معرفی انواع رنگ ساختمانی

اگر به دنبال خرید رنگ ساختمانی هستید، لازم است که با انواع رنگ ساختمان آشنا شوید. رنگ ساختمانی در انواع روغنی، پلاستیک و اکریلیک تولید می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که با پیشرفت تکنولوژی، برخی رنگ‌های ساختمانی جدید نیز وارد بازار شده‌اند که از جمله می‌توان به رنگ نانو، آلومینیوم، نسوز، بلکا، مولتی کالر و … اشاره کرد. هر کدام از رنگ‌‎های ساختمانی دارای ویژگی‌‌ها و کاربردهای مختلفی است که در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به آن بپردازیم. در این مقاله به معرفی انواع رنگ ساختمانی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ ساختمان

چه رنگی برای ساختمان مناسب است؟ آیا می‌توان ساختمان را بر اساس سلیقه شخصی رنگ کرد یا باید طبق اصولی پیش رفت؟ فراموش نکنید که بحث رنگ و انواع رنگ ساختمانی، یک موضوع کاملا تخصصی است که بدون اطلاع از آن، ممکن است مشکلات جدی به وجود آورد. سلیقه شخصی زمانی اجازه ورود به دنیای رنگ را دارد که بحث انتخاب فام در میان باشد. یعنی شما بین رنگ‌های سرد، گرم و خنثی، به کدام خانواده رنگی علاقه داشته باشید.

از طرفی، انتخاب انواع رنگ ساختمانی جدای از سلیقه و نظر شخصی است. یعنی شما نمی‌توانید نوع رنگ ساختمان را بر اساس سلیقه شخصی انتخاب کنید. به طور مثال، ممکن است محیط شما دارای رطوبت بسیار بالایی باشد، از این رو شما نمی‌توانید از گروه رنگ‌های پایه آب مانند پلاستیک استفاده نمایید. زیرا این کار باعث خراب شدن رنگ و سطح دیوار شما می‌شود.

آشنایی با انواع رنگ ساختمان

رنگ ‌ساختمانی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رنگ ساختمانی به انواع رنگ‌های مورد استفاده در نمای داخلی و خارجی یک ساختمان گفته می‎شود که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، سطح دیوار را در برابر عوامل خارجی مانند آب، رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم می‎سازد. از طرفی، انتخاب رنگ ساختمانی نیز مستلزم بررسی محیط است. با این حال، انواع رنگ ساختمانی شامل گروه رنگ‌های پایه حلال  و پایه آب می‌شود.

رنگ های ساختمانی

گاهی افراد تصور می‎کنند که رنگ‌هایی مانند اپوکسی یا پلی یورتان، جزو رنگ‌های ساختمانی هستند. این در حالی است که این نوع رنگ‌ها جزو رنگ‌های ساختمانی به حساب نمی‎‌آیند. در واقع رنگ‌هایی که زیان بیشتری برای سلامتی انسان دارند؛ یعنی در ساخت آن‌ها مواد شیمیایی زیادی به کار برده شده است، جزو رنگ‎های صنعتی هستند. البته انواع رنگ‌ ساختمانی مانند رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک نیز دارای مواد شیمیایی هستند اما میزان آن‌‎ها کمتر از رنگ‌های صنعتی است.

انواع رنگ

انواع رنگ ساختمانی چیست؟ رنگ ساختمانی به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود. منظور از انواع رنگ‌ یعنی نوع و فام رنگ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع رنگ همان رنگ‌های روغنی، اکریلیک و پلاستیک است که شما بر اساس جغرافیا و آب و هوای منطقه خود، می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده نمایید. از طرفی فام انواع رنگ شامل گروه رنگ‌های گرم، سرد و خنثی است که به سه دسته اصلی قرمز، آبی و زرد تقسیم‌بندی می‌‎شود. در راستای بررسی انواع رنگ ساختمانی، به انواع رنگ (فام) می‌پردازیم.

۱- خانواده رنگ سفید: سفید بنفشه، صورتی محو، یشمی محو، نیلی محو، آبی محو، خاکستری محو، بژ باز، بژ روشن، هلی، پوست پیازی، استخوانی، شیری، شیری یخچالی، بژ تیره، کتانی و صورتی مات.

۲- خانواده رنگ قرمز: جگری، بژ تیره، حنایی روشن، قهوه‌ای حنایی، کرم نارنجی، قرمز، زرشکی، شرابی و عنابی تند.

۳- خانواده رنگ آبی: آبی آسمانی، فیروزه‌ای، فیروزه‌ای کدر، فیروزه‌ای تیره، فیروزه‌ای سیر، یشمی، سبز دریایی روشن، آبی کبریتی روشن، بنفش مایل به آبی، آبی کبریتی، آبی آسمانی سیر، آبی روشن، آبی کمرنگ، آبی کدر، نیلی متالیک، آبی لجنی، آبی متالیک روشن، نیلی، فیروزه‌ای فسفری، آبی، آبی سیر، سرمه‌ای‌ لاجوردی و آبی نفتی.

۴- خانواده رنگ صورتی: شرابی روشن، سرخابی، شفقی، ارغوانی و صورتی پررنگ.

۵- خانواده رنگ نارنجی: نارنجی کرم، نارنجی سیر، نارنجی پررنگ، قرمز-نارنجی و قرمز گوجه‌ای.

۶- خانواده رنگ زرد: شیری، شیری شکری، لیمویی روشن، هلویی، هلویی روشن، هلویی پررنگ، نخودی، خاکی، زرد، کهربایی باز و ماشی

۷- خانواده رنگ سبز: سبز روشن، سبز کدر، مغزپسته‌ای، مغزپسته‌ای پررنگ، سبز کمرنگ، یشمی سیر، یشمی کمرنگ، سبز لجنی، سبز چمنی، خزه‌ای، خزه‌ای پررنگ، شویدی، سبز، سبز ارتشی، زیتونی، زیتونی سیر، سبز آووکادو، سبز دریایی، سبز دریایی تیره، سبز کبریتی روشن، سبز کبریتی تیره و سبز دودی.

۸- خانواده رنگ بنفش: نیلی کمرنگ، بادمجانی روشن، بنفش روشن، بنفش کدر، سرخابی روشن، ارکیده، ارکیده سیر، آبی بنفش، آبی فولادی، آبی- بنفش سیر، ارکیده بنفش، مخملی، آبی دودی و نیلی سیر.

۹- خانواده رنگ قهوه‌ای: کاهی، کاهگلی، کرم، کرم سیر، گندمی، خاکی، برنزه کدر، بادمجانی، هلویی سیر، خردلی، ماشی سیر، بادامی سیر، عسلی پررنگ، کاکائویی و آلبالویی.

۱۰- خانواده رنگ خاکستری: نقره‌ای، خاکستری مات، طوسی، خاکستری سیر، دودی، سربی، سربی تیره، لجنی تیره و مشکی

رنگ ‌ساختمان

اگر قصد رنگ‌آمیزی خانه خود را دارید، بهترین گزینه انتخاب رنگ ساختمانی است. رنگ‌های ساختمانی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد که محبوب‌ترین آن‌ها شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک می‌شود. اگرچه رنگ‌های مختلفی برای استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این سه رنگ اشاره شده، بهترین و پرکاربردترین رنگ‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند.

جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک ساختمانی، به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور مراجعه کنید.

انواع رنگ ساختمان

انواع رنگ ساختمانی چیست و به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود؟ رنگ‌های ساختمانی بر اساس نیاز جغرافیایی و آب و هوایی هر منطقه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال رنگ روغنی نسبت به رنگ اکریلیک، مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهد. در ادامه به شما خواهیم گفت که انواع رنگ ساختمانی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارند.

انواع رنگ ساختمانی

رنگ ساختمانی به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک است. در ادامه به معرفی انواع رنگ ساختمانی می‌پردازیم.

جدول مشخصات انواع رنگ ساختمانی

۱- رنگ روغنی

  • رنگ روغنی در سه نوع مات، نیمه براق و براق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • حلال یا رقیق‌کننده رنگ روغنی، تینر و بنزین است.
  • چسبندگی و دوام بالایی دارد.
  • پوشش‌دهی بالا به همراه ماندگاری طولانی در محیط خانه دارد
  • شما می‌توانید سطوح پوشش داده شده با رنگ روغنی را بشویید.
  • زمان خشک شدن طولانی دارد.
  • رنگ روغنی براق برای اتاق پذیرایی مناسب است.
خرید رنگ روغنی سفید مات کیلو هپالوکس
  • رنگ روغنی براق می‎تواند نور را منعکس کند.
  • رنگ روغنی نیمه براق برای پوشش‌دهی محیط آشپزخانه مناسب است. این رنگ بوی بیشتری نسبت به نوع براق دارد و امکان شست‌وشوی کامل آن وجود ندارد.
  • موج‌های روی دیوار گچی را به خوبی پوشش نمی‌دهد.
  • در سطوح گچی، چوبی، فلزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در دیوار، سقف، در و پنجره خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این نوع رنگ با محیط زیست سازگار نیست.
خرید محصول

۲- رنگ پلاستیک

  • حلال یا رقیق‌کننده رنگ پلاستیک، آب است.
  • رنگ پلاستیک، ظاهری مات دارد. 
  • رنگ پلاستیک ساختمانی بدون بو است.
  • این رنگ غیرقابل شست‌وشو است.
  • در برابر نور و اشعه خورشید مقاوم نیست.
  • این نوع رنگ به سرعت خشک می‌شود؛ به همین دلیل می‌توانید با سرعت بیشتری رنگ را پیاده کنید.
  • رنگ را خیلی غلیظ نکنید. چون ممکن است پوشش خوبی برای طوح شما ایجاد نکند.
  • این رنگ به سرعت کثیفی (لکه و گردوغبار) را به خود می‌گیرد.
  • قیمت رنگ پلاستیک نسبت به رنگ روغنی و اکریلیک پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
  • بیشترین کاربرد این نوع رنگ در سطوح گچی است.
  • در سطوح فلزی و چوبی کارایی زیادی ندارد.
  • با محیط زیست سازگار است.
خرید رنگ نیم پلاستیک سفید دبه هپالوکس

۳- رنگ اکریلیک

  • حلال یا رقیق‌کننده رنگ اکریلیک، آب است.
  • این رنگ بو دارد اما نسبت به رنگ روغنی کمتر است.
  • پوشش‌دهی بالایی دارد.
  • وقتی رنگ اکریلیک  بر روی دیوار می‌نشیند، به سرعت خشک می‌شود.
  • با اینکه قابلیت شست‌وشو دارد اما نسبت به رنگ روغنی از قابلیت کمتری برخوردار است.
  • قیمت این نوع رنگ اقتصادی و مقرون به صرفه است.
  • رنگ اکریلیک بافت برجسته‌‌ای بر روی سطوح مختلف ایجاد می‌کند.
  • بر روی سطوح فلزی، گچی، سیمانی، چوبی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نسبت به نور و اشعه خورشید مقاوم است.
  • این رنگ با محیط زیست سازگار است.
خرید رنگ اکریلیک سفید نیم براق

انواع رنگهای ساختمانی

رنگ‎های ساختمانی مانند روغنی، پلاستیک و اکریلیک، ویژگی‌های مختص به خود را دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اگر چه رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست اما رنگ‌های روغنی و اکریلیک کاملا قابل شستشو است. همچنین شما نباید از رنگ پلاستیک برای دیوار استفاده کنید؛ زیرا این رنگ دوام چندانی ندارد و بیشتر برای سطوح غیر قابل دسترس مانند سقف ساختمان مناسب است. رنگ‌های روغنی و اکریلیک در برابر آب، رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم هستند. بنابراین شما می‌توانید بین این دو رنگ ساختمانی برای دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید.

انواع رنگ‌های ساختمانی جدید

انواع رنگ ساختمانی جدید یعنی رنگ‌هایی که به واسطه فناوری جدید تولید شده‌اند. رنگ‌هایی مانند نانو، مولتی کالر، بلکا، کنیتکس، نسوز، پتینه، قیری، سیمانی و آلومینیوم، جزو انواع رنگ ساختمانی جدید هستند. در جدول زیر به توضیح انواع رنگ‌های ساختمانی جدید می‌پردازیم.

جدول مشخصات انواع رنگ ساختمانی جدید

۱- رنگ نانو

رنگ نانو یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که شما می‌توانید آن را در نمای داخلی و خارجی خانه مورد استفاده قرار دهید. شما می‌توانید با استفاده از این رنگ، پوشش سطوح خود را به طور کامل ضد آب کنید. رنگ نانو به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته، در برابر ضربه، انواع باکتری، نور خورشید، قارچ و خزه مقاوم است.

۲- رنگ مولتی‌کالر

رنگ مولتی کالر یکی از رنگ‌های جدید ساختمانی است که از ترکیب چند رنگ ساخته می‌شود. نمای ظاهری رنگ مولتی کالر، ترکیبی از چند رنگ است که معمولا به صورت رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف قابل مشاهده است. رنگ مولتی کالر در برابر اشعه خورشید مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این، شما نمی‌توانید رنگ مولتی کالر را بشویید. این رنگ به این علت که گردوغبار و آلودگی را به خود جذب می‌کند و برای محیط‌های پررفت‌وآمد مناسب نیست.

تماس با ما

۳- رنگ بلکا

رنگ بلکا یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که از الیاف سلولزی تولید می‌شود. این رنگ شبیه طرح کاغذ دیواری است. رنگ بلکا قابل شست‌وشو نیست و علاوه بر سرعت بالا در اجرا، هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد. این نوع رنگ برای پوشش‌دهی عیوب سطوح مختلف مناسب است.

۴- رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که به علت ایجاد بافت در سطح دیوار شناخته می‌شود. بافت رنگ کنیتکس شباهت زیادی به بافت سیمانی دارد. این نوع رنگ در سه دسته روغنی، پلاستیک و اکریلیک تقسیم‌بندی می‌‎شود. شما می‌توانید از رنگ کنیتکس در محیط‌های مختلف استفاده کنید.

۵- رنگ نسوز

رنگ ضد حریق یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که به رنگ نسوز هم شُهرت دارد. حلال یا رقیق‌کننده رنگ ضد حریق، آب است. این نوع رنگ در برابر حرارت مقاوم است و استفاده از رنگ ضد حریق برای فضاهای مختلف توصیه می‌شود.

۶- رنگ پتینه

رنگ پتینه یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که بافت منحصربه‌فردی در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. این نوع رنگ به ایجاد بافت‌های برجسته بر روی دیوار شُهرت دارد. رنگ پتینه نه تنها قابلیت ترمیم دارد، بلکه دوام و مقاومت بالایی در شرایط مختلف محیطی از خود نشان می‌دهد.

۷- رنگ قیری

رنگ قیری یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که از آسفالت حل شده یا قیر تولید می‌شود. این رنگ نه تنها ضد آب است بلکه در برابر مواد قلیایی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. رنگ قیری مقاومت چندانی در برابر نور و اشعه خورشید ندارد. همچنین شما می‌توانید برای ضد آب کردن فونداسیون و لوله‌های ساختمانی روکار و توکار، از رنگ قیری استفاده کنید.

۸- رنگ سیمانی (سِمنت)

رنگ سیمانی

رنگ سیمانی یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که در بازار به صورت پودر تولید می‌شود. برای استفاده از این نوع رنگ، آن را با آب ترکیب کنید. رنگ سیمانی در برابر آب مقاوم است و استفاده از این نوع رنگ در سطوح ناهموار توصیه می‌شود. حداقل زمان لازم برای خشک شدن رنگ سیمانی، یک شبانه روز است.

۹- رنگ آلومینیوم

رنگ آلومینیوم یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که از ترکیب ذرات آلومینیم و ترکیب با لاک روغنی تولید می‌شود. رنگ آلومینیوم در برابر خوردگی و انواع مختلف آب و هوا مقاوم است. شما می‌توانید رنگ آلومینیم را در سطوح فلزی (لوله آب، گاز، رادیاتور و …) و چوبی استفاده کنید.

برای ایجاد رنگ‌های مختلف در لعاب از چه ماده‌ای استفاده می‌شود

برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید رنگ لعاب را بشناسیم. این نوع رنگ، با افزودن ماده سرب یا روی به رنگ تولید می‌شود. رنگ‌ لعاب پوشش سخت و براقی بر روی سطوح مختلف ایجاد می‌کنند که به راحتی قابل پاک شدن است. از دیگر ویژگی‌های این نوع رنگ می‌توان به مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی، پوشش بسیار خوب و حفظ کیفیت رنگ اشاره کرد. لازم به توضیح است که از این نوع رنگ بیشتر در نمای داخلی و خارجی، تزئینات چوبی، درها، کفپوش‌ها، قاب پنجره، پله، سطوح حصیری، بتنی، گچی، شیشه‌ای و فلزی استفاده می‌شود.

خرید رنگ لعابی گاز

رنگ لعابی گاز، یکی از پرکاربردترین رنگ‌هایی است که در لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمای قابل تحمل این نوع رنگ بین ۳۰۰ تا ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد است. به همین دلیل، رنگ لعابی نه تنها نمی‌سوزد بلکه در برابر هر نوع آسیب، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. از ویژگی‌های رنگ لعابی می‌توان به عایق حرارتی، صوتی و ضربه به همراه چسبندگی بالا، سرعت بالای خشک شدن و پوشش‌دهی محافظتی اشاره کرد.

بیشترین کاربرد رنگ لعابی در صنعت لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز است. برای اینکه بتوانید مقاومت مکانیکی و شیمیایی اجاق گاز خود را بالا ببرید، حتما از رنگ لعابی گاز استفاده کنید. این نوع رنگ در برابر آب، رطوبت  و مواد شوینده مقاوم است. لازم به توضیح است که برای رنگ کردن اجاق گاز، از رنگ اسپری استفاده کنید.

ترکیب رنگ دودی ساختمانی

رنگ دودی یک رنگ شبیه به خاکستری با ته رنگ سبز آبی است. این رنگ یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب یا محیط حمام است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. رنگ دودی به عنوان یک رنگ سرد می‌تواند با رنگ‌های سبز و خاکستری ترکیب شود. ترکیب رنگ دودی با رنگ قرمز نیز باعث ایجاد فضای اعتماد و راحتی در خانه می‌گردد.

این رنگ به عنوان یک رنگ زیبا و متعادل، جایگزین مناسبی برای رنگ‌های سفید و خنثی به حساب می‌آید. اگر به دنبال ایجاد فضایی هستد که با عناصر طبیعی شکل بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ دودی استفاده کنید. این رنگ لحن خانه را تغییر می‌دهد و زمینه را برای ایجاد ظاهری راحت و دلنشین به وجود می‌آورد.

استفاده از رنگ دودی در کنار عناصر خنثی و طبیعی، امکان ایجاد ظاهری هماهنگ و در عین حال بی انتها را فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید ا انتخاب رنگ دودی برای دکوراسیون داخلی خانه خود، علاوه بر ایجاد محیط دلنشین خانوادگی، فضایی مدرن را به نمای خانه خود هدیه بدهید.

ترکیب رنگ پوست پیازی در نقاشی

رنگ صورتی پیازی وقتی با رنگ های سبز، آبی، نارنجی و زرد تکمیل شود، عظمت ولخرجی را ایجاد می کند.

رنگ پوست پیازی سال‌هاست که در کشور آذربایجان و همچنین در خاورمیانه و اروپا برای رنگ‌آمیزی تخم مرغ و پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعطیلات بهار (نوروز) به ویژه در کشور آذربایجان، همواره با رنگ‌آمیزی تخم مرغ برای تزئین سفره هفت سین همراه است. از طرفی  در گذشته، پوست پیاز برای روشن کردن مو و همچنین چای زعفران و بابونه نیز استفاده می‌شد. این یک واقعیت تاریخی شناخته شده است که پیاز به طور گسترده توسط مصریان باستان رشد و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رنگ‌ پوست پیاز طیف وسیعی از رنگ‌ها را دربرمی‌گیرد. پوست پیاز برای چسبیدن به پشم نیازی به سس زدن ندارد، اما برای به دست آوردن سایه های مختلف از موردانت استفاده می شود. بسته به رنگ مورد استفاده، پیاز با پوست زرد از رنگ‌های نارنجی، زرد، برنجی و قهوه‌ای سوخته و روشن تهیه می‌شود. از طرفی پیاز پوست قرمز از رنگ‌های نارنجی متمایل به قرمز، صورتی، طلایی، قهوه‌ای مایل به زرد و قهوه‌ای تیره به دست می‌آید.

این نوع رنگ یک نوع رنگ ظریف و ظریف با ته رنگ سبز است که برای ایجاد فضایی ظریف و پیچیده در یک اتاق پذیرایی یا اتاق ناهارخوری رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال ایجاد یک رنگ ظریف و زنانه هستید، رنگ دودی را با رنگ‌های صورتی ملایم و آبی مکمل ترکیب کنید. علاوه بر این، رنگ پوست پیاز را با رنگ‌های نارنجی و زرد گرم ترکیب کنید تا حسی پر جنب و جوش و پرانرژی داشته باشید. این رنگ یک رنگ ایده‌آل برای یک خانه سنتی است، این رنگ مطمئناً ظرافت و ظرافت را به هر فضایی اضافه می کند.

قیمت رنگ ساختمانی

قیمت رنگ ساختمانی بستگی به برند تولیدکننده و میزان غلظت رنگ دارد. هر چقدر غلظت رنگ بیشتر باشد، کیفیت و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. اگر به دنبال استعلام قیمت انواع رنگ ساختمانی هستید، بهتر است هر چه زودتر سری به فروشگاه اینترنتی مینیاتور بزنید.

بیشتر بخوانید: استعلام قیمت رنگ ساختمانی از فروشگاه اینترنتی رنگ مینیاتور

خرید رنگ ساختمان

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع رنگ ساختمانی فعال هستند. به طور مثال می‌توان برندهای معتبری مانند سحر، هپالوکس، رنگسازی ایران و نیپون، الوان، عارف شیمی و پارس بهار اشاره کرد. پیشنهاد ما این است که بین رنگ‌های هپالوکس، سحر و پارس بهار را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ ساختمانی

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی انواع رنگ ساختمانی بپردازیم. رنگ‌های ساختمانی شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک می‌شود که در نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمنا در این مقاله به موضوعات کلی مانند انواع رنگ، رنگ ‌ساختمان، انواع رنگ ساختمانی، انواع رنگ‌های ساختمانی جدید، رنگ لعاب و خرید رنگ لعابی گاز نیز به طور مفصل پرداختیم.

سوالات متداول

بیشترین کاربرد رنگ پلاستیک در چه سطوحی است؟

بیشترین کاربرد رنگ پلاستیک در سطوح گچی است. ضمنا استفاده از این نوع رنگ در سطوح فلزی و چوبی کارایی چندانی ندارد.

رنگ روغنی در چه سطوحی کاربرد دارد؟

در سطوح گچی، چوبی، فلزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ در دیوار، سقف، در و پنجره خانه استفاده می‌شود. این نوع رنگ با محیط زیست سازگار نیست.

رنگ اکریلیک در چه سطوحی کاربرد دارد؟

رنگ اکریلیک بافت برجسته‌‌ای بر روی سطوح مختلف ایجاد می‌کند. همچنین این نوع رنگ بر روی سطوح فلزی، گچی، سیمانی، چوبی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ نانو چه کاربردی در ساختمان دارد؟

رنگ نانو یکی از جدیدترین رنگ‌های ساختمانی است که شما می‌توانید آن را در نمای داخلی و خارجی خانه مورد استفاده قرار دهید.  با استفاده از این رنگ، می‌توانید پوشش سطوح خود را به طور کامل ضد آب کنید.

رنگ قیری چه کاربردی در ساختمان دارد؟

استفاده از این نوع رنگ برای نمای خارجی ساختمان توصیه می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای ضد آب کردن فونداسیون و لوله‌های ساختمانی روکار و توکار، از رنگ قیری استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید