ترفند های استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل موجب زیبایی منحصر به فردی و شیک بودن فضا خواهد شد. اگر شما بدانید که در چه زمینه و در چه اندازه ای باید از آن استفاده کنید، به احتمال زیاد شاهد نتیجۀ بی نظیری خواهید بود. اما به محض اینکه کنترل رنگ طلایی از دست شما خارج شود و ناخودآگاه میزان آن را افزایش دهید، شاهد یک نتیجۀ خسته کننده و نامطلوب خواهید بود. مرز بسیار باریکی بین دکوراسیون داخلی طلایی زیبا و دکوراسیون طلایی قدیمی و نامطلوب وجود دارد. حتی اگر یک میلی متر هم از آن مرز عبور کنید، نتیجۀ زیبایی را دریافت نخواهید کرد. در ادامۀ مطلب، قصد داریم چند پیشنهاد کاربردی دربارۀ نحوۀ استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل را بررسی کنیم تا از مرز ذکر شده، عبور نکنید.

استفاده از وسایل تزئینی کوچک و ظریف

همان طور که ذکر کردیم، مقدار رنگ طلایی باید کمتر از سایر رنگ ها در دکوراسیون منزلتان باشد. رعایت تعادل، راز بسیار مهم استفاده از این رنگ است. از این رو، استفاده از وسایل دکوراتیو و تزئینی مانند جاشمعی، گلدان و سایر موارد این چنینی می تواند گزینۀ بی نظیری برای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی باشد. همچنین با انتخاب تزئینات مینیمالیستی مانند گلدان های ساده و بلند، شمعدانی های زیبا با رگه های طلایی، می توانید ظاهری مدرن را نیز علاوه بر زیبایی بی نظیر، به دکوراسیون خود ببخشید.

شمع های طلایی نیز انتخاب خوبی هستند. اگرچه پیشنهاد ما وسایل تزئینی ساده است اما شمع هایی که جزئیات بیشتری دارند هم جلوۀ بی نظیری در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند.

رنگ طلایی در نور پردازی

رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی

یکی از اصلی ترین کاربرد های رنگ طلایی، ویژگی نوردهی آن است. هنگامی که از لامپ های طلایی در منزلتان استفاده می کنید، حتی سایه ها نیز نور را منعکس می کنند و منزل شما را بزرگ تر از اندازۀ واقعی اش نشان می دهند. به همین دلیل است که لامپ های طلایی به یکی از بهترین و کاربردی ترین اکسسوری های تزئینات دکوراسیون منزل تبدیل شده است. مخصوصاً اگر منزل کوچکی دارید، توصیۀ ما استفاده از لامپ های طلایی است. مراقب باشید که تعادل آن ها را با لامپ های سفید برقرار کنید تا با دکوراسیونی زرد رنگ مواجه نشوید. علاوه بر لامپ، اگر طرفدار لوستر های تجملی هستید، استفاده از رنگ طلایی در تزئینات آن ها نیز می تواند یک نمای بی نظیری را به منزلتان ببخشد.

خرید محصول

استفاده از رنگ طلایی در اتاق خواب

اتاق خواب باید فضایی گرم و آرامش بخش برای خواب و استراحت شما عزیزان باشد. رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی، مخصوصاً برای تازه کردن فضای اتاق خواب، می تواند خوابی آرام و آرامشی وصف ناپذیر را به شما هدیه کند. اغلب پشنهاد می شود که از رنگ های بژ، هلویی، سفید، شیری و مرواریدی برای وسایل اصلی و دیوار ها استفاده کنید. در کنار آن ها رنگ طلایی را برای جزئیات بسیار کوچک مانند آباژور، کوسن ها، شمع ها و… استفاده کنید تا در کنار سادگی، اتاقی مجلل نیز در دست داشته باشید.

استفاده از رنگ طلایی در آشپزخانه

استفاده از رنگ طلایی در آشپزخانه

تا به حال رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی را تنها برای اتاق نشیمن یا نهایتاً اتاق خواب ها در نظر داشتید؛ اما لازم است این رنگ را در آشپزخانۀ خود نیز امتحان کنید. تجربه نشان داده است که یک آشپزخانۀ مشکی و طلایی می تواند ظاهر بی نظیر و مجللی را در عین مدرن بودن به منزل شما ببخشد. سخت افزار هایی مانند شیر آب که به رنگ طلایی یا روکش طلایی ساخته شده اند، انتخاب بی نظیری برای دکوراسیون آشپزخانه شما هستند.

استفاده از رنگ طلایی برای دیوار

اگر قصد دارید از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی و بر روی دیوار ها استفاده کنید، لازم است چند قانون مختلف را دنبال کنید تا رنگ طلایی بیش از اندازه، به ظاهر دکوراسیون شما آسیبی وارد نکند.

  • به هیچ عنوان کل دیوار منزل را طلایی نکنید و سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید تا منزلتان بزرگ تر از اندازه واقعی اش نشان داده شود. در کنار رنگ روشنی که انتخاب کردید، می توانید از آینه هایی که قاب طلایی دارند، پانل های طلایی و… نیز به سادگی استفاده کنید تا ظاهر مدرن و زیبایی را به دکوراسیون منزلتان ببخشید.
  • اگر از رنگ طلایی برای رنگ آمیزی دیوار های منزلتان بهره بردید، لازم است باقی وسایل منزل را به رنگ های خنثی انتخاب کنید. به عنوان مثال، مبل های سفید یا کرمی در کنار پرده های خاکستری یا کرمی، ظاهر زیبایی را در کنار تزئینات طلایی دیوار ها به وجود خواهد آورد.

رنگ طلایی

  • رنگ طلایی به عنوان رنگی گرم شناخته می شود. به همین دلیل است که ممکن است خانه شما را کوچک تر نشان دهد. از آن جایی که سالن پذیرایی نمایندۀ منزل شما در مقابل مهمان ها است، باید آن را دلباز تر و مدرن تر نشان دهید. اگر منزلتان کوچک است، بهتر است استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون را به طور کامل کنار بگذارید و از رنگ های روشن تر و خنثی تر استفاده کنید.
  • از کار های دیگری که می توانید برای زیبایی دیوار های منزل خود انجام دهید، کاغذ دیواری های زیبا و مدرن است. مراقب باشید که کاغذ دیواری هایی با تزئینات شلوغ و رنگ طلایی بسیار زیاد استفاده نکنید. کاغذ دیواری های مینیمال که از رنگ طلایی در قسمت کوچکی از تزئیناتشان استفاده شده است، ظاهر مدرن و بزرگی را برای منزلتان به ارمغان خواهند آورد.
  • ترکیب رنگ های براق و مات اغلب زیبا جلوه می کنند؛ اما در رابطه با رنگ طلایی این قانون صدق نمی کند. از استفاده همزمان رنگ طلایی براق و مات در کنار هم به شدت خودداری کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

تماس با ما

نتیجه گیری

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی منزل، ظاهر جذابی را به خانه شما عزیزان می بخشد، اما در عین حال ممکن است منزلی قدیمی و از مد افتاده را نیز به وجود بیاورد. هنر استفاده از این رنگ در حقیقت به شما وابسته است. هر چه دقیق تر و با جزئیات بیشتری از رنگ طلایی استفاده کنید، شاهد نتیجۀ بهتری خواهید بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید