آموزش کاربردی انتخاب غلطک مناسب

هنگامی که صحبت از رنگ آمیزی سطوح مختلف می شود؛ اغلب مردم به دنبال تهیه یک رنگ مناسب برای سطح مورد نظر خود می باشند. اما مسائل پر اهمیت دیگری نیز برای شروع وجود دارند. به عنوان مثال به منظور رنگ کردن دیوارها و یا سقف منزل خود لازم است یک غلطک مناسب برای رنگ آمیزی ساختمان انتخاب کنید. گاهی اوقات بدون توجه به سایز، جنس و انواع مختلفی که در بازار وجود دارند؛ اولین غلطک را خریداری می کنید؛ اما با این کار تنها پروژه خود را به تاخیر انداخته و مدت بیش تری را صرف به اتمام رساندن آن خواهید کرد. در نهایت نیز شاهد نتیجه دلخواه خود نبوده و ممکن است حتی به سطح مورد نظر خود آسیب برسانید. انتخاب غلطک مناسب بسیار آسان است. تنها باید به چند نکته که در مطالب زیر بررسی می کنیم؛ توجه کرده و آن ها را به طور دقیق مطالعه کنید.

هنگام انتخاب غلطک چه چیز هایی را در نظر بگیریم

انتخاب غلطک

از آن جایی که انتخاب غلطک اهمیت بسیاری در نحوه انجام پروژه شما دارد؛ لازم است به نکات زیر توجه کنید.

چگونه اندازه غلطک مناسب را انتخاب کنیم؟

غلطک ها در اندازه های متفاوتی به بازار عرضه می شوند که با توجه به سطوح مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال اگر سطحی بزرگ و پهن دارید؛ غلطک های ۳۰ تا ۴۵ سانتی متری می توانند انتخاب عالی برای شما باشند.

اگر سطح شما متوسط بوده و آن قدر ها هم پهن نیست؛ می توانید از غلطک های ۲۳ سانتی متری بهره ببرید. در آخر هم لازم است برای رنگ کردن چارچوب ها و نرده های باریک از غلطک های ۵ تا ۱۵ سانتی متری استفاده کنید تا کنترل آن برایتان آسان تر گردد.

خرید محصول

چگونه یک روکش غلطک مناسب را پیدا کنیم؟

غلطک ها اغلب دارای روکش های مختلف با جنس های متفاوتی می باشند. برخی از آن ها دارای روکش های مصنوعی بوده و برخی دیگر از پشم بره یا فوم ساخته شده اند. همچنین نمونه هایی وجود دارد که به وسیله بافتنی های متفاوت پوشیده شده اند. برای رنگ کردن دیوار ها و نقاشی سقف های داخلی لازم است از روکش های مصنوعی یا بافتنی جهت اعمال رنگ استفاده کنید. ریزش الیاف نمونه های مصنوعی کم تر از مدل هایی که از پشم بره ساخته شده اند؛ می باشد. همچنین پوششی یک دست و زیبا را به شما عزیزان ارائه خواهند کرد.

جهت انتخاب غلطک مناسب برای رنگ های روغنی، لازم است به سراغ پوشش هایی که از پشم بره هستند بروید؛ تا نتیجه بهتری را در انتهای کار خودتان دریافت کنید و در آخر نیز برای رنگ آمیزی مبلمان ظریف در صنعت نجاری، می توانید از روکش های فومی بهره ببرید تا نتیجه ای یک دست و زیبا در دست داشته باشید.

انواع مختلف غلطک

انواع مختلف غلطک

به طور کلی می توان گفت که پنج نوع غلطک وجود دارد که هر یک برای یک هدف مشخص طراحی و استفاده می شود.

  • غلطک های ساده: این غلطک ها جزو رایج ترین نمونه ها در میان مردم می باشند که جهت رنگ کردن دیوار ها و سقف های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این نمونه دارای بخش های ساده ای از جمله یک عدد دسته ساده، قاب و غلطک فلزی چرخان می باشد که شما را قادر به استفاده از آن می سازد.

تنها ایرادی که از آن ها می توان گرفت؛ این است که جهت رنگ آمیزی قسمت های نازک مانند قرنیز ها و چارچوب ها بلند بوده و مناسب نمی باشند.

  • غلطک های دارای پد: هنگام انتخاب غلطک، می توانید به این مورد که تنها یک پد ثابت می باشد نیز توجه کنید. این مورد نمی چرخد و تنها رنگ را جذب کرده و بر روی سطوح مختلف آزاد خواهد کرد. این مدل غلطک ها از پاشیده شدن رنگ بر روی دیوار جلوگیری کرده و یک لایه نازک بر روی آن قرار خواهد داد.
  • غلطک های طرح دار: این نمونه از غلطک ها دارای الگو های مختلفی بر روی الیافشان‌ می باشند که در صورت اعمال آن ها بر روی دیوار های پهن، می توانید از آن ها به سادگی استفاده کنید و الگو را بر روی دیوار قرار دهید.
  • غلطک های مخصوص: این نمونه اغلب تخصصی بوده و افراد حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند؛ زیرا الگو های موجود بر روی الیاف بافتنی توسط افراد معمولی و غیر حرفه ای به سادگی بر روی دیوار قرار نخواهند گرفت.
  • غلطک های کوچک: غلطک های کوچک که به مینی غلطک نیز مشهور می باشند؛ اغلب برای رنگ آمیزی نواحی کوچک و بسیار نازک مورد استفاده قرار می گیرند. این غلطک ها اغلب از ۵ سانتی متر شروع شده و تا ۱۵ سانتی متر ادامه خواهند داشت تا به سادگی کنترل شده و قطر کوچکی نسبت به نمونه های دیگر دارند.

آموزش و نحوه انتخاب غلطک

سوالات و نحوه انتخاب غلطک

محدوده پروژه شما چه اندازه است؟ هنگام انتخاب غلطک مناسب لازم است به مکان مورد نظر نیز توجه کنید. هنگام رنگ آمیزی مکان های متوسط لازم است از غلطک های ساده استفاده کنید. اگر ظاهری سفارشی و خاص را برای پروژه در نظر دارید؛ استفاده از نمونه های بافتنی انتخابی مناسب است. اگر می خواهید قسمت های کوچک و نازکی را در پروژه خود رنگ کنید؛ لازم است از غلطک های کوچک استفاده کرده و در نهایت نیز اگر به دنبال رنگ زیاد نیستید و لایه ای نازک احتیاج دارید؛ می توانید از غلطک های پد دار استفاده کنید.

تماس با ما

  • از چه رنگی استفاده می کنید؟ تطبیق رنگ با غلطک مورد نظر شما بسیار اهمیت دارد. اگر از رنگ های لاتکس استفاده می کنید؛ باید غلطک های بافتنی را در دستور کار خود قرار دهید. اگر از پلی یورتان در پروژه خود استفاده می کنید؛ غلطک های فومی انتخاب بهتری می باشند.
  • نحوه پوشش دلخواه شما چگونه است؟ غلطک ها ابزار رنگ آمیزی بسیار مناسبی جهت داشتن رنگی یک دست و سریع می باشند؛ اما برخی مکان های کوچک و غیر قابل دسترس را لازم است با استفاده از قلم‌ مو ها رنگ کنید تا کار تمیز تری در دست داشته باشید.
  • برای رنگ کردن درب، از غلطک می توان استفاده کرد؟ هنگام انتخاب غلطک مناسب برای درب منزل، لازم است به سطح آن توجه کنید. اگر کاملا مسطح می باشد؛ استفاده از مینی غلطک انتخاب عاقلانه ای است؛ اما اگر پستی و بلندی های بسیاری دارد؛ لازم است از قلم مو ها استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید