چند ایده برای ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی

رنگ ها یک عنصر مهم در طراحی هستند. یک ترکیب رنگ آمیزی خوب می تواند به راحتی لوازم دکوری منزل را با مبلمان ست کند. یک ترکیب رنگ زیبا در اتاق نشیمن می تواند احساس شما را نسبت به خانه تان تغییر دهد. سلیقه و احساسات صاحب خانه نقش مستقیمی در چگونگی ترکیب رنگ های خانه دارد.

در ادامه قرار است تا چند ایده برای ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی را به شما معرفی کنیم.

  1. ترکیب نارنجی روشن و آبی

امروزه رنگ ها در همه جای زندگی ما حضور دارند و به عنوان یک جنبه اساسی از ادراک انسان تعریف می شوند. شناخت و تجربه و رفتار انسانی بر روی گرایش یک فرد به یک رنگ خاص تاثیر مستقیم دارد. مثلا رنگ های روشن برای جوانان جذاب است.

ترکیب نارنجی روشن و آبی نشان دهنده نیروی ذهنی است. شما می توانید از این روش برای ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی را برای خانه تان انتخاب کنید تا به فضای خانه شما شخصیت ببخشد.

  1. آبی پر رنگ با رنگ های خنثی برای ترکیب رنگ اتاق نشیمن

استفاده از این ترکیب رنگ برای دیوار، نماد رشد شخصیتی است. سعی کنید هنگام انتخاب رنگ ها برای این ترکیب کمی خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید تا ترکیب رنگی را انتخاب کنید که هاله ای آرام بخش برای اتاق شما به ارمغان بیاورد. رنگ هایی که شما در کنار آبی انتخاب می کنید بر اساس روحیه شما متفاوت است.

سعی کنید تا از این مدل ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی در قسمت های دیگر منزل مثل اتاق خواب هم استفاده کنید. این ترکیب تنها برای اتاق نشیمن نیست و برای سایر اتاق ها هم مناسب است.

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

  1. رنگ های پاستلی

صورتی و ارغوانی و آبی کمرنگ رنگ های پاستلی نامیده می شوند و به خوبی با یکدیگر قابل ترکیب هستند. استفاده از رنگ های پاستلی به دیوار های داخلی منزل، جلوه می دهد. این رنگ ها فضایی ملایم و خنثی و آرامش بخش به خانه می دهند. این ترکیب رنگ، بهترین ست برای رنگ دیوار اتاق کودکان است.

  1. بنفش و خاکستری

ترکیب رنگ بنفش با خاکستری باعث می شود که فضای داخلی خانه زیبا تر و شیک تر به نظر برسد. رنگ بنفش اگر به درستی با رنگ خاکستری ترکیب شود، می تواند یک ترکیب خاص برای رنگ دیوار منزل باشد. این ست رنگ به حدی زیبا است که همه آن را دوست خواهند داشت.

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

  1. صورتی ملایم و فیروزه ای

یکی دیگر از مدل های ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی، ترکیب رنگ صورتی ملایم و فیروزه ای است که  یک ترکیب تکرار نشدنی برای دیوار های خانه است. این ترکیب ظاهری درخشان به منزل می دهد. ترکیب فضای شاد صورتی با فیروزه ای برای اتاق دختران گزینه بسیار مناسبی است.

  1. آبی آکواریومی و انگوری

این ترکیب منحصر به فرد به دیوار های منزل شما فضایی پر جنب و جوش و پر انرژی می بخشد. این رنگ ها شما را با فضایی شاد و پرشور احاطه می کنند و می توانند فضا و جو یک اتاق کسل کننده را بسیار بهتر کنند. این ترکیب رنگ به روشن تر شدن خانه کمک می کند و به خاطر شاد و روشن بودن، این رنگ ها همه را به وجد می آورد.

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

  1. آبی و زرد

رنگ آبی زنده و زرد گرم باعث می شوند تا فضای داخلی خانه زنده و هیجان انگیز به نظر برسد. رنگ آبی روی دیوار، فضایی دراماتیک ایجاد می کند و قرار گرفتن آن در کنار رنگ زرد حال و هوایی ملایم به خانه می دهد.

این ترکیب پویا و زنده برای اتاق مطالعه مناسب است؛ زیرا رنگ زرد باعث تحریک حافظه می شود. تاثیری که این رنگ ها در خانه ایجاد می کنند، باعث می شود تا این ترکیب رنگ یکی از بهترین ایده ها در ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی باشد.

  1. نارنجی و سفید

رنگ نارنجی یک رنگ شاد و گرم است و ترکیب آن با رنگ سفید برای خانواده شما یک فضای شاد ایجاد می کند. در این ترکیب، نارنجی رنگ غالب است و فضای خانه را یکپارچه می کند. این ترکیب برای رنگ خانه یکی از جذاب ترین ترکیب رنگها است.

آبی دریایی و سفید

  1. آبی دریایی و سفید

در این ترکیب، آبی در معرض توجه است و رنگ سفید به عنوان رنگ دوم و پشتیبان است. این ترکیب، مینیمال ترین ترکیب رنگ برای نقاشی ساختمان است. این روش ست کردن رنگ ها در طراحی داخلی چشم انداز خوبی به خانه می دهد و فضای داخلی منزل را تمیز و شیک نشان می دهد. همچنین این ترکیب فضای اتاق را بزرگ تر جلوه می دهد و برای آشپزخانه انتخاب بسیار مناسبی است.

  1. خاکستری روی خاکستری

با اینکه این ترکیب یک پالت تک رنگ است؛ اما سایه های خاکستری یک بافت یک دست در خانه ایجاد می کنند. خاکستری یک رنگ خنثی است که حسی دلپذیر و آرام به فضای داخلی منزل می دهد. سایه های خاکستری ظاهری شکیل و باشکوه به فضای داخلی خانه می دهند. هیمن امر باعث می شود تا خاکستری دو رنگ بهترین ترکیب برای اتاق خواب باشد.

رنگ کرم و آبی

  1. رنگ کرم و آبی

ترکیب رنگ کرم و آبی به فضای داخلی خانه حال و هوایی خنک می دهد. این ترکیب رنگ دریا را به افراد یاد آوری می کند. آبی منعکس کننده رنگ دریا و رنگ کرم نشان دهنده رنگ شن و ماسه است. این ترکیب رنگ روی دیوار، فضایی آرام ایجاد می کند و برای خانه های ساحلی و مهمان سرا ها مناسب است.

  1. قهوه ای و سبز

هنگامی که فردی درون طبیعت می نشیند، احساس آرامش می کند. این احساس به دلیل وجود درختان است که روحیه انسان را بهبود می بخشند و احساس شادابی و آرامش را منتقل می کنند؛ به همین دلیل می توان ترکیب رنگ قهوه ای خاکی و سبز را در ترکیب رنگ نقاشی ساختمان به کار برد. این ترکیب به فرد احساس شادابی می دهد و فضایی طبیعی به خانه می بخشد.

 

تماس با ما

جمع بندی

همانطور که می دانید ترکیب رنگهای مختلفی در نقاشی ساختمان وجود دارد که هر کدام فضا و حال و هوای خاصی به دکوراسیون داخلی منزل می دهند. هر رنگی با توجه به تاثیری که دارد با رنگ دیگر ترکیب می شود و یک ست رنگ زیبا برای دیوار های خانه به ارمغان می آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید