۱۱ شهر رنگارنگ جهان که پیش از مرگ باید دید

سفر، حواس انسان را بیدار می‌کند؛ به خصوص اگر مقصد سفر مورد نظر به خاطر رنگ، زیبایی و سرزندگی آن شناخته شود. «۱۱ شهر رنگارنگ جهان که پیش از مرگ باید دید»، عنوان مقاله‌ای است که خواندن آن به شما کمک می‌کند تا شهرهای رنگارنگ و بکر را پیدا کنید و برای رفتن به آنجا برنامه‌ریزی نمایید.

اگر عاشق رفتن به مناطق جدید و رنگارنگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا پایان دنبال کنید. برخی از شهرهای رنگارنگ و بکر جهان که در این مقاله به آن می‌پردازیم، شهرهایی از کشور مراکش، آرژانتین، ایتالیا و کوبا خواهد بود. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

جدول رنگ 11 شهر رنگارنگ جهان

۱- هاوانا، کوبا

شماره یک در لیست بهترین شهرهای رنگارنگ جهان، بدون شک، شهر هاوانا در کشور کوبا است. این شهر به عنوان یک منطقه همیشه برنده شناخته می‌شود؛ زیرا نه تنها دارای انبوهی از ساختمان‌های رنگارنگ و درخشان است، بلکه ماشین‌های قدیمی رنگارنگ زیادی دارد که همیشه در کنار ساختمان‌ها پارک شده‌اند. زمانی که در کوبا هستید، سعی کنید به ترینیداد و توباگو نیز سر بزنید. این کشور اگرچه معماری متفاوتی دارد، اما درست مثل هاوانا رنگارنگ است.

۲- بریستول، انگلستان

بریستول پر از خانه‌های رنگارنگ است که با دیدن آن، امکان ندارد لبخند از روی لب شما گرفته شود. شهری تپه‌ای با رودخانه آون که دره‌های عمیقی را در مجاورت آن تشکیل داده است. همچنین دارای ساختمان‌هایی در امتداد لبه‌های صخره‌ای، محله‌های مرتفع با رنگ‌های روشن است که مانند ستون‌های حصاری شاد خودنمایی می‌کنند.

شما با قدم زدن در بریستول، رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد پیاده‌روی در بریستول را دارید، خیابان هاربورساید را انتخاب کنید. زیرا این خیابان بلند،نه تنها پر از مناظر عالی در امتداد رودخانه  است بلکه انتهای آن شما را به سمت خیابان‌های پر از خانه‌های رنگی ردکلیف و کلیفتون هدایت می‌کند.

اگر به عکس گرفتن یا مشاهده خانه‌های روی آب علاقه دارید،  خانه‌های رنگارنگ لنگر انداخته‌ در سواحل سنگی بریستول بهترین گزینه است. شما با دیدن این مناظر، امکان ندارد که عاشق این منطقه پر از رنگ نشوید.

11 شهر رنگارنگ جهان

۳- بورانو، ایتالیا

هنگام بازدید از ونیز، بسیاری از مردم فقط برای یک روز به آنجا می‌آیند یا آنقدر در ونیز می‌مانند تا نهایتا به بورانو بروند. جزیره بورانو یکی از جزایر منحصربه‌فرد اروپا است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. این جزیره کوچک یک زمانی متعلق به ماهیگیران بود و امروزه با دیدن این جزیره کوچک، متوجه خانه‌های رنگی و کوچک آن خواهید شد.

جزیره بورانو پر از خانه‌های با رنگ‌های روشن است که حتی امروز هم پیرزن‌ها بیرون از خانه می‌نشینند و توری‌های ظریف ماهیگیری را به هم پیچ و گره می‌زنند. تصاویر در جزیره بورانو به قدری شاد است که پس از دیدن آن، بدون تردید سفر خود را تمدید خواهید کرد.

۴- لا بوکا، بوئنوس آیرس، آرژانتین

بوئنوس آیرس شهری بزرگ است که تصاویر و کارهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در آن وجود دارد. یکی از مناطق جذاب و دیدنی در بوئنوس آیرس، منطقه لا بوکا است که در احاطه رنگ قرار دارد و شما می‌توانید از هنر خیابانی و خانه‌های رنگی موجود در آن لذت ببرید.

در محدوده لا بوکا، یک مسیر کوچک با نام کامینیتو وجود دارد که به عنوان موزه خیابانی شناخته می‌شود. اگر به دنبال گردش از یک خیابان پر از خانه‌های رنگی در کنار تصاویر گرافیتی رنگارنگ دیوار هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خیابان کامینیتو در لابوکا دیدن کنید.

در خیابان کامینیتو در لابوکا، یک بازار هنر و صنایع دستی وجود دارد که هر روز هفته غرفه‌های آن باز است، اما بهتر است آخر هفته‌ها از آن بازدید کنید؛ زیرا در کنار خیابان، دیوارها، و خانه‌های رنگی، آدم‌ها و ماشین‌های رنگی زیادی به دیدن شما خواهند آمد.

به طور کلی، بوئنوس آیرس یک شهر رنگارنگ، پر از موسیقی، رقص و اعجاب تصویرسازی است که چشم هر گردشگری را به ذوق می‌آورد. اگر بگوییم لابوکا بهشت بوئنوس آیرس است، اغراق نیست و این منطقه، رنگ‌های جهان را یکجا درون خود دارد.

11 شهر رنگارنگ جهان

۵- بوکاپ، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

بوکاپ محله‌ای در مرکز کیپ تاون کشور آفریقای جنوبی است که بدون شک باید آن را در سر لیست سفرهای خود پیش از پایان عمر قرار دهید. این محله زیبا، پر از ساختمان‌های رنگارنگ و شاد است که حکایت از داستان‌های عمیق زندگی مردمان این منطقه دارد. زیرا محله بوکاپ درگذشته مکانی برای زندگی برده‌های تبعیدی از جزایر اطراف مالزی و اندونزی بوده است.

جالب اینجاست که خانه‌های مردم محله بوکاپ زمانی که برده بودند، تماما سفید بود، اما پس از آزادی، آن‌ها این اجازه را به دست آوردند که خانه خود را به هر رنگی که دوست داشتند، رنگ‌آمیزی کنند.

۶- لاس پالمیتاس، پاچوکا، مکزیک

پاچوکا در مرکز کشور مکزیک (حدود ۹۷ کیلومتری شمال شرقی مکزیکوسیتی) قرار دارد که پر از خانه‌های کوچک رنگی رنگی است. شاید به جرات بتوان گفت که پاچوکا (محله لاس پالمیتاس) تنها شهر نقاشی شده جهان است که از هر زاویه‌ای که به آن نگاه می‌کنید، انگار که شهر مانند یک نقاشی دیواری بزرگ جلوه می‌کند.

محله لاس پالمیتاس یک نقاشی دیواری بزرگ است که در سال ۲۰۱۵ توسط هنرمندانی به نام آلمانی با کمک ساکنان تکمیل شد. تلاش برای رنگارنگ کردن محله لاس پالمیتاس، یک تلاش موفقیت‌آمیز برای روشن کردن یک منطقه محروم و نادیده گرفته شده بود. پیشنهاد ما این است که اگر گذر شما به آمریکایی شمالی خورد، دیدن لاس پالمیتاس مکزیک را از خود دریغ نکنید. به این منطقه سر بزنید و از جذابیت‌های رنگی آن لذت ببرید.

11 شهر رنگارنگ جهان

۷- والپارایسو، شیلی

دامنه تپه والپارایسو کشور شیلی، نفس را در سینه هر انسانی حبس می‌کند: خانه‌های رنگارنگ، هنر خیابانی شگفت‌انگیز (گرافیتی)، پله‌های شیب‌دار رنگی که تبدیل به یک پیانو بزرگ با اشعار رنگارنگ شده است. اگر به دنبال هنر و رنگ هستید، والپارایسو جایی است که باید بروید. پیشنهاد ما این است که پس از یک پیاده‌روی طولانی‌، برای صرف غذا به یکی از رستوران‌های رنگارنگ والپارایسو مانند کافه توری بروید و از خانه‌های رنگی و نمای اقیانوس دیدن کنید.

۸- جودپور، هند

جودپور دومین شهر بزرگ در ایالت شمالی راجستان هند است که به عنوان شهر آبی شناخته می‌شود. وقتی از قلعه باشکوه مهرانگره که بر فراز شهر است به پایین نگاه می‌کنید، به راحتی متوجه نام آبی این شهر خواهید شد.

خانه‌های هیگلدی-پیگلدی (محله‌ای در هند) در بخش قدیمی همه با رنگ آبی دوست داشتنی رنگ‌آمیزی شده‌اند. بسیاری دلایل آبی شدن نمای این شهر را چند موضوع عنوان می‌کنند. اول اینکه رنگ آبی نه تنها مانع حمله موریانه‌ها به خانه می‌شود بلکه کل شهر را در برابر گرما، خنک نگه می‌دارد.

علاوه بر این، برخی معتقدند که آبی شدن شهر جودپور، دلایل اعتقادی دارد. زیرا به نقل از منابع هندی، خدای مقدس هندوهای (شیوا) پس از مسموم شدن به رنگ آبی درآمده است و همین موضوع باعث شده تا اهالی جودپور که به شیوا معتقدند، شهر را به رنگ آبی یا همان رنگ شیوا تبدیل کنند.

در ورودی این شهر، یک کاخ خیره‌کننده با نام Umaid Bhawan وجود دارد که درگذشته محل اقامت مهاراجه جودپور بوده است. این کاخ در حال حاضر به عنوان یک هتل تجاری فعالیت می‌کند. بنابراین پیشنهاد ما این است که پس از دیدن از شهر جودپور، برای اقامت در هتل Umaid Bhawan مستقر شوید  از بازی مهارانی (بازی سنتی هندی) لذت ببرید.

11 شهر رنگارنگ جهان

۹- شفشاون، مراکش

شفشاون در کوه‌های ریف کشور مراکش قرار دارد. با وجود تئوری های فراوان در مورد اینکه چرا ساختمان‌های شفشاون مانند جودپور آبی هستند (دفع پشه، نمایانگر آسمان و یا آب، خنک نگه داشتن)، اما باید بدانید این یک شهر بسیار قدیمی است. این شهر نه تنها به شکل یک موزه  و باغ دوست‌داشتنی است بلکه وقتی در آن قدم می‌زنید احساس پیاده‌روی در یک گالری هنری را تجربه خواهید کرد.

۱۰- تولوز، فرانسه

تولوز در کشور فرانسه که به عنوان یک شهر صورتی شناخته می‌شود، بهترین مقصد برای گردشگرانی است که عاشق غذا خوردن هستند. دیدن از شهر تولوز یک موهبت تاریخی است؛ زیرا این شهر پر از آثار تاریخی است که کانال معروف دو میدی را در خود جای داده و از طریق آن، اقیانوس اطلس را به دریای مدیترانه متصل می‌کند.

رنگ غالب شهر تولوز صورتی ترکیب شده با رنگ‌ نارنجی است. بهترین زمان دیدن از این شهر، غروب خورشید است که رنگ‌ها عملا به رقص درمی‌آیند.  پیشنهاد ما این است که هنگام غروب آفتاب، به سمت رودخانه گارون بروید. رودخانه گارون یک مکان عالی برای تماشای رنگ‌های صورتی و نارنجی شهر تولوز است.

11 شهر رنگارنگ جهان

۱۱- چینکو تره، ایتالیا

یکی دیگر از شهرهای رنگارنگ ایتالیا، شهر چینکو تره است که به صخره‌ای مشرف به دریای لیگوریان در شمال ایتالیا، قرار دارد. نام این شهر به پنج روستایی اشاره دارد که در یک خط ساحلی قرار گرفته‌اند. همه این سواحل توسط چندین مسیر در بالای صخره‌ها به هم متصل هستند اما افسوس که مسیرها مستعد لغزش و رانش زمین هستند. با این حال، می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز آن دیدن کنید. در ضمن چینکو تره در فاصله کمی از شهر میلان قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی با قطار محلی از این شهر به شهر دیگر بروید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «۱۱ شهر رنگی جهان که پیش از مرگ باید دید» صحبت کنیم. اگر عاشق مشاهده رنگ در مکان‌های شگفت‌انگیز جهان هستید، تجربه رفتن به شهرهایی مانند بورانو، جودپور، چینکو تره، بواپ، شفشاون و … را از دست ندهید. شهرهای اشاره شده در این مقاله، جزو بکرترین مناطق رنگارنگ در سراسر دنیا به حساب می‌آیند که تجربه حضور در هر کدام از این شهرها، نفس را در سینه هر آدمی به شماره می‌اندازد.

 سوالات متداول

چرا محله بواپ در مرکز کیپ تاون آفریقای جنوبی پیش از تبدیل شدن به یک شهر رنگارنگ، یک شهر تمام سفید بود؟

زمانی که مردم محله بوکاپ برده بودند، خانه‌های آن‌ها به اجبار تماما سفید بود. پس از آزادی مردم، این شهر به یک شهر رنگی تبدیل شد.

شهر تولوز فرانسه به چه رنگی معروف است؟

رنگ شهر تولوز، صورتی ترکیب شده با رنگ‌ نارنجی است.

معروف‌ترین نمای دامنه تپه والپارایسو کشور شیلی چیست؟

هنر خیابانی شگفت‌انگیز (گرافیتی) به همراه خانه‌های رنگارنگ.

ممکن است شما دوست داشته باشید