انواع برس ساختمان و کاربرد هر یک

انتخاب رنگ برای خانه یکی از کار های بسیار مهمی است که هر فردی باید آن را انجام دهد. علاوه بر انتخاب رنگ مناسب، افراد باید وسایل مورد نیاز برای رنگ آمیزی را تهیه کنند. یکی از وسایل اولیه ای که برای رنگ آمیزی نیاز است، برس های ساختمانی هستند. برس ها مدل های مختلفی دارند و هر کدام برای یک موقعیت خاص مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله انواع برس ساختمان را نام برده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

انواع برس ساختمان

  • برس با موی طبیعی

انواع برس ساختمان

این نوع برس ها همان طور که از اسمشان پیداست، از مو های طبیعی حیوانات تهیه می شوند. این مو ها می توانند شامل مو های گاو، شتر، اسب و یا دیگر حیوانات باشند. این برس ها به دلیل طبیعی بودن رنگ بیشتری را در خود نگه می دارند و نگه داری از آن ها بسیار آسان است.

دقت داشته باشید که این برس ها برای رنگ های لاتکس که مبتنی بر آب هستند مناسب نیستند؛ زیرا از آن جایی که در بین انواع برس ساختمان مدل های طبیعی بیشترین آب را به خود جذب می کنند، می توانند باعث خرابی رنگ شوند. در مواردی می توان از برس مو های گاو استفاده کرد؛ ولی به طور کلی برای رنگ های لاتکس پیشنهاد نمی شود.

  • برس های مصنوعی

این دسته از برس ها برای رنگ های لاتکس مورد استفاده قرار می گیرند. برس هایی مانند برس های پلی استر، نایلون یا ترکیبی از این دو، بهترین کیفیت را دارند و نتیجه بهتری می دهند. در بین انواع برس ساختمان، مدل های مصنوعی آب زیادی را به خود جذب نمی کنند و به همین دلیل می توانند برای رنگ های لاتکس مورد استفاده قرار بگیرند.

خرید محصول

  • برس های بزرگ رنگ

برس های رنگ بزرگ هنگامی استفاده می شوند که بخواهید بخش بزرگی از خانه را رنگ کنید. همچنین این برس ها برای نمای بیرونی و نمای داخلی خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا برس های بزرگ نسبت به برس های کوچک رنگ بیشتری را به خود جذب می کنند و راحت تر می توان با آن ها مساحت های بزرگ تر را رنگ آمیزی کرد.

این برس ها مو های بلند تری دارند و دسته های آن ها کوچک تر است.

  • برس های کوچک رنگ

انواع برس ساختمان

در بین انواع برس ساختمان، این نوع برس ها همان طور که از اسمشان پیداست معمولا برای رنگ کردن قسمت های کوچک خانه مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال قسمت هایی مانند چهارچوب در و پنجره، سقف و گوشه ها. برس های کوچک موی کوچک و ظریف به همراه یک دسته بلند دارند.

برس های کوچک معمولا برای رنگ های مبتنی بر آب استفاده می شوند و نتیجه بهتری می دهند.

  • برس های متوسط رنگ

در بین انواع برس ساختمان، برس های متوسط همان طور که از نامشان پیداست برای سطوح معمولی و متوسط به کار گرفته می شوند. از برس های متوسط معمولا برای رنگ کردن در، پنجره، کابینت، دیوار، سقف و دیگر قسمت های خانه استفاده می شود.

  • برس های ارسی تخت

این نوع برس ها بلند، نازک و به شکل باریک با مو های تراشیده هستند. این نوع برس ها شکل نازکی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی رنگ را روی سطح پخش کنند. در بین انواع برس ساختمان، از این نوع برس معمولا برای رنگ کردن کمد و پنجره های خانه استفاده می شود.

  • برس های تکمیلی

برس های تکمیلی

این نوع از برس ها به دلیل داشتن مو های نرم و لطیف، رنگ را صاف می کنند؛ به همین دلیل است که معمولا در پایان کار استفاده می شوند. این نوع برس ها ارزان هستند و استفاده از آن ها نیز بسیار آسان است. از این برس ها معمولا برای رنگ آمیزی کابینت، درب، پنجره و دیگر فضا های ساختمان استفاده می شود.

تفاوت های غلطک ها با برس ها

همان طور که می دانید، بعضی از افراد غلطک ها را هم جزء انواع برس ساختمان محسوب می کنند؛ ولی باید بدانید که این دو تفاوت هایی دارند. برای اینکه متوجه تفاوت این دو شوید، باید آن ها را با هم مقایسه کنیم.

برس ها

  • برس های رنگ هم برای قسمت های بزرگ مورد استفاده می گیرند و هم برای قسمت های کوچک و ظریف کاری به خصوص در لبه ها.
  • برس ها برای رنگ کاری بر روی بافت ها و طرح ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برس ها سایز بندی بزرگ و کوچک دارند و کار با آن ها آسان است.
  • برس های مصنوعی برای رنگ های لاتکس و برس های طبیعی برای رنگ های روغنی مناسب هستند.

غلطک ها

غلطک ها

  • در بین انواع برس ساختمان، غلطک ها برای رنگ آمیزی سطوح خیلی بزرگ مانند دیوار های بدون طرح و سقف استفاده می شوند.
  • غلطک ها رنگ بیشتری نگه می دارند.
  • غلطک ها روکش صافی دارند و رنگ صاف و یکنواختی ایجاد می کنند.

نکات مهم در مورد برس ها

  • همان طور که برای خرید رنگ خانه خود دقت زیادی دارید، باید برای خرید برس نیز دقت زیادی داشته باشید و برس های مناسبی را انتخاب کنید.
  • همان طور که می دانید، رنگ ها نقش بسیار زیادی در زیبایی خانه دارند؛ اما این زیبایی به سادگی به دست نمی آید. یکی از عواملی که به شما کمک می کند نتیجه بهتری پس از رنگ آمیزی داشته باشید، برس ها و وسایل کار هستند؛ به همین دلیل باید در نگهداری از برس ها دقت کنید و مدل های با کیفیت را خریداری کنید.
  • پس از اتمام کار خود، برس ها را با آب گرم و صابون تمیز کنید. بعد از شستن هم آن ها را آویزان کنید تا خشک شوند.
  • برس ها را در یک جای مناسب نگه داری کنید تا دچار پیچش مو نشوند.

تماس با ما

جمع بندی

در این مقاله در مورد انواع برس ساختمان توضیح دادیم. در ابتدا در مورد اینکه چند مدل برس داریم صحبت کردیم و مدل های مختلف آن را نام بردیم. سپس به تفاوت های غلطک با برس اشاره کردیم و در آخر نیز نکات مهمی که در نگهداری از برس باید به آن ها دقت کرد را نام بردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید