معرفی ترفند های خریدن انواع اسپری رنگ

رنگ آمیزی خانه یکی از راه هایی است که می توانید به کمک آن ظاهری جدید به خانه خود ببخشید و آن را زیبا تر از گذشته کنید. برای انجام این کار، روش های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از روش های رنگ آمیزی، استفاده از اسپری رنگ است. ما در این مقاله درمورد انواع اسپری رنگ توضیح داده ایم.

اسپری رنگ چیست؟

اسپری های رنگ در واقع وسیله هایی بسیار کاربردی برای رنگ آمیزی خانه هستند. اسپری های رنگ یک قوطی مملو از رنگ بوده که در بالای آن ها دکمه ای برای پاشیدن طراحی شده است. وقتی این دکمه را فشار می دهید، رنگ شروع به پخش شدن می کند. شما می توانید به کمک این اسپری ها، رنگ را در بافت ها و فام ها و میزان براقی، ماتی و حرارت مختلف روی دیوار اعمال کنید.

استفاده از اسپری این امکان را فراهم می کند که سطح مورد نظر خود را سریع تر و یکنواخت تر از روش های سنتی رنگ کنید؛ البته بسته به نوع اسپری ای که استفاده می کنید، گاهی اوقات نیاز است که قبل از رنگ آمیزی، یک لایه پرایمر روی دیوار اعمال کنید.

انواع مختلف اسپری رنگ

انواع اسپری رنگ

  • مات: مدل مات کمترین میزان براقیت را بین تمامی انواع اسپری دارد و کاملاً مات است.
  • نیمه براق: در این حالت اسپری لایه ای از رنگ را ایجاد می کند که کمی براق و کمی مات است.
  • براق: مدل های براق همان طور که از اسمشان پیداست، روکشی نسبتاً براق دارند.
  • براقیت بالا: این حالت بالا ترین حالت براقیت برای یک اسپری رنگ است.
  • ساتن: در بین انواع اسپری رنگ، مدل ساتن بسته به نوع رنگ می تواند براقیت متوسط تا براقیت کم داشته باشد.
  • متالیک: رنگ های اسپری متالیک، نور را به شدت بازتاب می دهند و در واقع لایه ای شبیه فلز ایجاد می کنند.

مدل های مختلف اسپری رنگ

مدل های مختلف اسپری رنگ

  • همه منظوره: همان طور که از اسم این اسپری ها می توانید حدس بزنید، برای استفاده روی تمامی سطوح مناسب هستند. چه سطح داخلی و چه خارجی را می توانید با این اسپری ها رنگ کنید.
  • لاک (کلر): در بین انواع اسپری، مدل های لاک (کلر) روکشی سخت و بادوام ایجاد می کنند؛ البته برای استفاده از این نوع اسپری لازم است که هر دفعه لایه ها را سنباده بزنید تا به نتیجه مناسب برسید. این مدل مثل گذشته دیگر محبوب نیست.
  • اپوکسی: مدل های اپوکسی رنگ اسپری های سنگینی هستند که با چسب و پلیمر ساخته شده اند. این مدل مقاومت زیادی دارد و در برابر لکه نیز بسیار مقاوم است. اپوکسی نسبت به پاک کننده ها نیز مقاومت نشان می دهد که باعث می شود تمیز کردن آن کمی سخت باشد.
  • مقاوم به حرارت: در ببن انواع اسپری یک مدل آن، مدل مقاوم به حرارت است. رنگ های اعمال شده توسط این اسپری حتی می تواند ۱۰۰۰ درجه فارنهایت را نیز تحمل کند؛ به همین دلیل بیشتر برای وسایلی مانند اجاق گاز مناسب هستند.

خرید محصول

  • تخته گچی: این مدل در واقع یک نوع رنگ مخصوص است که می تواند دیوار را شبیه به یک تخته گچی کند که بتوانید روی آن بنویسید؛ به همین دلیل بیشتر برای اتاق کودکان مناسب است.
  • مات: اسپری های مات می تواند سطح شفاف را به نیمه شفاف تبدیل کند.
  • مینا: در بین انواع اسپری رنگ، یک مدل محبوب لایه های رنگ لایه مینا است. این مدل دوام بالایی دارد، زود خشک می شود و روکشی براق دارد.ر نگ مینا بیشتر برای فضای باز استفاده می شود؛ زیرا مقاومت بسیار خوبی نسبت به آب و هوای گرم و سرد دارد و نور خورشید تأثیری روی کیفیت رنگ در دراز مدت نمی گذارد. علاوه بر این مورد، رنگ مینا ضد آب نیز است.
  • اکریلیک: رنگ های اسپری اکریلیک یکی از مقاوم ترین رنگ ها چه در برابر آب و رطوبت و چه در برابر آب و هوای گرم و سرد هستند. علاوه بر این مورد، رنگ اکریلیک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و پوششی با دوام را ارائه می دهد؛ به همین دلیل به عنوان گزینه ای مناسب برای رنگ آمیزی خودرو نیز محسوب می شود.
  • روغنی: اسپری رنگ های روغنی نیازی به پرایمر ندارند و مقاومت خیلی خوبی دارند.
  • ضد زنگ: مدل های ضد زنگ برای شرایط خاصی استفاده می شوند تا از زنگ زدگی فلز جلوگیری شود.

نکات مهم در خرید اسپری رنگ

نکات مهم در خرید اسپری رنگ

  • فشار بالا یا پایین

در بین انواع اسپری رنگ، برخی مدل ها فشار بالا و برخی از مدل ها نیز فشار پایین را ارائه می دهند. مدل های فشار پایین رنگ را آرام تر خارج می کنند. رنگ خارج شده نیز کمتر است؛ اما مدل های پر فشار رنگ را با فشار بیشتر و میزان بیشتر بیرون می دهند؛ به همین دلیل مدل های کم فشار را برای افراد مبتدی توصیه می کنیم.

  • پوشش مات در برابر ساتن

اسپری های رنگ پوشش های متفاوتی می توانند از خود به جا بگذارند. رایج ترین پوشش های رنگ ، مدل های مات و براق و ساتن هستند. مدل های مات همان طور که از اسمشان پیداست، سطحی صاف دارند و هیچ نوری را منعکس نمی کنند.

  1. پوشش ساتن لایه ای ابریشمی یا مخملی دارد؛ البته این مدل امروزه در بین رنگ های اسپری حرفه ای کمتر استفاده می شود.
  2. در بین انواع اسپری رنگ، همان طور که می دانید مدل های براق نیز بیشترین میزان براقیت را دارند. به طور کلی، این که چه مدل رنگ با چه مدل پوششی را انتخاب می کنید، تماماً به نوع نیاز شما و جنس سطحی که می خواهید رنگ کنید بستگی دارد؛ زیرا جنس سطحی که رنگ می کنید نیز می تواند روی کیفیت رنگ تأثیر بگذارد.
  • محفظه رنگ اسپری

در بین انواع اسپری رنگ، یکی از نکات مهم در هنگام خرید آن ها محفظه رنگ است. مدل های لاغر، متوسط و چاق در بین اسپری های رنگ رایج هستند. مدل های لاغر رایج ترین مدل هستند و بیشتر آن ها را پیشنهاد می کنیم؛ زیرا مدل های چاق بیشتر برای اسپری های با فشار بالا به کار گرفته می شوند.

تماس با ما

  • حجم محفظه رنگ

بسته به مدل اسپری، اسپری می تواند محفظه های ۴۰۰، ۶۰۰، ۱۵۰ و ۷۵۰ میلی لیتری داشته باشد. اگر فردی مبتدی هستید، توصیه می کنیم از مدل های ۴۰۰ میلی لیتری استفاده کنید.

  • انتخاب رنگ

یکی از کار های سخت ، انتخاب رنگ برای اسپری است. بهترین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم، این است که همیشه مقداری از رنگ را روی سطح مورد خود امتحان کنید و اگر آن را دوست داشتید، روی تمام سطح آن را اعمال کنید.

  • ایمنی

اسپری ها در هنگام استفاده می توانند به سلامتی شما آسیب برسانند. به خصوص اگر از ماسک استفاده نکرده باشید؛ به همین دلیل توصیه می کنیم همیشه برای سلامتی خود و اطرافیانتان، برای استفاده از اسپری از رنگ های مبتی بر آب استفاده کنید.

جمع بندی

یکی از روش های بسیار محبوب برای رنگ امیزی، استفاده از اسپری های رنگ است. با استفاده از اسپری های رنگ می توان لایه های مختلف رنگ را به دلخواه در زمان کوتاه تری نسبت به روش های سنتی روی دیوار اعمال کرد؛ به همین دلیل ما نیز برای آشنایی شما با انواع اسپری رنگ، مدل های مختلف آن را نام بردیم و به نکات مهمی که در هنگام خرید لازم است به آن ها توجه کنید اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید