چگونه کولر آبی را رنگ کنیم | بهترین رنگ کولر آبی

هر ساله با آغاز فصل گرما، وسایل سرمایشی مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از دستگاه‌های پر کاربرد برای خنک کردن محیط خانه در برابر گرما، استفاده از کولر آبی است. کولر آبی به دلیل دارا بودن بدنه‌ای از جنس فلز، همواره در معرض پوسیدگی و زنگ‌زدگی قرار دارد. از جمله عوامل مهم در پوسیدگی و زنگ زدگی بدنه کولر آبی، آب و خورشید است.

برای اینکه بتوانید کولر خانه خود را از هرگونه پوسیدگی و زنگ‌زدگی نجات دهید، بهتر است به فکر اجرای یک رنگ جدید بر روی کولر آبی باشید. در این مقاله سعی کردیم تا به رنگ کولر آبی، عوامل مهم در پوسیدگی رنگ و فلز بدنه، انواع رنگ مورد استفاده در بدنه کولر صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

رنگ کولر آبی

از دیر باز تا کنون، رنگ کولر را از موتیف رنگ‌های سرد استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ سرد برای کولر، ارتباط مستقیمی با نور و گرمای خورشید دارد. هر چقدر رنگ سردتر باشد، گرما و نور کمتری را از سوی خورشید جذب می‌کند. بنابراین استفاده از رنگ‌های سرد که امکان جذب نور و گرمای کمتری دارد، برای رنگ کولر مناسب است.

بهترین ترکیب رنگ مورد استفاده برای کولر شامل رنگ‌های آبی و سفید می‌شود. این دو رنگ، کمترین میزان جذب نور و گرما را نسبت به برخی دیگر از رنگ‌ها دارد. بنابراین تولیدکنندگان کولر آبی، رنگ بدنه کولر را از ترکیب آبی نیسانی و سفید انتخاب می‌کنند.

خرید ضد زنگ اخرایی ۱ کیلویی هپالوکس

اگر برای شما نیز این سوال مطرح است که چرا کولرهای آبی به رنگ آبی نیسانی و سفید است، باید بدانید که این دو رنگ، کمترین میزان نور و گرما را از خورشید دریافت می‌کنند. به طوری که می‌تواند فرآیند پوسیدگی و زنگ‌زدگی این وسیله سرمایشی در فصل تابستان را به حداقل ممکن برساند.

پوسیدگی بدنه کولر آبی

یکی از موضوعات معمول در رابطه با بدنه کولر آبی، پدیده پوسیدگی و زنگ زدگی است. با توجه به اینکه بیشترین کاربرد کولر آبی در فصل تابستان است، بنابراین همیشه خطر پوسیدگی این وسیله سرمایشی از طریق تابش نور و گرمای خورشید وجود دارد.

علاوه بر این، بدنه کولر آبی از جنس فلز است که وقتی در معرض مستقیم نور خورشید و آب قرار می‌گیرد، احتمال پوسیدگی را برای آن به وجود می‌آورد. پوسیدگی بدنه کولر آبی از طریق پوسته پوسته شدن رنگ، زنگ‌زدگی سطح فلز و نهایتا سوراخ شدن بدنه نمایان می‌شود.

رنگ برای کولر آبی

با این حال، علاوه بر آب و نور خورشید که جزو عوامل اصلی پوسیدگی کولر آبی هستند، دلایل مختلف دیگری برای پوسیدگی بدنه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فلز بی کیفیت مورد استفاده در بدنه، وجود املاح در آب، ماندن بیش از حد آب در کولر و رنگ بدون کیفیت اشاره کرد.

خرید ضد زنگ طوسی کیلو هپالوکس

ضد زنگ کولر آبی

برای اینکه بتوانید عمر و دوام کولر آبی خود را در برابر عواملی مانند نور خورشید، آب و بدنه فلزی بی کیفیت افزایش دهید، بهترین راهکار استفاده از ضد زنگ است. امروزه ضد زنگ‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها شامل پرایمر یا همان آستر رنگ و برخی دیگر شامل رنگ است.

اگر به دنبال ایجاد یک پوشش ضد زنگ برای کولر آبی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا درباره انواع رنگ ضد زنگ کولر آبی اطلاعات کافی به دست آورید.

رنگ برای کولر آبی

اسپری رنگ کولر آبی

یکی از محصولات مهم و کاربردی برای رنگ کردن کولر آبی، استفاده از اسپری رنگ است. برای اینکه بتوانید اسپری رنگ را بر روی بدنه کولر آبی اعمال کنید، بهتر است که ابتدا رنگ قبلی را تراش دهید. پس از تراش دادن سطح بدنه کولر آبی، نوبت به اعمال ضد زنگ و بتونه‌کاری می‌رسد در نهایت پس از خشک شدن عوامل فوق‌الذکر، می‌توانید بدنه کولر را به رنگ دلخواه خود اسپری کنید.

خرید رنگ روغنی سفید براق ۱ کیلویی هپالوکس

بهترین رنگ برای کولر آبی

وقتی درباره بهترین رنگ برای کولر آبی صحبت می‌کنیم، منظور انواع رنگ‌های است که می‌توانید برای بدنه کولر استفاده کنید. از جمله بهترین رنگ‌های مورد استفاده در بدنه کولر، رنگ روغنی و رنگ اپوکسی است. هر کدام از این رنگ‌های نام برده، ویژگی‌ها و مزایای مختلفی دارند که در ادامه به توضیح موارد فوق‌الذکر می‌پردازیم.

جدول بهترین رنگ برای کولر آبی

۱– رنگ روغنی

رنگ روغنی، نه تنها ضد آب است بلکه در برابر هرگونه باکتری، خزه و قارچ و … نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

اگرچه رنگ روغنی بوی نامطبوعی دارد و  دیر خشک می‌شود، اما این رنگ دوام و استحکام بالایی برای بدنه کولر آبی به وجود می‌آورد.

خرید سنباده ۱۰۰ اسمیر دکس

۲– رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی یک رنگ صنعتی است که بیشتر در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، استفاده از رنگ اپوکسی برای بدنه کولر آبی، امکان پوسیدگی و زنگ زدگی کولر را به تاخیر می‌اندازد. بنابراین توصیه می‌کنیم از رنگ اپوکسی برای بدنه کولر آبی استفاده کنید.

رنگ برای کولر آبی

مراحل رنگ‌ کردن کولر آبی

  • ابتدا وسایل ایمنی شامل دستکش، ماسک و لباس کار را بپوشید.
  • وقتی از ایمنی خود مطمئن شدید، نوبت به تراشیدن رنگ سطح کولر آبی می‌رسد.
  • سطح کولر آبی را به وسیله سنباده یا تیغ تراش دهید تا فلز مورد نظر آماده رنگ‌آمیزی شود.
  • شیوه تراش دادن رنگ قبلی کولر آبی، باید به گونه‌ای باشد که هیچگونه رنگی بر روی فلز کولر نباشد.
  • وقتی سطح فلز را سنباده زدید احتمالا با یک سطح صاف و صیقلی مواجه خواهید شد.
  • وقتی سنباده زدن به پایان رسید؛ گرد و خاک احتمالی در طول این فرایند را پاک کنید.
  • پس از اینکه تمیز کردن سطح کولر آبی به پایان رسید، نوبت به اعمال  ضد زنگ بر روی فلز می‌رسد.
  • همانطور که از نام ضد زنگ مشخص است، این نوع ماده در برابر آب، عوامل طبیعی و پوسیدگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • وقتی ضد زنگ را اعمال کردید، اجازه دهید تا خشک شود.
  • حال، نوبت به اجرای بتونه بر روی سطح کولر آبی است. نقاطی که نیاز به بتونه کاری دارد را بتونه بزنید.
  • توجه داشته باشید که انتخاب نوع بتونه، بستگی به رنگ شما دارد. اگر از رنگ روغنی برای پوشش‌دهی بدنه کولر آبی استفاده می‌کنید، حتما از بتونه مخصوص هر کدام از این نوع رنگ‌ها استفاده کنید.
  • وقتی بتونه کاری بدنه کولر آبی به پایان رسید، اجازه دهید تا خشک شود و سپس بر روی آن سنباده بزنید.
  • در مرحله آخر، نوبت به استفاده از رنگ برای بدنه کولر آبی می‌رسد. رنگ کاری کولر باید در سه لایه انجام شود.
  • پس از اعمال هر لایه، اجازه دهید تا خشک شود و سپس لایه بعدی را بزنید.
  • در پایان، اجازه دهید تا رنگ خشک شود.

رنگ برای کولر آبی

جمع‌بندی

در این مقاله درباره «چگونه کولر آبی را رنگ کنیم | بهترین رنگ برای کولر» صحبت کردیم. اگر به دنبال رنگ کردن کولر آبی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ روغنی و رنگ اپوکسی استفاده کنید. رنگ روغنی برای مقاوم‌سازی بدنه کولر آبی در برابر آب و رطوبت گزینه مناسبی است. در حالی که رنگ اپوکسی، بدنه کولر را در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما مخاطبان عزیزان است.  

سوالات متداول

برای رنگ کردن کولر آبی از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

رنگ روغنی و رنگ پروکسی

کدام یک از انواع رنگ‌های مورد استفاده در کولر آبی، ضد پوسیدگی و ضد زنگ است؟

رنگ اپوکسی یک رنگ بسیار قدرتمند صنعتی است که در برابر پوسیدگی و انواع رنگ، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

چرا کولر آبی به رنگ آبی و سفید است؟

چون این ترکیب رنگ نسبت به سایر ترکیب رنگ‌‌ها، نور و گرما کمتری به خود جذب می‌کند.

مهم‌ترین مراحل رنگ‌آمیزی کولر آبی کدام است؟

ابتدا سطح را تمیز کنید، وسایل ایمنی بپوشید و رنگ قدیمی کولر آبی را از سطح بدنه جدا نمایید. پس از آن نوبت به اعمال ضد زنگ می‌رسد. پس از آن سطح بدنه کولر را بتونه‌ کاری کنید ودر نهایت آن را رنگ کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید