ترفند های نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده

احتمالا وقتی به یک فلز زنگ زده نگاه می کنید؛ با خود می گویید که این فلز دیگر قابل استفاده نیست و نمی توان از آن استفاده کرد. اما خوب است بدانید که همین فلز های زنگ زده را می توان با کمی تمیز کاری و رنگ زدن، دوباره احیا و از آن ها استفاده کرد. ما در این مقاله در مورد نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده توضیح داده ایم و به نکاتی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرده ایم.

وسایل مورد نیاز برای رنگ آمیزی فلز زنگ زده

  • برس سیمی
  • سنباده
  • جارو برقی کوچک
  • چاقوی بتونه یا ابزار پنج در یک
  • دستکش لاتکس
  • چکش
  • محافظ دست و چشم
  • چربی زدا یا الکل دناتوره شده
  • پرایمر ضد زنگ
  • رنگ بر پایه آب یا روغن

نحوه رنگ آمیزی

نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده

مرحله ۱

مراحل نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده را شروع می کنیم. در اولین مرحله شما باید از برس سیمی برای از بین بردن هر نوع زنگ زدگی سست و رنگی که روی سطح فلز وجود دارد استفاده کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله نیازی نیست که همه ی زنگ زدگی ها را از بین ببرید. فقط قسمت هایی را با برس سیمی تمیز کنید که زنگ زدگی آن ها به راحتی جدا می شود.  برای این که با نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده آشنا شوید؛ خوب است بگوییم که برای راحتی بیشتر می توانید از یک چاقوی بتونه یا ابزار پنج در یک برای خراش دادن قسمت های بزرگ استفاده کنید تا زنگ زدگی ها سریع تر جدا شوند.

پس از این که زنگ زدگی های سطحی فلز را از بین بردید؛ به آرامی و با کمک یک چکش روی فلز ضربه بزنید و ببینید که آیا فلز آن قدری مقاوم است که در برابر این ضربات از خود مقاومت نشان دهد یا خیر. اگر فلز فرو رفت؛ دیگر به درد رنگ آمیزی نمی خورد و بهتر است که کنار گذاشته شود.

خرید ضد زنگ طوسی کیلو هپالوکس

مرحله ۲

برای آشنایی بیشتر با نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده خوب است بگوییم که در مرحله دوم باید فلز را سنباده بزنید تا بتوانید سطح زنگ زدگی فلز را از بین ببرید و آن را به خوبی صاف کنید. هنگامی که مشغول سنباده زدن هستید؛ به طور مرتب هم سطح فلز و هم خود سنباده را تمیز کنید.

رنگ آمیزی فلز

مرحله ۳

در مرحله سوم باید به کمک ضمیمه برس جارو برقی های دستی، روی فلز را تمیز کنید. برای این که بیشتر با نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده آشنا شوید خوب است بگوییم که برای تمیز کردن هر نوع چربی، روغن یا کثیفی می توانید از یک چربی زدا یا الکل دناتوره شده استفاده کنید.

مرحله ۴

در مرحله چهارم، پس از این که ناحیه زنگ زده به خوبی از بین رفت و خشک شد؛ باید از پرایمر ضد زنگ استفاده کنید. ضد زنگ را روی ناحیه زنگ زده و قسمت های کناری آن اسپری کنید. سعی کنید یک لایه نازک از آن را روی فلز ایجاد کنید. ضد زنگ ها برای اولین بار روشن هستند و بعد از آن تیره می شوند. اجازه دهید که ضد زنگ حداقل ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن داشته باشد.

خرید ضد زنگ طوسی گالن هپالوکس

مرحله ۵

در مرحله آخر نحوه رنگ آمیزی فلز زده، باید کار اصلی را انجام دهید. فلز خود را با رنگ دلخواهتان رنگ کنید. دقت داشته باشید که برخی از ضد زنگ ها فقط با رنگ های روغنی سازگار هستند و نمی توان از رنگ های بر پایه آب روی آن ها استفاده کرد. به این نکته هم دقت داشته باشید که به خاطر تیره بودن ضد زنگ ممکن است که لازم باشد سه تا چهار لایه رنگ کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. آیا می توان روی زنگ آهن نقاشی کرد؟

در صورت امکان، بهترین کار این است که قسمت زنگ زده فلز را سنباده بزنید تا به قسمت لخت و زنگ نخورده فلز برسید تا بتوانید آن را رنگ کنید.

  1. آیا زنگ از طریق رنگ نشان داده می شود؟

رنگ می تواند زنگ زدگی آهن را پنهان کند. به خصوص اگر از رنگ های روشن استفاده کنید. زیرا پلیمر های رنگ، زنگ آهن را می پوشانند و جلوی زنگ زدگی بیشتر آن را می گیرند. تا زمانی هم که آهن به خوبی رنگ شده باشد؛ به هیچ عنوان زنگ نخواهد زد و زنگ زدگی قبل خود را نشان نخواهد داد.

  1. از کجا بفهمیم که یک فلز دیگر برای رنگ آمیزی مناسب نیست؟

برای این که با نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده آشنا شوید؛ خوب است تشخیص دهید که کدام فلز ها را دیگر نمی توان رنگ کرد. فلز هایی که به طور کلی سوراخ سوراخ شده اند و بیش از حد زنگ زده هستند؛ دیگر قابل تعمیر و رنگ آمیزی نیستند و بهتر است که کنار گذاشته شوند.

خرید ضد زنگ اخرایی ۱ کیلویی هپالوکس

  1. در هنگام کار کدام موارد ایمنی را رعایت کنیم؟

برای این که با نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده آشنا شوید؛ خوب است که در مورد نکات ایمنی کار نیز اطلاع داشته باشید. برخی از اقلام فلزی زنگ زده، ممکن است که قبلا با رنگ های مبتنی بر سرب رنگ آمیزی شده باشند. به طور کلی این فلز ها معمولا در خانه ها و وسایل بسیار قدیمی پیدا می شوند. از آن جایی که سرب ماده ای سمی است؛ بسیار مهم است که هنگام کار با این نوع فلز ها، تمامی موارد ایمنی را رعایت کنید.

تماس با ما

نکات پایانی

حال که با نحوه رنگ آمیزی فلز زنگ زده آشنا شدید؛ خوب است با نکات مهمی که می توانند به انجام بهتر کار شما کمک کنند؛ آشنا شوید.

  • پس از این که فلز خود را سنباده زدید و روی آن را تمیز کردید؛ سریعا باید پرایمر ضد زنگ را روی فلز اعمال کنید؛ زیرا فلز زنگ زده تمیز شده، به سرعت دوباره زنگ خواهد زد.
  • فلزی که هنوز مقاوم است اما روی آن چند سوراخ وجود دارد را به راحتی می توان با پر کننده های فایبر گلاس پر و صاف کرد.

خرید ضد زنگ اخرایی گالن هپالوکس

  • اگر ناحیه بزرگی وجود دارد که تمیز کردن آن با برس دستی زمان بر است؛ می توانید به جای برس دستی از یک دستگاه برس زنی استفاده کنید و آن را سریع تر تمیز کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید