معرفی رنگ عنابی

اگر به دنبال یک رنگ خاص برای خانه، لباس و خودرو خود هستید، حتما رنگ عنابی را امتحان کنید. رنگ عنابی علاوه بر گرما و انرژی آتشین، تعادل بالایی دارد. این موضوع به دلیل استفاده از رنگ قرمز و قهوه در ترکیب این رنگ است. در واقع رنگ عنابی ترکیب شده از رنگ قرمز و قهوه‌ای است که به عنوان نماد عشق متعادل شناخته می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون عنوان «معرفی رنگ عنابی»، به موضوعاتی نظیر  رنگ عنابی، رنگ عنابی چه رنگی است، چگونه رنگ عنابی درست کنیم، مکمل رنگ عنابی، روانشناسی رنگ عنابی، ترکیب رنگ عنابی برای دیوار، رنگ عنابی اتاق خواب، رنگ عنابی لباس، رنگ عنابی ماشین، قیمت رنگ عنابی، قیمت رنگ عنابی خودرو و خرید رنگ عنابی خودرو بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ عنابی

رنگ عنابی یکی از رنگ‌های ایرانی است که برگرفته از رنگ میوه درخت عناب است. اگر به دنبال سرمنشاء درخت عناب هستید باید اشاره کنیم که این درخت در منطقه خراسان رشد می‌کند. رنگ عنابی ترکیبی از رنگ قرمز و قهوه‌ای است که به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود.

جدول معرفی رنگ عنابی

این رنگ نه تنها گرم و انرژی بخش است بلکه زمینه را برای ایجاد شادی به وجود می‌آورد. بنابراین اگر به دنبال یک رنگ ایرانی هستید که نماد عشق و شور زندگی باشد، حتما رنگ عنابی را انتخاب کنید. یکی از دلایل انتخاب این رنگ به عنوان رنگ عشق، خاستگاهی است که میوه درخت عناب از آنجا ریشه می‌گیرد.

منطقه خراسان به عنوان یک منطقه گرم و کویری شناخته می‌شود که از گذشته تا به امروز، منابع طبیعی اندکی برای زندگی داشته است. به همین خاطر، مردمان این منطقه برای بقای خود، اقدام به مدیریت منابع به ویژه منابع طبیعی مانند آب و … میکنند.

درخت عناب که از دیرباز مهمان استان خراسان بوده است، همواره به رنگ مقاومت، عشق و پایداری شناخته شده است. مردمان خراسان از میوه درخت عناب به عنوان میوه بهشتی یاد می‌کنند: زیرا در سخت‌‎ترین شرایط موجب ایجاد برکت در این منطقه شده است. بنابراین رنگ عنابی یک رنگ منحصر به فرد است که عشق پایدار را به یاد می‌آورد.

درضمن قرمز ترکیب شده در رنگ عنابی نماد شور و قهوه‌ای ترکیب شده نماد تعادل و اصالت است. به طوری که وقتی قرمز و قهوه‌ای با هم ترکیب می‌شوند، رنگ عشق پایدار و متعادل را به خود می‌گیرد. زیرا ترکیب قهوه‌ای به عنوان نماد خاک و زمین و قرمز به عنوان نماد انرژی، منجر به ساخت یک رنگ بااصالت مانند رنگ عنابی می‌شود.

رنگ عنابی چه رنگی است

رنگ عنابی، ترکیبی از رنگ قرمز و قهوه‌ای است که به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود. اگر به دنبال یک رنگ آرامش‌بخش و در عین حال با اصالت هستید، از رنگ عنابی استفاده نمایید. این رنگ قابلیت‌های زیادی در رنگ خانه، دیوار اتاق خواب، رنگ لباس، رنگ خودرو و … دارد پیشنهاد ما به شما این است که رنگ عنابی را در کنار رنگ‌های با اصالت ست کنید تا رنگ و بوی  جدید به خانه شما تزریق شود.

چگونه رنگ عنابی درست کنیم

شبیه‌ترین کلمه برای معرفی رنگ عنابی در زبان انگلیسی شامل کلمه «MAROON» می‌شود این رنگ در زبان انگلیسی به معنای قرمز آتشینی است که با رنگ قهوه‌ای ترکیب شده است. ابتدا مقدار رنگ قرمز را به رنگ آبی اضافه کنید و هم بزنید. پس از آماده شدن، به ترکیب فوق مقدار کمی رنگ زرد اضافه نمایید تا رنگ نهایی به قرمز-قهوه‌ای تبدیل شود.

مکمل رنگ عنابی

از جمله مکمل‌های رنگ عنابی می‌توان به رنگ کرم و شیری اشاره کرد. استفاده از مکمل رنگی کرم و شیری رنگ، زمینه را برای افزایش گرما و انرژی در محیط خانه و کار به وجود می‌آید. به طوری که کارشناسان معتقدند که هرچه خانه بزرگتر باشد، استفاده از رنگ‌های مکمل کرم و شیری توصیه می‌شود.

یکی دیگر از رنگ‌های مکمل رنگ عنابی می‌توان به رنگ طوسی اشاره کرد. این رنگ خاص می‌تواند تعادل مناسبی برای یک خانه تزئین شده با رنگ عنابی به ارمغان بیاورد. همچنین از رنگ‌های سبز، آبی، خردلی و سفید به عنوان رنگ‌های مکمل  رنگ عنابی شناخته می‌شود.

رنگ عنابی

روانشناسی رنگ عنابی

  • نماد اصالت است.
  • آرامش‌بخش و نشان‌دهنده طبیعت است.
  • این رنگ دارای هیجان و آرامش به صورت همزمان است.
  • رنگ عنابی رنگ سنجد و سمنو در سفره هفت سین است.
  • رنگ برکت و شادی است.
  • حس خلاقیت را بیشتر می‌کند.
  • دارای بافت طبیعی و باستانی است.

ترکیب رنگ عنابی برای دیوار

رنگ عنابی به دلیل خاصیت گرمابخش خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ‌آمیزی دیوار ساختمان است. اگر به دنبال یک رنگ متفاوت و جذاب برای دیوار خانه خود هستید، حتما رنگ عنابی را انتخاب کنید. یکی از توصیه‌های مهم ما برای ست کردن رنگ عنابی دیوار با سایر رنگ‌های مکمل یا رنگ مبلمان و دکوراسیون خانه، استفاده از این رنگ در خانه‌های متراژ متوسط روبه بالاست.

بهترین انتخاب برای رنگ عنابی در ساختمان‌های متوسط و بزرگ، استفاده از مکمل رنگ خاکستری یا طوسی است. برای این کار کافی است که رنگ دیوار را به رنگ عنابی و رنگ مبلمان جلوی آن را خاکستری کنید. این کار باعث می‌شود که نمای شما متعادل شود.

رنگ عنابی

اگرچه استفاده از رنگ عنابی برای خانه‌‎های کوچک توصیه نمی‌شود اما در صورت رعایت برخی قواعد، می‌توان از این رنگ برای محیط‌های نسبتا کوچک نیز استفاده کرد. بهترین راه حل این است که به جای رنگ کردن دیوار خانه خود به رنگ عنابی، رنگ مبلمان را به رنگ عنابی تبدیل کنید. این ست رنگ باعث ایجاد پرسپکتیو و به تبع آن بزرگ شدن محیط می‌شود.

در صورت داشتن خانه کوچک، سعی کنید از رنگ‌های روشن برای دیوار استفاده نمایید. به طوری که می‌توانید در کنار رنگ سرد از دکور گرم شامل مبلمان، میز و صندلی عنابی استفاده کنید. این فرمول برای خانه‌های بزرگ بر عکس است و توصیه می‌شود که برای ست کردن رنگ‌ها، رنگ‌های گرم مانند عنابی را جهت رنگ‌آمیزی دیوار مورد استفاده قرار دهید. در ضمن برای رنگ‌‍آمیزی دیوار خانه به رنگ عنابی، امکان استفاده از رنگ روغنی عنابی و رنگ اکریلیک عنابی وجود دارد.

رنگ عنابی اتاق خواب

برای اینکه بتوانید خواب آسوده و راحتی داشته باشید، بهتر است رنگ اتاق خود را عنابی کنید. این رنگ به دلیل گرمایی که در خود دارد، می‌تواند اتاق شما را به فضای امن و آرام تبدیل کند. برای استفاده از رنگ عنابی دیوار اتاق خواب، ست کردن آن با سایر رنگ‌ها نیز مهم است. به طور مثال، سعی کنید رنگ عنابی دیوار را با رنگ‌های خنثی برای دکور یا میز و صندلی کار خود ست کنید. ست کردن رنگ خنثی با رنگ گرم عنابی، فضای متعادلی را برای اتاق خواب شما فراهم می‌کند.

خرید محصول

انواع رنگ‌های عنابی که امکان استفاده از آن برای دیوار اتاق خواب خود دارید شامل رنگ روغنی و رنگ اکریلیک می‌شود. هر کدام از انواع رنگ‌های ساختمانی به وسیله ابزارهایی مانند قلم مو یا غلطک رنگ قابل اجرا هستند. بنابراین به فراخور موقعیت اتاق خود و میزان دسترسی به ارتفاع دیوار، از قلم مو یا غلطک رنگ استفاده کنید. هرچقدر ارتفاع دیوار اتاق خواب بیشتر باشد، استفاده از غلطک رنگ توصیه می‌شود.

برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ روغنی یا رنگ اکریلیک، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. در صورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ست کردن دیوار اتاق به رنگ عنابی با سایر رنگ‌ها، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

رنگ عنابی لباس

امروزه استفاده از رنگ عنابی به عنوان یک رنگ خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد استفاده از رنگ عنابی، لباس است. بیشتر جوان‌های امروزی به دنبال رنگ‌‌هایی هستند که بتوانند خاص بودن خودشان را به رخ دیگران بکشند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر در نوع لباس پوشیدن یک فرد خاص هستید، استفاده از تک رنگ عنابی برای لباس توصیه می‌شود.

رنگ عنابی

فراموش نکنید که لباس‌های بیشتر با رنگ عنابی ست می‌شوند که دارای بافت برجسته باشند. به طور مثال می‌توان به پیراهن یا شلوار طرح کبریتی اشاره کرد که خطوط برجسته راه راهِ ریز و درشت دارد. انتخاب رنگ عنابی برای لباس طرح چوب کبریتی، بهترین انتخاب برای افراد جوان است.

رنگ عنابی ماشین

هر چه زمان رو به جلو حرکت می‌کند، استفاده از خودرو یا ماشین برای حمل و نقل انسان‌ها بیشتر می‌شود. خیلی از افراد به دنبال خودروهای به اصطلاح لوکس هستند. لوکس بودن خودرو از چند جنبه قابل بررسی است. اول اینکه خودرو می‌تواند از نظر طرح و دیزاین مورد استفاده در آن، لوکس و باکلاس به نظر برسد. هر چقدر مارک خودرو بهتر و باکیفیت‌تر باشد، خودرو نیز لوکس‌تر است و به فراخور قطعات به کار رفته در آن، قیمت بالاتری دارد.

از طرف دیگر، رنگ مورد استفاده در خودرو نیز یکی از گزینه‌های مهم در لوکس بودن وسیله نقلیه است. ممکن است که خودرو قیمت بالایی نداشته باشد اما رنگ به کار رفته در آن به قدری زیبا و خاص باشد که قیمت آن را نسبت به قطعات به کار رفته در آن، بالاتر ببرد. فرض کنید شما یک پیکان مدل ۷۶ دارید؛ برای اینکه بتوانید شکل و شمایل خودرو را لوکس کنید، تنها راه برای این کار رنگ است. یکی از رنگ‌های خاص و منحصربه‌فرد، رنگ عنابی است.

رنگ عنابی

امکان ندارد که شما خودرویی به رنگ عنابی ببینید و جذب آن نشوید. این رنگ باعث می‌شود که حتی خودروهای بمدل پایین‌تر نیز باکلاس جلوه کنند. بنابراین اگر به دنبال یک رنگ باکلاس برای خودروی خود هستید، همین حالا خودروی خود را به رنگ عنابی دربیاورید.

قیمت رنگ عنابی

رنگ عنابی یکی از رنگ‌های خاص است که نسبت به سایر رنگ‌ها تقاضای کمتری برای آن وجود دارد. این رنگ به دلیل خاص بودن، قیمت بالاتری نسبت به سایر رنگ‌های معمولی دارد. اگر به دنبال استعلام قیمت و نحوه خرید رنگ روغنی عنابی یا رنگ اکریلیک عنابی برای خانه خود هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

رنگ عنابی

قیمت رنگ عنابی خودرو

رنگ عنابی خودرو در دو نوع قوطی و اسپری تولید می‎شود که شما می‌توانید به فراخور نیاز خود از آن استفاده کنید. موارد استفاده از رنگ عنابی شامل سطوح فلزی، استیل (ضد زنگ) و آلومینیوم می‌شود. برای اطلاع از قیمت رنگ عنابی خودرو، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید رنگ عنابی خودرو

امروزه نسبت به گذشته، طرفداران رنگ عنابی خودرو بیشتر از پیش شده است و بسیاری از مردم علاقه دارند تا خودرو خود را به رنگ عنابی خریداری کنند. البته برخی افراد نیز هستند که دست به تغییر رنگ خودرو زده و آن را به رنگ عنابی درآورده‌اند. اگر شما هم قصد دارید رنگ خودرو خود را عنابی کنید، همین حالا با ما تماس بگیرید تا از چندوچون خرید این محصول باخبر شوید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «معرفی رنگ عنابی» صحبت کنیم. رنگ عنابی یکی از رنگ‌های آرامش‌بخش است که در دیوار خانه، لباس، پوشاک و خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ به دلیل ترکیب قرمز و قهوه‌ای آن، نماد عشق متعادل به خود گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ عنابی، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

چه رنگ‌هایی در ترکیب رنگ‌ عنابی به کار رفته است؟

رنگ قرمز و قهوه‌ای.

چه رنگ‌هایی به عنوان رنگ‌های مکمل  رنگ عنابی شناخته می‌شوند؟

بهترین رنگ مکمل رنگ عنابی، رنگ طوسی است. با این حال شما می‌توانید از رنگ‌های آبی، سفید و زرد نیز به عنوان رنگ‌های مکمل رنگ عنابی استفاده کنید. 

بهترین بافت لباس برای رنگ عنابی کدام است؟

لباس با طرح چوب کبریتی که خطوط برجسته ریز و درشت به صورت راه راه دارد.

چرا رنگ عنابی برای خودرو مناسب است؟

رنگ عنابی تنها رنگی است که می‌تواند لوکس بودن یک خودرو را به نمایش بگذارد. اگر خودرو مدل پایین دارید و قصد دارید تا آن را باکلاس یا لوکس نشان بدهید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به رنگ عنابی دربیاورید.

بهترین ست رنگ با عنابی برای اتاق خواب کدام است؟

رنگ عنابی دیوار را با رنگ صندلی یا تختخواب طوسی ست کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید