و استیل استفاده کنید.

علاوه بر این، برای بازیابی رنگ از دست رفته، یک لکه ژل را روی سطح قدیمی بزنید. اگر لکه قدیمی از بین رفت یا محو شد، از یک پارچه نرم برای پاک کردن ژل استفاده کنید.  لکه اضافی را با یک پارچه تمیز پاک کنید و اجازه دهید تا به مدت یک شب خشک شود.

بهترین رنگ مبل

برای انتخاب نوع رنگ مبل خانه خود، دقت زیادی داشته باشید. انتخاب رنگ مبل، یکی از مهم‌ترین مراحل رنگ‌آمیزی مبلمان به حساب می‌آید. اولین نکته برای اینکه بدانید بهترین رنگ مبل کدام است، به چیدمان مبل در خانه نگاه کنید. اینکه نور خانه به چه نحوی وارد خانه می‌شود. یا دیوار خانه به چه رنگی است و چگونه می‌توان آن را با رنگ مبل ست کرد. به طور مثال اگر فضای خانه شما روشن است، استفاده از رنگ‌های تیره برای مبل پیشنهاد می‌شود. در صورتی که فضای خانه نور تاریکی دارد، از رنگ روشن برای مبلمان استفاده کنید.

برای اطلاع از بهترین رنگ مبل و قمیت آن، با شماره …. تماس بگیرید. کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

رنگ کاری مبل دست دوم

رنگ‌ کاری مبل دست دوم، تفاوت چندانی با چوب مبل تمیز ندارد. در واقع اگر رنگ‌آمیزی به صورت خانگی انجام می‌شود، شما می‌‎توانید با در دست داشتن یک سنباده، پارچه تمیز، قلم مو، غلطک رنگ، حلال و رنگ  مورد علاقه، رنگ کاری مبل دست دوم را انجام دهید.

خرید رنگ مخصوص پارچه مبل

شرکت‌های متعددی در زمینه تولید رنگ مخصوص پارچه مبل فعالیت می‌کنند. با این حال باید درنظر داشته باشید که رنک مخصوص پارچه باید خاصیت ضد آب داشته باشد. اگر به دنبال خرید رنگ مخصوص پارچه هستید، با شماره تلفن  44000373 – 021تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

قیمت رنگ چوب مبل

هزینه تمام شده رنگ کردن چوب مبل بستگی به عواملی مختلفی دارد که شامل ابعاد، هزینه حمل و نقل وسایل لازم، میزان خرابی یا ساییدگی مبل و … دارد. با این حال اگر به دنبال اطلاع از رنگ مبل خانه خود هستید، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ – ۰۲۱تماس  بگیرید. گروه کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به شما هستند.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مبل پارچه‌ای

۱- پارچه، روزنامه یا برزنت.

۲- رنگ پارچه مبل (به دلخواه).

۳- غلطک رنگ.

۴- قلم مو.

۵- نوار چسب کاغذی.

۶- سنباده نرم و نازک.

۷- اسفنج.

۸- وکیوم (در صورت نیاز).

۹- جاروبرقی.

۱۰- کاور رنگ.

۱۱- ظرف رنگ.

