معرفی بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان

رنگ ها مدل های بسیار زیادی دارند. خوب است بدانید که علاوه بر انتخاب رنگ، مدل آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا کیفیت و نوع رنگ روی نتیجه کار تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. همان طور که می دانید، با وجود مدل های بسیار زیاد رنگ، انتخاب مدل مناسب که بتواند پاسخگوی نیاز های شما باشد، به کاری سخت تبدیل شده است؛ به همین دلیل ما در این مقاله در مورد بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان توضیح داده ایم و مدل های با کیفیت رنگ را برای نقاشی نام برده ایم.

چرا ساختمان را نقاشی می کنیم؟

نقاشی ساختمان معمولا برای اهداف زیر انجام می شود:

  • محافظت از ساختمان در برابر حشرات، باران، تشعشات خورشیدی و سایر عناصر محیطی
  • افزایش جذابیت بصری ساختمان
  • ضد آب شدن ساختمان
  • افزایش دوام سطح ساختمان

یک رنگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان

برای اینکه بتوانید رنگ مناسبی را انتخاب کنید، باید به ویژگی های بسیار زیادی توجه کنید. برای اینکه بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان را انتخاب کنید، خوب است بدانید که یک رنگ خوب ویژگی های زیر را دارد:

  • سادگی در استفاده
  • زمان خشک شدن مناسب با توجه به مدل
  • ایجاد لایه نازک رنگ بدون ترک
  • ایجاد پوششی محکم و بادوام
  • مقاوم بودن در برابر آفتاب و آب و هوای مختلف
  • سمی نبودن

بهترین رنگ ها برای نقاشی ساختمان

  • رنگ مینا

این دسته از رنگ ها با افزودن مستقیم روی و سرب به لاک ساخته می شوند. رنگدانه ها نیز معمولا برای تولید رنگ در طیف های مختلف به آن اضافه می شوند. برای اینکه با بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان آشنا شوید، خوب است بدانید که رنگ های مینا پوشش بسیار مقاوم و براقی ایجاد می کنند. علاوه بر این، تمیز کردن این رنگ ها بسیار آسان است.

خرید محصول

رنگ مینا از نظر شیمیایی بسیار مقاوم است و پوششی ضد آب ایجاد می کند. از رنگ های مینا معمولا برای مکان هایی مانند پنجره ها، راه پله ها، دیوار های داخلی و خارجی، تزئینات چوبی، کفپوش ها، در ها، سطوح آجری، فلزات، حصیر، شیشه و گچ استفاده می شود.

برای اینکه با بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان آشنا شوید، خوب است بدانید که رنگ مینا نیز مانند خیلی از رنگ های دیگر بدون ایراد نیست. برای استفاده از رنگ مینا باید از پوشش تیتانیوم استفاده کنید. علاوه بر آن، رنگ مینا نسبت به رنگ های دیگر دیر تر خشک می شود.

  • رنگ روغن

بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان

رنگ های روغنی بر پایه سفیداب سرب تولید می شوند. در کنار رنگ روغنی از سه لایه پرایمر که به عنوان لایه های زیرین شناخته می شوند استفاده می شود. رنگ های روغنی در دو مدل مات و براق موجود هستند. بسیاری از افراد رنگ روغنی را بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان می دانند؛ زیرا این رنگ ماندگاری بسیار زیادی دارد و نسبت به رنگ های دیگر قیمت کمتری دارد. تمیز کردن رنگ روغن بسیار ساده است؛ به همین دلیل از این رنگ برای قسمت هایی مانند دیوار ها، در ها، پنجره ها و وسایل فلزی استفاده می شود.

با وجود مزایای بی شمار، رنگ های روغنی معایبی هم دارند. رنگ های روغنی در محیط های مرطوب عملکرد خوبی ندارند. در ضمن، زمان مورد نیاز برای خشک شدن رنگ های روغنی نسبت به رنگ های دیگر بسیار بیشتر است.

  • رنگ امولسیون

رنگ امولسیون

رنگ امولسیون یکی از رنگ های بسیار خوب در بازار است که به عقیده بسیاری از افراد، به عنوان بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان شناخته می شود. اصطلاح امولسیون در واقع به دو مایع گفته می شود که به طور کامل با یک دیگر مخلوط نمی شوند. به عنوان مثال، روغن و آب یک امولسیون هستند و با هم ترکیب نمی شوند.

در رنگ های امولسیون نیز آب ماده اصلی رنگ است و در آن رنگدانه ها و بایندر ها و مواد افزودنی به آب اضافه شده اند. یکی از مزایای بسیار خوب رنگ های امولسیونی، انعطاف پذیری بسیار بالا است. این رنگ ها به سرعت خشک می شوند. از این رنگ ها هم برای دیوار های خارجی و هم برای دیوار های داخلی می توانید استفاده کنید؛ به همین دلیل است که این رنگ به عنوان بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان شناخته می شود.

  • رنگ های سیمانی

رنگ های سیمانی به عنوان یکی از بهترین رنگ ها شناخته می شوند. این رنگ ها به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالایی که دارند شناخته شده هستند. رنگ های سیمانی برای دیوار های داخلی و خارجی استفاده می شوند.

برای اینکه با بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان آشنا شوید، خوب است به این موضوع اشاره کنیم که رنگ های سیمانی در برابر کثیفی ها بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این، رنگ های سیمانی ضد آب هستند و از نفوذ آب جلوگیری می کنند.

  • رنگ های بر پایه آب

رنگ های بر پایه آب

رنگ های بر پایه آب به دلیل سادگی در استفاده شناخته می شوند. توجه داشته باشید که اگر سطحی که می خواهید رنگ کنید قبلا با رنگ روغنی رنگ شده باشد، ممکن است رنگ بر پایه آب به آن سطح به خوبی نچسبد. یکی از ویژگی هایی که رنگ های بر پایه آب دارند، این است که ظاهر و عملکردی بسیار شبیه به رنگ های روغنی دارند؛ به همین دلیل بسیار محبوب هستند.

تماس با ما

جمع بندی

اگر می خواهید که نتیجه رنگ آمیزی، راضی کننده از آب در بیاید و هزینه زیادی نکنید، باید در هنگام انتخاب رنگ توجه بسیار زیادی داشته باشید و رنگ مناسب را با توجه به نیاز خود بخرید. اگر خودتان اطلاعات زیادی ندارید و نمی توانید یک مدل خوب را انتخاب کنید، حتما از یک نقاش حرفه ای که در این زمینه سابقه کاری زیادی دارد کمک بگیرید و از او بخواهید که شما را در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید