همه چیز درباره‌ی رنگ مشکی

اگر به دنبال یک رنگ لوکس، باوقار، قدرتمند، پر رمز و راز و در عین حال ساده هستید، رنگ مشکی بهترین و جذاب‌ترین گزینه است. رنگ مشکی می‌تواند به افراد و محیط خانه و کار، هوای اقتدار، هوش و پرستیژ بدهد. در این مقاله پیرامون موضوع «عجایبی در موردرنگ مشکی»، به موضوعاتی مانند روانشناسی رنگ مشکی، رنگ مشکی نماد چیست، روانشناسی رنگ مشکی در لباس، روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی، مکمل رنگ مشکی در دکوراسیون و رنگ مشکی در استایل رنگ مشکی مات و رنگ مشکی متالیک می‌پردازیم. برای خواندن این مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ مشکی

مشکی یکی از اولین رنگ‌هایی بود که هنرمندان در نقاشی‌های غارهای نوسنگی به کار برده شد. در قرن چهاردهم به ویژه در بسیاری از مناطق اروپا، رنگ مشکی توسط خانواده سلطنتی، روحانیون، قضات و مقامات دولتی استفاده مورد استفاده قرار گرفت. در امپراتوری روم، این رنگ به رنگ عزا تبدیل شد و در طول قرن‌ها اغلب با مرگ، شر، جادوگران و جادو همراه بود. طبق بررسی‌های انجام شده در اروپا و آمریکای شمالی، این رنگ معمولاً با عزاداری، پایان، اسرار، جادو، زور، خشونت و شرارت همراه است.

خرید رنگ روغنی مشکی براق ربعی نقشینه

در چین، رنگ سیاه با آب مرتبط است، یکی از پنج عنصر اساسی که اعتقاد بر این است که همه چیز را تشکیل می‌دهد. هنگامی که اولین امپراتور چین، شی هوانگ، قدرت را از سلسله ژو گرفت، رنگ امپراتوری را از رنگ قرمز به رنگ مشکی تغییر داد و گفت که « مشکی، قرمز را خاموش می‌کند». اما زمانی که سلسله هان در سال ۲۰۶ قبل از میلاد حکومت مرکزی را به دست گرفت، قرمز دوباره به عنوان رنگ امپراتوری انتخاب شد.

در ژاپن، رنگ مشکی با رمز و راز، شب، ناشناختگی، ماوراء‌طبیعی، نامرئی و مرگ همراه است. همچنین در کشور ژاپن، زنان مجردی که گربه سیاه دارند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. مردان ژاپنی به طور سنتی در روز عروسی خود یک کیمونوی مشکی با تزئینات سفید می‌پوشند. ضمنا در بیشتر هنرهای رزمی، کمربند مشکی رنگی بیشتر به این معناست که فرد در فنون و اصول اولیه مهارت پیدا کرده است.

در اندونزی رنگ مشکی با دنیای زیرزمینی، شیاطین، فاجعه و دست چپ مرتبط است. با این حال، وقتی مشکی با سفید ترکیب می‌شود، نماد هماهنگی و تعادل است. سیاه رنگ سنتی سواره نظام و نیروهای زرهی یا مکانیزه بوده است. سربازان زرهی آلمان (Panzerwaffe) به طور سنتی لباس سیاه می‌پوشیدند و حتی در برخی دیگر، کلاه سیاه مشکی رایج است.

در فنلاند رنگ مشکی، نماد نیروهای زرهی و مهندسان رزمی است. همچنین واحدهای نظامی این تخصص‌ها دارای پرچم‌های سیاه هستند. در آیین هندو، الهه کالی (الهه زمان و تغییر) با پوست مشکی یا آبی تیره به تصویر کشیده شده است. همچنین در مسابقات اتومبیل‌رانی، یک پرچم سیاه به راننده علامت می‌دهد که به داخل پیست بروند.

حسابداران در اصل از جوهر مشکی در دفتر برای نشان دادن سود و از جوهر قرمز برای نشان دادن ضرر استفاده می‌کردند. در یونان و ایتالیا، برخی از زنان بیوه تا پایان عمر لباس مشکی می‌پوشند. همچنین در فرهنگ عامه غرب، رنگ مشکی از دیرباز با شر و تاریکی همراه بوده است. این رنگ سنت جادوگری و جادوی سیاه را با خود حمل می‌کند. لازم به توضیح است که کشیش‌ها برای تسلیم شدن در برابر خدا، لباس مشکی می‌پوشند.

در میدلندز انگلیس، گربه های سیاه را به طور سنتی به عنوان هدیه عروسی برای شادی عروس می‌دادند. مشکی امروزه رایج‌ترین رنگ برای لیموزین‌ها و خودروهای رسمی مقامات دولتی است.

در آمریکای شمالی، رنگ سیاه اغلب با شر، مرگ یا رمز و راز همراه است. علاوه بر این در بیشتر انگلستان، گربه‌های سیاه نشان می‌دهند که شانس در راه است. کمربند سیاه در هنرهای رزمی نمادی از تجربه است، در حالی که کمربند سفید توسط افراد تازه کار استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ مشکی

بر اساس علم فیزیک، مشکی یک رنگ نیست زیرا از نظر نور مرئی دارای طول موج خاصی نیست. مشکی یک رنگ خنثی است که اغلب برای «تثبیت» رنگ‌های پر جنب‌وجوش استفاده می‌شود. به دلیل ویژگی تثبیت‌کننده، رنگ مشکی می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.

خرید رنگ روغنی مشکی براق ۱ کیلویی نقشینه

مشکی را می‌توان با توصیفاتی همچون ظریف، رسمی، شیک، مدرن یا لوکس بودن همراه کرد. مصرف‌کنندگان می‌توانند متوجه استفاده از رنگ مشکی در وب‌سایت‌هایی شوند که اقلام گران‌قیمت و لوکس می‌فروشند. رنگ مشکی اغلب در شرایطی استفاده می‌شود که کنتراست بالا و خوانایی، در اولویت قرار دارد. بنابراین برندهای لوکس هویت بصری خود را ساده و در عین حال بسیار پررنگ نگه می‌دارند.

جدول روانشناسی رنگ مشکی

رنگ مشکی نماد چیست

در روانشناسی رنگ، معنای رنگ مشکی نمادی از رمز و راز، قدرت، ظرافت و پیچیدگی است. این رنگ می‌تواند احساساتی مانند غم، اندوه و خشم را برانگیزد. مشکی همچنین یک رنگ محبوب برای متون نوشتاری است؛ زیرا رنگ مشکی خواندن را آسان می‌کند. زنان اغلب به رنگ مشکی علاقه دارند زیرا سعی می‌کنند بیشتر از آنچه هستند، خود را نشان دهند. آن‌ها می‌خواهند توجه را از ظاهرشان به کاری که انجام می‌دهند یا اینکه چه کسی هستند، منحرف کنند. برخی از نکات مهم درباره روانشناسی رنگ مشک عبارتند از:

  • رمز و راز و آرامش را تداعی می‌کند.
  • پیچیده، اغواکننده، مرموز و رازدار است.
  • مشکی رنگی است که با دانش پنهانی، ایده‌های جادویی یا باطنی ارتباط دارد.
  • مشکی رنگی است برای پنهان کردن احساسات، جدا کردن خود از دنیا، حتی پنهان کردن وزن خود
  • رنگ مشکی معمولا احساسات زیادی را بیان نمی‌کند، آن‌ها را پنهان و به فرد احساس برتری می‌دهد.
  • مشکی رنگی شیک و در عین حال ساده است.
  • رنگ مشکی قدرتمند، جذاب و پیچیده است.
  • رنگ مشکی به افراد و محیط خانه و کار، هوای اقتدار، هوش و پرستیژ می‌دهد.
  • حس اعتماد به نفس و اهمیت را ایجاد می‌کند.
  • از ظرفیت‌ها و امکانات به همراه قدرت و اختیار صحبت می‌کند.
  • نشان‌دهنده خودکنترلی، انضباط شخصی و حتی محافظت است.
  • رنگ مشکی می‌تواند احساس امنیت را ایجاد کند.
  • این رنگ از استرس عاطفی در محیط بیرون محافظت می‌کند.
  • مشکی جذب همه رنگ‌ها می‌شود.
  • مشکی ناشناخته است و تمایلی به نشان دادن احساسات واقعی خود ندارد.
  • مشکی اغلب به عنوان رنگ قدرت، قانون و اقتدار استفاده می‌شود.
  • رنگ مشکی می‎تواند باعث ترس، اضطراب، افسردگی یا احترام شود.
  • شما در کار خود روشمند هستید.
خرید رنگ پلاستیک مشکی ۱ کیلویی ایران

روانشناسی رنگ مشکی در لباس

رنگ مشکی نشان‌دهنده شناخت و قدرت است و کسی که لباس مشکی می‌پوشد، از نظر روانشناسی  به خود باور دارد. در واقع کسانی که لباس تمام مشکی می‌پوشند، اعتماد به نفس بالایی پیدا می‌کنند. از طرفی، رنگ مشکی رنگ دنیای مدرن است که به راحتی در هر کمدی می‌توان آن را پیدا کرد. با توجه به اینکه رنگ مشکی رنگ ریاضت، فضیلت، ثروت، پیچیدگی، اروتیسم، عزاداری و شر است، بنابراین از رنگ مشکی می‌‌توان به عنوان رنگ همه‌کاره نام برد.

با این حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا مردم لباس مشکی را دوست دارند؟ تحقیقات در روانشناسی رنگ‌ها نشان می‌دهد که رنگ لباس مشکی به انسان‌ها قدرت و اعتبار می‌بخشد. افراد مشکی‌پوش، افراد جاه‌طلبی هستند که می‌خواهند خود را در برابر انتقادها محافظت کنند. لازم به توضیح است که ۶۶ درصد از زنان فکر می‌کنند مشکی جذاب‌ترین رنگ برای مردان است.

کاربردهای رنگ مشکی را بشناسید

استفاده صحیح از رنگ مشکی می‌تواند یک محیط داخلی شگفت‌انگیزی را ایجاد کند که مدرن و راحت است. رنگ مشکی زمانی جالب است که در یک فضای صمیمی استفاده شود؛ زیرا می‌تواند به ایجاد مکانی مناسب برای گفتگو کمک کند.

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

  • یکی از ایده‌های جالبی که می‌خواهید در نظر بگیرید، افزودن رنگ مشکی به ورودی خانه است. این نکته چیزی است که اکثر مردم انتظارش را ندارند و می‌توانید از لحظه ورود فردی به خانه خود، شوک جالبی ایجاد کنید.
  • اتاق خواب، جزو اتاق‌هایی است که مردم خواهان آرامش و استراحت در آن هستند. این‌ها در واقع دلایل مناسب برای تضمین استفاده از رنگ مشکی در اتاق خواب است.
  • حمام اساسا مکان مناسبی برای استفاده از رنگ مشکی در طراحی داخلی است. به دلیل اینکه رنگ مشکی در یک فضای کوچک معجزه می‌کند. هرگز سعی نکنید مکان‌های کوچک را پنهان کنید. مشکی را با نارنجی، سبز یا زرد ترکیب کنید. حتی ترکیب رنگ سیاه از طریق عناصر مختلف هنگام حمام کودکان امکان‌پذیر است.

خرید محصول

  • آشپزخانه‌ها و اتاق‌های ناهارخوری می‌توانند از رنگ مشکی استفاده کنند. شما به راحتی می‌توانید احساس ارائه شده توسط یک آشپزخانه خسته و قدیمی را از طریق کابینت‌های مشکی به‌روز کنید. این کار هزینه چندانی ندارد. در اتاق ناهارخوری شما، مهمانان انتظار رنگ مشکی را نخواهند داشت، پس چرا از فاکتور غافلگیری استفاده نکنید؟
  • مردم تمایل دارند فکر کنند، تزئین خانه با رنگ مشکی، نشان‌دهنده افسردگی است. اما اینطور نیست. واقعیت این است که استفاده حداقلی از رنگ مشکی در هر یک از اتاق‌های خانه، ضروری است. مشکی، رنگ‌ها و شکل‌های اطراف آن را برجسته می‌کند.
  • نیازی نیست همه دکوراسیون خانه به رنگ مشکی باشد. چند قاب عکس مشکی روی دیوار، تزئینات مشکی روی دیوارها، یک میز ناهارخوری مشکی و …  کافی است.
  • رنگ مشکی را می‌توان در هر اتاق و در هر سبکی استفاده کرد. این رنگ چنان انعطاف‌پذیر است که می‌توان از آن برای مبل، روی دیوار یا روی زمین استفاده کرد.
  • از رنگ مشکی می‌توان برای روکش‌های مبلمان و بهتر دیده شدن اشیاء مختلف در اتاق استفاده کرد.
  • از رنگ مشکی در راهروها استفاده کنید تا ظاهری باشکوه داشته باشید.
  • استفاده از رنگ مشکی در راهروها می‌تواند به شما کمک کند تا جلوه‌ای شکوه‌مند در ورودی خانه خود داشته باشید. رنگ مشکی در راهروها می‌تواند ورودی شما را چشمگیر و بزرگ‌تر کند.
  • استفاده از زمینه مشکی در اتاق خواب می‌تواند حس منسجمی به شما بدهد. این رنگ یک پس‌زمینه عالی برای سایر لوازم جانبی رنگارنگ، آثار هنری و نقاشی‌های دیواری ارائه می‌کند. اگر احساس می‌کنید که کل دیوار مشکی ممکن است بی‌تفاوت یا خنثی به نظر برسد، آن را با مبلمان رنگی ترکیب کنید. حتی می‌توانید از بالشت یا پتوهای سفید استفاده کنید تا اتاق شما ظاهری شاداب داشته باشد. استفاده از نور و آینه مناسب را فراموش نکنید؛ چرا که باعث ایجاد جلوه‌ای جادویی در اتاق شما می‌شود.
  • داشتن سقف مشکی در اتاق خواب خود را در نظر بگیرید. به این دلیل که حال و هوای دنج به شما می‌دهد. سقف مشکی نه تنها توجه شما را به آن جلب می‌کند، بلکه به جذابیت معماری نیز می‌افزاید.

مکمل رنگ مشکی در دکوراسیون

سرویس بهداشتی با تم مشکی
  • اگر مشکی رنگ غالب شماست (مثلا رنگ دیوار)، برخی از جزئیات معماری مانند گلدان را اضافه کنید تا صاف به نظر نرسد.
  • از یک رنگ برجسته روشن در یک اتاق تمام مشکی استفاده کنید تا از تیره شدن بیش از حد اتاق جلوگیری شود. رنگ صورتی یا نارنجی پررنگ را برای هیجان، رنگ آبی برای کودکان، رنگ سبز برای لطافت، رنگ طلایی یا نقره‌ای برای زیبایی پر زرق و برق اضافه کنید.
  • هنگام استفاده از مبلمان مشکی در هر قسمت از خانه خود باید کمی محتاط باشید. آنچه شما باید از آن مراقبت کنید، نور است. از چراغ‌ها هوشمندانه استفاده کنید. مشکی رنگ تیره‌ای است، بنابراین باید آن را به خوبی متعادل کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از چراغ‌ها یا با کمک رنگ‌های دیگر انجام دهید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از یک میز قهوه‌ای مشکی رنگ استفاده کنید، می‌توانید آن را با کفپوش سفید ست کرده تا کنتراست مورد نظر خود را به دست آورید.
خرید رنگ اکریلیک مشکی

بازتاب رنگ مشکی در فرهنگ‌های گوناگون

  • مشکی یکی از اولین رنگ‌هایی بود که هنرمندان در نقاشی‌های غارهای نوسنگی به کار برده شد. در قرن چهاردهم به ویژه در بسیاری از مناطق اروپا، رنگ مشکی توسط خانواده سلطنتی، روحانیون، قضات و مقامات دولتی استفاده مورد استفاده قرار گرفت.
  • در امپراتوری روم، این رنگ به رنگ عزا تبدیل شد و در طول قرن‌ها اغلب با مرگ، شر، جادوگران و جادو همراه بود. طبق بررسی‌های انجام شده در اروپا و آمریکای شمالی، این رنگ معمولاً با عزاداری، پایان، اسرار، جادو، زور، خشونت و شرارت همراه است.
  • در چین، رنگ سیاه با آب مرتبط است، یکی از پنج عنصر اساسی که اعتقاد بر این است که همه چیز را تشکیل می‌دهد. هنگامی که اولین امپراتور چین، شی هوانگ، قدرت را از سلسله ژو گرفت، رنگ امپراتوری را از رنگ قرمز به رنگ مشکی تغییر داد و گفت که « مشکی، قرمز را خاموش می‌کند». اما زمانی که سلسله هان در سال ۲۰۶ قبل از میلاد حکومت مرکزی را به دست گرفت، قرمز دوباره به عنوان رنگ امپراتوری انتخاب شد
  • در ژاپن، رنگ مشکی با رمز و راز، شب، ناشناختگی، ماوراء‌طبیعی، نامرئی و مرگ همراه است.
  • در ژاپن، زنان مجردی که گربه سیاه دارند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.
  • کمربند سیاه در هنرهای رزمی نمادی از تجربه است، در حالی که کمربند سفید توسط افراد تازه کار استفاده می‌شود.
  • مردان ژاپنی به طور سنتی در روز عروسی خود یک کیمونوی مشکی با تزئینات سفید می‌پوشند.
  • در اندونزی رنگ مشکی با دنیای زیرزمینی، شیاطین، فاجعه و دست چپ مرتبط است. با این حال، وقتی مشکی با سفید ترکیب می‌شود، نماد هماهنگی و تعادل است.
  • سیاه رنگ سنتی سواره نظام و نیروهای زرهی یا مکانیزه بوده است. سربازان زرهی آلمان (Panzerwaffe) به طور سنتی لباس سیاه می‌پوشیدند و حتی در برخی دیگر، کلاه سیاه مشکی رایج است.
  • در فنلاند رنگ مشکی، نماد نیروهای زرهی و مهندسان رزمی است. همچنین واحدهای نظامی این تخصص‌ها دارای پرچم‌های سیاه هستند.
  • در آیین هندو، الهه کالی (الهه زمان و تغییر) با پوست مشکی یا آبی تیره به تصویر کشیده شده است.
  • در مسابقات اتومبیل‌رانی، یک پرچم سیاه به راننده علامت می‌دهد که به داخل پیست بروند.
  • حسابداران در اصل از جوهر مشکی در دفتر برای نشان دادن سود و از جوهر قرمز برای نشان دادن ضرر استفاده می‌کردند.
  • در یونان و ایتالیا، برخی از زنان بیوه تا پایان عمر لباس مشکی می‌پوشند.
  • در فرهنگ عامه غرب، رنگ مشکی از دیرباز با شر و تاریکی همراه بوده است. این رنگ سنت جادوگری و جادوی سیاه را با خود حمل می‌کند.
  • کشیش‌ها برای تسلیم شدن در برابر خدا، لباس مشکی می‌پوشند.
  • در میدلندز انگلیس، گربه های سیاه را به طور سنتی به عنوان هدیه عروسی برای شادی عروس می دادند.
  • مشکی امروزه رایج ترین رنگ برای لیموزین‌ها و خودروهای رسمی مقامات دولتی است.
  • در آمریکای شمالی، رنگ سیاه اغلب با شر، مرگ یا رمز و راز همراه است.
  • در بیشتر انگلستان، گربه‌های سیاه نشان می‌دهند که شانس در راه است.

رنگ مشکی در استایل

  • هنگام مسافرت یا هنگام انجام فعالیت‌های معمول روزانه خود در خارج از خانه، همراه داشتن وسیله مشکی برای محافظت از شما در برابر آسیب‌ها و منفی‌ها مفید است.
  • نوجوانان برای حفظ استقلال خود، تمایل به رنگ مشکی دارند؛ در واقع نوجوانان اغلب نیاز روانی به پوشیدن لباس سیاه در مرحله گذار از معصومیت کودکی به پیچیدگی بزرگسالی دارند. برای همین، رنگ مشکی رنگ مناسب اتاق نوجوانان است.
  • رنگ مشکی نماد گروه‌های حقوق بشری است که برای ابراز تنفر از سیاست‌های عمومی علیه تحقیر اقلیت‌ها استفاده می‌شود.
  • رنگ مشکی موجب اقتدار و فروش بیشتر برندها می‌شود.
  • استفاده از رنگ مشکی در لوگوی اپل حاکی از مدرنیته، نوآوری، مینیمالیسم و ​​تفکر جسورانه است.
  • برند Couroazul از رنگ مشکی برای تراوش کردن ثروت و حس انحصاری استفاده می‌کند که برای یک شرکت چرم گران قیمت، بسیار مهم است.
  • رنگ مشکی با احساسات منفی را برجسته می‌کند.
  • مشکی رنگ صنعت مد است.
  • در بیشتر هنرهای رزمی، کمربند مشکی رنگی بیشتر به این معناست که فرد در فنون و اصول اولیه مهارت پیدا کرده است.

رنگ مشکی مات

رنگ مشکی به دو دسته مشکی مات و براق تقسیم‌بندی می‌شود که رنگ مشکی مات برخلاف رنگ مشکی براق، نور را منعکس نمی‌کند. اگر به ترندهای رنگ توجه داشته باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که مشکی مات محبوبیت بیشتری نسبت به رنگ مشکی براق دارد. اما چرا مردم این رنگ را بیشتر دوست دارند؟ یکی از دلایل اصلی این است که علی‌رغم سادگی، متفاوت به نظر می‌رسد.

جدای از جذابیت بصری، مزایای عملی زیادی برای انتخاب مشکی مات وجود دارد. این رنگ می‌تواند لکه‌ها را به خوبی پنهان کند. حتی هنگام انتخاب روکش خودرو نیز، مشکی مات مطمئنا گزینه بهتری است. بنابراین انتخاب مشکی مات برای وسایل و فضاهای مختلفی به کار می‌رود که می‌توان به محیط حمام و … اشاره کرد.

رنگ مشکی متالیک

رنگ متالیک به رنگی گفته می‌شود که مانند یک فلز صیقلی باشد. به طوری که وقتی به آن نگاه می‌کنید، متوجه درخشش آن در زیر نور بشوید. یکی از بهترین رنگ‎های متالیک، مشکی است که با عنوان مشکی متالیک شناخته می‌شود. این رنگ، یک رنگ خاص است که با رنگ آبی، سرمه‌ای، نیلی و کبالت قابلیت ترکیب شدن دارد.

ست کردن رنگ مشکی متالیک با گروه رنگ‌های آبی، عمق و ظرافت خاصی به محیط زندگی یا کار شما می‌دهد. اگر به دنبال یک رنگ خاص و شیک هستید، رنگ مشکی متالیک را بدون فکر کردن انتخاب کنید؛ زیرا این رنگ با شما از طراوت و احساس شبنم‌های صبحگاهی صحبت می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا رنگ مشکی از نظر روانشناسی به طور کامل بررسی شود. ویژگی‌های روانشناختی رنگ مشکی شامل قدرت، جذابیت، لوکس، رمز و راز و ایده‌های جادویی است. در این مقاله به کاربردهای رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی و تاثیر آن در فرهنگ‌های مختلف اشاره شد که می‌توانید برای خواندن آن مجله مینیاتور را دنبال کنید.

سوالات متداول

  • مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ مشکی را بیان کنید؟

قدرت، رمز و راز، آرامش، پیچیدگی، اغواکننده، مرموز و رازدار.

  • چرا رنگ مشکی، رنگ مناسب محیط حمام و دستشویی است؟

به دلیل اینکه رنگ مشکی در یک فضای کوچک معجزه می‌کند. رنگ مشکی برای محیط‌های کوچک، آرامش عمیق و پرسپکتیو را به همراه دارد.

چگونه می‌توان از رنگ مشکی در محیط خانه، شکوهمند استفاده کرد؟

برای این کار، کافی است که دیوار راهروی ورودی خانه را به رنگ مشکی درآورید.

  • کدام یک از برندهای مطرح، طرح لوگوی خود را به شکل مشکی طراحی کرده‌اند؟

لوگوی برند اپل، برند WWF، برند نایک، برند ووگ، برند NYT و نیویورک تایمز.

  • چرا زنان ثروتمند به رنگ مشکی علاقه دارند؟

زنان ثروتمند و موفق، معمولا رنگ مشکی را انتخاب می‌کنند زیرا می‌توانند ظاهری از ظرافت، پیچیدگی و اعتماد به نفس ایجاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید