۷ ایده آسان به کار گیری رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

رنگ مشکی را می توان یکی از رنگ های ثابت در صنعت مد و دکوراسیون داخلی دانست. از این رنگ محبوب، در هر مکانی می توان استفاده کرد. اگر بتوان به درستی از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی استفاده کرد ، می توان جلوه ای فوق العاده به نمای داخلی خانه داد. ما در این مقاله، برای اینکه بتوانید از این رنگ برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، چند ایده مناسب را نام برده ایم.

به کار گرفتن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

  • استفاده از رنگ مشکی به همراه رنگ های مکمل یا متضاد

رنگ مشکی رنگی است که هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت. رنگ مشکی، جسورانه و دراماتیک است و می تواند نمایی خاص به دکوراسیون شما بدهد. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای استفاده از این رنگ، این است که آن را با رنگی متضاد یا مکمل ترکیب کنید. برای مثال شما می توانید از دو یا حتی سه پالت رنگ در کنار رنگ مشکی استفاده کنید تا نتیجۀ خوبی بگیرید.

اکثر طراحان حرفه ای برای استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی از رنگ های سفید و قرمز در کنار این رنگ استفاده می کنند. شما می توانید با به کارگیری این رنگ ها و شیوه های خلاقانه، دکوراسیون خانه خود را زیبا تر از گذشته کنید.

  • متعادل کردن رنگ سیاه

رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

یک نکته که در استفاده از رنگ مشکی باید به آن اشاره کرد، این است که هیچ گاه در استفاده از رنگ مشکی زیاده روی نکنید. درست است که رنگ مشکی می تواند آرامش بخش و زیبا باشد؛ اما این را بدانید که استفاده بیش از حد از آن می تواند نتیجۀ عکس داشته باشد. برای اینکه بتوانید نتیجه ای مناسب از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی خانه خود بگیرید، سعی کنید که در کنار رنگ مشکی از سایه های خنثی یا رنگ های شاد استفاده کنید. برای این کار حتماً از یک طراح کمک بگیرید.

  • ایجاد کنتراست با مبلمان

یکی از ویژگی های دیوار سیاه رنگ این است که می تواند هرچیزی که در کنار آن قرار می گیرد را بهتر نشان دهد. شما می توانید با استفاده از مبلمان هایی با رنگ متضاد یا مکمل رنگ سیاه دیوار کاری کنید که مبلمان شما بهتر و ظریف تر دیده شود. این راه بهترین راهکار برای افزودن رنگ مشکی به دکوراسیون داخلی خانه است.

خرید محصول

  • ترکیب مشکی و طیف های مختلف رنگ قرمز

استفاده از رنگ مشکی و قرمز یک طراحی متداول برای به کار گرفتن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی خانه است. رنگ مشکی و قرمز در کنار یکدیگر فوق العاده به نظر می رسند و می توانند توجه بیننده را به خود جلب کنند. شما می توانید برای ایجاد کمی تفاوت و زیبایی بیشتر از طیف های مختلف رنگ قرمز استفاده کنید. استفاده از طیف های مختلف رنگ قرمز مانند قرمز روشن و قرمزه تیره به شما حق انتخاب بیشتری می دهد.

  • استفاده از رنگ سیاه در حمام

استفاده از رنگ سیاه در حمام

یکی از راه های بسیار خوب برای افزودن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده از این رنگ در حمام است. برای افزودن رنگ مشکی به حمام خانه خود می توانید از گرانیت های سیاه استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که کاشی های سیاه رنگی که انتخاب می کنید براق باشند و نسبت به رطوبت نیز مقاومت خوبی داشته باشند.

بر خلاف تصوراتی که وجود دارد، تمیز نگه داشتن کاشی های سیاه رنگ کار بسیار سختی است. به خصوص اگر قصد داشته باشید که از آن در حمام استفاده کنید. به همین دلیل اگر قصد دارید که از رنگ مشکی در حمام خود استفاده کنید، از این بابت مطمئن شوید که زمان و حوصلۀ کافی را برای تمیز کردن کاشی های حمام در بازه های زمانی کوتاه دارید.

  • کابینت های مشکی

برای استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی می توان از کابینت های مشکی نیز استفاده کرد. کابینت ها نیز بخش بسیار مهمی در خانه هستند و استفاده از رنگ مشکی برای کابینت می تواند تأثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون خانه داشته باشد. گرانیت سیاه یا چوب های سیاه رنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه شما است. بر خلاف کاشی های حمام، تمیز کردن رنگ مشکی کابینت ها کاری نسبتاً ساده است و هزینه بسیار کمتری هم نسبت به دیگر رنگ ها دارد.

  • کاور مبل مشکی

مبل ها یکی از مهم ترین بخش های هر خانه هستند که در دکوراسیون خانه نیز می توانند تأثیر بسیار زیادی بگذارند. به همین دلیل اگر قصد استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی خانه را دارید، بهتر است که به دنبال مشکی کردن مبل های خود باشید. بهترین راه برای این کار استفاده از کاور های مشکی رنگ مبل است. از کاور ها معمولاً برای محافظت از مبل در برابر ریختن مایعات و دیگر مواردی که می توانند به مبل آسیب برسانند استفاده می شود. استفاده از رنگ مشکی برای کاور مبل، می تواند خانۀ شما را زیبا تر از گذشته کند.

باید و نباید ها در استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

باید و نباید ها در استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

  • استفاده بیش از حد از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی، خانه شما را بسته، کوچک و دلگیر نشان خواهد داد.
  • از وسایل مشکی در کنار دیوار سیاه رنگ استفاده نکنید. به جای آن به دنبال وسایل تزئینی با رنگ متفاوت مانند قرمز یا سفید بروید.
  • از رنگ مشکی معمولاً در دکوراسیون های مینیمال و مدرن استفاده می شود. به همین دلیل تا حد امکان همه چیز را ساده نگه دارید و محیط را شلوغ نکنید.

تماس با ما

نتیجه گیری

رنگ مشکی یکی از مهم ترین رنگ ها در صنعت مد و دکوراسیون است و افراد بسیار زیادی به این رنگ علاقه دارند. امروزه نیز کاربرد رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی خانه ها بیش از پیش افزایش یافته است. رنگ مشکی به راحتی می تواند با بسیاری از رنگ ها خود را هماهنگ کند و دکوراسیون خانه را بهتر نشان دهد. ما در این مقاله چند ایده پیشنهاد کردیم و به نکات موجود در این زمینه اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید