آموزش ساخت رنگ طلایی

رنگ طلایی به عنوان نماد خورشید و تداعی‌کننده انرژی مورد نیاز برای زندگی در جهان شناخته می‌شود. اگر به دنبال ساخت رنگ طلایی به صورت خانگی هستید، این مقاله به شکل اختصاصی برای شما نوشته شده است. در این مقاله قصد داریم به تاریخچه، ویژگی‌ها و نحوه ساخت رنگ طلایی و سایر رنگ‌های هم‌خانواده بپردازیم.

همچنین در این مقاله به موضوعاتی مانند رنگ طلایی، نگاهی به رنگ طلایی از لنز تاریخ، ساخت رنگ طلایی، مراحل ساخت رنگ طلایی با پودر طلایی، رنگ طلایی با چه رنگی درست می‌شود؟، ساخت رنگ طلایی با اکریلیک، روش ساخت رنگ طلایی برای فلز، ساخت رنگ طلایی برای چوب، چه رنگ‌هایی رنگ رز گلد را می‌سازند؟، کدام رنگ نماد ثروت و سلطنت است، ۶ نکته طلایی درباره رنگ طلایی، خرید رنگ طلایی و قیمت رنگ طلایی خواهیم پرداخت. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ طلایی

رنگ طلایی یکی از رنگ‌های پرطرفدار است که به عنوان نماد موفقیت شناخته می‌شود. با ترکیب رنگ زرد و کرم، رنگ طلایی به دست می‌آید. از جمله طیف‌های رنگ طلایی می‌توان به رنگ طلایی روشن و تیره اشاره کرد.

رنگ طلایی نشانه‌ای واضح از ثروت و اعتبار است؛  به طوری که اگر رنگ طلایی را در زندگی خود به کار ببرید، ذهن و استایل موفق شما را نشان می‌دهد. 

نگاهی به رنگ طلایی از لنز تاریخ

  • فلز طلا در گذشته، همواره الهام‌بخش ساخت رنگ طلایی بوده است.
  • در زمان‌های قدیم، اخرای زرد به عنوان رنگدانه محبوب برای رنگ طلایی استفاده می‌شد.
  • مصریان و رومیان باستان از نوعی رنگ طلایی ساخته شده از رنگدانه‌های قهوه‌ای، نارنجی و زرد در هنر خود استفاده می‌کردند.
  • رنگ طلایی توسط مصریان به عنوان رنگی ابدی مورد احترام بود و برای نشان دادن اشیاء زینتی یا تزئینی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
  • مصریان باستان برای ساخت رنگ طلایی، مقدار کمی زعفران را با اخرای زرد مخلوط می‌کردند.
خرید اسپری رنگ طلایی گل پخش
  • مصریان از طلای جامد در وسایل کفن‌ و دفن اجساد مرده‌ها استفاده می‌کردند.
  • فرهنگ یونانی رنگ طلایی را نشان‌دهنده قدرت و جاودانگی می‌داند. هلیوس که خدای خورشید یونانی است، همیشه لباس طلایی رنگ می‌پوشید و بر ارابه‌ای به رنگ طلایی سوار می‌شد.
  • بسیاری از خدایان یونانی دارای موهای طلایی یا زرد رنگ بودند.
  • ورق طلا بین قرن سیزدهم و چهاردهم در ایتالیا رایج شد و در نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
  • در قرون وسطی، ورقه‌های طلایی رنگ بر روی اشیاء مذهبی مانند محراب‌ها گذاشته می‌شد و این امر تا دوره رنسانس ادامه یافت.
  • در اوایل قرن بیستم، گوستاو کلیمت (نقاش فقید)، از ورق و رنگ طلایی در نقاشی‌های خود استفاده می‌کرد.
  • امروزه برای نشان دادن ثروت، موفقیت و ظرافت، از رنگ طلایی استفاده می‌شود.

ساخت رنگ طلایی

برای ساخت رنگ طلایی می‌توانید از پودر طلایی، رنگ اکریلیک و ترکیب‌ رنگ‌های مختلف استفاده کنید. شیوه صحیح ترکیب رنگ‌ها، یکی از نکات مهم در ساخت رنگ طلایی است. اگر به دنبال ساخت ترکیب رنگ‌های مختلف هستید، مقاله «نکات طلایی در ترکیب کردن رنگ‌ها و خلق فام‌های جدید» را در وب سایت مینیاتور دنبال کنید.

مراحل ساخت رنگ طلایی با پودر طلایی

نحوه ساخت رنگ طلایی با پودر طلایی را می‌توان با استفاده از پودر طلایی و کیلر انجام داد. برای ایجاد ابعاد، شکل و بافت سایه‌دار، باید از رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد کم رنگ و قهوه‌ای کم‌رنگ استفاده کنید.

۱- مقداری از پودر طلایی رنگ را در یک کاسه بریزید و با حلال کلر رقیق کنید.

۲- همه چیز را مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

خرید رنگ هنری طلایی ۲۰۰ گرمی نیوکالر

۳- از یک قلم مو برای مخلوط کردن رنگ استفاده کنید.

۴- قبل از استفاده از رنگ مخلوط طلایی، همه چیز باید خشک شود.

۵- مخلوط طلایی به صورت مایع است.

۶- برای آبرنگ و رنگ طلایی خود از قلموی جداگانه استفاده کنید.

تماس با ما

رنگ طلایی با چه رنگی درست می‌شود؟

رنگ طلایی نماد جادو، ثروت و زرق و برق است که آن را به رنگ محبوبی برای نقاشی و صنایع دستی تبدیل می‌کند. رنگ طلایی دارای دو رنگ گرم و سرد است که می‌توانید با درست کردن آن، سایه طلایی فوق‌العاده‌ای برای نیازهای خود به وجود آورید.

۱- به اندازه مساوی، رنگ قهوه‌ای روشن و زرد را با هم ترکیب کنید تا رنگی شبیه به رنگ طلایی به وجود آید. اگر رنگ نهایی اندکی به رنگ بژ متمایل بود، سعی کنید یک قطره رنگ قرمز و یک قطره رنگ آبی به آن اضافه کنید.

خرید محصول

۲- رنگ‌های قرمز، مشکی و زرد را با هم مخلوط کنید تا رنگ قهوه‌ای که رنگ طلایی در آن دیده می‌شود، بدست آید. ابتدا به نسبت مساوی رنگ‌های قرمز و مشکی را با هم ترکیب کنید تا رنگ قهوه‌ای ایجاد شود. سپس، مقدار مساوی رنگ قهوه‌ای و زرد را با هم ترکیب کنید تا رنگ گرم طلایی تیره بسازید. اگر رنگ طلایی روشن‌تر می‌خواهید، مقداری رنگ زرد به آن اضافه کنید. در ضمن با اضافه کردن یک قطره رنگ‌های قرمز، رنگ طلایی تیره متعادل می‌شود.

خرید رنگ روغنی طلایی ربعی نقشینه

اگر به دنبال ایجاد گرمای بیشتر برای رنگ طلایی هستید، مقداری از رنگ‌های قرمز، سرخابی، قهوه‌ای یا نارنجی به ترکیب گفته شده اضافه کنید. در صورتی که به دنبال ایجاد سایه خنک در رنگ طلایی هستید، یک قطره رنگ آبی به آن اضافه نمایید.

رنگ طلایی

۳- رنگ‌های زرد، قرمز، سفید را با هم ترکیب کنید تا نزدیک‌ترین رنگ به طلایی درست شود. با اضافه کردن رنگ قرمز و رنگ سفید به ترکیب گفته شده، به ترتیب رنگ طلایی گرم‌تر و رنگ طلایی سردتری ایجاد می‌شود. رنگ زرد به یکنواخت‌تر شدن رنگ‌های خیلی گرم یا سرد کمک کرده و رنگ سفید رنگ‌ها را روشن‌تر می‌کند.

۴- با اضافه کردن دو تا سه قطره رنگ سفید، می‌توانید یک سایه درخشان طلایی ایجاد کنید.

خرید پودر طلایی ۵۰ گرمی

۵- با اضافه کردن کمی اکلیل هفت رنگ، رنگ طلایی با بافت فلزی به دست می‌آید. ابتدا مقدار بسیار کمی اکلیل هفت رنگ اضافه و مخلوط کنید. سپس از یک قلم مو برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید و آن را در زیر نور مستقیم نگه دارید تا مطمئن شوید به همان اندازه که می‌خواهید براق است. صبر کنید تا رنگ خشک شود تا اثر کامل به دست آید. هنگامی که برای اولین بار رنگ طلایی را اعمال می‌کنید، ممکن است براق به نظر نرسد. با خشک شدن رنگ، فلزی‌تر می‌شود.

ساخت رنگ طلایی با اکریلیک

برای ساخت رنگ طلایی با اکریلیک، رنگ قهوه‌ای و رنگ زرد را به میزان یک (قهوه‌ای) به ۱۰ (زرد) ترکیب کنید. اگر پس از ترکیب کردن رنگ قهوه‌ای و زرد، رنگ طلایی تیره بود، شما می‌توانید مقدار کمی رنگ زرد اضافه نمایید. در نظر داشته باشید که برای ساخت رنگ طلایی، اضافه کردن رنگ قهوه‌ای و رنگ زرد را کم کم اضافه کنید.

روش ساخت رنگ طلایی برای فلز

رنگ مشکی، قرمز و زرد را به اندازه مساوی با هم ترکیب کنید تا رنگ طلایی تیره ساخته شود. ساخت رنگ طلایی برای فلز را با اضافه کردن رنگ مشکی به رنگ قرمز آغاز کنید. سپس رنگ زرد را به ترکیب مشکی و قرمز اضافه نمایید. اگر رنگ به دست آمده تیره‌تر از حد معمول شده بود، مقداری رنگ زرد به آن اضافه کنید تا رنگ نهایی شبیه طلای واقعی شود.

ساخت رنگ طلایی برای چوب

بهترین روش برای ساخت رنگ طلایی برای چوب، استفاده از پودر رنگ طلایی است. کیلر روغنی را با پودر رنگ طلایی ترکیب کنید تا رنگ طلایی مناسب چوب به دست آید. اگر به دنبال رنگ طلایی روشن هستید، مقدار پودر رنگ طلایی اضافه شده به کیلر روغنی را کاهش دهید. در صورتی که قصد ساخت رنگ طلایی تیره برای چوب هستید، پودر طلایی بیشتری استفاده کنید.

چه رنگ‌هایی رنگ رز گلد را می‌سازند؟

رز گلد یک رنگ محبوب است که اغلب ظرافت و استایل منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. رنگ رز گلد همان رنگ طلایی با ته رنگ صورتی یا رنگ بنفش است. برای ساخت رنگ رز گلد، ابتدا مقدار مساوی از رنگ نقره‌ای و طلایی را با هم ترکیب کنید. سپس مقداری رنگ سفید روی سطح مخلوط یا پالت خود قرار دهید. پس از آن رنگ قرمز را اضافه کنید تا به صورتی تیره برسید. در نهایت مخلوط رنگ صورتی تیره، طلایی و نقره‌ای را با هم ترکیب کنید.

برای ایجاد یک رنگ صورتی روشن، رنگ سفید را به مقداری رنگ قرمز اضافه کنید تا به رنگ صورتی مورد نظر خود برسید و سپس آن را با مخلوط رنگ نقره‌ای و رنگ طلایی مخلوط کنید. برای اینکه رنگ شما ظاهر فلزی بیشتری به خود بگیرد، می‌توانید مقداری رنگدانه فلزی به مخلوط اضافه نمایید. به یاد داشته باشید که رنگ قرمز را به آرامی اضافه کنید تا به رنگ مورد نیاز خود برسید.

کدام رنگ نماد ثروت و سلطنت است

اگر به دنبال رنگی هستید که نشان‌دهنده ثروت و سلطنت باشد، از رنگ طلایی استفاده کنید. رنگ طلایی نماد تجمل، موفقیت، پیروزی، ثروت و سلطنت است. برای اینکه بتوانید خانه و محل کار خود را پرانرژی کنید، استفاده از رنگ طلایی توصیه می‌شود.

۶ نکته طلایی درباره رنگ طلایی

  • وقتی به چرخه رنگ نگاه می‌کنیم، رنگ طلایی می‌تواند جایی بین زرد و نارنجی قرار بگیرد. هر چه مقدار رنگ زرد بیشتر باشد، رنگ نهایی روشن‌تر خواهد بود.
  • برای کاهش اشباع رنگ باید مقدار بیشتری از رنگ نارنجی به کار برد. رنگ‌های گرم رایج، نارنجی، زرد و قرمز هستند.
  • وقتی رنگ قرمز را به رنگ طلایی اضافه کنید، آن را گرم‌تر می‌کند. با این حال، اگر بیش از حد رنگ قرمز اضافه کرده‌اید، کمی رنگ زرد می‌تواند به متعادل شدن آن کمک کند.
  • هنگامی که می‌خواهید سایه‌های طلایی روشن‌تر یا تیره‌تر ایجاد کنید، می‌توانید کمی رنگ سفید یا رنگ زرد به مقدار کم اضافه کنید تا رنگ روشن‌تر شود. در ضمن برای تیره‌تر کردن رنگ طلایی، می‌توانید مقداری رنگ قهوه‌ای یا مشکی به آن اضافه کنید.
  • برای ساخت رنگ طلایی با دو رنگ، باید رنگ زرد و قهوه‌ای را ترکیب نمایید. هنگام ترکیب این دو رنگ، ابتدا با رنگ زرد شروع کنید؛ زیرا افزودن رنگ قهوه‌ای به رنگ زرد بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. اگر قصد دارید که رنگ طلایی شما ظاهر فلزی واقعی‌تری داشته باشد، سعی کنید مقدار کمی رنگ نارنجی به ترکیب گفته شده اضافه کنید.
  • برای ساخت رنگ طلایی با سه رنگ، ابتدا رنگ قرمز و مشکی را با هم ترکیب کنید تا به رنگ قهوه‌ای درآید. سپس مقداری رنگ زرد به آن اضافه کنید تا رنگ قهوه‌ای که رنگ طلایی در آن دیده شده، ساخته شود.

خرید رنگ طلایی

خرید رنگ طلایی به دو شکل حضوری و آنلاین انجام می‌شود. برای خرید رنگ طلایی به صورت حضوری و آنلاین، به فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور مراجعه کنید. در ضمن این فروشگاه نزدیک به ۶۰ سال است که فروش رنگ طلایی به صورت حضوری و تلفنی را فراهم نیز در دسترس عموم قرار داده است. جهت خرید پودر رنگ طلایی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید

قیمت رنگ طلایی

پودر رنگ طلایی برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله می‌توان به سطوح گچی، فلزی، چوبی و … اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای رنگ طلایی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

رنگ طلایی

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه ساخت رنگ طلایی را توضیح دهیم. رنگ طلایی به عنوان رنگ ثروت و موفقیت، از ترکیب رنگ قهوه‌ای روشن و زرد تهیه می‌شود. برای آگاهی از نحوه ساخت رنگ طلایی و بررسی نکات طلایی درباره رنگ طلایی، این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. درضمن اگر در مسیر ساخت رنگ طلایی نیاز به مشاوره رایگان داشتید، حتما با کارشناسان ما در فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ طلایی نشان‌دهنده چیست؟

رنگ طلایی یادآور تجمل، موفقیت، پیروزی، سلطنت، و ثروت است.

رنگ طلایی از چه رنگی ساخته شده است؟

با ترکیب کردن پودر طلایی و کیلر، رنگ طلایی ساخته می‌شود.

چگونه می‌توان رنگ طلایی تیره‌تر ایجاد کرد؟

هنگام شاخت رنگ طلایی تیره، می‌توانید از رنگ مشکی در مقادیر کم استفاده کنید. با این حال، رنگ قهوه‌ای ممکن است موثرتر از اضافه کردن رنگ مشکی باشد و جلوه‌های ظریف‌تری را ارائه دهد. رنگ آبی را نیز می‌توان اضافه کرد و رنگ سردتری ایجاد کرد. اگر بیش از حد اضافه کردید، کمی رنگ زرد اضافه کنید تا رنگ دوباره به حالت متعادل خود برسد.

چگونه رنگ طلایی خردلی درست کنیم؟

رنگ‌های قرمز و زرد را به مقدار مساوی مخلوط کرده و هم بزنید تا رنگ نارنجی به دست آید. سپس رنگ زرد (به عنوان رنگ اصلی) و نارنجی را با هم ترکیب کنید تا رنگ طلایی خردلی ساخته شود.

آیا رنگ طلایی، رنگ خوش‌شانسی است؟

به دلیل اینکه رنگ طلایی، رنگ برنده شدن است، تصور می‌شود که رنگ طلایی خوش‌شانسی می‌آورد.

چگونه از اکسید شدن (تیرگی یا سیاه شدن) رنگ طلایی جلوگیری کنیم؟

به صورت کلی پودر رنگ طلایی ترکیب شده با کیلر روغنی یا کیلر فوری، به مرور زمان دچار تیرگی خواهد شد. برای جلوگیری از این مسئله، می‌توانید از رنگ طلایی اکریلیک استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید