آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو در ۸ گام

یکی از راه های استاندارد و متداول رنگ آمیزی خانه ها رنگ آمیزی با استفاده از یک قلم مو است. به راحتی و با استفاده از قلم مو می توانید هر دیواری را رنگ کنید. همچنین خوب است بدانید که قلم مو ها برای رنگ کردن گوشه ها و گرفتن بهترین نتیجه، مناسب هستند و دقت کاری را بالا می برند. ما در این مقاله به آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو پرداخته ایم و به نکات موجود در این زمینه اشاره کرده ایم.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن با قلم مو

  • نردبان
  • قلم موی زاویه دار ۵ سانتی متری
  • قلم موی دیواری صاف ۷ یا ۱۰ سانتی متری
  • اسنفج و سطل
  • پارچه
  • سطل رنگ کوچک دسته دار
  • نوار چسب کاغذی یا نقاشی (در صورت نیاز)
  • پرایمر (در صورت نیاز)
  • رنگ

مراحل رنگ کردن دیوار با قلم مو

  • از سطوح حفاظت کنید.

آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو

در رنگ آمیزی با قلم مو احتمال چکه کردن رنگ کمتر است و محیط کار تمیز تر می ماند؛ اما باز هم آماده کردن محیط کار برای جلوگیری از کثیف شدن بقیه نقاط خانه ضروری است. به همین دلیل شما حتماً باید کف خانه را با پارچه بپوشانید تا از ریختن رنگ روی سطوح جلوگیری کنید.

برای آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو باید بگوییم که در مرحله بعد باید با استفاده از نوار چسب کاغذی یا نقاشی، سطوحی که نمی خواهید رنگ شوند را بپوشانید. افراد حرفه ای معمولاً نیازی به این کار ندارند. اما از آن جایی که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالاً تا به حال تجربه رنگ آمیزی را نداشته اید یا حداقل کمتر به سراغ آن رفته اید؛ پس حتماً این مرحله را انجام دهید و سطح را بپوشانید.

  • دیوار را تمیز کنید.

برای آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو کار بعدی ای که باید انجام دهید، تمیز کردن دیوار است. اگر دیوار به شدت کثیف است آن را با یک دستمال و مقداری آب بشویید. اگر هم دیوار نسبتاً تمیز است از یک دستمال برای گرفتن گرد و غبار آن استفاده کنید.

خرید محصول

  • رنگ آمیزی نقاط حساس را شروع کنید.

چه بخواهید پرایمر بزنید و چه بخواهید که دیوار را رنگ کنید، کار خود را باید از نواحی حساس مانند کناره های پنجره آغاز کنید. برای این کار از قلم موی زاویه دار استفاده کنید. برای آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو باید بگوییم که فقط یک سوم از قلم مو را به رنگ آغشته کنید. بیشتر از این مقدار، باعث چکه کردن رنگ می شود.

اگر راست دست هستید از راست به چپ رنگ آمیزی کنید و اگر چپ دست هستید این کار را از چپ به راست انجام دهید. دقت داشته باشید که قلم مو باید به اندازه فشار داده شود که فقط مو های آن خم شوند. بیشتر از این مقدار، قلم مو را فشار ندهید.

  • مابقی قسمت ها را رنگ کنید.

مابقی قسمت ها را رنگ کنید.

پس از اینکه گوشه ها و قسمت های مهم را رنگ کردید، مرحله بعدی رنگ کردن باقی قسمت ها است. مانند دفعه قبل، یک سوم قلم مو را به رنگ آغشته کنید و دیوار را رنگ کنید.

سعی کنید که هنگام رنگ آمیزی، قلم مو را با زاویه ۴۵ درجه نگه دارید و برای رنگ آمیزی بهتر نیز دیوار را با چند حرکت مورب رنگ کنید. بعد از حرکت مورب باید برای تکمیل رنگ آمیزی از حرکت افقی استفاده کنید. حرکت افقی شما باید از بالا به پایین باشد.

  • رنگ مرطوب را صاف کنید.

در آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو باید بگوییم که مرحله بعد، صاف کردن رنگ مرطوب روی دیوار است. این مرحله به ظرافت و دقت زیادی نیاز دارد. قلم موی خود را به آرامی و با حرکات حساب شده روی دیوار حرکت دهید. سطح رنگ شده باید به طور کامل یک دست شود تا بعد از خشک شدن، ظاهر خوبی داشته باشد.

  • صبر کنید تا دیوار خشک شود.

کار تا اینجا تقریباً به پایان رسیده است مگر اینکه بخواهید لایه دوم را هم اعمال کنید. بعد از رنگ آمیزی باید اجازه دهید که دیوار خشک شود. مدت زمان خشک شدن رنگ نسبت به رطوبت منطقه شما می تواند متفاوت باشد.

  • لایه دوم را اعمال کنید.

در صورت نیاز می توانید لایه دوم را هم اعمال کنید. برای اعمال لایه دوم کافی است که بعد از خشک شدن لایه اول، مراحل گفته شده را دوباره انجام دهید.

  • وسایل را تمیز کنید.

بعد از اتمام کار نباید تمیز کردن وسایل را فراموش کنید. قلم مو ها را با حلال مربوطه بشویید و آویزان کنید تا خشک شوند. تمام وسایل کار را هم جمع آوری کنید و زباله ها را دور بیندازید.

راه های مراقبت از قلم مو ها

راه های مراقبت از قلم مو ها

  • استفاده از سطل های مخصوص

در آموزش رنگ آمیزی دیوار با قلم مو خوب است که نحوه مراقبت از قلم مو را هم بلد باشید. برای مراقبت از قلم مو ها می توانید از سطل های مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید. سطل های مخصوص رنگ آمیزی معمولاً آهن ربا یا یک مکان مخصوص برای نگهداری قلم مو دارند. این مکان مخصوص به شما کمک می کند تا هنگام کار، قلم موی خود را در آن قرار دهید و وسیله را در وسط محل کار که امکان آسیب دیدن آن وجود دارد رها نکنید.

  • تمیز کردن قلم مو

هرگز تمیز کردن قلم مو را بعد از اتمام کار فراموش نکنید. ماندن رنگ روی قلم مو می تواند به قلم مو آسیب برساند. اگر بعد از اتمام کار قلم مو را فوراً تمیز نکنید، رنگ روی آن خشک می شود و تمیز کردن آن، کار بسیار سختی خواهد شد. سعی کنید که بعد از رنگ آمیزی فوراً قلم مو را تمیز کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

تماس با ما

جمع بندی

رنگ آمیزی با قلم مو یکی از ساده ترین و بهترین راه های رنگ کردن دیوار های خانه است. شما می توانید به راحتی و با استفاده از قلم مو، دیوار های خانه خود را رنگ کنید و به خانه خود ظاهری تازه بدهید. برای گرفتن نتیجه بهتر، ما در این مقاله آموزش رنگ کردن دیوار با قلم مو را برای شما توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید