بهترین رنگ ساختمان چیست؟ بهترین برند رنگ ساختمان

بهترین رنگ ساختمان چیست و چه کاربردی دارد؟ وقتی برای انتخاب رنگ از میان مارک‌های مختلف دچار سردرگمی می‌شوید، اولین راه این است که از خود بپرسید «چرا قصد رنگ کردن خانه را دارم؟». پس از پاسخ به این سوال، از خود بپرسید: «بهترین رنگ ساختمان چیست؟». اگر پاسخی برای سوالتان پیدا نکردید، اینجا باشید و ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. برای خواندن ادامه مجله، مجله مینیاتور را دنبال نمایید.

خرید رنگ، چسب و ابزارآلات

رنگ ساختمان

رنگ‌های ساختمانی همواره مورد توجه مردم بوده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که رنگ‌های ساختمانی منحصر به رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک هستند. در حالی که اینگونه نیست و می‌توان رنگ‌های متعددی برای ساختمان استفاده کرد. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به رنگ مولتی کالر، رنگ پتینه و بسیاری موارد دیگر اشاره داشت. بنابراین در راستای بهترین رنگ ساختمان چیست، سعی کنید از رنگ‌های سازگار با محیط زیست مانند رنگ اکریلیک که بر پایه آب است، استفاده نمایید.

رنگ ساختمانی

انواع رنگ ساختمانی شامل رنگ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک می‌شود که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌‎ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رنگ روغنی

  • بر پایه حلال است؛ یعنی باید این رنگ را با تینر ترکیب کنید و پس از رسیدن به غلظت مناسب، آن را بر روی سطوح مختلف اجرا کنید.
  • رنگ روغنی به سه دسته رنگ روغنی براق، نیم مات و مات تقسیم‌بندی می‌شود.
  • رنگ روغنی براق نسبت به دو نوع دیگر با دوام‌تر است. به طوری که می‌توانید از رنگ روغنی براق به عنوان پوشش ضد آب و محافظ مناسب پنجره و دیوار استفاده کنید. با این حال این نوع رنگ، نه تنها نور محیط را منعکس می‌کند بلکه نواقص دیوار را به وضوح نشان می‌دهد. به همین خاطر باید پیش از اجرای آن بر روی دیوار، زیرسازی خوبی بر روی سطح مورد نظر انجام دهید. رنگ روغنی براق برای سطوح فلزی خانه بهترین انتخاب است.
  • تفاوت اصلی بین رنگ روغنی نیم مات و مات در میزان انعکاس نور توسط هر کدام از آن‌ها است. رنگ روغنی نیم مات نور را بیشتر از رنگ روغنی مات انعکاس می‌دهد. با این حال استفاده از رنگ روغنی مات برای پوشش عیوب دیوار، بهترین انتخاب است.
  • عایق ضد زنگ است؛ وقتی از عایق ضد زنگ بودن رنگ روغنی صحبت می‌کنیم، منظور این است که شما می‌توانید از آن برای فلزات و محیط‌های مرطوب یا محل‌هایی که با آب برخورد زیادی دارد استفاده کنید.
  • ضد آب است؛ رنگ روغنی را می‌توانید با آب و مواد شوینده بشویید.
  • برای اجرای رنگ روغنی، می‌توانید از قلم مو، غلطک یا پیستوله رنگ استفاده کنید. همانند رنگ پلاستیک، استفاده از قلم مو برای رنگ کردن گوشه‌های دیوار با رنگ روغنی توصیه می‌شود.

قیمت رنگ روغنی

قیمت رنگ روغنی بسته به نوع پوشش سطوح مختلف متفاوت است. به طور مثال قیمت رنگ روغنی براق با رنگ روغنی نیمه مات و مات تفاوت دارد. هر چقدر پوشش سطح بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت رنگ روغنی، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید محصول

رنگ اکریلیک

  • بر پایه آب است؛ یعنی شما می‌توانید رنگ اکریلیک را با آب ترکیب کرده و پس از رسیدن به غلظت مناسب، آن را اجرا کنید.
  • رنگ اکریلیک در سه دسته براق، نیم مات یا نیم براق و مات تقسیم‌بندی می‌شود.
  • پوشش‌دهی مناسبی دارد؛ اگرچه رنگ اکریلیک از نظر ظاهری وقتی بر روی دیوار می‌نشیند، بافت دار به نظر می‌رسد اما باید توجه داشت که پوشش‌دهی مناسبی برای سطوح گچی به وجود می‌آورد.
  • انعطاف‌پذیری بالایی دارد؛ یعنی شما می‌توانید از این رنگ برای پوشش‌دهی سطوح مختلف استفاده کنید.
  • ماده سمی ندارد؛ رنگ اکریلیک بدون ماده سمی است، یعنی با محیط زیست سازگاری دارد و آسیبی به بدن شما وارد نمی‌کند.
  • قابل شست‌وشو است؛ برای تمیز کردن رنگ اکریلیک اجرا شده بر روی دیوار، می‌توانید از آب استفاده کنید.
  • با محیط زیست سازگار است.
  • به سرعت خشک می‌شود.
  • بوی بد ندارد.
  • در محیط عمومی و خصوصی کاربرد دارد؛ شما می‌‎توانید از این رنگ برای پوشش‌دهی محیط عمومی خانه همچون هال و پذیرایی و نیز محیط خصوصی خانه مانند اتاق خواب استفاده کنید.
  • شما می‌توانید رنگ اکریلیک را در سطوح گچی، سیمانی، بتنی و … اجرا کنید.

قیمت رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک همانند رنگ روغنی به سه دسته براق، نیم مات و مات تقسیم‌بندی می‌شود؛ از این رو قیمت هر کدام از انواع رنگ اکریلیک در بازار کشور متفاوت است. جهت کسب اطلاعات به‌روز و لحظه‌ای از قیمت رنگ اکریلیک، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ پلاستیک

  • بر پایه آب است؛ یعنی شما می‌توانید رنگ پلاستیک را با آب ترکیب کرده و پس از رسیدن به غلظت مناسب، آن را اجرا کنید.
  • به راحتی اجرا می‌شود؛ شما می‌توانید با قلم مو، غلطک رنگ یا پیستوله آن را اجرا کنید. برای گوشه دیوار بهتر است از قلم مو استفاده نمایید.
  • به سرعت خشک می‌شود؛ معمولا در دو لایه اجرا شده که هر لایه به سرعت و در کمتر از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه خشک می‌شود.
  • قابلیت شست‌وشو ندارد؛ یعنی پس از اجرای آن بر روی دیوار، شما نمی‌توانید آن را با آب تمیز کنید. همچنین این رنگ رطوبت را جذب می‌کند.
  • هیچگونه ماده سمی ندارد؛ وقتی گفته می‌شود که رنگ پلاستیک بدون ماده سمی است، یعنی با محیط زیست سازگاری دارد و آسیبی به بدن شما وارد نمی‌کند.
  • نواقص دیوار را می‌پوشاند؛ خاصیت رنگ پلاستیک در پوشش‌دهی مات آن است که می‌تواند هرگونه عیوب دیوار را از چشم انسان پنهان کند.
  • زودتر از موعد گردوخاک را به خود می‌گیرد؛ از جمله دلایل این اتفاق، مات بودن پوشش رنگ پلاستیک است. بنابراین شما برای تمیز کردن آن نیاز به زحمت بیشتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارید.
  • بر روی آهن اجرا نمی‌شود. برای رنگ کردن پنجره یا چارچوب در، نمی‌توانید از رنگ پلاستیک استفاده کنید؛ زیرا این نوع رنگ چسبندگی کافی برای نشستن بر روی فلز را ندارد.
  • کجا کاربرد دارد؟ رنگ پلاستیک برای اجرا در دیوار و سقف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما توجه داشته باشید که بهترین محل برای اجرای آن، سقف ساختمان است. در ضمن از اجرای رنگ پلاستیک در محل‌های شلوغ خودداری کنید.
شرکت رنگ و رزین

قیمت رنگ پلاستیک

  • قیمت رنگ پلاستیک بستگی به برند تولیدکننده محصول دارد. هر کدام از برندها بر اساس کیفیت رنگ پلاستیک تولید شده، مبلغ‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع رنگ پلاستیک تولید شده در کارخانه‌های داخل کشور، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

بهترین رنگ ساختمان

کدام رنگ برای بیرون ساختمان بهتر است؟ یا بهتر بگوییم بهترین رنگ ساختمان چیست؟ آبی یکی از بهترین رنگ‌های بیرونی است که آرامش، رفاه و سکوت را به خانه شما می‌آورد؛ زیرا احساسی آرام و خنثی به نمای بیرونی می‌دهد. علاوه بر این، نمای بیرونی رنگ‌آمیزی شده با رنگ آبی به نظر شیک به نظر می‌رسد و اغلب حال و هوای دریایی یا ساحلی را تداعی می‌کند.

رنگ‌های ساختمانی به دو دسته پایه آب و پایه حلال تقسیم‌بندی می‌شوند. رنگ‌های پایه آب به رنگ‌هایی گفته می‌شود که برای رقیق شدن، نیاز به آب دارد. از طرفی رنگ‌های پایه حلال رنگ‌هایی هستند که برای رقیق شدن به مواد شیمیایی مانند تینر یا بنزین  نیاز دارند و به هیچ عنوان نمی‌توان از آب استفاده کرد.

با این وجود، وقتی به این سوال می‌رسیم که بهترین رنگ ساختمانی چیست؟ چند راه برای جواب وجود دارد؛ اول اینکه باید بررسی کنید که رنگ مورد نیاز در چه محیطی اجرا می‌شود و دوم انتظار شما برای دوام رنگ تا چند سال است؟ به طور مثال، محیط دارای رطوبت بالا، استفاده از رنگ برپایه حلال مجاز نیست و شما باید از رنگ پایه آب استفاده کنید. محیط مرطوب اجازه دوام رنگ برپایه حلال را نمی‌دهد بنابراین بهترین رنگ ساختمان برای شرایط مرطوب، رنگ‌های برپایه آب مانند رنگ اکریلیک است.

از طرفی برای محیط متعادل که سرما و گرما در حد تعادل قرار دارد، استفاده از رنگ‌ روغنی مناسب است. گاهی نیز پیش می‌آید که شما به دنبال یک رنگ مقاوم در برابر آب برای محیط متعادل هستید که از این نظر، رنگ اکریلیک گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. زیرا علاوه بر اینکه پایه آب است، پس از خشک شدن، در برابر آب مقاومت می‌کند.

بنابراین باید دید که استفاده از رنگ در چه شرایطی صورت می‌گیرد و سپس بر اساس آن، بهترین رنگ مورد نیاز انتخاب شود. درنتیجه شما می‌توانید از بین بهترین رنگ‌های ساختمانی شامل رنگ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک، متناسب با شرایط محیطی خود یک گزینه را انتخاب کنید.

بهترین رنگ برای ساختمان

نظرات مختلقی درباره بهترین رنگ ساختمان چیست وجود دارد اما نباید فراموش کنید که بهترین رنگ برای ساختمان شامل رنگی است که شما آن را دوست دارید. با این حال، رنگ نیلی، قهوه‌ای روشن، زرد، خاکستری و آبی دریایی جزو بهترین رنگ‌ها برای بیرون ساختمان هستند.

یکی دیگر از رنگ‌های جاودانه برای دیوارهای خارجی، قهوه ای روشن است. اگر یک رنگ وجود دارد که هرگز لبخند را به چهره همه اضافه نمی‌کند، آن رنگ هم رنگ زرد محسوب می‌شود.

بهترین مارک رنگ دیوار پذیرایی

برندهای مختلفی در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی فعالیت می‌کنند. برای اینکه بدانید بهترین رنگ ساختمان چیست و بهترین برند رنگ داخلی متعلق به چه شرکتی است، ابتدا لازم است که رنگ دیوار پذیرایی را انتخاب کنید. انتخاب رنگ دیوار پذیرایی شامل رنگ‌های پایه آب یا روغنی می‌شود.

اگر در یک منطقه با آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، این امکان وجود ندارد که از رنگ‌های پایه آب استفاده کنید. البته این نتیجه‌گیری قطعی نیست و می‌توانید در برخی موارد استفاده نمایید. ولی تردیدی نیست که عمر رنگ دیوار پذیرایی شما کوتاه خواهد شد.

رنگ‌های ساختمانی به سه دسته روغنی، اکریلیک و پلاستیک تقسیم‌‌بندی می‌شوند که هرکدام نیز توسط شرکت‌‌های مختلف به مرحله تولید می‌رسد. با توجه به محیط و انتظار شما از رنگ دیوار، ابتدا یکی از رنگ‌های ساختمانی را انتخاب کنید. پس از اینکه رنگ ساختمانی مورد نظر را انتخاب کردید، حال نوبت به انتخاب برند یا مارک تولیدکننده است. پیشنهاد ما این است که از بین برندهای تولیدکننده رنگ ساختمانی مناسب دیوار پذیرایی، از مارک هپالوکس استفاده کنید.

مارک هپالوکس در سه دسته رنگ‌های روغنی، اکریلیک و پلاستیک تقسیم‌بندی می‌شود. از جمله مزایای رنگ‌های ساختمانی مارک هپالوکس می‎توان به دوام و ماندگاری بالا، چسبندگی مناسب، مقاومت در برابر رطوبت هوا و اشعه UV خورشید، عدم نفوذ آب (قابل شست‌وشو برای رنگ روغنی و اکریلیک)، پوشش‌دهی بالا و  مناسب برای استفاده در شرایط آب‌وهوایی مختلف اشاره کرد.

زیباترین رنگ ساختمان

کدام رنگ در ساختمان زیباتر است؟ در واقع بهترین رنگ ساختمان چیست؟ رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری معمولا برای ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند؛ زیرا همه‌کاره هستند و می‌توانند انواع سبک‌های معماری را تکمیل کنند. با این حال، همه موارد فوق بستگی به سلیقه فردی شما دارد. در ضمن به جغرافیا و میزان نور ورودی خورشید بر روی خانه شما در طول روز توجه داشته باشید. هر چقدر نور بیشتر باشد، یعنی کنید از رنگ‌های روشن‌تر برای انعکاس آن و دفع گرما استفاده نمایید.

بدون تردید بهترین رنگ‌های ساختمانی، رنگ‌هایی هستند که با آب و هوای جغرافیای شما سازگار باشد. هر رنگی که سازگاری بالایی با محیط شما داشته باشد، نه تنها زیباترین رنگ است بلکه به عنوان بهترین رنگ ساختمانی نیز شناخته می‌شود. از بین برندهای تولیدکننده، برند هپالوکس به تولید محصولات زیبا و منحصربه‌فرد شناخته می‌شود. اگر به دنبال یک رنگ زیبا برای ساختمان خود هستید، از رنگ هپالوکس استفاده کنید.

رنگ ساختمان جدید

انواع رنگ ساختمانی جدید شامل رنگ می‌شود که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌‎ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رنگ بلکا

  • رنگ بلکا یک نوع رنگ سلولزی با الیاف‌دار است.
  • مقرون‌به‌صرفه است.
  • این رنگ به عنوان یک رنگ عایق در برابر صوت و حرارت شناخته می‌شود.
  • قابلیت شست‌وشو دارد.
  • بوی بدی ندارد.
  • انعکاس کمی نسبت به نور دارد.
  • سازگار با محیط زیست است.
  • رنگ بلکا برای فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در محیط داخلی بیمارستان، درمانگاه، کلینیک و … کاربرد دارد.
  • از این رنگ نمی‌توان در فضای بیرونی استفاده کرد؛ زیرا در برابر عوامل جوی و نور خورشید مقاوم نیست.
  • رنگ بلکا در سطوحی مانند سطوح گچی، فلزی، چوبی، شیشه‌ای و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای اجرای رنگ بلکا، نیازی به زیرسازی نیست. در صورتی که بر روی سطوح دارای رنگ روغنی یا پلاستیک استفاده کنید، حتما زیرسازی آن را با روغن الیف انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ بلکا، مقاله «معرفی انواع رنگ ساختمانی» را در وب‌سایت مینیاتور مطالعه کنید.

قیمت رنگ بلکا

قیمت رنگ بلکا نسبت به سایر رنگ‌های ساختمانی، کمی بیشتر است. با این حال برای دریافت مشاوره رایگان درباره قیمت و چگونگی خرید رنگ بلکا، با کارشناسان متخصص ما در وب‌سایت مینیاتور تماس بگیرید.

رنگ پتینه

  • رنگ پتینه به عنوان یک هنر شناخته می‌شود؛ زیرا بافت آن به کارهای انتزاعی (آبستره) شبیه است.
  • منشاء رنگ پتینه یا هنر پتینه‌کاری به کشور ایتالیا برمی‌گردد که بیشتر در زیرشاخه معماری قرار دارد.
  • برای اینکه بتوانید رنگ پتینه را در خانه خود اجرا کنید، لازم است بدانید که این رنگ به دو صورت کلاسیک و مدرن اجرا می‌شود. اجرای رنگ پتینه به صورت کلاسیک به گونه‌ای است که شما نقش و نگار پیچیده و بیشتری نسبت به رنگ پتینه مدرن در آن مشاهده می‌کنید. اما در رنگ پتینه مدرن، نقش و نگار ساده و مینیمال‌تری وجود دارد.
  • رنگ پتینه قابلیت شست‌وشو دارد. یعنی شما می‌توانید پس از اجرا، آن را با آب تمیز کنید.
  • یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد رنگ پتینه، ترکیب‌بندی رنگ‌های مختلف است. وقتی شما به رنگ پتینه نگاه می‌کنید، می‌توانید انواع رنگ‌های مختلف را مشاهده کنید که در یک قاب دور هم جمع شده‌اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ پتینه، مقاله «چگونه از رنگ ساختمان پتینه استفاده کنیم؟» را در وب‌سایت مینیاتور مطالعه کنید.

قیمت رنگ پتینه

با توجه به اینکه رنگ پتینه جزو رنگ‌های هنری و ساختمانی محسوب می‌شود، بنابراین نسبت به سایر رنگ‌ها گران‌تر است. برای دریافت مشاوره رایگان درباره قیمت و چگونگی خرید رنگ پتینه، با کارشناسان متخصص ما در وب‌سایت مینیاتور تماس بگیرید.

رنگ مولتی کالر

  • مولتی کالر در زبان فارسی به معنی چند رنگ است. زمانی که شما از چند رنگ مختلف برای رنگ‌آمیزی فضای داخلی خود استفاده می کنید اصطلاحاً از سبک مولتی کالر استفاده کرده‌اید.
  • برای استفاده از سبک مولتی کالر فقط باید از سه رنگ در فضای داخلی استفاده کنید.
  • رنگ مولتی کالر برای اتاق خواب و نشیمن مناسب است.
  • انواع ایده‌ رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ مولتی کالر شامل دیوارهای خالدار رنگی، دیوارهایی با جلوه آبرنگ، دیوارهایی با رنگ‌های پاستلی، دیوارهای راه راه و دیوارهای پوشیده شده با کاشی‌های رنگارنگ می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ مولتی کالر، مقاله «رنگ مولتی کالر چیست؟ معرفی بهترین ایده‌ها برای اعمال رنگ مولتی کالر» را در وب‌سایت مینیاتور مطالعه کنید.

قیمت رنگ مولتی کالر

اگرچه رنگ مولتی کالر سابقه چندانی در صنعت رنگ ساختمانی ندارد، اما نسبت به سایر رنگ‌ها از محبوبیت بیشتری نزد عموم جامعه برخوردار است. به همین دلیل قیمت آن گران‌تر از سایر رنگ‌های ساختمانی درنظر گرفته می‌شود. اگر قصد خرید رنگ مولتی کالر را دارید، با کارشناسان متخصص ما در وب‌سایت مینیاتور تماس بگیرید.

زیباترین و بهترین رنگ ساختمان چیست

۱- رنگ قرمز-نارنجی: یک رنگ پر جنب و جوش است که برای دیوارهای اتاق مناسب است.

۲- رنگ قرمز تیره: رنگ قرمز تیره بهترین گزینه برای رنگ دکور آشپزخانه، دیوارهای اتاق مطالعه یا کمد اتاق خواب به حساب می‌آید.

۳- رنگ سفید: رنگ سفید قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارد، بنابراین استفاده از این رنگ در هر محیطی می‌تواند فضای منحصربه‌فردی را به وجود آورد.

۴- رنگ قهوه‌ای: رنگ‎‌‌ قهوه‌ای یک رنگ مدرن است که غالبا برای اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵- رنگ بژ فندقی: اگر به دنبال ایجاد فرهنگ همدلی و مراقبه در دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، حتما از رنگ بژ فندقی با مکمل رنگ مشکی استفاده کنید.

۶- رنگ زرد کهربایی: اگر اتاق خواب شما دارای نور بیرونی مناسبی است، پیشنهاد می‌کنیم از این رنگ استفاده نمایید؛ چرا که این رنگ، حسی از تجدید انرژی و قدرت هستی را به نمایش می‌گذارد.

۷- رنگ سبز: بهترین رنگ سال ۲۰۲۳ برای کابینت آشپزخانه، رنگ سبز است که ظرافت آشپزخانه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

۸- رنگ خاکستری و بنفش: یکی از بهترین رنگ‌هایی که برای دیوارهای اتاق پذیرایی می‌توانید ست کنید، رنگ خاکستری و بنفش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره زیباترین رنگ ساختمان، مقاله «رنگ‌شناسی خانه و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی» را در وب‌سایت مینیاتور مطالعه کنید.

بهترین مارک رنگ

جدول معرفی بهترین برندهای رنگ ساختمانی

در این بخش از مقاله به بهترین مارک فعال در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی می‌پردازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

رنگ سحر

شرکت رنگ سحر یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی آغاز کرد. این شرکت با دریافت نشان ملی استاندارد و نشان بین‌المللی ISO، گام بلندی در مسیر موفقیت برداشته است.

شرکت رنگ سحر در زمینه تولید انواع رنگ‌های ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک می‌شود.

۱- رنگ‌ روغنی‌ سحر

رنگ‌ روغنی‌ جزء پرکاربردترین‌ رنگ‌‌ها در گروه رنگ‌های‌ ساختمانی‌ است‌ که در زمینه رنگ‌آمیزی سطوح‌ فلزی، گچی‌، سیمانی و چوبی کاربرد دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ روغنی سحر، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۲- رنگ‌ پلاستیک‌ سحر

رنگ‌ پلاستیک برپایه آب، علاوه بر سهولت در فرآیند اجرا، قابلیت رنگ‌آمیزی در سطوحی همچون گچ، سیمان و چوب را دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ پلاستیک سحر، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۳- رنگ اکریلیک‌ سحر

رنگ‌ اکریلیک‌ برپایه آب، قابلیت‌ استفاده بر روی‌ سطوحی‌ مانند گچ‌، سیمان و چوب را دارد. تفاوت اصلی این‌ رنگ‌ با رنگ‌ پلاستیک،‌ قابل‌ شست‌وشو بودن رنگ‌های اکریلیک است. برای اطلاع قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ اکریلیک سحر، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ هپالوکس

شرکت رنگ هپالوکس یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی و با ظرفیت تولید سه هزار و ۳۸۰ تن رنگ به صورت سالانه است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی آغاز کرد. این شرکت در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی و رنگ اکریلیک و پلاستیک می‌شود.

۱- رنگ‌ روغنی هپالوکس

رنگ روغنی آلکیدی ساختمانی یا همان رنگ روغنی، یکی از باکیفیت‌ترین رنگ‌های تولید شده شرکت رنگ هپالوکس است که مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی و رطوبت دارد. این محصول علاوه بر پوشش‌دهی مناسب و براق بودن، در محل‌های پر رفت‌وآمد خانه همچون راهروها، اتاق کودکان و … به‌کار می‌رود. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ روغنی هپالوکس، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۲- رنگ‎ اکریلیک و پلاستیک هپالوکس

رنگ‎های برپایه آب شامل اکریلیک و پلاستیک شرکت رنگ هپالوکس، هر دو بر پایه آب ساخته شده‌اند و از این جهت شبیه به یکدیگر هستند؛ اما هرگز نمی‌توانند جایگزین خوبی برای یکدیگر باشند؛ چراکه رنگ اکریلیک دوام و انعطاف بیشتری نسبت به رنگ پلاستیک دارد.

از طرفی قیمت رنگ پلاستیک نسبت به رنگ اکریلیک به‌صرفه‌تر است. رنگ‎های بر پایه آب اغلب برای رنگ‌آمیزی ساختمان‌ها، سازه‌ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ پلاستیک هپالوکس، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ نیپون

شرکت رنگ‌سازی ایران و نیپون یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۸۸۱ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی در ایران و سایر کشورهای دنیا آغاز کرد. این شرکت به عنوان یک شرکت چند ملیتی، علاوه بر تولید محصولات با دوام، پایدار، زیبا و دوستدار محیط زیست، خدمات متعدد و متنوعی به مشتریان ارائه می‌دهد.

شرکت رنگ‌سازی ایران و نیپون در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ‌ اکریلیک می‌شود.

۱- رنگ روغنی نیپون

رنگ روغنی یکی از پرکاربردترین رنگ‎‌ها در گروه رنگ‌های ساختمانی است که قابلیت اجرا بر روی انواع فلز، گچ، سیمان و چوب را دارد. این نوع رنگ علاوه بر دوام و ماندگاری بر روی سطوح مختلف، با سرعت زیاد خشک می‌شود. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ روغنی نیپون، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۲- رنگ پلاستیک نیپون

رنگ پلاستیک یک رنگ بر پایه آب است که به سادگی با آب ترکیب می‌شود. این محصول علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، استفاده از آن برای رنگ‌آمیزی انواع سطوح شامل سطوح گچی، سیمانی و چوبی امکان‌پذیر است. سهولت در اجرای آن به همراه سرعت بالای خشک شدن، از دیگر ویژگی‌های مهم رنگ پلاستیک به شمار می‌آید. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ پلاستیک نیپون، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۳- رنگ اکریلیک نیپون

رنگ‌ اکریلیک تولید شده بر پایه آب شرکت ایران و نیپون به علت چسبندگی بالا، در سطوح گچی، سیمانی و چوبی قابلیت کاربرد دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به تولید آن بر اساس استانداردهای زیست‌محیطی در کنار شستشو و نظافت محل رنگ‌آمیزی شده اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ اکریلیک نیپون، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ اشن

شرکت پارس اشن یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی در منطقه حاجی آباد شهرستان گرمسار واقع در استان سمنان آغاز کرد. این شرکت با تولید سالانه بیش از ۲۰ هزار تن رنگ صنعتی و ساختمانی، زمینه را برای خودکفایی صنعت رنگ کشور فراهم آورده است.

شرکت رنگ اشن در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی، رنگ‌ پلاستیک و رنگ‌ اکریلیک می‌شود.

۱- رنگ روغنی اشن

رنگ‌ روغنی اشن‌ جزو پرکاربردترین‌ رنگ‌‌ها در گروه رنگ‌های‌ ساختمانی‌ است‌ که در زمینه رنگ‌آمیزی سطوح‌ فلزی، گچی‌، سیمانی و چوبی کاربرد دارد. اگر قصد خرید رنگ روغنی اشن را دارید، با کارشناسان متخصص ما در وب‌سایت مینیاتور تماس بگیرید.

۲- رنگ پلاستیک اشن

رنگ‌های پلاستیک یکی از انواع رنگ‌ها با پایه آب هستند که بیشترین کاربرد آن‌ها در نمای داخلی ساختمان است. اگرچه رنگ تمام‌پلاستیک نسبت به نوع نیمه‌پلاستیک، مقاومت خوبی از خود در برابر آب نشان می‌دهد اما پایداری چندانی در برابر رطوبت ندارد. اگر قصد خرید رنگ پلاستیک اشن را دارید، با کارشناسان متخصص ما در وب‌سایت مینیاتور تماس بگیرید.

۳- رنگ اکریلیک اشن

رنگ‌های اکریلیک تولید شده بر پایه آب شرکت پارس اشن، علاوه بر اینکه در سطوح گچی، سیمانی و چوبی قابلیت اجرا دارند، شستشو و نظافت محل رنگ‌آمیزی شده نیز جزو مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از محصولات شرکت پارس اشن محسوب می‌شود. اگر قصد خرید رنگ اکریلیک اشن را دارید، با کارشناسان متخصص ما در وب‌سایت مینیاتور تماس بگیرید.

رنگ پارس بهار

شرکت پارس بهار یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی به ویژه رنگ‌های پلاستیک و نیمه پلاستیک آغاز کرد. محصولات این شرکت اغلب از دوام و زیبایی بالایی برخوردار است.

شرکت رنگ پارس بهار در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک و رنگ روغنی می‌شود.

۱- رنگ پلاستیک پارس بهار

رنگ پلاستیک بر پایه آب، جزء محصولات پرطرفدار شرکت رنگ پارس بهار است که برای رنگ‌آمیزی سطوح مختلف به ویژه دیوارهای داخلی داخلی مانند سقف‌ها، نقاشی‌های قبلی، دیوار گچی خشک شده، پنل گچی و … کاربرد دارد. این محصول به دو گروه رنگ نیمه پلاستیک و تمام پلاستیک تقسیم‌بندی می‌شود. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ پلاستیک پارس بهار، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۲- رنگ اکریلیک پارس بهار

رنگ اکریلیک نیمه براق شرکت رنگ پارس بهار، دوام، ماندگاری و کیفیت بالایی دارد؛ به همین دلیل در رنگ‌آمیزی اتاق خواب کودکان، آشپزخانه، حمام، قرنیزها، قالب‌‌ها، چهارچوب‌های در، شیشه، پارچه، چوب و …  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول مقاومت قابل توجهی در برابر آلودگی، نور خورشید و رطوبت دارد. رنگ اکریلیک به سه گروه رنگ اکریلیک نیمه براق، براق و مات تقسیم‌بندی می‌شود.

لازم به توضیح است که رنگ اکریلیک مات در زمینه پوشش عیوب دیوار مناسب است. این نوع محصول در پوشش رنگ بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و … کاربرد دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ اکریلیک پارس بهار، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۳- رنگ روغنی پارس بهار

رنگ روغنی آلکیدی جزء رنگ‌هایی است که به علت براق بودن و مقاومت در برابر رطوبت هوا، باعث زیبایی دوچندان سطح رنگ می‌شود. ثبات و ماندگاری براق بودن این نوع محصول، جزء ویژگی‌هایی است که رنگ‌های آلکیدی را از سایر رنگ‌ها متمایز می‌کند. رنگ های آلکیدی در انواع مختلف فام، از رنج رنگی سفید تا رنج رنگی سیاه موجود است. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ روغنی پارس بهار، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

هاویلوکس

شرکت رنگ هاویلوکس یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۳۹ در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی، پودری و رزین آغاز کرد. این شرکت محصولات خود را بر اساس استانداردهای ISO سری ۹۰۰۰ و گواهینامه مدیریت کیفیت از موسسه QMI کانادا تولید می‌کند. شرکت رنگ هاویلوکس در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی، محصولات متعدد و متنوعی به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی و رنگ پلاستیک می‌شود.

۱- رنگ روغنی هاویلوکس

رنگ‌های روغنی آلکیدی شرکت رنگ هاویلوکس در انواع مختلف فام (از رنگ سفید تا رنگ سیاه) موجود است. این محصول به علت براق بودن، پوشش‌دهی مناسب، مقاومت و ماندگاری در برابر رطوبت هوا و نور خورشید، زمینه را برای زیبایی دوچندان سطح رنگ به‌‌وجود می‌آورد. رنگ روغنی آلکیدی شرکت هاویلوکس در سطوح مختلف خانگی و صنعتی مانند چوب، فلز، گچ، سیمان و … کاربرد دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ روغنی هاویلکوس، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۲- رنگ پلاستیک هاویلوکس

رنگ پلاستیک، یکی از محصولات پرکاربرد شرکت رنگ هاویلوکس است. این نوع رنگ برپایه آب، علاوه بر سهولت در فرآیند اجرا، قابلیت رنگ‌آمیزی در سطوحی همچون گچ، سیمان و چوب را دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ پلاستیک هاویلوکس، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ نیوکالر

شرکت رنگ نیوکالر یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان رنگ باکیفیت داخلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۲۰ در زمینه واردات انواع رنگ‌ آغاز کرد. این شرکت در سال ۱۳۶۰ با تولید رنگ‌های آلکیدی و پلاستیک، گام در مسیر تولید انواع رنگ گذاشت. شرکت رنگ نیوکالر از سال ۱۳۸۰ با تولید انواع رنگ‌های اکریلیک و پایه آب در کشور با ظرفیت روزانه بیش از ۲۰ تن رنگ تحت استاندارد ISO 9001 و ISO 10004 با عنوان تجاری «نو رنگ»، دامنه فعالیت‌های خود را در بازار داخلی گسترده‌تر کرد.

از دستاوردهای مهم این شرکت می‌توان به راه‌اندازی اولین مرکز تولید رنگ‌های کامپیوتری در کشور تحت فناوری شرکت Thecno plan آلمان و Cps color هلند اشاره کرد. این شرکت در زمینه تولید رنگ‌های مختلف برای نما و داخل ساختمان، محصولات متنوعی را به مرحله تولید رسانده است که شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک می‌شود.

۱- رنگ روغنی نیوکالر

رنگ‌های روغنی شرکت رنگ نیوکالر در انواع مختلف فام (از رنگ سفید تا رنگ سیاه) موجود است. این محصول به علت براق بودن، پوشش‌دهی مناسب، مقاومت و ماندگاری در برابر رطوبت هوا و نور خورشید، زمینه را برای زیبایی دوچندان سطح رنگ به ‌‌وجود می‌آورد.

رنگ روغنی شرکت نیوکالر در سطوح مختلف خانگی و صنعتی مانند چوب، فلز، گچ، سیمان و … کاربرد دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ روغنی نیوکالر، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۲- رنگ پلاستیک نیوکالر

رنگ پلاستیک، یکی از محصولات پرکاربرد شرکت رنگ نیوکالر است. این نوع رنگ برپایه آب، علاوه بر سهولت در فرآیند اجرا، قابلیت رنگ‌آمیزی در سطوحی همچون گچ، سیمان و چوب را دارد. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ پلاستیک نیوکالر، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

۳- رنگ‌ اکریلیک نیوکالر

رنگ اکریلیک شرکت رنگ نیوکالر، به واسطه استفاده از مشتقات مواد شیمیایی به عنوان ماده اولیه، موظف به ایجاد سختی و مقاومت برای رنگ پس از خشک شدن است. از این محصول در سطوح سیمانی، گچی، صفحات کناف، رنگ ترافیکی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های رنگ اکریلیک این شرکت می‌توان به پوشش ضد رطوبت (برای سطوح داخلی و خارجی)، قابلیت شست‌وشو، سرعت بالای خشک شدن، سهولت اجرا، رقیق شدن با آب، مقاومت در برابر سایش و نور خورشید، پوشش‌دهی بالا، عدم بوی نامطبوع، عدم ایجاد حساسیت، خواص ضد باکتری و کپک اشاره کرد. حلال این محصول آب است.

انواع محصولات رنگ اکریلیک شرکت نیوکالر شامل رنگ اکریلیک نمای ساختمان، رنگ اکریلیک هنری، رنگ اکریلیک چوب، رنگ اکریلیک پارچه، رنگ اکریلیک شیشه و رنگ اکریلیک سفال می‌شود. برای اطلاع از قیمت به‌روز و لحظه‌ای رنگ اکریلیک نیوکالر، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

همانطور که پیشتر اشاره شد، انواع رنگ ساختمان به سه دسته رنگ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک تقسیم‌‎بندی می‌شود. رنگ روغنی و رنگ اکریلیک در برابر آب مقاوم هستند و به راحتی می‌توانید دیوار رنگ شده را بشویید. این در حالی است که رنگ‌ پلاستیک چنین قابلیتی ندارد. بنابراین انتخاب بهترین برند رنگ ساختمانی بر اساس نوع رنگ نیز تعیین می‌شود. در واقع شما ابتدا باید نوع رنگ مورد نظر خود را انتخاب و بر اساس آن، برند را تعیین کنید.

بهترین برند رنگ ساختمانی ایرانی شامل رنگ‌های مثال هپالوکس، سحر، الوان و … می‌شود. اگر به دنبال بهترین برند رنگ ساختمانی ایرانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ هپالوکس استفاده کنید. 

خرید رنگ ساختمان

برای خرید رنگ ساختمان می‌توانید به دو شیوه حضوری و اینترنتی اقدام کنید. اگر قصد خرید انواع رنگ ساختمانی شامل رنگ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک را دارید، فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور به دو شیوه حضوری و اینترنتی آماده ارائه خدمات متعدد و متنوع به شما مشتریان عزیز است. برای اطلاع از قیمت انواع رنگ و ابزارآلات مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی و ثبت خرید، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی بهترین برندهای رنگ ساختمانی بپردازیم. انواع رنگ‌های ساختمانی شامل رنگ روغنی، پلاستیک و اکریلیک می‌شود که توسط برندهای مختلفی در داخل کشور به تولید می‌رسد. همچنین در این مقاله به موضوعاتی مانند رنگ ساختمانی، رنگ ساختمان جدید، زیباترین رنگ ساختمان، بهترین مارک رنگ و خرید رنگ ساختمان اشاره کردیم.

سوالات متداول

مهم‌ترین رنگ‌های ساختمانی کدام‌اند؟

پلاستیک، اکریلیک و روغنی.

آیا امکان اجرای رنگ پلاستیک بر روی دیوار رنگ روغنی وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با درنظر گرفتن اصول مورد نظر، رنگ پلاستیک را بر روی رنگ روغنی پیاده کنید. حتما پیش از اعمال رنگ پلاستیک بر روی رنگ روغنی، از غلظت بالای رنگ پلاستیک مطمئن شوید؛ زیرا غلظت پایین رنگ پلاستیک باعث سُر خوردن بر روی سطح رنگ روغنی خواهد شد.

بهترین برندهای رنگ ساختمانی کدام است؟

رنگ سحر، رنگ هاویلوکس، رنگ پارس بهار، رنگ نیوکالر، رنگ اشن، رنگ نیپون و رنگ هپالوکس.

چه رنگ‌هایی به عنوان زیباترین رنگ ساختمانی شناخته می‌شود؟

رنگ قرمز-نارنجی، رنگ قرمز تیره، رنگ سفید، رنگ قهوه‌ای، رنگ بژ فندقی، رنگ زرد کهربایی، رنگ سبز و رنگ خاکستری و بنفش.

ممکن است شما دوست داشته باشید