ناگفته های آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری

امروزه روش های بسیار زیادی برای رنگ آمیزی دیوار ها وجود دارد. یکی از راه های بسیار ساده و خوبی که می توانید برای رنگ کردن دیوار ها به کار بگیرید، استفاده از اسپری است. اگر قبلاً از اسپری استفاده نکرده اید و طرز کار آن را بلد نیستید نگران نباشید. ما در این مقاله نحوه و آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری را توضیح داده ایم و به نکات موجود در این زمینه اشاره کرده ایم.

معرفی مدل های مختلف اسپری رنگ

آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری

  • مدل های بدون هوا

یکی از مدل های اسپری رنگ مدل های بدون هوا است. این مدل ها همان طور که از اسمشان پیداست، بدون هوا کار می کنند و یکی از مدل های محبوب اسپری هستند.

  • اسپری های پنوماتیکی

مدل بعدی اسپری مدل پنوماتیکی است که برخلاف مدل قبلی برای کار کردن از هوا استفاده می کند.

  • مدل HVLP

مدل بعدی اسپری مدل HLVP است که با مقدار هوای زیاد و فشار هوای پایین کار میکند (high volume low pressure). این مدل نیز برای کار کردن به هوا نیاز دارد. تفاوتی که این مدل با مدل قبلی دارد این است که برای دیوار های کوچک مناسب است و به درد پروژه های بزرگ و طولانی نمی خورد. 

صفر تا صد مراحل استفاده از اسپری

آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری

  • آماده کردن سطوح

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری باید بگوییم که در ابتدا باید سطوحی که می خواهید رنگ آمیزی کنید را آماده کنید. لباس مناسب بپوشید و مناطقی که نمی خواهید رنگ کنید را بپوشانید.

  • آماده کردن وسایل

در مرحله بعد، باید لوازم رنگ خود را آماده کنید. وسایلی که به آن ها نیاز خواهید داشت شامل یک اسپری رنگ پاش، سطل آب تمیز برای شست و شو، سطل زباله برای جمع آوری زباله ها و رنگ می شود.

  • آماده کردن اسپری

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری باید بگوییم که در مرحله بعدی باید اسپری رنگ پاش را آماده کنید. برای آماده کردن اسپری، لوله سیفون را داخل قوطی رنگ قرار دهید. سپس لوله تخلیه را نیز در سطل زباله قرار دهید. اسپری را به پریز برق وصل کنید.

خرید اسپری رنگ سفید براق خرید اسپری رنگ طلایی گل پخش

  • پرایم کردن اسپری

اسپری های رنگ معمولاً یک سوئیچ دارند که آن ها را بین دو حالت رنگ و پرایم جا به جا می کند. قبل از استفاده، از طریق سوئیچ، اسپری را به حالت پرایم ببرید تا بتواند با دستگاه رنگ را جابجا و از قوطی به مخزن اصلی منتقل کنید. حال اسپری را روشن کنید و ماشه اسپری را نگه دارید.

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری باید بگوییم که بعد از روشن کردن اسپری باید اجازه دهید که اسپری ۳۰ ثانیه کار کند. در این هنگام رنگ شروع به پمپاژ از قوطی رنگ می کند و از طریق اسپری و لوله تخلیه به بیرون می ریزد. در این ۳۰ ثانیه شما باید لوله تخلیه را به سمت پایین قرار دهید.

پرایم کردن اسپری

  • استفاده از لباس های محافظ

یکی از مهم ترین کار هایی که باید قبل از استفاده از اسپری رنگ انجام دهید، پوشیدن ماسک و لباس های محافظ مخصوص است. قطعاً این لباس ها و ماسک ها گرم هستند و شما را اذیت خواهند کرد؛ اما باید بدانید که تحت هیچ شرایطی نباید آن ها را در بیاورید. به این ترتیب می توانید از ورود ذره های رنگ به بدن خود جلوگیری کنید.

  • شروع کار با اسپری

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری مرحله بعدی، استفاده از اسپری است. دست خود را روی ماشه بگذارید و آن را به آرامی فشار دهید. اسپری را به آرامی به اطراف حرکت دهید. سعی کنید اسپری را نزدیک تر از ۳۰ سانتی متر و دور تر از ۶۰ سانتی متر نگه ندارید. نزدیک کردن بیشتر از ۳۰ سانتی متر موجب چکه کردن رنگ و دور کردن بیشتر از ۶۰ سانتی متر موجب ایجاد پوشش مبهم و ناهموار می شود.

خرید اسپری رنگ زرد سیر گل پخش خرید اسپری رنگ سبز سیر گل پخش

  • ادامه دادن کار

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری باید بدانید که نحوه و قوانین استفاده از اسپری مانند قلم مو است؛ با این تفاوت که از اسپری برای دیوار های بیرون خانه و دیوار های بزرگ استفاده می شود. سعی کنید دیوار را به طور ذهنی به قسمت های کوچک تقسیم کنید و آن ها را رنگ کنید. برای اینکه کیفیت کار بهتری داشته باشید، سعی کنید به جای اعمال بیش از حد رنگ، دو یا سه لایه نازک از رنگ را روی دیوار اعمال کنید.

  • تمیز کردن نازل

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری باید بدانید مرحله آخر که هرگز نباید آن را فراموش کنید، تمیز کردن اسپری است. پس از اتمام کار، لوله تخلیه اسپری را در یک سطل تمیز پر از حلال مربوطه قرار دهید. لوله اسپری را در سطل آب قرار دهید و اسپری را در حالت پرایم یا فلاش روشن کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب تمیز از اسپری خارج شود.

زمان مناسب برای استفاده از اسپری

زمان مناسب برای استفاده از اسپری

  • زمانی که فضای داخلی خالی است.

یکی از بهترین زمان های استفاده از اسپری زمانی است که فضای کار شما خالی است؛ یعنی هیچ وسیله ای در نزدیکی شما نیست و شما به راحتی می توانید از اسپری استفاده کنید.

  • زمان رنگ آمیزی دیوار های بیرون خانه

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری باید بدانید که بهترین زمان برای رنگ آمیزی با اسپری زمانی است که می خواهید دیوار های بیرونی خانه را رنگ کنید. دیوار های گاراژ، دیوار های حیاط و آلاچیق های حیاط از جمله قسمت هایی هستند که بهتر است با اسپری رنگ آمیزی شوند.

  • هنگامی که می خواهید رنگ به طور دقیق همه سطوح را بپوشاند.

یکی از خوبی هایی که اسپری ها دارند این است که می توانند رنگ ساختمان را به تمامی قسمت ها به طور یکدست برسانند. با استفاده از اسپری می توانید به خوبی رنگ را حتی به باریک ترین شکاف ها و قسمت ها نیز برسانید.

 

تماس با ما

جمع بندی

رنگ آمیزی دیوار یکی از کار هایی است که می توانید آن را به روش های بسیار مختلفی انجام دهید. یکی از راه های بسیار رایج و محبوب رنگ آمیزی با استفاده از اسپری است؛ به همین دلیل ما در این مقاله آموزش رنگ آمیزی دیوار با اسپری را قرار دادیم و مرحله به مرحله آن را نام بردیم. همچنین برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، در مورد اینکه بهتر است چه مواقعی از اسپری استفاده کنید نیز توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید