قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۲

با افزایش قیمت‌ها در سال جدید، خیلی از افراد به دنبال قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۲ هستند. در اولین قدم برای جواب به این سوال، به سراغ نقاشان ساختمانی رفتیم تا بتوانیم قیمت دقیق رنگ‌آمیزی ساختمان را جویا شویم. اغلب نقاشان معتقد بودند که قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان (نمای داخلی و بیرونی) بستگی به عواملی مانند متراژ، میزان خرابی سطح مورد نظر، برند رنگ، وسایل مورد نیاز، زمان اجرا و میزان تخصص و تجربه نقاش دارد. به همین خاطر در این مقاله به سراغ جواب به این سوال متداول رفته‌ایم که نرخ نقاشی ساختمان چقدر است؟ برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

نرخ نقاشی ساختمان

  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی به همراه زیرسازی برای هر متر مربع در حدود  60.000 تا ۱۲۰٫۰۰۰ تومان است.
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به همراه زیرسازی برای هر متر مربع در حدود ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ تومان است.
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک به همراه زیرسازی برای هر متر مربع در حدود ۶۰٫۰۰۰ تا ۱۲۰٫۰۰۰ تومان است.
  • قیمت نقاشی درب حیاط و پارکینگ به همراه زیرسازی به  صورت کنتراتی و چکی (پروژه ای) است و بر اساس متر مربع محسابه نمی‌شود. بنابراین همه چیز در نقاشی در حیاط و پارکینگ به مدت زمان صرف شده توسط نقاش بستگی دارد.

بر اساس بررسی‌های میدانی برای یک درب به اندازه ۶ متر مربع، قیمت حدودی ۵ تا ۶ میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود. در صورتی که تعداد درب زیاد باشد، محاسبه قیمت بر اساس متر مربع صورت می‌گیرد که قیمت آن برای هر متر مربع رنگ روغنی حدود ۶۰٫۰۰۰ تا ۱۲۰٫۰۰۰ تومان است.

  • قیمت رنگ‌آمیزی نرده، حفاظ یا گارد پنجره به همراه زیرسازی نیز به صورت کنتراتی و چکی (پروژه ای) است و بر اساس متر مربع محسابه نمی‌شود. بنابراین همه چیز در نقاشی نرده، حفاظ یا گارد پنجره به مدت زمان صرف شده توسط نقاش بستگی دارد.
خرید رنگ سفید مخصوص نما ۷ کیلویی کاپارول

بر اساس بررسی‌های میدانی برای یک نرده، حفاظ یا گارد پنجره به ابعاد ۲۰ متر طول، قیمت حدودی ۱٫۵ میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود. در صورتی که تعداد پنجره زیاد باشد، محاسبه قیمت بر اساس متر طول صورت می‌گیرد که قیمت آن برای هر متر طول رنگ روغنی حدود ۲۰٫۰۰۰ تا ۶۰٫۰۰۰ تومان است.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

  • قیمت نقاشی نما به همراه زیرسازی بستگی به ارتفاع ساختمان دارد که قیمت هر متر مربع نقاشی نما حدود ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰٫۰۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود.

نرخ نقاشی ساختمان با رنگ هپالوکس در سال ۱۴۰۲

اگر به دنبال یک رنگ با کیفیت و مقرون‌به صرفه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از برند رنگ هپالوکس استفاده کنید. برند هپالوکس جزو بهترین تولیدکنندگان انواع رنگ ساختمانی است که به کیفیت بالا در تولید و قیمت مناسب مشهور است.

  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی برند هپالوکس به همراه زیرسازی در حدود  60.000 تا ۹۰٫۰۰۰ تومان است.
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک برند هپالوکس به همراه زیرسازی در حدود ۵۰٫۰۰۰ تا ۶۰٫۰۰۰ تومان است.
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک برند هپالوکس به همراه زیرسازی در حدود ۶۰٫۰۰۰ تا ۹۰٫۰۰۰ تومان است.
  • قیمت نقاشی درب حیاط و پارکینگ به همراه زیرسازی به صورت کنتراتی و چکی (پروژه ای) است و بر اساس متر مربع محسابه نمی‌شود. بنابراین همه چیز در نقاشی در حیاط و پارکینگ به مدت زمان صرف شده توسط نقاش بستگی دارد.

خرید محصول

بر اساس بررسی‌های میدانی اگر برای یک درب به اندازه ۶ متر مربع از رنگ روغنی برند هپالوکس استفاده شود، قیمت کل فرایند نقاشی (رنگ و اجرا)، حدود ۵ میلیون تومان درنظر می‌گیرند.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

در صورتی که تعداد درب زیاد باشد، محاسبه قیمت بر اساس متر مربع صورت می‌گیرد که قیمت آن برای هر متر مربع رنگ روغنی برند هپالوکس حدود ۶۰٫۰۰۰ تا ۹۰٫۰۰۰ تومان است.

  • قیمت رنگ‌آمیزی نرده، حفاظ یا گارد پنجره به همراه زیرسازی نیز به صورت کنتراتی و چکی (پروژه ای) است و بر اساس متر مربع محسابه نمی‌شود. بنابراین همه چیز در نقاشی نرده، حفاظ یا گارد پنجره به مدت زمان صرف شده توسط نقاش بستگی دارد.

بر اساس بررسی‌های میدانی اگر برای یک نرده، حفاظ یا گارد پنجره به ابعاد ۲۰ متر طول از رنگ روغنی هپالوکس استفاده شود، قیمت کل فرایند نقاشی شامل خرید رنگ و قیمت اجرای آن، حدود ۱٫۲۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود.

در صورتی که تعداد پنجره زیاد باشد، محاسبه قیمت بر اساس متر طول صورت می‌گیرد که قیمت آن برای هر متر طول رنگ روغنی هپالوکس حدود ۳۰٫۰۰۰ تا ۴۰٫۰۰۰ تومان است.

  • قیمت نقاشی نما به همراه زیرسازی بستگی به ارتفاع ساختمان دارد که قیمت هر متر مربع نقاشی نما با احتساب رنگ هپالوکس، حدود ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰٫۰۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود.

در ضمن برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ هپالوکس، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید

قیمت نقاشی با رنگ روغن

همانطور که می‌دانید، نقاشی با رنگ روغنی نسبت به سایر رنگ‌ها متفاوت است. اگرچه رنگ روغنی ضد آب است و در برابر انواع باکتری، قارچ، خزه و هر نوع روطبت مقاومت می‌کند اما نسبت به فرایند نقاشی با رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک، زمان زیادی از نقاش می‌گیرد.

برای اجرای رنگ روغنی باید ابتدا زیرسازی لازم بر روی سطح مورد نظر صورت بگیرد و سپس طی چند لایه، رنگ‌آمیزی را انجام داد. مدت زمان خشک شدن هر لایه حداکثر یک شبانه روز است. بنابراین زمان در نقاشی با رنگ روغنی بسیار حائز اهمیت است و همین امر می‌تواند هزینه تمام شده را افزایش دهد.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

در ضمن، حلال رنگ روغنی شامل تینر یا بنزین می‌شود که یک مواد شیمیایی قابل اشتعال و قدرتمند است. به طوری که نقاش بدون تجهیزات مراقبتی، نه امکان اجرای آن را دارد و نه مجاز به انجام چنین کاری است. بنابراین چالش‌های ذکر شده نیز می‌تواند بر قیمت نقاشی با رنگ روغنی تاثیر بسزایی بگذارد.

خرید رنگ روغنی سفید نیم براق گالن هپالوکس

قیمت نقاشی با رنگ اکریلیک

قیمت نقاشی با رنگ اکریلیک تفاوت چندانی با رنگ روغنی ندارد؛ با این تفاوت که رنگ اکریلیک سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و حلال آن آب است؛ در حالی که حلال رنگ روغنی، تینر یا بنزین است. بنابراین قیمت رنگ‌آمیزی با رنگ اکریلیک همانند قیمت نقاشی با رنگ روغنی محاسبه می‌شود.

درضمن فراموش نکنید که رنگ اکریلیک همانند رنگ روغنی ضد آب است و می‌تواند در برابر آب، رطوبت و سایر عوامل جوی، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

خرید رنگ اکریلیک نیم براق ممتاز گالن هپالوکس

نرخ نقاشی پلاستیک ساختمان

قیمت نقاشی پلاستیک نسبت به سایر انواع رنگ‌های ساختمانی متفاوت است. اگرچه حلال این رنگ، آب است اما در برابر آب مقاوم نیست. به همین خاطر اغلب استادکاران پیشنهاد می‌کنند که رنگ پلاستیک برای سقف خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

همانطور که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم، قیمت رنگ پلاستیک ساختمان نسبت به سایر انواع رنگ‌های روغنی و اکریلیک، کمتر است. از جمله علل اصلی این موضوع می‌توان به قیمت کمتر رنگ پلاستیک و نیز مدت زمان کوتاه برای اجرای این رنگ اشاره کرد. بنابراین رنگ پلاستیک به علت سرعت بالای خشک شدن، زمان کوتاه‌تری از نقاش می‌گیرد و همین امر باعث کاهش نرخ قیمتی این محصول شده است.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس

بهترین قیمت نقاشی ساختمان

یکی از موضوعاتی که باید درنظر بگیرید، این است که قیمت نقاشی ساختمان شامل یک نرخ ثابت نیست. همه چیز بستگی به متراژ، میزان خرابی، نوع رنگ و زمان دارد. از طرفی مهارت و تجربه هر کدام از نقاش‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است و همین امر می‌تواند نقش موثری در قیمت نهایی نقاشی ساختمان داشته باشد.

بهترین قیمت نقاشی ساختمان به گونه‌ای محاسبه می‌شود که بتوان در کمترین زمان ممکن، بیشترین بهره را از رنگ‌آمیزی ساختمان انتظار داشت. بنابراین باید درنظر بگیرید که در طول فرایند رنگ‌آمیزی، دقیقا به دنبال چه هدفی هستید. اگر کیفیت برای شما مهم است، پس باید به دنبال یک نقاش خوب و باحوصله بگردید تا بتواند نمای داخلی یا بیرونی ساختمان شما را به وسیله بهترین متریال نقاشی کند.

درنتیجه باید گفت که قیمت نقاشی ساختمان هیچگونه نرخ ثابتی ندارد و همواره به واسطه شرایط، زمان و نقاش اجرا کننده می‌تواند تغییر پیدا کند. آنچه مهم است، تعیین هدف، برآورد و سپردن کار به یک نقاش متخصص و کاربلد است تا بتواند نسبت به بودجه شما، بهترین خروجی رنگ را به شما بدهد.

قیمت نقاشی با پیستوله

امروزه نقاشی ساختمان به وسیله ابزارهای مختلفی اجرا می‌شود که شامل قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله است. قاعدتا اجرای نقاشی ساختمان به وسیله قلم مو، نسبت به ۲ وسیله دیگر ارزان‌تر است؛ زیرا قیمت قلم مو پایین‌‌تر از غلطک رنگ و پیستوله درنظر گرفته می‌شود.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

با این وجود، اجرای نقاشی ساختمان به وسیله پیستوله، گران‌تر از قلم مو و غلطک رنگ است. اجرای نقاشی ساختمان به وسیله پیستوله، هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و هم رنگ را به شکل باکیفیت بر روی سطح مورد نظر می‌پاشد. بنابراین رنگ‌آمیزی ساختمان به وسیله پیستوله رنگ، بالاترین نرخ را در میان نرخ‌های نقاشی ساختمان دارد.

در ضمن فراموش نکنید که نقاشی با پیستوله، عوارض بیشتری برای فرد نقاش و محیط مورد نظر دارد. این دغدغه در صورتی می‌تواند حذف شود که تهویه مناسبی برای کشیدن هوای داخل ساختمان به بیرون وجود داشته باشد.

قیمت نقاشی خانه

برای نقاشی خانه، هزینه وسایل مختلفی مانند روغن الیف، بتونه، رنگ و ملزومات بر عهده کارفرماست. بنابراین قیمت ارائه شده در این مقاله شامل تمام وسایل، ابزارها، رنگ و دستمزد نقاش می‌شود.

جمع‌بندی قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۲

در این مقاله تلاش شد تا درباره موضوع «قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۲» صحبت کنیم. قیمت نقاشی ساختمان تحت عوامل مختلفی تغییر پیدا می‌کند. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان شامل متراژ، میزان خرابی، زمان، برند رنگ مورد استفاده، میزان تخصص و تجربه نقاش می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت نقاشی ساختمان، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

سوالات متداول

نقاشی ساختمان چقدر طول می‌کشد؟

یکی از سولات مهم مخاطبان درباره مدت زمان نقاشی ساختمان است که معمولا در روز اول با حضور نقاش تعیین می‌شود. در واقع نقاش با دیدن محیط نقاشی، زمان تقریبی اتمام کار را به مشتری اعلام می‌کند.

شیوه پرداخت هزینه نقاشی ساختمان چگونه است؟

پرداخت هزینه نقاشی تک واحدی ساختمان به صورت توافقی انجام می‌شود اما با این حال ۵۰ درصد هزینه در ابتدای کار و ۵۰ درصد مابقی پس از اتمام کار پرداخت می‌گردد.

روش کار کردن با نقاش ساختمان چگونه است؟

نقاشان ساختمانی به ۲ روش متراژی و کنتراتی (پروژه‌ای) کار می‌کنند. هزینه در روش اول بر اساس عرف تعیین می‌شود اما در روش دوم پس از بررسی نقاش و تعیین مدت زمان تحویل کار، هزینه نقاشی ساختمان به مشتری اعلام می‌گردد.

خرید وسایل و رنگ مورد نیاز نقاشی ساختمان برعهده کیست؟

این کار به صورت توافقی صورت می‌گیرد. با این حال قیمت نقاشی ساختمان بر اساس تهیه وسایل و رنگ مورد نیاز، توسط نقاش تعیین می‌شود. از طرفی شما می‌توانید با خرید وسایل مورد نیاز، فرایند خرید متریال را برعهده بگیرید. فقط درنظر داشته باشید که ممکن است نقاش پس از دیدن محیط خانه، نیاز به متریال و وسایل بیشتر یا متفاوت‌تری داشته باشد. بنابراین بهترین راه این است که ابتدا نقاش محیط خانه را ببیند و پس از آن به صورت توافقی، فرایند خرید متریال نقاشی ساختمان انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید