چند ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ

رنگ آمیزی یکی از کار هایی است که حوصله و دقت زیادی می خواهد. هنگام رنگ آمیزی باید به نکات زیادی دقت کنید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید. اگر به نکات مهم توجه نکنید با مشکل های مختلفی مانند چکه کردن رنگ مواجه خواهید شد. اگر می خواهید که جلوی این اتفاق را بگیرید، می توانید از ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ استفاده کنید. ما در این مقاله به برخی از این ترفند ها اشاره کرده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

ترفند های جلوگیری از چکه کردن رنگ

  • حذف کردن تمامی وسایل اضافی

برای افرادی که سابقه زیادی دارند و در رنگ کردن حرفه ای هستند، احتمالاً رنگ کردن دور دستگیره های در یا لولا های کابینت کار بسیار ساده ای است؛ اما اگر نقاشی حرفه ای نیستید و به تازگی تصمیم گرفته اید که دیوار های خانه تان را خودتان نقاشی کنید، باید تمامی وسایل اضافی را از روی دیوار و دیگر قسمت ها بردارید. یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ همین است.

شما باید قبل از شروع فرایند رنگ آمیزی، چند کیسه با خود داشته باشید تا بتوانید تمامی دستگیره ها، لولا های کابینت، پریز های برق و درپوش های روی دیوار را در آن قرار دهید. قطعاتی که انتخاب کرده اید را در کیسه های جداگانه قرار دهید تا بعداً آن ها را گم نکنید. بعد از اینکه وسایل اضافی را از روی دیوار ها برداشتید، می توانید به راحتی کار رنگ آمیزی را شروع کنید و دیوار خانه خود را رنگ کنید.

  • خودتان را آماده کنید.

ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ

یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ این است که خودتان را کاملاً برای رنگ آمیزی آماده کنید. مهم نیست که چقدر با دقت کار کنید، چه بخواهید و چه نخواهید، مقداری از قطرات رنگ روی لباس یا هر چیز دیگری که فکر می کنید خواهد ریخت؛ به همین دلیل بهتر است که تمام وسایل مهم اتاق خود را بردارید تا از چکه کردن روی آن ها جلوگیری شود. برای اینکه لباس های خود را تمیز نگه دارید، سعی کنید که در هنگام رنگ آمیزی از لباس های قدیمی خود استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید سقف خانه را رنگ کنید، باید بیشتر مراقب باشید. یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ در هنگام رنگ آمیزی سقف این است که یک کلاه دوش یا هر نوع کلاه قدیمی را روی سر خود قرار دهید. توجه داشته باشید که کلاه مورد استفاده باید تمام سر شما را بپوشاند. با این کار، رنگی روی مو های شما چکه نخواهد کرد و تمیز خواهد ماند.

خرید محصول

  • از پارچه استفاده کنید.

یکی از مهم ترین کار هایی که باید قبل از رنگ آمیزی انجام دهید، این است که مقدار زیادی پارچه کهنه آماده کنید. برای پاک کردن رنگ های اضافی، چکه های رنگ، نشتی ها و هر گونه کثیفی دیگر به پارچه کهنه نیاز خواهید داشت. همچنین اگر هنگام کار دست شما به هر دلیلی کثیف شد، بهترین راه برای تمیز کردن آن، استفاده از یک پارچه کهنه است؛ به همین دلیل است که یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ و تمیز کردن آن، استفاده از پارچه های کهنه است. همیشه یک پارچه کهنه در جیب خود داشته باشید تا بتوانید در صورت کثیف شدن دستتان، آن را به سرعت تمیز کنید و به کارتان سرعت بخشید.

  • پوشاندن کف

پوشاندن کف

یکی دیگر از کار های بسیار مهمی که باید برای جلوگیری از چکه کردن رنگ انجام دهید، پوشاندن کف محیطی است که می خواهید نقاشی کنید. یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ این است که کف محیط مورد نظر را با استفاده از پارچه مخصوص یا کاور پلاستیک بپوشانید. پارچه ها و پلاستیک های بسیار مختلفی برای این کار وجود دارند؛ اما اگر می خواهید که بهترین نتیجه را بگیرید باید از پارچه های قطره ای استفاده کنید. پارچه های قطره ای مخصوص همین کار ساخته شده اند تا بتوانند جلوی چکه کردن رنگ را بگیرند و در صورت چکه کردن رنگ نیز با جذب کردن رنگ به خود جلوی آلوده شدن قسمت های دیگر را بگیرند.

خوب است بدانید که پارچه های قطره ای برای عملکرد بهتر، از یک لایه پلاستیک استفاده می کنند. روی این پارچه ها یک لایه پلاستیک قرار گرفته است که به خوبی به پارچه چسبیده شده است. این لایه وظیفه جذب کردن رنگ ها به خود را دارد و از آلوده شدن دیگر نواحی جلوگیری می کند.

  • خرید قلم موی با کیفیت

خرید قلم موی با کیفیت

یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ خرید وسایل با کیفیت به خصوص قلم موی با کیفیت است. قطعاً برای گرفتن نتیجه مناسب، باید از وسایل با کیفیت استفاده کرد. یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن نتیجه مناسبی بگیرید، استفاده از یک قلم موی با کیفیت است.

هرگز برای صرفه جویی در هزینه ها از قلم مو های بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده نکنید. این قلم مو ها به دلیل کیفیت پایینی که دارند، رنگ را به خوبی به خود جذب نمی کنند و باعث چکه کردن رنگ می شوند که این باعث می شود مقدار زیادی از رنگ هدر برود و محیط کار شما را آلوده کند.

  • استفاده صحیح از قلم مو

یک ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ استفاده صحیح از قلم مو است. همیشه یک سوم قلم موی خود را به رنگ آغشته کنید و مابقی آن را تمیز بگذارید؛ زیرا رنگ بیش از حد روی قلم مو باعث چکه کردن رنگ و خوب رنگ نشدن دیوار می شود. همیشه این را به یاد داشته باشید که برداشتن رنگ در مقادیر کم ولی در دفعات بیشتر بهتر از برداشتن مقداری زیادی رنگ و چکه کردن آن است.

تماس با ما

جمع بندی

رنگ کردن خانه یکی از کار هایی است که به مهارت زیادی نیاز دارد. یکی از کار هایی که باید در آن مهارت پیدا کنید، این است که به نحوی خانه را رنگ کنید که کمترین میزان رنگ روی وسیله ها بریزد و تا حد امکان محیط تمیز بماند. ما در این مقاله در مورد ترفند جلوگیری از چکه کردن رنگ توضیح دادیم و به نکات آن اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید