آموزش رنگ کردن دیوار

وقتی تصمیم به رنگ‌آمیزی خانه می‌گیریم، این احتمال وجود دارد که با مشکلات جدی و اساسی مواجه شویم. برای رفع این مشکلات ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینیم تا بدون نقص بتوانیم پوشش دیوار را ترمیم و رنگ‌آمیزی نماییم. آموزش رنگ کردن دیوار یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری نحوه رنگ کردن خانه و دیوارهای درون آن است. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون «آموزش رنگ کردن دیوار»، به موضوعاتی نظیر آموزش رنگ‌‌آمیزی، آموزش رنگ آمیزی دیوار، نحوه رنگ کردن دیوار، آموزش رنگ کردن خانه و رنگ آمیزی دیوار با چسب بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

آموزش رنگ‌‌آمیزی

رنگ‌آمیزی دیوارها ممکن است ابتدایی‌ترین کار بازسازی خانه به نظر برسد، پروژه‌ای که آماتورها هم می‌توانند به همان راحتی افراد حرفه‌‌ای انجام دهند. اگرچه نقاشی داخلی به سطح مشاغل مهارتی مانند کارهای برقی یا لوله‌کشی نمی‌رسد، اما قطعا در سطح خود کار سخت و ظریفی است.

در طول سال‌ها، نقاشان حرفه‌ای رویه‌های خاصی را ایجاد کردند که باعث شد کارشان سریع‌تر پیش برود. با استفاده از روش‌های حرفه‌ای نقاشان و ترفندهای داخلی، شما نیز می‌توانید یک پروژه نقاشی دیواری خارق‌العاده را رقم بزنید.

جدول رنگ‌آمیزی دیوار

آموزش رنگ آمیزی دیوار

برای رنگ‌آمیزی دیوار، ابتدا برای اطمینان از بهترین پوشش، دیوارها را با فشار بشویید تا آلودگی و گرد و غبار آن پاک شود. سپس سطوح آسیب دیده دیوار را تعمیر کنید. اگر رنگ برخی نقاط شل شده باشد، آن را نیز از سطح دیوار جدا نمایید. حفره‌ها، درزها و سوراخ‌های دیوار را به وسیله بتونه پر کنید. پس از آن اجازه دهید بتونه خشک شود و بر روی آن روغن الیف بزنید.

وقتی دیوار شما از هر لحاظ آماده شد، نوبت به رنگ‌آمیزی دیوار ساختمان می‌رسد. فقط در نظر بگیرید که استفاد ه از کاور رنگ برای پوشش‌دهی به وسایل خانه جهت جلوگیری از پاشش رنگ بر روی آن‌ها ضروری است.

خرید محصول

نحوه رنگ کردن دیوار

  1. آماده کردن محل رنگ آمیزی

  • برای آماده کردن محل رنگ آمیزی، تمام لوازم جانبی را از دیوار جدا کنید. قطعاتی مانند کلید پریز ها، درپوش ها و تابلو های خود را از روی دیوار بردارید. وجود یک سطح صاف و تمیز کار رنگ آمیزی را آسان تر می کند. بیشتر قطعات روی دیوار را به راحتی می توان برداشت و آن را در یک جای دیگر قرار داد. اگر به قطعه ای برخوردید که نمی توانستید آن را باز کنید؛ بعدا با نوار چسب کاغذی یا نقاشی بپوشانید.
  • یک نکته مهم که در آموزش رنگ کردن دیوار باید در مورد آن بدانید؛ این است که مبلمان باید به طور کامل از محل رنگ آمیزی دور شود. تا زمانی که کار رنگ آمیزی تمام شود؛ یک جای مناسب برای قرار دادن مبلمان خود پیدا کنید. اگر فضای کافی ندارید و نمی توانید مبلمان را جا به جا کنید؛ باید طبق روش دیگری پیش بروید.
    مبلمان را به وسط اتاق منتقل کنید؛ آن را با یک پارچه یا کاور رنگ بپوشانید تا روی آن رنگ نریزد. وسایل الکترونیکی را هم فراموش نکنید. آن ها را از برق جدا کنید و در جایی قرار دهید که آسیب نبینند.

آموزش رنگ کردن دیوار

  • در این قسمت برای آموزش رنگ کردن دیوار باید بگوییم که حفاظت از سطح اهمیت زیادی دارد. یک پارچه قطره ای بوم یا یک برزنت پلاستیکی بردارید و آن را در کف اتاق پهن کنید تا از چکه کردن اتفاقی رنگ روی سطح جلوگیری کند. از پارچه های نازک یا روزنامه ها استفاده نکنید. زیرا آنقدر نازک هستند که وجود آن ها فایده ای ندارد و رنگ به درون آن‌ها نفوذ می‌کند.
  • یک بخش مهم از آموزش رنگ کردن دیوار در مرحله آماده سازی، تمیز کردن دیوار است. یک پارچه یا اسفنج تمیز را بردارید و آن را با آب گرم و یک شوینده ساده ترکیب کنید. پارچه را بچکانید و آن را روی دیوار از بالا به پایین بکشید تا کثیفی های دیوار تمیز شوند. برای این که از اهمیت این بخش در آموزش رنگ کردن دیوار بدانید؛ خوب است بگوییم که تمیز بودن سطح دیوار به جذب بهتر رنگ کمک زیادی می کند.
  • قسمت هایی که می خواهید رنگ روی آن ها نریزد را با نوار چسب کاغذی یا نقاشی بپوشانید. برای مثال نقاطی مانند گوشه های دیوار که روی آن ها خوب با پارچه پوشانده نشده است؛ باید با نوار چسب کاغذی یا نقاشی پوشانده شوند. نقاطی مانند پریز های برق که به راحتی جدا نمی شوند نیز باید با نوار چسب کاغذی یا نقاشی پوشانده شوند.
  1. اعمال پرایمر

اعمال پرایمر

  • برای آموزش رنگ کردن دیوار و آغاز کار، شما نیاز به یک سطل پرایمر دارید. در اکثر اوقات میان انواع پرایمر، یک پرایمر سفید استاندارد بهترین گزینه است و می تواند به شما کمک زیادی کند. پرایمر به عملکرد بهتر رنگ کمک زیادی می کند. در اکثر اوقات یک گالن پرایمر می تواند برای کار کافی باشد.
  • پرایمر را روی دیوار اعمال کنید. برای این کار یک لایه یکنواخت از پرایمر را روی تمام سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید اعمال کنید. برای نتیجه بهتر حتما لازم نیست پوشش ضخیم باشد. همین که یک لایه یکنواخت و بدون قسمت خالی روی دیوار باشد؛ رنگ به راحتی روی آن قرار می گیرد.
  • برای این که با آموزش رنگ کردن دیوار آشنا شوید؛ خوب است بدانید که بعد از پرایمر زدن دیوار همیشه نقاطی خالی وجود دارد. برای از بین بردن این نقاط خالی از پرایمر، از یک قلم موی دستی استفاده کنید. با نوک قلم مو به شکاف های تنگ و سایر نقاطی که دسترسی به آن سخت است پرایمر بزنید.
  • آخرین مرحله در این بخش، صبر کردن برای خشک شدن پرایمر است. برای خشک شدن پرایمر حدودا به ۴ ساعت زمان نیاز است. در واقع بهترین زمان برای اعمال پرایمر، بعد از ظهر یا غروب است. زیرا دیوار تا فردا صبح برای رنگ آمیزی آماده می شود. در مورد آموزش رنگ کردن دیوار باید بگوییم که اعمال رنگ روی دیواری که پرایمر آن هنوز مرطوب است؛ باعث می شود که رنگ لکه دار و کدر شود.
  1. رنگ آمیزی دیوار

رنگ آمیزی دیوار

  • مهم ترین بخش در این مرحله، انتخاب رنگ مناسب است. رنگ ها، مدل ها و بافت های بسیار زیادی در اختیار شما است که می توانید آن ها را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید از رنگ‌های روشن برای حمام یا اتاق پذیرایی استفاده کنید. همچنین می توانید از رنگ های تیره برای آشپزخانه استفاده کنید. رنگ های بافت دار نیز برای پوشاندن عیوب دیوار عالی هستند.
  • در آموزش رنگ کردن دیوار باید بگوییم که مرحله مهم در این بخش، مخلوط کردن رنگ است. مخلوط کردن رنگ باعث می شود تا پوشش رنگ بهتر و صاف تر باشد.
  • حال قلم مو را تا ۲ اینچ در رنگ فرو ببرید و اجازه دهید اضافه آن چکه کند. قلم مو را با زاویه مشخص روی دیوار بکشید. از بالای دیوار شروع کنید و با حرکات صاف و خطی محیط بیرونی دیوار را رنگ نمایید.

تماس با ما

  • بعد از رنگ شدن فضای خارجی دیوار، نقاط داخلی آن را با الگو های M و W رنگ کنید.
  • در این مرحله بسته به ضخامت لایه ای که می خواهید؛ لایه دوم و سوم را اعمال کنید. برای هر لایه باید ۲ تا ۴ ساعت صبر کنید تا خشک شود.
  • بعد از تمام شدن کار، سعی کنید نقاطی که مشکل دارند را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن مشکل، آن‌ها را برطرف کنید و اجازه دهید تا رنگ خشک شود. این زمان معمولا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

آموزش رنگ کردن دیوار

آموزش رنگ کردن خانه

تا جایی که می‌توانید، تمام وسایل خانه را از محل رنگ‌آمیزی دور کنید. این کار باعث محافظت بیشتر از آن‌ها خواهد شد. از جمله وسایل ضروری برای جابجتایی می‌توان به مبلمان، کتابخانه و … اشاره کرد. در صورتی که امکان جابجایی آن‌ها را نداشتید، شما می‌توانید از ۲ روش استفاده کنید.

روش اول این است که تمام وسایل غیرضروری را در وسط اتاق جمع کنید و آن‌ها را با کاور رنگ پوشش دهید. روش دوم بیشتر بر عدم جابجایی تاکید می‌‌کند. درواقع نیازی نیست که وسایل را جابجا کنید و فقط به وسیله کاور رنگ آن‌ها را در همان محل اصلی پوشش دهید.

پس از اینکه وسایل بزرگ را پوشش دادید، نوبت به وسایل و قطعات کوچک می‌رسد. کلید پریزها را با چسب کاغذی پوشش دهید. همچنین می‌توانید به وسیله پیچ گوشتی، کلید پریزهای برق را از محل خود جدا کرده و پس از رنگ‌آمیزی، دوباره به محل خود بازگردانید.

حال نوبت به ترمیم دیوار می‌رسد. به وسیله بتونه مخصوص دیوار، سوراخ‌ها و حفره‌ها پر کنید. سپس روغن الیف بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. در نهایت ترکیب رنگ مورد نظر خود را درست کنید و اقدام به رنگ‌آمیزی دیوار نمایید. در صورتی که نیاز به لایه دوم رنگ‌آمیزی بود، پس از چند ساعت دوباره رنگ‌آمیزی کنید. فاصله لایه اول رنگ‌آمیزی در رنگ‌های روغنی حداقل باید ۲۴ ساعت باشد؛ در حالی برای رنگ‌های اکریلیک حدود ۱۲ ساعت است.

رنگ آمیزی دیوار با چسب

برای رنگ‌آمیزی دیوار با چسب، ابتدا رنگ، چسب کاغذی ۵ سانتی‌متری و غلطک رنگ تهیه کنید. پس از تهیه کردن وسایل مورد نیاز، اقدامات اولیه برای زیرسازی دیوار را انجام دهید. منظور این است که اگر دیوار نیاز به بتونه‌کاری داشت، حتما انجام دهید و پس از آن روغن الیف بزنید.

وقتی مراحل فوق را انجام دادید. رنگ خریداری شده خود را با حلال آن ترکیب کنید. بهترین گزینه برای رنگ‌آمیزی دیوار با چسب، استفاده از رنگ اکریلیک است. این رنگ علاو بر پوشش‌دهی و سرعت خشک شدن بالا، فاقد حلال شیمیایی است و همین نکته می‌تواند، سازگاری این رنگ را با محیط زیست تضمین کند.

رنگ اکریلیک بهترین گزینه برای سهولت در اجرای رنگ‌آمیزی دیوار با چسب است؛ به طوری که این رنگ نه بوی نامطبوع می‌دهد و نه گردوغبار را جذب می‌کند. در عوض در برابر سایش، اشعه خورشید و رطوبت، مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد.

برای اجرای رنگ‌آمیزی دیوار با چشسب، ابتدا به صورت یک در میان، چسب کاغذی را به صورت عمودی در کل محیط دیوار به فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر بچسبانید. سپس رنگ را بین فضای خالی دو چسب اعمال کنید و اجاز دهید تا به طور کامل خشک شود. پس از خشک شدن، چسب‌ها را از دیوار جدا کنید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره «آموزش رنگ کردن دیوار» صحبت کنیم. برای رنگ کردن دیوار، ترفندهای مختلفی وجود دارد که انجام هر کدام از آن‌ها می‌توان فرایند رنگ‌آمیزی را آسان و سریع کند.

برای رنگ‌آمیزی دیوار ابتدا باید ترک‌ها و سوراخ‌ها را به وسیله بتونه پر کنید و سپس بر روی آن روغن الیف بزنید. پس از آن نوبت به رنگ‌آمیزی دیوار می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ کردن دیوار، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

برای رنگ کردن دیوار با چسب، فاصله بین چسب‌ها چقدر است؟

ابتدا چسب ۵ سانتی را به فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری و به صورت عمودی بر روی دیوار بچسبانید. سپس رنگ را بین فضای خالی چسب‌ها اعمال کنید. درنهایت پس از خشک شدن رنگ، چسب را از روی دیوار جدا نمایید.

فاصله زمانی بین اجرای رنگ لایه اول و لایه دوم در رنگ‌آمیزی با رنگ روغنی چقدر است؟

۲۴ ساعت.

فاصله زمانی بین اجرای رنگ لایه اول و لایه دوم در رنگ‌آمیزی با رنگ اکریلیک چقدر است؟

۱۲ ساعت.

بهترین روش برای رنگ‌آمیزی دیوار با غلطک رنگ چگونه است؟

نقاط داخلی آن را با الگوهای M و W رنگ کنید.

چقدر زمان برای خشک شدن پرایمر پیش از رنگ‌آمیزی دیوار نیاز است؟

حدود ۴ ساعت.

ممکن است شما دوست داشته باشید