نکات طلایی درباره رنگ کردن مبل پارچه‌‌ای

  • استفاده از رنگ مخصوص پارچه مبل، بهترین نتیجه را نصیب مبل شما خواهد کرد.
  • رنگ پارچه‌ای بر روی رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای شکلاتی یا سیاه به خوبی کار نمی‌کند، اما گزینه‌ای مناسب برای رنگ‌های روشن‌ است.
  • رنگ پارچه‌ای برای مبل‌هایی مناسب است که تمایل دارند به راحتی لکه‌ها را نشان دهند.
  • رنگ پارچه‌ای پس از خشک شدن بر روی مبل، ساییده نمی‌شود.
  • خاصیت رنگ‌آمیزی روی پارچه این است که شما نیازی به آماده‌سازی آن ندارید و فقط شروع به رنگ‌آمیزی قطعه مورد نظر می‌کنید.
  • سنباده زدن مبل پس از اعمال هر لایه رنگ، راهی موثر برای نرم نگه داشتن پارچه مبل در حین تماس با آن است. در این روش، پارچه به جای تبدیل شدن به رنگ خشک، شبیه به چرم مصنوعی می‌شود.
  • برای اینکه مبل خود را به رنگ روشن یا رنگی کاملا متفاوت تبدیل کنید، به پیستوله رنگ نیاز دارید.
  • رنگ پارچه دائمی، قابلیت شست‌وشو ندارد.
  • اگر بیش از حد معمول از رنگ استفاده کردید، نگران نباشید. رنگ‌آمیزی پارچه نسبت به رنگ‌آمیزی چوب، دیوار یا سایر سطوح صاف، به رنگ بیشتری نیاز دارد؛ زیرا رنگ در پارچه اصطلاحا خورده می‌شود.
  • استفاده از رنگ لاتکس برای رنگ‌آمیزی مبل پارچه‌ای، اگرچه رنگ را دائمی، انعطاف‌پذیر و قابل شست‌وشو می‌کند، اما سطح نهایی پارچه را به سطحی سفت و زبر درمی‌آورد.
  • استفاده از اسپری رنگ برای رنگ‌آمیزی پارچه، زمینه را برای حفظ بافت پارچه فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید آن را روی روکش‌های پشمی امتحان کنید.
  • پس از اینکه قوطی را به مدت یک دقیقه تکان دادید، رنگ‌آمیزی را شروع کنید.
  • قلم مو، رنگ اضافی را از بین می‌برد و از سفت شدن پارچه مبل نیز جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از غلطک رنگ (مخصوص دیوار) برای رنگ‌آمیزی مبل توصیه می‌شود؛ این روش سطح مبل را یکدست رنگ‌آمیزی می‌کند.
  • برای ایجاد سطحی صاف در پارچه مبل، استفاده از اسفنج پس از خشک شدن رنگ توصیه می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا آموزش جامعی درباره چگونگی رنگ‌آمیزی مبل پارچه‌ای صورت بگیرد. رنگ کردن مبل پارچه‌ای خانه در سه لایه رنگ با فاصله تقریبی بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود. برای رنگ کردن مبلمان پارچه‌ای، رعایت دستورالعمل‌های اجرایی آن ضروری است. برای اطلاع از نحوه رنگ‌آمیزی مبل پارچه‌ای و دستورالعمل‌های اجرایی آن، به مقاله بالا رجوع کنید.

سوالات متداول

  • چه رنگی به عنوان بهترین رنگ برای پارچه مبل شناخته می‌شود؟

رنگ مخصوص پارچه به عنوان بهترین رنگ برای پارچه مبل شناخته می‌شود. استفاده از این رنگ، نتیجه بهتری برای رنگ مبل شما ایجاد خواهد کرد.

  • ماندگاری رنگ پارچه مبل چقدر است؟

ماندگاری در برندهای مختلف و نوع رنگ متفاوت است. رنگ اکریلیک معمولی حدود پنج سال عمر می‌کند.. برای اینکه عمر رنگ پارچه طولانی‌تر شود، آن‌ را وارونه نگه دارید تا ایمنی کافی در برابر نفوذ هوا به وجود آید. درضمن این نوع رنگ را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

  • چگونه رنگ مبلمان پارچهای را تثبیت کنیم؟

هنگامی که رنگ خشک شد، می توانید آن را با موم شفاف ببندید یا (روش ترجیحی من) این است که آن را بدون مهر و موم رها کنید و پارچه را براق کنید.

  • آیا می‌توان برای رنگ کردن پارچه مبل از اسپری رنگ استفاده کرد؟

گاهی استفاده از اسپری رنگ برای رنگ‌آمیزی پارچه، نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. برای رنگ کردن پارچه، بهتر است از رنگ مخصوص پارچه مبل یا اسپری رنگ مخصوص مبل استفاده کنید. استفاده از اسپری رنگ برای رنگ‌آمیزی سطوح پشمی که بافت زیادی دارند، توصیه می‌شود.

  • چقدر طول می‌کشد تا رنگ پارچه مبل خشک شود؟

خشک شدن رنگ‌ پارچه به ضخامت پارچه بستگی دارد. به طور معمول ۱۲ تا ۳۶ ساعت طول می‌کشد. هنگام خرید رنگ پارچه، به دنبال برچسب‌هایی باشید که روی آن نوشته شده است: «خشک شدن سریع» یا «سریع خشک شدن».

  • آیا پس از رنگ‌آمیزی مبلمان، به پرایمر نیاز است؟

اگر قصد دارید مبلمان خانه خود را با رنگ لاتکس رنگ‌آمیزی ‌کنید، استفاده از سیلر به عنوان یک لایه محافظ ضروری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید