معرفی بهترین لاک صنعتی برای چوب

اگر به دنبال جلابخشی، زیبایی و افزایش مقاومت چوب خود در محیط داخلی و بیرونی هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. لاک صنعتی یکی از محصولات مهم برای جلابخشی و افزایش مقاومت چوب در برابر عوامل شیمیایی، آب، انواع باکتری و قارچ است که در محیط داخل و خارج از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «انواع لاک صنعتی چیست؟»، به موضوعاتی مانند رنگ صنعتی چیست؟ لاک صنعتی، انواع لاک، لاک فوری، لاک اکریلیک، لاک پلی یورتان، لاک پلی یورتان چوب، لاک روغنی، لاک ضد خش، شلاک چیست؟ varnish چیست؟ بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

انواع لاک صنعتی

رنگ صنعتی چیست؟

وقتی به دنیای رنگ قدم می‌گذارید، رمز و راز وجودتان را فرا می‌گیرد. دنیای رنگ‌ها دنیایی است که وظیفه دارد تا رنگ را برای چشمان ما پدید آورد. رنگ‌ها به طور معمول به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم‌بندی می‎‌شوند. رنگ‌های ساختمانی بیشتر درباره رنگ ساختمان‌های خانگی و اداری است. در حالی که رنگ‌های صنعتی بیشتر بر روی صنایع کوچک، متوسط و بزرگ تمرکز دارد.

اما تفاوت عمده رنگ ساختمانی و رنگ صنعتی در چیست؟ رنگ صنعتی از نظر درجه غلظت، چسبندگی و انواع مقاومت‌ها در برابر عوامل بیرونی متفاوت است. رنگ‌های صنعتی طوری ساخته می‌شوند که بتوانند در برابر انواع عوامل شیمیایی محیط بیرونی مقاومت قابل توجهی از خود نشان دهند. به طور مثال، رنگ‌های صنعتی باید در برابر خوردگی، آب، رطوبت، انواع باکتری و عوامل شیمیایی مختلف مقاومت کنند.

رنگ‌های صنعتی توسط بسیاری از برندهای مطرح تولیدکننده رنگ به مرحله تولید می‌رسد که غالبا به صورت مایع تهیه و توزیع می‌شود. یکی از وظایف مهم و کاربردی رنگ‌های صنعتی، محافظت از سطوح مختلف است. خیلی از کسب وکارهای صنعتی برای افزایش بهره‌وری تولیدی و جلوگیری از خسارات محیطی، از رنگ‎های صنعتی استفاده می‌کنند.

لاک صنعتی

رزین

لاک‌های صنعتی مایعات نسبتا شفافی هستند که برای ایجاد یک پوشش محافظتی بر روی چوب به کار می‌روند. این محصول مشابه رنگ‌ها عمل می‌کنند؛ اما یک تفاوتی که دارند این است که اجازه می‌دهند سطح مورد نظر، خود را نشان دهد و به نوعی فقط یک روکش براق به سطح اضافه شود. تقریبا می‌توان گفت که تمامی لاک‌های صنعتی این گونه عمل می‌کنند.

در مورد انواع لاک صنعتی باید گفت که همه لاک‌ها یک لایه شفاف، سخت و محافظ بر روی چوب ایجاد می‌کنند که معمولا برای تزئین چوب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاک های صنعتی طبیعی از روغن مخصوص، رزین و مقداری رقیق‌کننده یا حلال تهیه می‌شوند. تمامی لاک‌های صنعتی روکشی براق ایجاد می‌کنند؛ اما بسته به نوعی که انتخاب می‌کنید ممکن است نوع روکش نیز تفاوت پیدا کند.

انواع لاک

انواع لاک صنعتی به ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل لاک فوری، لاک اکریلیک، لاک پلی یورتان و لاک روغنی می‌شود. در ادامه این مطلب، به ویژگی‌ها و مزایای هر کدام از انواع لاک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

جدول انواع لاک صنعتی

لاک فوری

لاک فوری همان رنگ‌های سلولزی (سیلر، کیلر، نیم پلی استر) است که برای محفاظت از زیبایی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاک فوری یک لاک دو جزئی بر پایه رزین‌ است که قابلیت انعطاف‌پذیری و چسبندگی بالایی دارد.

سرعت بالای خشک‌شدن، رنگ‌آمیزی آسان، مقاوم در برابر سایش، آب و رطوبت، حذف موج‌های سطح چوب، براقیت بالا و مناسب برای استفاده در شرایط آب‌وهوایی مختلف، از دیگر مزایای لاک فوری به حساب می‎آید.

لازم به توضیح است که هر یک لیتر رنگ سلولزی کلر و نیم پلی استر با کیفیت بالا ، حدود ۱۰ متر مربع از سطح چوب را پوشش می‌دهد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید لاک فوری، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

تماس با ما

لاک اکریلیک

لاک اکریلیک بر پایه آب، بسیار سریع خشک می‌شود و سمی نیست؛ به همین دلیل لاک اکریلیک مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. از این لاک هم در فضای باز و هم در فضای بسته استفاده می‌شود. این لاک بسیار شفاف است و معمولا زرد نمی‌شود. تمیز کردن لاک اکریلیک کار سختی نیست و ساده‌تر از دیگر لاک‌های صنعتی موجود در بازار انجام می‌شود.

لاک اکریلیک در بین انواع لاک صنعتی تنوع بسیار بالایی دارد و می‌توانید آن را در مدل‌های براق و مات خریداری کنید. از لاک اکریلیک می‌توان برای چوب و سایر مواد دیگر نیز استفاده کرد.

لاک پلی یورتان

لاک پلی یورتان در بین انواع لاک صنعتی موجود در بازار، از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار است؛ از این نوع لاک معمولا برای فضای بیرونی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارد، استفاده می‌شود. از جمله مزایای لاک پلی یورتان می‌توان به مقاومت در برابر انواع قارچ و باکتری بر روی چوب اشاره کرد.

لاک بر پایه روغن

لاک روغنی

لاک روغنی از حل کردن رزین‌های سخت مانند کهربا و کوپال در روغن به دست می‌آید. این نوع  لاک را در مقایسه با انواع لاک صنعتی موجود در بازار، لاک به حساب نمی‌آورند؛ زیرا زمانی که خشک می‌شود بیشتر روغن آن باقی می‌ماند و خشک شدن آن زمان زیادی به طول می‌انجامد. مقاوم در برابر سرما و گرما به همراه جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سطح چوب، از جمله مزایای لاک روغنی به شمار می‌آید.

لاک پلی یورتان چوب

لاک پلی یورتان یکی از محصولات با دوام برای استفاده در صنایع چوب است که به عنوان روکش نهایی سطوح چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، لاک پی یورتان مخصوص چوب مقاومت بالایی دارد و می‌توان سطوح چوبی را به خوبی جلا بدهد. این محصول برای ایجاد یک روکش قدرتمند در وسایل چوبی (کفپوش، پلکان چوبی، کابنیت چوبی، میز و صندلی و …) به کار برده می‌شود.

محصول لاک پلی یورتان چوب فاقد رنگ است که چوب را در برابر خش، ضربه، انواع باکتری، رطوبت، آب، مواد شیمیایی و … مقاوم می‌کند. لاک پلی یورتان در دو نوع پایه آب و پایه حلال به مرحله تولید می‌رسد اگر به دنبال یک لاک مناسب و مقرون به صرفه برای کفپوش‌های خانه خود هستید، همن حالا با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماد پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

لاک ضد خش

یکی از ویژگی‌های لاک اپوکسی، ضد خشن بودن است که شفافیت بالایی دارد. لاک اپوکسی یک محصول دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمین است که ظاهر زیبایی را برای سطوح مختلف به وجود می‌آورد. این لاک ضد خش نه تنها سمی نیست بلکه به عنوان ماده مناسب برای  صنایع هنری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله مزایای این نوع لاک می‌توان به مقاومت در برابر مواد شیمیایی و سایش به همراه چسبندگی و ضربه‌پذیری مناسب و قابلیت شستشو اشاره کرد. لاک ضد خش یا همان لاک اپوکسی در سطوح چوبی، بتنی، سنگی، فلزی و … کاربرد دارد.

شلاک چیست؟

شلاک یک نوع رزین است که توسط یک حشره هندی و تایلندی ترشح می‌شود. این ماده برای اینکه بتواند سطح چوب را جلا بدهد، با حلال الکل ترکیب می‎شود تا قابلیت استفاده پیدا کند. استفاده از شلاک در سطح چوب، باعث دوام و افزایش مقاومت چوب در برابر آب و رطوبت می‌شود. چسبندگی و انعطاف‌پذیری بالا، از دیگر مزیت‌های شلاک به حساب می‌آید. شلاک در دو نوع آماده و خشک تهیه و عرضه می‌شود. اگر قصد خرید  شلاک را دارید، از به وب سایت مینیاتور دیدن فرمایید.

varnish چیست؟

وارنیش یک نوع جلادهنده چوب متشکل از رزین روغنی و حلال است که مقاومت چوب در برابر انواع مواد شیمیایی و اّب را افزایش می‌دهد. این محصول در برابر گرما، سرما، نور و اشعه خورشید و حتی آب شور نیز مقاوم است. از دیگر مزایای وارنیش می‌توان به ایجاد استحکام در چوب، تغییر دادن رنگ چوب، ایجاد حس گرما و زندگی در سطح چوب و مقاوم در برابر حرارت اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید وارنیش، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمعبندی

انواع لاک صنعتی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «انواع لاک صنعتی چیست؟» صحبت کنیم. لاک صنعتی یکی از محصولات مورد استفاده برای افزایش مقاومت چوب و ایجاد زیبایی هر چه بیشتر در چوب است که در انواع مختلف شامل لاک فوری، لاک اکریلیک، لاک پلی یورتان و لاک روغنی تولید می‌شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره لاک صنعتی، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

مقاوم‌ترین لاک صنعتی کدام است؟

لاک پلی یورتان به عنوان مقاوم‌ترین لاک صنعتی مورد استفاده در سطح چوب شناخته می‌شود.

بهترین لاک صنعتی برای سطوح چوبی در محیطهای بیرونی کدام است؟

لاک‌های فوری.

لاک فوری چه مزیت منحصربه‌فردی نسبت به سایر لاک‌های صنعتی دارد؟

لاک فوری علاوه بر انعطاف‌پذیری، چسبندگی بالا و مقاوم در برابر سایش، آب و رطوبت، قابلیت حذف موج‌های سطح چوب را دارد.

شلاک چه مزایایی دارد؟

شلاک یک نوع رزین است که توسط یک حشره هندی و تایلندی ترشح می‌شود. از جمله مهم‌ترین مزایای شلاک می‌تواند به چسبندگی و انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید