آموزش ساخت رنگ مسی

احتمالا به این فکر می کنید که چه رنگ‌هایی رنگ مسی را می‌سازند؟ رنگ مسی به دو روش ساخته می‌شود که شما با یادگیری هر کدام از این‌ها، می‌توانید به راحتی این رنگ را به صورت خانگی بسازید. روش اول، روش ترکیب رنگ‌ها است که در آن شما می‌توانید با ترکیب کردن برخی از رنگ‌های اصلی و ثانویه، رنگ مسی را به دست آورید.

روش دوم ساخته شدن رنگ مسی از طریق ترکیب کردن پودر مسی با کیلر روغنی یا فوری و تینر روغنی یا فوری است. برای انجام این روش‌ها، استانداردهایی وجود دارد که برای اطلاع از این نوع استانداردها، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش ساخت رنگ مسی بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

چگونه رنگ مسی بسازیم؟

مس فلزی نرم که رنگ آن قهوه‌ای مایل به قرمز است. علاوه بر این، رنگ مس از رنگ‌های مختلف شامل قرمز، نارنجی و قهوه‌ای تشکیل می‌شود. به بیان ساده، رنگ مسی از ترکیب رنگ قرمز و قهوه‌ای به دست می‌آید. بنابراین اگر مقادیر مساوی از این دو رنگ را با هم ترکیب کنید، می‌توانید رنگ مسی را بسازید. علاوه بر این ترکیب، می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای و نارنجی نیز برای رسیدن به رنگ مسی استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ مسی بیشتر متمایل به رنگ نارنجی است.

تماس با ما

طرز تهیه رنگ مسی با استفاده از ترکیب رنگ

وقتی صحبت از ساختن رنگ مسی می‌شود، دو راه اصلی برای انجام آن وجود دارد. روش اول این است که رنگ نارنجی و قهوه‌ای را با هم ترکیب کنید تا رنگ مسی ایجاد شود. راه دوم این است که رنگ قرمز و قهوه‌ای را با هم ترکیب کنید تا رنگ مسی تیره به وجود آید. بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر کدام از این روش‌ها کنیم.

جدول مشخصات انواع ترکیب رنگ مسی
جدول مشخصات انواع ترکیب رنگ مسی

۱- ترکیب رنگ نارنجی و قهوه‌ای برای ساخت رنگ مسی روشن

  • برای ترکیب کردن رنگ نارنجی و قهوه‌ای، باید از رنگ‌های زرد، قرمز و قهوه‌ای استفاده کنید.
  • اگر رنگ مسی روشن با سایه نارنجی می‌خواهید، بیشتر از رنگ زرد استفاده کنید تا رنگ قرمز.
  • اگر رنگ مسی روشن با سایه قهوه‌ای بیشتر مد نظر شماست، بیشتر از رنگ قرمز استفاده کنید تا رنگ زرد.

۲- ترکیب رنگ قرمز و قهوه‌ای برای ساخت رنگ مسی تیره

  • برای ترکیب کردن رنگ قرمز و قهوه‌ای، باید از رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و مشکی استفاده کنید.
  • اگر رنگ مسی تیره با سایه قرمز می‌خواهید، بیشتر از رنگ قرمز استفاده کنید تا رنگ قهوه‌ای.
  • اگر رنگ مسی تیره با سایه مشکی می‌خواهید، بیشتر از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید تا رنگ قرمز.

مواد و وسایل لازم برای ساخت رنگ مسی از طریق پودر مسی

رنگ مسی
  • پودر مسی
  • کیلر یا جلای آلکیدی
  • تینر
  • ظرف پلاستیکی یا فلزی
  • یک تکه چوب یا قلم مو
  • کاور رنگ
  • دستکش
  • عینک
  • ماسک
  • لباس مخصوص

خرید محصول

نحوه ساخت رنگ مسی ازطریق پودر مسی

۱- ابتدا کاور رنگ را در محیط مورد نظر پهن کنید.

۲- دستکش، ماسک و عینک مخصوص را بپوشید.

۳- پس از اینکه ایمنی خود را برای حفاظت از مواد شیمیایی تامین کردید، نوبت به ریختن کیلر یا جلای آلکیدی براق در یک ظرف است.

۴- پس از ریختن کیلر در یک ظرف، آن را با تینر رقیق کنید. مراقب میزان استفاده از تینر باشید؛ استفاده بیش از حد موجب می‌شود که پوشش رنگ نهایی کم شود.

۵- حالا نوبت به اضافه کردن پودر مسی به مواد رقیق شده است. قبل از اضافه کردن پودر مسی، می‌توانید با مقدار کمی از تینر، آن را مایع کرده و سپس به مواد رقیق‌شده اضافه نمایید.

خرید رنگ هنری مسی نیوکالر

۶- هر چقدر میزان پودر مسی بیشتر باشد، کیفیت نهایی رنگ مسی نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین سعی کنید از پودر بیشتری برای اضافه کردن در کیلر رقیق شده استفاده نمایید تا پوشش رنگ بیشتر شود.

۷- پس از ترکیب کردن پودر مسی با کیلر ، رنگ مسی آماده مصرف و اعمال بر روی سطوح مورد نظر است. ۸- درنظر داشته باشید که هر چقدر زمان استفاده از پودر مسی برای ساخته شدن رنگ مسی طولانی‌تر باشد، محصول نهایی کیفیت پایینی خواهد داشت. بنابراین پس از گذشت یکسال از عمر پودر مسی، بهتر است که از آن استفاده نکنید.

جمع‌بندی

رنگ مسی

در این مقاله تلاش شد تا به آموزش ساخت رنگ مسی بپردازیم. رنگ مسی از دو طریق قابل ساختن است، اول به روش ترکیب رنگ‌ها و دوم ترکیب کردن پودر رنگ مسی با کیلر. برای ساخته شدن رنگ مسی روشن، می‌توانید رنگ قرمز، زرد و قهوه‌ای را با همدیگر ترکیب کنید تا این رنگ به دست آید.

اما برای ساختن رنگ مسی از طریق پودر مسی، ابتدا باید کیلر توسط تینر رقیق و سپس پودر رنگ مسی به آن اضافه شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت پودر مسی، با کارشناسان فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای ساختن رنگ مسی روشن، چه ترکیب رنگی لازم است؟

قرمز، زرد و قهوه‌ای

استفاده زیاد از تینر برای رقیق کردن کیلر، چه ضررهایی دارد؟

باعث کم شدن پوشش رنگ نهایی می‌شود.

چرا استفاده بیشتر از پودر مسی در ترکیب با کیلر توصیه می‌شود؟

پوشش و طول عمر رنگ نهایی را بیشتر می‌کند.

برای ترکیب کردن یا نگهداری از رنگ مسی ساخته شده، چه ظرفی مناسب است؟

ظرف فلزی، بهترین گزینه برای این کار است.

چه ماده‌ای می‌تواند به جای کیلر روغنی در ساخته شدن رنگ مسی استفاده کرد؟

جلای آلکیدی.

چگونه از اکسید شدن (تیرگی یا سیاه شدن) رنگ مسی جلوگیری کنیم؟

به صورت کلی پودر رنگ مسی ترکیب شده با کیلر روغنی یا کیلر فوری، به مرور زمان دچار تیرگی خواهد شد. برای جلوگیری از این مسئله، می‌توانید از رنگ مسی اکریلیک استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید