رنگ‌آمیزی اتاق: ۱۳ راز که حرفه‌ای‌ها به شما نمی‌گویند

نقاش‌های حرفه‌ای می‌دانند که زمان، پول است، بنابراین به طور معمول از اسرار تجاری استفاده می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند تا بفهمند چگونه اتاقی را سریع‌تر، هوشمندانه‌تر و مرتب‌تر رنگ‌آمیزی نمایند. آن‌ها این کار را در صورتی انجام می‌دهند که لطمه‌ای به کیفیت وارد نشود. در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع ترفند‌های مختلف که نقاش‌های حرفه‌ای حین کار رنگ‌آمیزی اتاق استفاده می‌کنند، بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

جدول مهمترین چالش‌های رنگ‌آمیزی ساختمان

سنباده کاغذی

برای اعمال یک لایه رنگ کاملا صاف روی دیوارها، سقف‌ها و وسایل چوبی، باید از یک سطح کاملا صاف شروع کنید. یکی از نقاشان حرفه‌ای‌ به ما گفت که «سنباده برای او حکم یک فرزند خوب را دارد که وقتی آدم پیر می‌شود، دستش را می‌گیرد.». منظور او این بود که سنباده نقش مهمی در فرایند رنگ‌آمیزی دارد. به همین خاطر باید توجه بیشتری نسبت به کار با آن انجام داد.

کاغذ سنباده مناسب کمک می‌کند تا علاوه بر صاف شدن لکه‌های ترکیبی و اتصالات بر روی دیوار، برجستگی‌های اطراف سوراخ‌های دیوار نیز صاف شود. سنباده زدن همچنین سوراخ‌ها و لکه‌های ناهموار در تزئینات رنگ‌شده، مانند قالب‌های قرنیز و روکش پنجره‌ها و درها را از بین می‌برد. بنابراین یکنواخت و نامتناوب کردن سطح رنگ شده براق با کاغذ سنباده نرم باعث می‌شود که پوشش رنگ جدید راحت‌تر بر روی دیوار بچسبد.

از یک سنباده مجهز به کاغذ سنباده ۱۲۰ برای سنباده زدن دیوارها به صورت عمودی از قرنیز تا سقف استفاده کنید. سپس به صورت افقی در امتداد بالای قالب قرنیز و در بالای دیوارها در کنار سقف سنباده بزنید. فشار زیادی به سنباده وارد نکنید زیرا ممکن است به دیوار آسیب برساند. بعلاوه، زمانی که کاغذ سنباده را بیش از حد فشار می‌دهید، برای سنباده گرفتگی ایجاد می‌شود.

برای سنباده‌کاری چوب‌های تزئینی، از سنباده‌ای استفاده کنید که در شکاف‌ها قرار می‌گیرد و به راحتی با خطوط منطبق می‌شود. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع سنباده تولید شده توسط شرکت‌های داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

چسب کاغذی برای نقاشی

نوار چسب کاغذی نقاشی جزء ضروری کار رنگ‌آمیزی است؛ به خصوص هنگام پوشاندن تزئینات چوبی. اما هیچ چیز ناراحت‌کننده‌تر از جدا کردن نوار چسب کاغذی از روی دیوار یا یک سطح دیگر نیست؛ وقتی متوجه می‌شوید که رنگ از طریق نوار چسب کاغذی به دیوار یا سطح مورد نظر نفوذ کرده است.

توجه داشته باشید که از نوار چسب شیشه‌ای برای اینکار استفاده نکنید. نوار چسب شیشه‌ای اثر چسبناکی به جا می‌گذارد که پاک کردن آن سخت است. بعلاوه، رنگ می‌تواند باعث کمانش و چروک شدن نوار چسب شیشه‌ای شود که به رنگ اجازه می‌دهد زیر آن نفوذ کند. برای استفاده از نوار چسب کاغذی، سعی کنید بهترین برندها با کیفیت عالی را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع چسب کاغذی تولید شده توسط شرکت‌های داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

کاور رنگ

هنگام رنگ‌آمیزی یک اتاق، به زحمت نیفتید که همه وسایل را از اتاق بیرون بکشید. در عوض، تمام وسایل را در مرکز اتاق قرار دهید و سپس آن را با کاور رنگ یا ورقه‌های پلاستیکی بپوشانید. این کار مبلمان را از چکه‌های رنگ و پاشیده شدن و همچنین از تمام گرد و غبار سنباده محافظت می‌کند. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید کاور رنگ تولید شده توسط شرکت‌های داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

پرایمر را با رنگ ترکیب کنید

قبل از اینکه افراد حرفه‌ای سوراخ ها و ترک‌ها را درزگیری یا دیوارها را رنگ‌آمیزی کنند، ابتدا بر روی دیوار پرایمر می‌زنند. با این حال، به جای استفاده از پرایمر سفید ، متخصصین توصیه می‌کنند که آستر پرایمر را با کمی مادر رنگ که به رنگ نهایی نزدیک است ترکیب کنید. پرایمر رنگی کار بهتری برای پوشاندن نواحی دیوار و پوشاندن رنگ قدیمی انجام می‌‌دهد. در نتیجه، پوشش رنگ نهایی زنده‌تر خواهد بود و ممکن است به لایه‌های کمتری نیاز داشته باشد. این کار به ویژه هنگام رنگ‌آمیزی بر روی رنگ‌هایی مانند قرمز یا نارنجی مناسب است.

برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع پرایمر صنعتی و ساختمانی تولید شده توسط شرکت‌های داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

بهترین لوازم را بخرید

هیچ وقت سراغ رنگ و قلم مو ارزان قیمت نروید. قلم‌ موهای ارزان، کارایی چندانی ندارند. بهترین و با کیفیت‌ترین قلم موهایی را که می‌توانید خریداری کنید؛ زیرا دوام بالایی خواهند داشت. قلم موهایی را بخرید که قیمت آن‌ها بیشتر از قلم موهای معمولی است، اما بسیار بادوام‌تر هستند و رنگ را نرم بر روی دیوار اعمال می‌کنند. یک قلم مو ارسی زاویه دار با کیفیت، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. این نوع قلم موها همه کاره هستند و می‌توانید به راحتی آن را بشویید و مجددا استفاده کنید.

تماس با ما

همچنین مهم است که بهترین رنگی را که می‌توانید خریداری کنید. زیرا بهترین پوشش را به دیوار ارائه می‌دهد و برای مدت طولانی دوام می‌آورد. بعلاوه، می‌توانید اثر انگشت کثیف را بدون پاک کردن رنگ بشویید و کل کار رنگ‌آمیزی سریع‌تر و آسان‌تر پیش می‌رود و در پایان بهتر به نظر می‌رسد. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع رنگ تولید شده توسط شرکت‌های داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

یک برآمدگی در سقفهای بافت‌دار

هنگام رنگ‌آمیزی در امتداد بالای دیوار در اتاقی با سقف بافت‌دار، تقریبا غیرممکن است که روی برجستگی‌های سقف رنگ نگیرید. حرفه‌ای ها یک راه حل ساده دارند: نوک یک پیچ گوشتی شکاف‌دار را در اطراف سقف بکشید و کمی از بافت را بتراشید. پیچ گوشتی یک برآمدگی کوچک در سقف ایجاد می‌کند که نوک موهای رنگ شما به طور طبیعی به داخل آن می‌لغزد. اکنون می‌توانید دور سقف را بدون رنگ کردن سقف برش دهید. و شما هرگز حتی متوجه بافت از دست رفته نخواهید شد.

خودداری از گذاشتن نوار چسب برای پنجره

هنگام رنگ‌آمیزی پنجره‌ها، از چسباندن نوار چسب کاغذی دور قاب پنجره خودداری کنید. این کار هم زمان بر است و هم اینکه در آخر رنگ بر روی شیشه ریخته می‌شود. در عوض این ترفند حرفه‌ای را امتحان کنید: همانطور که پنجره را رنگ می‌کنید، اجازه دهید کمی رنگ روی شیشه بریزد. پس از خشک شدن، به سادگی آن را با یک تیغ خراش دهید. فقط مراقب باشید که از طریق پیوند رنگ بین چوب و شیشه تکه تکه نشود. در غیر این صورت، رطوبت می تواند به چوب نفوذ کند و باعث پوسیدگی شود.

دیوار را کامل رنگ کنید

اکثر نقاشان ابتدا گوشه‌های اتاق را رنگ کرده و سپس به عقب برمی‌گردند و رنگ را روی دیوارها اعمال می‌کنند اما این روش درستی برای رنگ‌آمیزی اتاق نیست. حرفه‌ای ها هر کدام از قسمت‌های دیوار را به صورت جداگانه تمام می‌کنند و سپس به قسمت بعد می‌روند. همچنین در هنگام توقف کار، سطل، سینی یا ظرف رنگ خود را با یک حوله مرطوب بپوشانید. که از خشک شدن رنگ و ابزار شما در صورت عدم استفاده جلوگیری کند.

یک یا دو سطل اضافی بخرید

داشتن چند سطل خالی و تمیز، هوشمندانه است. هنگام رنگ‌آمیزی سعی کنید آن را به سرعت بر روی دیوار اعمال کنید زیرا این رنگ دوام چندانی نخواهد آورد و ممکن است به سرعت خشک شود. در ضمن رنگ ته نشین شده به هیچ وجه با هم زدن و اضافه کردن تینر نمی‌تواند قابل استفاده باشد. همچنین استفاده از دو یا چند سطل رنگ باعث می‌شود که رنگ شما یکنواخت ساخته شود. بنابراین رنگ را در چند سطل درست کنید و سپس آن را بر روی دیوار اعمال نمایید.

روکش‌های غلطک رنگ را بشویید

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مهم است که پیش از استفاده از  غلطک رنگ جدید، آن را بشویید. این کار باعث می‌شود که از شر تکه‌های شل و آویزان که به محض شروع رنگ‌‍آمیزی جدا می‌شوند، خلاص شوید. روکش‌های غلطک رنگ را با آب و کمی صابون بشویید، سپس دست‌های خود را به سمت بالا و پایین بکشید تا الیاف شل جدا شود. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید انواع غلطک رنگ تولید شده توسط شرکت‌های داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

غلطک نقاشی

دیوارهای کثیف را با چربی‌گیر تمیز کنید

رنگ به سطوح چرب، کثیف و گرد و غبار مانند دیوارهای آشپزخانه بالای اجاق گاز یا نواحی اطراف کلیدهای چراغ که توسط دست‌های کثیف می‌شوند، نمی‌چسبد. در این موارد، قبل از رنگ‌آمیزی، از یک چربی‌گیر برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. مزیت مهم چربی‌گیرها این است که زمینه را برای چسبندگی بهتر رنگ بر روی دیوار به وجود می‌آورند. هنگام استفاده از چربی‌گیر، استفاده از دستکش لاتکس و عینک چشم فراموش نشود.

جدا کردن کلید و پریز از روی دیوار

به جای اینکه به سختی کلید و پریز برق را بپوشانید، پیچ گوشتی خود را بگیرید و آنها را بردارید. سپس می توانید به سرعت و به راحتی اطراف هر دستگاه الکتریکی را بدون نگرانی رنگ‌آمیزی کنید. بنابراین می‌توانید پس از خشک شدن رنگ، صفحات کلید و پریز را دوباره روی آن قرار دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «رنگ‌آمیزی اتاق: ۱۳ راز که حرفه‌ای‌ها به شما نمی‌گویند» صحبت کنیم. امروزه زمان، یکی از مهم‌ترین عوامل در زندگی انسان است. به طوری که هیچ چیز قابل جایگزین شدن با آن نیست. به همین خاطر بسیاری از نقاشان حرفه‌ای در تلاش‌اند تا از ترفندهای به روز و جدید برای کاهش هزینه، افزایش سرعت و حفظ کیفیت رنگ‌آمیزی اتاق استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ترفندهای رنگ‌آمیزی ساختمان، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

چرا استفاده از چند سطل رنگ در رنگ‌آمیزی اتاق مناسب است؟

استفاده از چند سطل رنگ باعث می‌شود که رنگ یکنواختی داشته باشید. همچنین این کار زمینه را برای کاهش زمان رنگ‌آمیزی به وجود می‌آورد.

بهترین نوع کاور رنگ برای پوشش کف اتاق چیست؟

اگر قصد رنگ‌آمیزی اتاق خانه خود را دارید، حتما از کاور پلاستیکی استفاده کنید. این نوع کاور، نه تنها رنگ را جذب نمی‌کند، بلکه از پاشیدن رنگ به سایر نقاط اتاق جلوگیری به عمل می‌آورد.

چرا استفاده از رنگ و ابزار با کیفیت مهم است؟

استفاده از ابزار و رنگ با کیفیت، یک کار کاملا اقتصادی است. اگر کیفیت رنگ یا ابزار پایین باشد، نه تنها در کاهش ظاهر رنگ‎آمیزی نهایی شما تاثیر می‌گذارد، بلکه باعث می‌شود که در بلندمدت هزینه بیشتری متقبل شوید.

نقاشان حرفه‌ای برای پوشش‌دهی مناسب رنگ‌ چه کاری انجام می‌دهند؟

آن‌ها سعی می‌کنند دیوار اتاق را پیش از رنگ‌آمیزی با مواد چربی‌گیر تمیز کنند. این کار باعث افزایش میزان چسبندگی رنگ می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید