چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم؟

رنگ کردن دیوار های داخلی خانه یکی از کار هایی است که می توانید خودتان به تنهایی در خانه انجام دهید؛ اما باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید تا پروژه رنگ آمیزی خانه تان خوب از آب در بیاید. ما در این مقاله در مورد اینکه چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم توضیح داده ایم.

آموزش رنگ آمیزی خانه به سبک حرفه ای ها

چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم

  • برداشتن کلید ها و پریز های برق

یک فرد حرفه ای اول از همه تمامی موانعی که روی دیوار وجود دارد را بر می دارد تا هنگام رنگ آمیزی مزاحم او نشود. موانعی مثل پریز های برق و تابلو های روی دیوار را بردارید و برای گم نشدن آن ها یک مکان مشخص برای نگهداری انتخاب کنید.

  • استفاده از رنگ قبل از رنگ آمیزی

در مرحله بعدی باید از نمونه رنگ استفاده کنید. از نمونه های رنگ می توانید به راحتی استفاده کنید تا رنگ را در شرایط مختلف بررسی کنید. برای اینکه بدانیم چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم باید بگوییم که افراد حرفه ای برای آشنایی با رنگ ابتدا از نمونه رنگ استفاده می کنند تا ببینند در شرایط مختلف چگونه به نظر می رسد. حتماً نمونه رنگ را در اتاق های مختلف امتحان کنید و آن را بررسی کنید؛ زیرا رنگ زیر نور های مصنوعی مانند لامپ ها می تواند متفاوت باشد.

  • آماده کردن فضای کار

بعد از اینکه از کیفیت رنگ اطمینان پیدا کردید، باید فضای اتاق را برای رنگ آمیزی آماده کنید. پارچه ای را روی زمین پهن کنید تا کف زمین از ریزش رنگ در امان باشد.

افراد حرفه ای برای آماده کردن فضای کار از نوار چسب کاغذی یا نقاشی استفاده می کنند. نوار چسب کاغذی یا نقاشی را دور قالب ها و قاب های پنجره بزنید و از آن ها محفاظت کنید.

  • آماده کردن دیوار

مرحله بعدی، مرحله آماده کردن دیوار است. تمام سوراخ های دیوار را با استفاده از بتونه پر کنید و آن ها را سنباده بزنید تا صاف شوند. دیوار را با یک پارچه مرطوب کننده تمیز کنید تا تمامی گرد و غبار و چربی های روی آن پاک شود.

  • آماده کردن سینی رنگ

برای اینکه بهتر بدانیم چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم خوب است بگوییم که افراد حرفه ای از قبل سینی رنگ خود را آماده می کنند. افراد حرفه ای معمولاً سینی رنگ خود را با یک تکه فویل یا پلاسیتک می پوشانند تا برای شستن سینی رنگ زمان زیادی را صرف نکنند.

چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم

  • رنگ کردن گوشه ها و قسمت های سخت

برای رنگ آمیزی، ابتدا باید گوشه ها و قسمت های سخت را رنگ کنید. به جای استفاده از غلطک، برای دقت بیشتر از یک قلم مو استفاده کنید. برای گوشه ها سعی کنید از قلم مو های زاویه دار استفاده کنید.

  • استفاده از الگوی w

در مورد اینکه چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم باید بگوییم که افراد حرفه ای معمولاً از الگوی w استفاده می کنند؛ زیرا رنگ آمیزی ساختمان با الگوی w هیچ علامتی از غلطک روی دیوار نمی گذارد.

  • آماده کردن وسایل مورد نیاز، قبل از رنگ آمیزی

سعی کنید قبل از رنگ آمیزی، تمامی وسایلی که به آن ها نیاز دارید را تهیه و آماده کنید. برخی از وسایلی که احتمالاً به آن ها نیاز خواهید داشت، شامل یک غلطک اضافه و دسته غلطک می شود. برای اینکه بدانیم چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم، خوب است بگوییم که افراد حرفه ای برای رنگ آمیزی نقاط بلند از دسته غلطک استفاده می کنند تا با این کار دیگر نیازی به نردبان نداشته باشند.

نکات مهم هنگام رنگ آمیزی دیوار

نکات مهم هنگام رنگ آمیزی دیوار

  • از رنگ با کیفیت بالا استفاده کنید.

شاید فکر کنید که خرید رنگ ارزان قیمت صرفه جویی در پول است در حالی که این طور نیست؛ زیرا رنگ های ارزان قیمت بسیار ضعیف هستند و خیلی زود پوسته پوسته می شوند و نیاز به تعویض رنگ پیدا می کنید. افراد حرفه ای همیشه از بهترین رنگ ها استفاده می کنند تا بهترین نتیجه را دریافت کنند.

  • از غلطک های پهن تر استفاده کنید.

با استفاده از روکش ها و غلطک های پهن تر می توانید زمان مورد نیاز برای رنگ آمیزی را کاهش دهید. محبوب ترین مدل غلطک در حال حاضر مدل های ۲۳ سانتی متری است. اکثر افراد حرفه ای از مدل های ۳۰ سانتی متری استفاده می کنند؛ اما اگر به اندازه کافی قوی هستید و دیوار های زیادی دارید که باید آن ها را رنگ کنید، انتخاب غلطک ۴۵ سانتی متری می تواند بهترین کار ممکن باشد.

  • به جای پلاستیک از ورقه های پارچه ای استفاده کنید.

ورقه های پلاستیکی برای پوشاندن مبلمان و سایر وسایل خانه مناسب است؛ اما برای اینکه بدانیم چگونه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم، خوب است بگوییم که افراد حرفه ای برای زیر پای خود از پارچه های باکیفیت استفاده می کنند. بهترین نوع پارچه مدل قطره ای بوم است.

ترفند های داشتن دکوراسیون زیبا به کمک رنگ آمیزی

ترفند های داشتن دکوراسیون زیبا به کمک رنگ آمیزی

  • انتخاب رنگ

اولین و سخت ترین نکته برای داشتن دکوراسیون داخلی زیبا انتخاب رنگ است. بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسب، کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای یا انتخاب رنگ بر اساس وسایل خانه است.

  • استفاده از طرح های مختلف

برای اینکه بتوانید ظاهر زیبا تری به دیوار ها بدهید، می توانید از جلوه های ویژه استفاده کنید. برای مثال می توانید از شابلون ها استفاده کنید.

  • استفاده از نوار چسب کاغذی یا نقاشی

برای اینکه بتوانید دکوراسیونی زیبا به کمک رنگ آمیزی داشته باشید، باید از نوار های نقاش استفاده کنید. نوار های نقاش را در قسمت هایی که لازم نیست رنگ شوند قرار دهید تا بتوانید در هنگام رنگ آمیزی دقت بیشتری داشته باشید.

تماس با ما

جمع بندی

رنگ آمیزی یکی از کار هایی است که هر کسی می تواند در خانه انجام دهد؛ اما برای گرفتن بهترین نتیجه باید به نکات بسیار زیادی دقت کنید. برای اینکه بدانیم چگونه مانند یک نقاش حرفه ای رنگ آمیزی کنیم، مراحل رنگ آمیزی را توضیح دادیم و به نکات مهم در این زمینه اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید