آموزش کاربردی نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای ساختمان

وقتی پروژه رنگ آمیزی منزل یا محل کار را شروع می کنید، احتمالاً چیزی که می خواهید این است که برای رنگ مورد نیاز هزینه زیادی نکنید. در این حالت اگر رنگ کمی بخرید ممکن است پروژه رنگ آمیزی ناتمام بماند و اگر زیاد بخرید نمی دانید با باقی مانده قوطی های رنگ چه کنید. بنابراین قبل از بالا زدن آستین ها و شروع رنگ آمیزی، بهتر است با نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای ساختمان آشنا شوید. میزان رنگ مورد نیاز با توجه به جنس و اندازه سطح مورد نظر می تواند متفاوت باشد.

در مقاله پیش رو به شما کمک می کنیم تا میزان رنگ مورد نیاز برای پروژه رنگ آمیزی ساختمان خود را محاسبه کنید.

آموزش محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای فضا های مختلف

نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای ساختمان

یادگیری اصول نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای ساختمان تأثیر به سزایی در هزینه های شما دارد. به عنوان یک قانون کلی، همیشه باید طوری برنامه ریزی کنید که رنگ خریداری شده  برای دو لایه رنگ آمیزی، کافی باشد. اگر قرار است علاوه بر دیوار ها سقف را هم رنگ کنید باید مساحت آن را نیز در محاسبات خود قرار دهید.

همچنین باید مطمئن شوید که پنجره ‌ها، در های ورودی و قسمت ‌های غیرقابل رنگ‌ آمیزی مانند محیط‌ های اطراف کابینت‌ ها و قسمت‌ های کاشی ‌کاری شده، در محاسبه نهایی گنجانده نشده باشند.

خرید محصول

به طور میانگین هر گالن رنگ ۳۲ متر مربع را در یک دست رنگ زدن پوشش می دهد.

متر مربع یا مساحت یک دیوار با ضرب عرض دیوار در طول آن به دست می آید. برای تعیین دقیق مقدار رنگ مورد نیاز، مساحت هر دیوار باید به صورت جداگانه محاسبه شود.

پس از تعیین مساحت تمام دیوار ها، این ارقام با هم جمع می شوند. از آنجایی که در ها و پنجره ها نیاز به رنگ کردن ندارند، باید مساحت آن ها را نیز محاسبه کنید و با کم کردن مساحت این مناطق از متراژ کلی، رقم دقیق را به دست آورید. متراژ سقف نیز با ضرب عرض یک دیوار در عرض دیوار مجاور محاسبه می شود.

در ادامه، نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای قسمت های مختلف ساختمان را بررسی می کنیم.

رنگ آمیزی آشپزخانه

رنگ آمیزی آشپزخانه

آشپزخانه قسمتی از ساختمان است که معمولاً زیاد از آن استفاده می شود؛ بنابراین همیشه نیاز به رنگ آمیزی کامل و تمیزی دارد. در عین حال، آشپزخانه ‌ها به دلیل وجود کابینت ‌ها و سرامیک ها، فضای دیواری محدودی برای رنگ آمیزی دارند و همین موضوع باعث کاهش رنگ مورد نیاز می شود؛ اما یادتان باشد برای این قسمت از خانه، رنگ باکیفیتی انتخاب کنید.

رنگ آمیزی اتاق خواب ها

نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای ساختمان، مخصوصاً اتاق های خواب چندان هم سخت نیست. اتاق های خواب معمولاً دیوار های زیادی دارند؛ ولی به ندرت به بیش از دو لایه رنگ نیاز پیدا می کنید.

محاسبه میزان رنگ مورد نیاز به کمک سیستم های آنلاین

محاسبه میزان رنگ مورد نیاز به کمک سیستم های آنلاین

خوشبختانه امروزه سیستم های آنلاین بسیاری وجود دارد که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن میزان رنگ مورد نیاز برای رنگ آمیزی ساختمان شما را محاسبه کند.

این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که با یک گالن رنگ به طور میانگین می توان ۳۲ متر مربع را  یک لایه رنگ آمیزی کرد.

همچنین مساحت یک در استاندارد تقریباً ۱٫۸۰ متر مربع و یک پنجره متوسط ​​تقریباً ۱٫۳۰ متر مربع است.

قسمت های مختلف در یک ماشین حساب محاسبه رنگ معمولاً به صورت زیر است:

دیوار ها

اکثر محاسبه گر های آنلاین به این صورت هستند که شما طول و عرض و تعداد دیوار های یک اتاق را وارد می کنید و در نهایت رقمی تحت عنوان متراژ قابل رنگ آمیزی به متر مربع یا فوت دریافت می کنید.

پنجره ها و در ها

در سمت دیگر ماشین‌ حساب، می ‌توانید تعداد پنجره ‌ها و در های اتاقی را که می ‌خواهید نقاشی کنید، انتخاب کنید و به ماشین‌ حساب بگویید آن ها را در محاسبه خود در نظر نگیرد. این عدد از عدد مساحت دیوار ها کم می شود.

سقف

اگر علاوه بر دیوار ها قصد رنگ آمیزی سقف اتاق را هم دارید، می توانید بر روی کادر کنار رنگ سقف در ماشین حساب کلیک کنید. رنگ سقف به عنوان یک مورد جداگانه محاسبه می شود.

سقف

ماشین حساب به طور خودکار دو لایه رنگ را محاسبه می کند. این کار علاوه بر پوشاندن کامل ایراد های دیوار، ماندگاری رنگ را نیز بیشتر می کند. البته هنگام محاسبه، می توانید تعداد لایه های رنگ را تغییر دهید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رنگ هایی با کیفیت بالا و رزین بیشتر، معمولاً یک لایه در نظر گرفته می شود. همچنین اگر قرار است رنگ تیره را روی روشن اعمال کنید به لایه های رنگ بیشتری نیاز دارید.

به طور کلی اگر می خواهید پروژه رنگ آمیزی شما دوام بیشتری داشته باشد، از دو تا سه لایه رنگ استفاده کنید.

جمع بندی

در مقاله پیش رو نحوه محاسبه میزان رنگ مورد نیاز برای ساختمان را به طور کامل بررسی کردیم. تخمین تقریبی میزان رنگ مورد نیاز مخصوصاً با توجه به وجود محاسبه گر های آنلاین کار چندان سختی نیست. فقط کافیست نحوه کار با آن ها را یاد بگیرید.

تماس با ما

هنگام استفاده از ماشین حساب های آنلاین مطمئن شوید که در حال استفاده از به روز ترین نسخه مرورگر هستید تا از بروز خطا های احتمالی جلوگیری کنید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رنگ ها با برند های مختلف درصد پوشش دهی متفاوتی دارند؛ بنابراین هنگام خرید برای پروژه خود سعی کنید از یک متخصص این کار نیز مشورت بگیرید.

در اکثر مواقع خرید یک گالن رنگ اضافی می تواند خیال شما را از احتمال مواجه شدن با کمبود رنگ در طول پروژه راحت کند. بیشتر رنگ ها را می توانید تا زمانی که تاریخ انقضاء دارند، مجدد استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید