راهنمای انتخاب بهترین پاک کننده رنگ و انواع آن

گاهی اوقات بهترین راه برای پاک کردن رنگ قدیمی، از بین بردن رنگ به کمک پاک کننده های شیمیایی است. پاک کننده های شیمیایی مانند سنباده نیستند که به سطح زیرین رنگ آسیب برسانند. ما در این مقاله درمورد پاک کننده رنگ توضیح داده ایم تا شما بتوانید بهترین پاک کننده رنگ موجود در بازار را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

معرفی چند مدل پاک کننده رنگ قوی

بهترین پاک کننده رنگ

به طور کلی پاک کننده ها به چهار مدل تقسیم می شوند. مدل های حلال، سوزاننده، بیوشیمیایی و فاقد ترکیبات آلی فرار (VOC). هر کدام از این مدل ها مزایا و معایب خود را دارند و شما باید بسته به نیاز خود یکی از این چهار مدل پاک کننده رنگ را انتخاب کنید .

  • حلال ها: حلال ها قوی ترین پاک کننده شیمیایی هستند. این دسته از پاک کننده ها از ترکیباتی ساخته شده اند که پیوند بین رنگ و سطح را از بین می برند. این مدل پاک کننده بیشتر برای رنگ های اپوکسی و پلی اورتان مناسب است و می توان از آن برای سطوح چوبی و فلزی استفاده کرد. باید بدانید که مشکل این دسته از پاک کننده ها این است که ترکیبات آلی فرار بالایی دارند؛ به همین دلیل این مدل را می توان سمی ترین مدل پاک کننده دانست.
  • سوزاننده ها: این پاک کننده ها به صورت شیمیایی رنگ را از بین می برند. هنگامی که از این مدل پاک کننده روی رنگ استفاده می کنید، رنگ روی سطح چسبندگی خود را از دست می دهد و به راحتی جدا می شود. فقط دقت داشته باشید برای انتخاب بهترین پاک کننده رنگ، مدل های سوزاننده را نباید برای رنگ اپوکسی و پلی اورتان استفاده کنید؛ زیرا پاک کنندهٔ سوزاننده روی این رنگ ها کار نمی کند.
  • آموزش آسان ترین روش پاک کردن رزین از روی سطوح مختلف
  • آموزش نحوه پاک کردن رنگ از روی پوست بدن
  • پاک کننده بیوشیمیایی: پاک کننده های بیوشیمیایی عملکردی مانند حلال ها و سوزاننده ها دارند؛ اما تفاوتی که این مدل دارد این است که مواد سمی کمتری دارد و در ساخت آن ها از حلال های گیاهی استفاده می شود. پاک کننده های بیوشیمیایی روی رنگ های اپوکسی و پلی اورتان کار نمی کنند؛ اما می توانند رنگ های بر پایه آب و روغن را از روی سطوح فلزی و چوبی پاک کنند. در انتخاب بهترین پاک کننده رنگ خوب است بدانید که مدل های بیوشیمیایی شاید به اندازهٔ حلال ها و سوزاننده ها قدرتمند نباشند؛ اما ضرر کمتری برای سیستم تنفسی شما دارند.

خرید محصول

  • پاک کننده فاقد ترکیبات آلی فرار: اگر نگران ضرر های پاک کننده ها هستید، می توانید از پاک کننده هایی که فاقد ترکیبات آلی فرار هستند استفاده کنید. این مدل ایمن ترین مدل پاک کننده است. این پاک کننده ها به جای مواد شیمیایی مضر، از مواد طبیعی مانند بنزیل الکل برای پاک کردن رنگ استفاده می کنند. تنها مشکل این مدل این است که برای پاک کردن رنگ، به زمان بیشتری نیاز دارید. اگر به دنبال بهترین پاک کننده رنگ هستید، باید بدانید که این مدل روی سطوح فلزی عملکرد خیلی خوبی دارد؛ اما روی سطوح چوبی همه چیز به نوع چوب و نوع رنگ بستگی دارد.

معرفی راه های مختلف پاک کردن رنگ

معرفی راه های مختلف پاک کردن رنگ

  1. استفاده از سنبادهٔ برقی

یکی از راه های پاک کردن رنگ از روی سطوح، استفاده از سنباده های برقی است. سنباده های برقی می توانند در زمان بسیار کوتاهی رنگ را از روی سطوح پاک کنند. فقط دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از آن ها باید نهایت دقت را داشته باشید تا به سطح مورد نظر آسیب وارد نکنید.

  1. ساب پاشی

اگر به دنبال بهترین پاک کننده رنگ می گردید اما می خواهید با روش های دیگر پاک کردن رنگ نیز آشنا شوید، خوب است که درمورد روش ساب پاشی بیشتر بدانید. البته ساب پاشی کاری نیست که بتوان به تنهایی در خانه انجام داد. برای انجام ساب پاشی باید افراد متخصص در این زمینه را استخدام کنید تا بتوانند با دقت ساب پاشی را انجام دهند.

  1. خراش دادن

اگر از پیدا کردن بهترین پاک کننده رنگ ناامید شده اید و می خواهید روش دیگری را برای پاک کردن رنگ به کار ببرید، روش خراش دادن رنگ یکی از بهترین روش های ممکن است. همان طور که از اسم این روش پیداست، برای این کار به یک کاردک تیز و سفت نیاز خواهید داشت. این روش شاید کمی سخت و خسته کننده باشد؛ اما یکی از بهترین راه های پاک کردن رنگ است.

راه های پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس

راه های پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس

اگر در هنگام رنگ آمیزی به اشتباه رنگ را روی لباس خود ریختید، نگران نباشید. ما در این قسمت درمورد نحوهٔ پاک کردن رنگ از روی لباس توضیح داده ایم.

  • حذف رنگ تا حد ممکن با وسایل

برای پاک کردن رنگ حتماً به بهترین پاک کننده رنگ نیاز ندارید. در اولین قدم برای پاک کردن رنگ، شما باید رنگ را تا حد ممکن از روی لباس خود بردارید. این کار را می توانید با یک چاقو یا قاشق انجام دهید.

  • شستن

بعد از برداشتن رنگ قسمتی را که روی آن رنگ ریخته شده است، با آب گرم در سریع ترین زمان ممکن بشویید.

  • استفاده از مواد شوینده

محلول مایع لباسشویی و آب را روی لکه بریزید و با انگشت روی آن را بمالید. در صورت نیاز این کار را چند دفعه تکرار کنید.

  • بررسی و خشک کردن

قبل از اینکه بخواهید لباس را خشک کنید حتماً بررسی کنید تا رنگی روی آن نمانده باشد؛ زیرا اگر رنگی مانده باشد بعد از خشک شدن به صورت دائمی روی لباس باقی خواهد ماند. اگر رنگی روی لباس باقی مانده بود می توانید از مقداری آنزیم برای پاک کردن آن استفاده کنید.

پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس

  • از بین بردن لکه

برای پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس به بهترین پاک کننده رنگ نیازی نخواهید داشت. برای پاک کردن ابتدا لباس را برعکس کنید و از سمت برعکس لباس، کمی تینر روی قسمت رنگ شده بریزید. یک برس قدیمی روی آن بکشید تا رنگ خارج شود. دقت داشته باشید که حوله ای زیر لباس قرار داده باشید تا رنگ را جذب کند. صبور باشید. انجام این مرحله کمی زمان می برد.

تماس با ما

  • شستن لباس

بعد از پاک کردن رنگ، لباس را با مواد شوینده خیس کنید و آن را به مدت یک شب در آب گرم بگذارید. سپس دوباره لباس را با مواد شوینده تمیز کنید.

  • بررسی و خشک کردن

قبل از خشک کردن لباس، حتماً آن را بررسی کنید؛ زیرا اگر رنگی مانده باشد، پس از خشک کردن آن، رنگ به صورت دائمی روی لباس خواهد ماند.

جمع بندی

پاک کردن رنگ یکی از کار هایی است که اکثر افراد با آن رو به رو خواهند شد. یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن رنگ، استفاده از پاک کننده های مخصوص این کار است. ما در این مقاله برای آشنایی شما با پاک کننده ها و انتخاب بهترین پاک کننده رنگ، در این مورد توضیح دادیم و به نکاتی که در هنگام انتخاب بهترین پاک کننده رنگ باید به آن ها توجه کنید، اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید