ابزار رنگ آمیزی ساختمان

چه خانه جدیدی خریده باشید و چه قصد داشته باشید که به خانه قدیمی خود رنگ و رویی تازه بدهید؛ به وسایل نیاز دارید. به خصوص اگر بخواهید که خانه خود را رنگ آمیزی کنید. برای رنگ آمیزی خانه به وسایل مختلف و زیادی نیاز خواهید داشت تا بتوانید این کار را به طور کامل انجام دهید. ما در این مقاله در مورد ابزار رنگ آمیزی ساختمان صحبت کرده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

راهنمای انتخاب لوازم رنگ آمیزی

  1. قلم مو

اولین و مهم ترین وسیله ای که برای رنگ آمیزی ساختمان به آن نیاز خواهید داشت؛ قلم مو خواهد بود. قلم مو ها در دو مدل عرضه می شوند. مدل های با مو طبیعی و مدل های با مو مصنوعی. مدل های با مو طبیعی بهترین مدل برای رنگ آمیزی با رنگ های روغنی و آلکیدی هستند. در صورتی که قصد دارید از این رنگ ها استفاده کنید؛ سعی کنید همیشه از قلم مو هایی با مو طبیعی کمک بگیرید.

در بین ابزار رنگ آمیزی ساختمان ، قلم مو های با مو مصنوعی معمولا از نایلون، پلی استر و یا ترکیبی از این ها ساخته می شوند. این نوع قلم مو ها بهترین عملکرد را با رنگ های لاتکس دارند و به همین خاطر در صورتی که قصد دارید از رنگ های لاتکس استفاده کنید؛ قلم مو های با مو مصنوعی را انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که در انتخاب قلم مو باید به آن توجه کنید؛ مو های آن است. یک قلم موی با کیفیت، مو های صافی دارد. در ضمن در هنگام انتخاب قلم مو و هر نوع ابزار رنگ آمیزی ساختمان باید بدانید؛ هر چه مدل های با کیفیت تری را انتخاب کنید؛ نتیجه کار بهتر خواهد بود.

قلم مو

  1. غلطک رنگ آمیزی

یکی دیگر از وسایل بسیار مهم در رنگ آمیزی ساختمان، غلطک است. غلطک ها از موهر یا پشم بره ساخته می شوند و بهترین وسیله برای کار با رنگ های روغنی هستند. غلطک های مصنوعی که از نایلون، پلی استر یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند؛ یکی از مناسب ترین غلطک ها برای استفاده همراه با رنگ های مبتنی بر آب هستند.

برای رنگ های لاتکس فقط از غلطک های مصنوعی استفاده کنید. اگر قصد استفاده از رنگ های روغنی و آلکیدی را دارید؛ هم می توانید از غلطک های مصنوعی و هم از غلطک های طبیعی استفاده کنید. به طور کلی برای انتخاب ابزار رنگ آمیزی ساختمان ، همیشه باید گفته های شرکت سازنده را در اولویت قرار دهید و به آن ها توجه کنید.

غلطک رنگ آمیزی

  1. پد های رنگی

پد های رنگی، لایه های اسفنجی هستند که در اندازه های بسیار مختلف تولید می شوند. معمولا از پد ها هنگامی استفاده می شود که با قلم مو یا غلطک نتوان یک مکان را رنگ آمیزی کرد. پد ها معمولا برای مکان های تنگ و بسته که امکان حرکت غلطک و قلم مو در آن نیست استفاده می شوند.

مهم ترین ابزار های رنگ آمیزی ساختمان

مهم ترین ابزار های رنگ آمیزی ساختمان

  1. دیوار پاک کن

برای این که با ضروری ترین ابزار رنگ آمیزی ساختمان آشنا شوید؛ خوب است که به دیوار پاک کن ها اشاره کنیم. این وسیله همان طور که از اسمش پیداست برای تمیز کردن دیوار استفاده می شود. زیرا تمیز بودن دیوار قبل از رنگ آمیزی اهمیت بسیار زیادی دارد. دیواری که تمیز باشد؛ بعد از رنگ آمیزی کمتر باعث ایجاد حباب رنگ می شود. به همین خاطر یک دیوار تمیز بعد از رنگ آمیزی همیشه نتیجه بهتری را می دهد.

  1. نوار چسب کاغذی یا نقاشی

یکی دیگر از مهم ترین وسایلی که در بین ابزار رنگ آمیزی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ نوار چسب کاغذی یا نقاشی است. همیشه سعی کنید مدل های با کیفیت را خریداری کنید. نحوه استفاده از نوار چسب کاغذی یا نقاشی نیز بیشتر به نوع نیاز شما بر می گردد. اما معمولا از نوار چسب کاغذی یا نقاشی برای پوشاندن مکان هایی استفاده می شود که شما قصد دارید هیچ گونه رنگی بر روی آن نریزد. مانند پریز های برق.

تماس با ما

  1. قلم مو ها

همان طور که می دانید؛ قلم مو ها نیز یکی از مهم ترین وسایلی هستند که در رنگ آمیزی خانه ها به کار گرفته می شوند. همیشه سعی کنید مدل های با کیفیت قلم را انتخاب کنید. مدل های زاویه دار و ۵ سانتی متری یکی از مناسب ترین گزینه ها هستند و می توانند تجربه لذت بخشی از رنگ کاری را برای شما به ارمغان بیاورند.

  1. غلطک

در بین ابزار رنگ آمیزی ساختمان ، یکی دیگر از وسایل مهم، غلطک ها هستند. غلطک ها معمولا برای رنگ آمیزی دیوار هایی با مساحت بسیار زیاد استفاده می شوند. یک غلطک خوب می تواند کیفیت کلی کار شما را بالا ببرد و در زمان شما صرفه جویی کند.

  1. کاور مخصوص پوشاندن سطح

خوب است بدانید در بین ابزار رنگ آمیزی ساختمان ، اکثر مدل های کاور مخصوص پوشاندن سطح کیفیت بسیار زیادی دارند و با خرید آن ها تا مدت طولانی می توانید از آن ها استفاده کنید. این کاور ها برای پوشاندن زمین بسیار مناسب هستند. زیرا می توانند به خوبی از ریزش رنگ دیوار بر روی زمین جلوگیری کنند.

  1. پاک کننده قلم مو

این وسیله همان طور که از اسمش پیداست؛ می تواند قلم مو نقاشی شما را تمیز کند. درست است که خودتان هم می توانید قلم مو را بدون نیاز به وسیله خاصی تمیز کنید. اما اگر این وسیله را داشته باشید؛ می توانید از بابت کامل تمیز شدن قلم مو خود اطمینان داشته باشید.

  1. سطل پلاستیکی

قطعا یکی از وسایل مورد نیاز هر نقاش، یک سطل پلاستیکی با کیفیت است. می توانید رنگ های خود را در سطل های پلاستیکی بریزید و مواد مورد نیاز خود را در آن ترکیب کنید.

سطل پلاستیکی

جمع بندی

قطعا نقاشی خانه یکی از محبوب ترین پروژه های هر خانه ای است که می تواند به طور کلی ظاهر خانه را تغییر دهد. اما خوب است بدانید که این پروژه نیز مانند تمامی کار های دیگر خانه بدون چالش نیست و شما در انجام آن با چالش های مختلفی رو به رو خواهید شد. یکی از چالش های متداول، ابزار رنگ آمیزی ساختمان است که باید در آن دقت زیادی داشته باشید. به همین خاطر ما در این مقاله به نکاتی که لازم است در هنگام انتخاب این ابزار ها در نظر داشته باشید اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید