آشنایی با جدول ابزار نقاشی ساختمان

مهم‌ترین ابزار نقاشی ساختمان چیست؟ چه ابزارهایی برای رنگ آمیزی دیوار ساختمان مورد نیاز است؟ بدون ابزار لازم، امکان رنگ‌آمیزی ساختمان وجود ندارد. برخی از این وسایل شامل رنگ قلم مو، پیستوله رنگ، غلطک رنگ، سنباده و … می‌شود. اگر قصد خرید ابزار رنگ‌آمیزی ساختمان را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

از وسایل نقاشی ساختمان در جدول

نقاشی ساختمان نیاز به وسایل یا ابزارهایی دارد که بتوان فرآیند رنگ آمیزی را تکمیل کرد. در جدول زیر به مهم‌ترین وسایل لازم برای نقاشی ساختمان اشاره می‌کنیم.

جدول وسایل نقاشی ساختمان
رنگ نقاشی ساختمانوسایل لازم
رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیکقلم مو، غلطک رنگ، پیستوله، سینی رنگ، دسته غلطک، کاور رنگ، پارچه تمیز، پارچه تنظیف، دستکش، لباس کار، کلاه ایمنی، سنباده، چسب کاغذی و …

ابزار نقاشی ساختمان در جدول

وقتی ابزارهای کافی برای نقاشی ساختمان در اختیار داشته باشید، این روند به آسانی انجام می‌شود. بدون در دست داشتن ابزارهای نقاشی، امکان رنگ آمیزی ساختمان وجود ندارد. بنابراین وجود بودن ابزار رنگ، کارایی چندانی ندارد. در جدول زیر به برخی از ابزارهای نقاشی ساختمان اشاره می‌کنیم که هر نقاشی حرفه‌ای یا مبتدی باید در اختیار داشته باشد.

جدول ابزار نقاشی ساختمان
ابزار لازم برای نقاشی ساختمانتوضیح
قلم موقلم مو برای اعمال رنگ در سطوح مختلف استفاده می‌شود.
غلطک رنگغلطک رنگ برای اعمال رنگ از طریق سینی رنگ به دیوار استفاده می‌شود.
پیستولهپیستوله با پمپ باد کار می‌کند. وقتی رنگ در مخزن پیستوله قرار می‌گیرد، شما می‌توانید آن را در سطح مورد نظر اعمال کنید.
سینی رنگبرای اینکه بتوان رنگ را رقیق کرد، از سینی رنگ استفاده می‌شود. سینی رنگ برای اضافه کردن رنگ به غلطک رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دسته غلطکاگر قصد رنگ آمیزی نقاط بالای دیوار، جایی که دست شما به آن نمی‌رسد را دارید، می‌توانید به جای نردبان از دسته غلطک استفاده کنید. دسته غلطک با نصب بر روی غلطک رنگ، امکان نقاشی ساختمان در ارتفاع را فراهم می‌کند.
کاور رنگبرای اینکه بتوانید از پاشش رنگ در کف ساختمان یا وسایل درون خانه حین رنگ آمیزی جلوگیری کنید، از کاور رنگ استفاده نمایید.
پارچه تمیزدر صورت پاشیدن رنگ بر روی نقاطی از دیوار که قصد ندارید رنگ شود، از پارچه تمیز استفاده کنید.
دستکشقبل از نقاشی ساختمان، حتما از دستکش‌های لاتکس برای محافظت از دست‌های خود استفاده کنید.
لباس کارلباس کار برای یک نقاشی ضروری است. این لباس باعث می‌شود که لباس‌های نو رنگی نشوند.
کلاه محافظدر مواردی که قصد رنگ آمیزی سقف خانه را دارید، کلاه محافظ از ریختن رنگ بر روی موی سر شما جلوگیری می‌کند.
چسب کاغذیبرای جلوگیری از پاشیدن رنگ بر کلید، پریز، دستگیره در و …، از چسب کاغذی استفاده می‌شود.

لوازم نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان یکی فرآیند زمان بر است که فرد نقاش باید حوصله انجام این کار را داشته باشد. بدون وجود حوصله و صبر، نمی‌توان نقش یک نقاش خوب را بازی کرد. در کنار این موضوع، وجود ابزار نقاشی ساختمان یا لوازم مورد نیاز، یک امر ضروری است. بدون داشتن ابزار کافی، فرد نقاش نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. بنابراین ابزار نقاشی ساختمان مهم‌ترین نکته‎ای است که هر نقاش آماتور یا حرفه‌ای باید در اختیار داشته باشد.

ابزار نقاشی ساختمان

همانطور که اشاره کردیم، وجود ابزار نقاشی ساختمان برای رنگ کار، یک امر ضروری است. بدون ابزار نقاشی، هیچ فردی نمی‌تواند رنگ آمیزی ساختمان را تکمیل کند. همچنین داشتن ابزار به نوبه خود کافی نیست؛ شما برای اجرای یک رنگ آمیزی خوب، نیاز ابزار نقاشی با کیفیت دارد. بنابراین باید توجه کنید که ابزارهایی که در دست دارید، از کجا خریداری می‌شوند.فروشگاه اینترنتی مینیاتور با در اختیار داشتن بهترین نوع ابزار نقاشی ساختمان، پیشرو در این زمینه است. همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید و ابزار مورد نیاز نقاشی ساختمان خود را تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید: خرید ابزار نقاشی ساختمان

وسایل لازم برای نقاشی روی دیوار

مهم‌ترین وسایل برای نقاشی روی دیوار، شامل قلم مو و غلطک رنگ است. اگرچه شما می‌توانید با در اختیار داشتن پیستوله، کار رنگ آمیزی ساختمان را سریعتر انجام دهید اما پیشنهاد ما این است که اگر قصد نقاشی محیط داخلی خانه را دارید، به جای پیستوله از قلم مو یا غلطک رنگ استفاده کنید. قلم مو برای نقاط سخت و غیر قابل دسترس مناسب است؛ در حالی که غلطک رنگ برای نقاط قابل دسترس بهترین انتخاب به حساب می‌آید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شما در کنار قلم مو و غلطک رنگ، نیاز به ابزارهای تخصصی دارید که به راحتی می‌توانید با مراجعه به جداول بالا، آن‌ها را از فروشگاه اینترنتی مینیاتور تهیه کنید.

لیست ابزار حرفه‌ای نقاشی ساختمان

جابجایی ابزارهای حرفه‌ای نقاشی و دانستن نحوه استفاده از آن‌ها چیزی است که شما را از یک نقاش مبتدی متمایز می‌کند. انواع ابزار حرفه‌ای نقاشی ساختمان عبارتند از:

۱- متر: قبل از شروع پروژه به متر اندازه‌گیری نیاز دارید تا محل دقیق رنگ‌آمیزی را محاسبه نمایید. با اندازه گیری‌های دقیق، مقدار مناسبی از رنگ را خریداری کرده و اینگونه در بودجه خود صربه‌جویی می‌کنید.

۲- بتونه: بتونه ساختمان، سوراخ ها و ترک‌های دیوار شما را ترمیم و پر می‌کند. برخی از بتونه‌ها برای استفاده آسان در یک لوله فلزی عرضه می‌شوند؛ اگرچه برای اعمال بتونه می‌توانید از کاردک برای گرفتن و لیسه برای اجرای آن در حفره دیوار استفاده کنید.

۳- کاردک: کاردک، شکاف ها را باز کرده و گچ باد کرده دیوار را از نقاط مختلف دیوار جدا می‌کند. همچنین از کاردک برای گرفتن بتونه جهت اعمال بر روی دیوار استفاده می‌شود.

۴- کاردک کوچک: این کاردک مانند یک چاقوی تیز، بهترین ابزار نقاشی برای کارهای آماده‌سازی دیوار است. اکثر ابزارهای چندگانه دارای یک درب بازکن قوطی رنگ، لقمه پیچ تخت، میخ کش و آچار مهره هستند.

۵- کاور رنگ: کاور رنگ قسمت‌هایی را می‌پوشاند که نمی‌خواهید رنگ کنید؛ مانند قرنیزها، مبلمان، کف، تزئینات و … .

۶- قلم مو: مطمئن شوید که نوع موی مناسب را برای قلم خود انتخاب کرده‌اید. قلم‌موهای مصنوعی برای انواع رنگ‌ها گزینه مناسبی هستند. رنگ‌های روغنی را با موهای طبیعی بزنید تا سطح صاف‌تری داشته باشید.

۷- دسته غلطک: این همان چیزی است که غلتک رنگ شما را نگه می‌دارد. دسته غلطک‌ بلندتر برای دیوارها، سقف‌ها و سایر سطوح بزرگ بهتر هستند.

خرید محصول

۸- غلطک رنگ: غلطک رنگ یک نوع رول است که ابتدا رنگ شما را می‌گیرد و سپس بر روی سطوح مختلف اجرا می‌کند. غلطک رنگ در اندازه‌های (ضخامت) مختلفی هستند که بسته به بافتی که رنگ می‌کنید باید متفاوت باشد. ضخامت‌های بالاتر، رنگ بیشتری به خود می‌گیرند. بنابراین هرچه سطح غلطک رنگ شما زبرتر باشد، ضخامت شما نیز باید ضخیم‌تر درنظر گرفته می‌شود.

۹- پرایمر: پرایمر یک پوشش پایه است که شما می‌توانید از آن روی دیوارها بزنید تا به نوعی آستر رنگ آماده شود. پرایمرها لکه‌ها و عیوب را می‌پوشاند و سطح یکنواختی به رنگ‌آمیزی شما می‌دهد.

۱۰- پیستوله رنگ: پیستوله رنگ به شما کمک می‌کند تا سطوح وسیع‌تری را با تلاش کمتر نسبت به غلطک یا قلم مو پوشش دهید. این نوع ابزارها برای رنگ‌آمیزی بر روی برجستگی‌ها یا شکاف های دیوار بسیار عالی هستند.

ابزار نقاشی ساختمان

رنگ ابزار جدید ساختمانی

ابزارهای حرفه ای رنگ‌آمیزی در اشکال و انداز‌های مختلف وجود دارند. تجهیزاتی که برای انجام کارهای با کیفیت برای نقاشی خانه  خود نیاز دارید عبارتند از:

۱- نردبان: یک نردبان ساده به شما کمک می‌کند تا مکان‌های صعب‌العبور را نقاشی کنید.

۲- قلم مو های زاویه‌دار: این قلم مو ها خطوط تمیزی ایجاد می‌کنند که آن‌ها را برای رنگ‌آمیزی پنجره و درها مورد استفاده قرار می‌دهند.

۳- اسفنج: این یک محصول یک بار مصرف است که برای لمس‌های کوچک عالی است. برس‌های فوم در بسته‌های چند برس عرضه می‌شوند، بنابراین نگران آبکشی آنها نباشید، می‌توانید پس از اتمام کار، آنها را بیرون بیندازید.

۴- غلطک رنگ: غلطک‌های ۴ و ۹ اینچی برای اکثر کارهای نقاشی خانه به اندازه کافی خوب هستند. برای رنگ‌آمیزی نمای بیرونی خانه، یک دسته به غلطک خود وصل کنید تا بتوانید به سطوح بالاتر دسترسی داشته باشید.

۵- سینی رنگ: سینی برای ریختن رنگ و ترکیب کردن آن با حلال است. شما می‌توانید پس از ریختن رنگ در سینی رنگ،  غلطک خود در آن زده و به رنگ آغشته کنید. سینی‌ رنگ پلاستیکی، هم از نظر قیمت مقرون به صرفه‌تر است هم به لحاظ تمیز کردن فرایند آسان‌تری را طی می‌کند. برخی از رنگ‌ها پس از خشک شدن، راحت‌تر از سطح سینی جدا می‌شوند. همچنین شما می‌توانید از سینی رنگ فلزی با دوام بالا استفاده کنید.

۶- پیستوله رنگ: پیستوله برای رنگ‌آمیزی بیرونی و پروژه‌های نقاشی بزرگ ایده‌آل است.

۷- اسکراپر رنگ: یک نوع سوهان فلزی است که کاغذ دیواری و رنگ قدیمی را از روی دیوارها پاک می‌‌کند.

۸- پارچه تمیز: یک ورق پارچه ای است که کف را از چکه کردن رنگ و ریختن آن محافظت می‌کند. همچنین از کاور رنگ هم برای این کار استفاده می‌شود.

ابزار جدید نقاشی ساختمان

رنگ‌آمیزی فضاهای تجاری می‌تواند سخت و وقت‌گیر باشد، بنابراین مهم است که روی تجهیزاتی سرمایه‌گذاری کنید که کار را آسان‌تر می‌کند.

۱- نردبان و داربست: در پروژه‌های نقاشی تجاری برای سطوحی که دسترسی به آن‌ها سخت است، از نردبانی استفاده کنید که به راحتی قابل جابجایی باشد. همچنین می‌توانید با نصب داربست، رنگ‌آمیزی پروژه‌های خود را جلو ببرید. لازم به توضیح است که ظرفیت باربری داربست خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که روی یک پایه محکم و هموار قرار دارد.

۲- کارواش: این محصول، گرد و غبار، کثیفی، بریدگی رنگ و روغن را از دیوارها پاک می‌کند. شستشوی نمای بیرونی ساختمان‌های تجاری باعث بالا رفتن میزان چسبیدن رنگ به دیوار شما می‌شود.  

۳- کاور رنگ و پارچه برزنتی: اگر قصد دارید که یک دفتر اداری بزرگ را رنگ‌آمیزی کنید، حتما از کاور رنگ و پارچه‌های برزنتی استفاده کنید. در صورت استفاده از پیستوله رنگ برای رنگ‌آمیزی، استفاده از کاور رنگ یا پارچه برزنتی ضروری است.

۴- پیستوله رنگ: این محصول به شما کمک می‌کند تا سطوح بزرگ‌تر را در زمان کمتری رنگ‌آمیزی کنید.

۵- غلطک‌های عریض: برای دیوارهای بزرگ‌تر، از یک غلطک عریض ۱۸ اینچی استفاده کنید تا در زمان شما صرفه‌جویی شود.

۶- سطل بزرگ: برای ترکیب کردن رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۷- دسته غلطک: دسته‌ غلطک به غلطک رنگ شما متصل می‌شود تا بتوانید به سطوح بالاتر داخلی و خارجی ساختمان دسترسی داشته باشید.

۸- درزگیر: درزگیر سیلیکونی یا پلی یورتان را برای پر کردن سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار ساختمان‌های تجاری انتخاب کنید. این محصولات با دوام و مقاوم هستند.  با اینکه خشک شدن این نوع محصولات زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد اما برای پر کردن سوراخ‌های بزرگ مناسبی است.

۹- کاغذ سنباده: پس از تعمیر، تکه های ناهموار دیوار را با یک کاغذ سنباده (از شماره ۶۰ تا ۵۰۰۰)، تراش دهید.

۱۰- آستر صنعتی: برای رنگ‌آمیزی ساختمان‌های تجاری به دنبال یک آستر صنعتی سنگین و خوب باشید. پرایمر لاتکس دیوار خشک را صاف و یکدست نگه می‌دارد. برای سطوح دیگر، پرایمرهای مبتنی بر روغن معمولا خوب کار می‌کنند.

ابزار نقاشی ساختمان

وسایل لازم برای نقاشی روی دیوار

برای نقاشی ساختمان، ابزارهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید برای دیوارهای داخلی و خارجی استفاده کنید. وسایل لازم برای نقاشی روی دیوار داخلی عبارتند از:

۱- پارچه میکروفیبر و محلول تمیزکننده: برایشستن لکه‌ها و کثیفی‌ها بدون آسیب رساندن به بافت دیوار، نیاز به یک پارچه و پاک‌کننده مناسب بر اساس مواد سطح دیوار دارید. ترکیب آب و مواد شوینده به همراه استفاده از پارچه میکروفیبر، معمولا برای پاک کردن و شستشوی یک دیوار داخلی مناسب است.

۲- پیچ گوشتی: یک پیچ گوشتی پیش خود داشته باشید. تا کلید و پریز را پیش از رنگ‌آمیزی بردارید.

۳- چسب کاغذی: چسب کاغذی را در اطراف تزئینات، قرنیزها، کلید و پریز و هر چیزی که نمی‌خواهید پوشش رنگ روی آن بیفتد، بزنید. برای اطمینان از داشتن خطوط تمیز و یکنواخت، از یک کاتر استفاده کنید.

۴- کاور رنگ: قبل از رنگ‌آمیزی از کاور رنگ برای پوشاندن و محافظت از کف و مبلمان استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای کاور رنگ، از پارچه برزنتی یا ملحفه های قدیمی استفاده نمایید.

۵- قلم مو کوچک: از یک قلم مو کوچک برای رنگ‌آمیزی گوشه‌های دیوار داخلی استفاده کنید.

۶- غلطک رنگ: یک غلطک رنگ ۴ اینچی معمولا برای رنگ‌آمیزی داخلی به خوبی کار می‌کند. هنگامی که لبه‌های دیوارهای خود را با قلم مو رنگ کردید، بدنه دیوار را با غلطک رنگ کنید.

۷- سنباده

۸- رنگ

رنگ آمیزی بیرونی به مجموعه‌ای از ابزارها برای تمیز کردن دیوارها، محافظت از خانه‌ در برابر آسیب‌های جوی و تضمین ایمنی کارگران نیاز دارد. وسایل لازم برای نقاشی روی دیوار بیرونی عبارتند از:

۱- نردبان: همیشه یک نردبان برای کارهای رنگ‌آمیزی بیرونی به همراه داشته باشید تا بتوانید مناطق بالاتر را با خیال راحت رنگ‎آمیزی کنید.

۲- کارواش: واشرهای تحت فشار برای تمیز کردن سطح دیوار بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تمیز کردن با کیفیت دیوار بیرونی، از یک پاک‌کننده حاوی تری سدیم فسفات (TSP) استفاده کنید.

۳- سوهان برقی، سوهان یا برس سیمی: سوهان برقی یا برس سیمی به شما کمک می‌کند تا کثیفی یا رنگ باقی مانده بر روی دیوار که کارواش نمی‌تواند آن را پاک کند، از بین ببرید. همچنین سنباده برای بتونه و سایر نقاط ترمیم شده مناسب است.

۴- درزگیر سیلیکونی: این نوع درزگیر در برابر دما مقاوم است و برای مقابله با تمام شرایط آب و هوایی ساخته شده است. درزگیر سیلیکونی را بر روی شکاف‌های کنار پنجره‌های بیرونی و تزئینات در بزنید.

۵- کاور رنگ: برای محافظت از کف پیاده‌روی جلوی خانه، گل و … استفاده می‌شود.

۶- پرایمر یا سیلر: از پرایمر برای کمک به چسبیدن بهتر رنگ به سطوح بیرونی در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنید. پرایمر برای نمای بتنی و چوبی خانه مناسب است. همچنین برای نمای آجری، بتنی، سنگی و گچی از سیلر استفاده کنید.

۸- رنگ: رنگ اکریلیک، روغنی و اپوکسی، جزو بهترین رنگ‌ها برای نمای بیرونی خانه به شمار می‌آیند.

۹- پیستوله رنگ: از پیستوله رنگ استفاده کنید تا رنگ بیرونی خود را در کمترین زمان ممکن نسبت به غلطک یا قلم مو اعمال کنید. یک اسپری رنگ می تواند به شما کمک کند روی سطوح ناهموار به راحتی و به طور یکنواخت رنگ کنید.

۱۰- غلطک و دسته غلطک: برای دسترسی به نقاط بالاتر دیوار بیرونی از غلطک و دسته غلطک استفاده کنید.

۱۱- قلم مو: قلم مو مسطح برای سطوح بیرونی مناسب هستند. از قلم مو زاویه دار برای در و پنجره و از یک قلم مو کوچک برای رنگ‌آمیزی تزئینات چوبی و فلزی استفاده کنید.

ابزار نقاشی ساختمان

معرفی وسایل و ابزارهای غیر ضروری رنگ‌آمیزی

۱- پارچه مخصوص

نقاش‌های حرفه‌ای معمولا برای پوشاندن کف زمین از پارچه یا کاورهای مخصوصی استفاده می‌کنند تا رنگ دیوار آسیبی به کف‌پوش‌های شما وارد نکند. اگر قصد دارید این کار را به صورت حرفه‌ای ادامه دهید بهتر است یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

۲- سطل پلاستیکی شفاف

همان طور که می‌دانید رنگ را باید در ظروف تمیز ریخت و استفاده کرد. برای این کار می‌توانید سطل‌های مخصوص را از ابزارفروشی‌ها خریداری کنید که اتفاقا تمیز کردن آن ها نیز بسیار راحت است.

۳- چاقوی بتونه ای و چاقوی نواری

یک کاردک و لیسه به ترتیب با عرض ۵  و ۱۵ سانتی‌متر، از جمله لوازم رنگ ساختمانی هستند که کاربرد بسیاری دارند و می‌توان به کمک آن‌ها، ترک‌های ایجاد شده را با استفاده از درزگیر به خوبی پوشش داد.

۴- لوله پلاستیکی برای پوشش غلطک مرطوب

لوله پلاستیکی ابزاری است که می‌توان بعد از اتمام یک روزکاری، غلطک‌های آغشته به رنگ را در آن قرار داد و از خشک شدن رنگ بر روی غلطک جلوگیری کرد. البته برای احتیاط بیشتر بهتر است لوله را نیز داخل یک کیسه پلاستیکی محکم قرار دهید.

۵- کلید رنگ

برای باز کردن قوطی‌های رنگ خود معمولا به ابزار خاصی نیاز ندارید و یک پیچ گوشتی سر تخت استاندارد به خوبی این کار انجام می‌دهد. اما اگر می‌خواهید بسیار حرفه‌ای عمل کنید، می‌توانید یک کلید رنگ، از فروشگاه‌های لوازم رنگ ساختمان خریداری نمایید.

۶- آستر سینی پلاستیکی

این آستر یا همان پوشش، یکی از غیرضروری‌ترین لوازم رنگ ساختمان است که تهیه آن مزیت چندانی ندارد. اگر یک سینی رنگ پلاستیکی با کیفیت تهیه کرده‌اید که به راحتی تمیز می‌شود، بهتر است از آستر استفاده نکرده و زباله اضافی تولید نکنید.

راهنمای نگهداری لوازم رنگ ساختمان

  • یکی از مهم‌ترین لوازم رنگ ساختمان غلطک است. می‌توان غلطک رنگ را تمیز کرد؛ اما به دردسرش نمی‌ارزد. اگر می‌خواهید در روزهای مختلف رنگ‌آمیزی را تنها با یک رنگ ادامه دهید، نیازی به تمیز کردن غلطک رنگ نیست و می‎توانید از آن استفاده کنید.
  • تنها باید رنگ اضافی غلطک رنگ را با لبه‌های داخلی قوطی بگیرید، سپس غلطک را در یک پلاستیک یا فویل آلومینیومی بپیچید و در فریزر قرار دهید.
  • غلطک برای استفاده مداوم تا چند روز مناسب است. اگر این محصول را خوب با پلاستیک بپیچید (بدون اینکه یخ بزند)، روز بعد عملکرد بهتری خواهد داشت. این نکته برای رنگ روغنی یا لاتکس خوب جواب می‌دهد.

قلم مو را به ساده ترین روش تمیز کنید

قلم مو یکی دیگر از وسایل رنگ است که تمیز کردن آن اصلا سخت نیست و اگر درست تمیزش کنید، می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

  • پس از اتمام کار رنگ‌آمیزی، تا جایی که ممکن است اضافه‌های رنگ آغشته به قلم مو را روی روزنامه بکشید. سپس از یک پارچه جاذب استفاده کنید و تا جایی که ممکن است رنگ باقی مانده را از روی قلم مو پاک کنید.
  • قسمت کوچکی از پارچه تمیز را با حلال خیس کنید و دوباره قلم مو را پاک کنید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، در این مرحله رنگ بسیار کمی روی قلم مو باقی می‌ماند.
  • قلم مو را در حلال یا آب بشویید و یک بار دیگر موهای آن را پاک کنید.
  • کار را با شستن قلم مو در یک سطل آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی به پایان برسانید.
  • وقتی قلم مو تمیز و تقریبا خشک شد، نوبت به نگهداری از آن می‌رسد. اگر موهای قلم مو در جای خود قرار ندارند، قلم مو را در آب جوش فرو کنید و سپس موهای آن را با شانه سیمی، شانه کنید تا شکل آن تغییر کند و ابزار نقاشی ساختمان شما کارامدتر شود.

خرید ابزار نقاشی

یکی از چالش‌های مهم در نقاشی ساختمان، خرید ابزارهای لازم در این زمینه است. گاهی پیش می‌آید که شما درباره خرید ابزار نقاشی اطلاعات کافی در دست ندارید، به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از خرید ابزارهای لازم برای پروژه‌های نقاشی ساختمان خود، با یک کارشناس متخصص مشورت کنید. کارشناسان متخصص ما در فروشگاه مینیاتور آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند. همین حالا با ما تماس بگیرید.

خرید عمده ابزار نقاشی ساختمان

یکی از موضوعاتی که باعث صرفه‌جویی در هزینه رنگ‌آمیزی می‌شود، خرید عمده ابزار نقاشی است. این ترفند موجب می‌شود که علاوه بر تکمیل پروژه فعلی، برای پروژه‌های آینده نیز ابزارهای لازم را در دست داشته باشید. جهت اطلاع از قیمت ابزارهای نقاشی ساختمان، به وب‌سایت فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی لوازم رنگ ساختمان به صورت جامع و کامل بپردازیم. یکی از الزامات مهم در نقاشی ساختمان، تهیه ابزارهای کاربردی برای پیشبرد مراحل رنگ‌آمیزی نمای داخلی و بیرونی است. اگر قصد خرید ابزار نقاشی ساختمان را دارید، با کارشناسان متخصص ما در فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

برای پاک کردن کثیفی نمای بیرونی ساختمان، چه ابزاری مناسب است؟

کارواش به همراه سنباده برقی و برس سیمی.

کارواش به چه معناست؟

واشرهای تحت فشار برای تمیز کردن سطح دیوار بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تمیز کردن با کیفیت دیوار بیرونی، از یک پاک‌کننده حاوی تری سدیم فسفات (TSP) استفاده کنید.

پارچه میکروفیبر در کجا کاربرد دارد؟

برایشستن لکه‌ها و کثیفی‌ها بدون آسیب رساندن به بافت دیوار، نیاز به یک پارچه و پاک‌کننده مناسب بر اساس مواد سطح دیوار دارید. ترکیب آب و مواد شوینده به همراه استفاده از پارچه میکروفیبر، معمولا برای پاک کردن و شستشوی یک دیوار داخلی مناسب است.

مهم‌ترین کاربرد کاور رنگ کدام است؟

قبل از رنگ‌آمیزی از کاور رنگ برای پوشاندن و محافظت از کف و مبلمان استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای کاور رنگ، از پارچه برزنتی یا ملحفه های قدیمی استفاده نمایید.

درزگیر سیلیکونی چه کاربردی دارد؟

 این نوع درزگیر در برابر دما مقاوم است و برای مقابله با تمام شرایط آب و هوایی ساخته شده است. درزگیر سیلیکونی را بر روی شکاف‌های کنار پنجره‌های بیرونی و تزئینات در بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید