معرفی بهترین برندهای تولیدکننده رنگ نما

اگر به دنبال رنگ کردن دیوار نمای بیرونی خانه خود هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. رنگ نمای بیرونی ساختمان یکی از مهم‌ترین رنگ‌هایی است که باید در برابر اشعه خورشید، آب، رطوبت و عوامل شیمیایی مقاوم باشد. بهترین برندهای تولیدکننده در زمینه رنگ نما شامل شرکت رنگ کاپارول و شرکت رنگ‌سازی نیپون می‌شود.

رنگ نما

نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان است که معمولا از رنگ برای محاظت آن استفاده می‌کنند. رنگ نمای ساختمان به عنوان یک رنگ تزئینی، رنگ مقاوم در برابر عوامل جوی مختلف و اشعه نور خورشید است. از دیگر ویژگی‌های رنگ نمای ساختمان می‌توان به قابلیت شستشو، عدم جذب گردوغبار، ضد انواع باکتری و قارچ، ضد سایش، ضد خوردگی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ نمای ساختمان، مقاله «آشنایی با رنگ نمای ساختمان» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

انواع رنگ نمای ساختمان

رنگ ساختمان در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که شامل رنگ اکریلیک، رنگ روغنی، رنگ سیلیکونی، رنگ پلی سیلیکونی، رنگ وینیل و رنگ پایه سیمان است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ‌ نما، ضد آب بودن و مقاومت در برابر هرگونه رطوبت است که در این زمینه می‌توان به سازگاری این نوع رنگ‌های با شرایط زیست محیطی اشاره کرد. در ضمن برخی از رنگ‌های نما با عنون رنگ‌های نانو شناخته می‌شوند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله «رنگ نمای ساختمان نانو چگونه اعمال می‌شود؟» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

جدول مقایسه بهترین برندهای تولیدکننده رنگ نما

رنگ نما قابل شستشو

رنگ نمای بیرونی ساختمان، همواره در برابر آب و رطوبت مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌‌دهد. این نوع رنگ‌ها که بیشتر با عنوان رنگ‌های اکریلیک شناخته می‌شوند، نه تنها فاقد بوی بد هستند بلکه با محیط زیست سازگار است. 

رنگ نما اکریلیک

خاصیت ارتجاعی رنگ اکریلیک آن را برای پروژه‌های نقاشی بیرونی ایده‌آل می‌کند. همچنین رنگ‌های اکریلیک نما دوام بالایی در برابر شرایط محیطی دارند. اگرچه این رنگ برای پوشش‌دهی دیوارهای چوبی و آلومینیومی به کار برده می‌شود اما بهتر است که از رنگ اکریلیک جهت رنگ‌آمیزی دیوارهای سیمانی و گچی استفاده گردد.

خرید رنگ نما کاپارول ۱۵ کیلویی

رنگ نما ایرانی

وقتی درباره رنگ ایرانی حرف می‌زنیم، منظور رنگ‌هایی است که به نام کشور ما در جهان شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین این رنگ‌ها، رنگ فیروزه‌ای است که نماد رنگ ایرانی به حساب می‌آید. با این حال، رنگ نما موضوع متفاوتی است که معمولا بر اساس آب و هوا و نوع متریال به کار رفته در نمای بیرونی ساختمان تعیین می‌شود.

ایران به عنوان یک کشور گرم و خشک که در فصل تابستان، نور و گرمای خورشید به بالاترین حد خود می‌‍رسد، معمولا از رنگ‌هایی برای نمای ساختمان استفاده می‌شود که بتواند در برابر شرایط آب و هوایی و نور آفتاب مقاومت کند.

بهترین و پر مصرف‌ترین رنگ برای نمای ساختمانی ایران، رنگ اکریلیک است که از نظر فام می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود، فام‌ سفید، زرد، کرم و آبی، بیشترین استفاده را برای نمای ساختمان‌های ایرانی دارد. دلیل این موضوع هم به جذب کمتر نور خورشید توسط این رنگ‌ها است.

از طرفی باید اشاره کنیم که رنگ اکریلیک یک رنگ پایه آب است که سازگاری مناسبی با محیط زیست دارد. اگرچه رنگ اکریلیک یک رنگ پایه آب است اما در برابر هرگونه آب و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

رنگ نمای سیمانی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رنگ اکریلیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای نقاشی نمای سیمانی ساختمان است. این رنگ بر خلاف رنگ روغنی، پوشش‌دهی مناسبی برای نمای سیمانی به وجود می‌آورد. اگر دیوار نمای بیرونی ساختمان شما نیز سیمانی است، همین حالا رنگ اکریلیک را از فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور سفارش دهید.

رنگ نمای ساختمان ضد آب

رنگ نما آخرین پوشش در سیستم عایق حرارتی ساختمان است؛ یعنی پس از گچکاری یا سیمانکاری که روی دیوارهای آجری یا بلوکی اعمال می‌شود. به این ترتیب، بیشتر در معرض شرایط آب و هوایی مانند باران، آفتاب و یخبندان قرار می‌گیرد. یکی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای نمای ساختمان خود استفاده کنید، رنگ ضد آب است. رنگ اکریلیک نه تنها ضد آب است بلکه در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز مقاومت کافی از خود نشان می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان خانه خود، از رنگ اکریلیک استفاده کنید.

خرید رنگ سفید مخصوص نما ۷ کیلویی کاپارول

بهترین برند رنگ نمای ساختمان

بهترین و مهم‌ترین رنگ‌های نمای ساختمان  شامل رنگ روغنی و اکریلیک می‌شود. رنگ روغی قابلیت حذف معایب و یا پنهان کردن ناهمواری‌ها بر روی دیوار نمای فلزی ساختمان را دارد. در ضمن رنگ روغنی در برابر هرگونه خراش و سایش، مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد.

رنگ پایه آب اکریلیک به عنوان بهترین رنگ نمای ساختمان نمای گچی، چوبی، سیمانی و آجری، نه تنها زود خشک می‌شود بلکه در برابر محیط زیست سازگار است. رنگ اکریلیک چسبندگی بالایی در سطوح خارجی ساختمان ایجاد می‌کند. در ضمن رنگ اکریلیک قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

قیمت رنگ اکریلیک نمای ساختمان

یکی از مزیت‌های اصلی رنگ اکریلیک نمای خارجی ساختمان نسبت به رنگ روغنی، قیمت مقرون‌به‌صرفه و ارزان آن است. این رنگ به علت سازگاری با محیط زیست و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی نزد عموم جامعه دارد. برای اطلاع از قیمت رنگ اکریلیک نمای ساختمان، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید رنگ اکریلیک سفید نیم براق گالن هپالوکس

رنگ کاپارول چیست؟

شرکت رنگ کاپارول یکی از تولیدکنندگان رنگ باکیفیت خارجی (آلمان) است که در زمینه تولید و پخش رنگ پایه آب نزدیک به ۱۲۵ سال سابقه فعالیت دارد. محبوبیت رنگ‌ کاپارول به علت پایه آب بودن، مقاومت در برابر عوامل جوی (رطوبت، نور خورشید و عوامل شیمیایی) است. انواع رنگ کاپارول شامل رنگ آکریلیک مورسکو نمای خارجی، پرایمر پایه آب اکریلیک، رنگ اکریلیک مالریت مخصوص نمای داخلی است که در ۳ نوع مات، نیمه براق و براق تولید می‌شود.

رنگ اکریلیک مورسکو نمای بیرونی

رنگ اکریلیک مورسکو یکی از رنگ‌های پایه آب است که سازگاری قابل توجهی با محیط زیست دارد. در این نوع رنگ‌ها به عنوان رنگ مخصوص نمای بیرونی ساختمان، هیچگونه حلال یا مواد شیمیایی به کار نرفته است.. همچنین رنگ اکریلیک نمای بیرونی ساختمان، علاوه بر سرعت بالای خشک شدن، بدون بو و پوشش‌دهی مطلوبی دارد. در ضمن این نوع رنگ بیشتر دارای طیف سفید رنگ است که در دیوارهای بیرونی خانگی و محل‌های پرتردد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ اکریلیک مورسکو به راحتی با قلم مو یا غلطک رنگ قابل اجرا است.

از ویژگی‌های رنگ اکریلیک مورسکو می‌توان به چسبندگی و دوام بالا، انعطاف‌پذیری مطلوب، مقاوم در برابر آب و رطوبت، مقاوم در برابر عناصر شیمیایی محیط، مقاوم در برابر مواد و محیط‌های قلیایی، ضد اشتعال و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این نوع رنگ در سطوحی مانند سطوح گچی، چوبی، سیمانی و آجری به کار می‌رود. همچنین اجرای رنگ اکریلیک مورسکو بسیار سریع و بدون اتلاف وقت بوده و برای مواقعی که زمان کمی وجود دارد، مناسب است.

بهترین رنگ نمای ساختمان

رنگ کاپارول اکریلیک ۱۵ کیلویی

رنگ اکریلیک کاپارول ۱۵ کیلویی یکی از بهترین و پرمصرف‌ترین رنگ‌های برند کاپارول است که برای نمای بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ‌ ضد آب و رطوبت است که در برابر انواع قارچ، باکتری، اشعه ماوراء بنفش و … مقاومت می‌کند. زمان خشک شدن اولیه یک ساعت و زمان خشک شدن نهایی یا عمیق حدود ۳ ساعت است.

رنگ کاپارول قیمت

اگر به سایر برندهای تولیدکننده رنگ نمای ساختمان و قیمت‌های درج شده در قوطی رنگ آن‌ها نگاه کنید، تفاوت کیفیت و قیمت را در نسبت با رنگ کاپارول متوجه خواهید شد. رنگ کاپارول به ویژه رنگ مخصوص نما، نه تنها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد بلکه می‌تواند برای سطوح و مکان‌های مختلف مناسب باشد. برای اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای رنگ کاپارول، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید رنگ اکریلیک نیم براق ممتاز گالن هپالوکس

شرکت رنگسازی نیپون

شرکت رنگ نیپون یا همان شرکت رنگ ایران و نیپون، یکی از بهترین تولیدکنندگان رنگ نما در ایران است که در سال ۱۲۵۹ شمسی در کشور ژاپن راه‌اندازی شد. این شرکت توانست در بسیاری از کشورهای سراسر دنیا، نمایندگی داشته باشد. انواع محصولات این شرکت در سه دسته رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک (براق، نیم براق، مات و نیم مات) می‌شود. از طرفی رنگ نمای نیپون شامل رنگ روغنی و رنگ اکریلیک است که در سطوح گچی، سیمانی، چوبی، فلزی، آجری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم درباره انواع رنگ نمای نیپون صحبت کنیم. با مجله مینیاتور همراه ما باشید.

خرید محصول

رنگ اکریلیک نیپون

۱- ودرباند ادونس

این نوع رنگ در برابر اشعه UV مقاوم و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. ماندگاری و چسبندگی بالا، مقاوم در برابر قارچ و جلبک و نبود سرب و جیوه در فرایند تولید، از دیگر ویژگی‌های رنگ ودرباند ادونس به حساب می‌آید. برای اجرای این رنگ می‌توانید از قلم مو، غلطک رنگ و اسپری استفاده کنید. در ضمن استاندارد مورد نیاز برای اجرای رنگ ودرباند اونس در نمای بیرونی ساختمان، شامل دو لایه رنگ‌آمیزی با فاصله ۲ ساعت می‌شود. یعنی شما می‌توانید این نوع رنگ را در دولایه بر روی دیوار بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار دهید.

میزان پوشش رنگ ودرباند ادونس در هر لیتر برابر با ۱۰ تا ۱۲ مترمربع است که این رقم برای رقیق‌سازی با آب، به حدود ۳۰ درصد می‌رسد. زمان خشک شدن اولیه رنگ اکریلیک درباند ادونس ۱۵ دقیقه و زمان نهایی خشک شدن به یک ساعت می‌رسد. همچنین این نوع رنگ در بسته‌بندی کوارت، گالن، ۲٫۵ گالن و ۲۵ کیلویی تولید و عرضه می‌شود.

۲- رنگ اکریلیک سفید نما

  • به رنگ سفید نیمه براق دارای کد ۸۹۰ است.
  • دارای حلال آب است.
  • قابلیت شستشو دارد.
  • در برابر اشعه خورشید، آب، رطوبت و شرایط جوی مقاوم است
  • انعطاف‌پذیری، چسبندگی و دوام بالایی دارد.
  • در سطوح آجری، سیمانی و بتونی استفاده می‌شود.
  • قابلیت رنگ‌آمیزی مجدد دارد.
  • در بسته‌بندی ۱۲ کیلوگرم عرضه می‌شود.

۳- پلیتکس برتر

  • از نوع اکریلیک مات برتر است
  • دوام و مقاومت بالایی دارد
  • قابلیت شستشو دارد
  • ضد قارچ و باکتری است
  • بوی کمی دارد
  • در بسته‌بندی کوارت، گالن، ۲٫۵ گالن و ۲۵ کیلویی عرضه می‌شود
  • به وسیله قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله اجرا می‌شود
  • با ۳۰ درصد آب رقیق‌ می‌شود
  • در دو لایه رنگ به فاصله ۲ ساعت اجرا می‌شود
  • خشک شدن سطحی به مدت ۱۵ دقیقه است
  • خشک شدن نهایی به مدت یک ساعت است
  • میزان پوشش در هر لیتر بین  10-12 مترمربع است
  • برای اجرای این محصول ابتدا پرایمر اکریلیک را در یک لایه اجرا کنید و سپس آستر اکریلیک مات پلیتکس را در یک یا ۲ لایه پیاده نمایید. در نهایت رنگ اکریلیک مات برتر را در ۲ لایه با فاصله زمانی ۲ ساعت، بر روی دیوار اجرا کنید

۴- پلیتکس

  • یک نوع خمیر رنگ اکریلیک است
  • بسته‌بندی این محصول به صورت ربعی است
  • رنگ‌دهی مناسبی دارد.
  • قابلیت ترکیب با رنگ‌های اکریلیک، پلاستیک و نیم پلاستیک دارد

۵- لیزر

  • یک نوع اسپری اکریلیک به رنگ سفید براق و مات است که سریع خشک می‌شود
  • کیفیت بالایی در یکنواختی رنگ حین اجرا دارد.
  • تا دمای ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد مقاوم است
  • رنگ‌بندی متنوعی دارد
  • به راحتی اجرا می‌شود.
  • بسته‌بندی این محصول ۴۰۰ میلی لیتر است

بهترین رنگ نمای ساختمان

رنگ روغنی نیپون مخصوص نمای فلزی

۱- سینتولوکس نیم براق

  • رنگ روغنی نیم براق برتر در فام سفید است
  • دوام و مقاومت بالایی دارد
  • چسبندگی و پوشش‌دهی این نوع رنگ مطلوب است
  • قابلیت شستشو دارد
  • با ۵ درصد تینر رقیق‌ می‌شود
  • خشک شدن سطحی به مدت ۲ تا ۴ ساعت است
  • خشک شدن نهایی به مدت ۱۰ تا ۱۶ ساعت است
  • میزان پوشش در هر لیتر بین  8 تا ۱۲ مترمربع است
  • به وسیله قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله اجرا می‌شود
  • در بسته‌بندی کوارت و گالن تولید و عرضه می‌شود
  • برای اجرای این محصول ابتدا ضد زنگ/آستری را در ۲ لایه اجرا کنید و سپس رویه روغنی نیم براق برتر سینتولوکس را در ۲ لایه پیاده نمایید.

۲- اوج براق و مات

  • یک نوع رنگ روغنی سفید براق و مات است
  • پوشش‌دهی، دوام و ماندگاری بالایی دارد
  • در برابر اشعه UV، کثیف شدن، گچی شدن، پوسته شدن، قارچ، کپک، رطوبت و خوردگی مقاوم است
  • قابل شستشو است
  • با ۵ درصد تینر رقیق‌ می‌شود
  • خشک شدن سطحی به مدت ۲ تا ۴ ساعت است
  • خشک شدن نهایی به مدت ۱۰ تا ۱۶ ساعت است
  • میزان پوشش در هر لیتر بین  10 تا ۱۴ مترمربع است
  • به وسیله قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله اجرا می‌شود
  • بر روی سطوح گچی، چوبی و فلزی قابلیت اجرا دارد
  • در بسته‌‌بندی کوارت و گالن تولید و عرضه می‌شود
  • برای اجرای این محصول ابتدا ضد زنگ/آستری سندروس را در یک یا ۲ لایه اجرا کنید و سپس رویه روغنی براق ویژه اوج را در یک لایه پیاده نمایید.

تماس با ما

۳- سینتال براق، نیم براق و مات

  • یک نوع رنگ روغنی براق، نیم براق و مات استاندارد است
  • پوشش‌دهی، دوام و ماندگاری بالایی دارد
  • در برابر اشعه UV، کثیف شدن، گچی شدن، پوسته شدن، قارچ، کپک، رطوبت و خوردگی مقاوم است
  • قابل شستشو است
  • با ۵ درصد تینر رقیق‌ می‌شود
  • مقرون به صرفه است
  • خشک شدن سطحی به مدت ۲ تا ۴ ساعت است
  • خشک شدن نهایی به مدت ۱۰ تا ۱۶ ساعت است
  • میزان پوشش در هر لیتر بین  8 تا ۱۰ مترمربع است
  • به وسیله قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله اجرا می‌شود
  • بر روی سطوح گچی، چوبی و فلزی قابلیت اجرا دارد
  • در بسته‌‌بندی کوارت و گالن تولید و عرضه می‌شود
  • برای اجرای این محصول ابتدا ضد زنگ/آستری سندروس را در یک یا ۲ لایه اجرا کنید و سپس رویه روغنی براق استاندارد سینتال را در ۲ لایه پیاده نمایید.

۴- سینتولوکس مات و براق

  • رنگ روغنی مات و براق برتر در فام سفید است
  • دوام و مقاومت بالایی دارد
  • چسبندگی و پوشش‌دهی این نوع رنگ مطلوب است
  • قابلیت شستشو دارد
  • با ۵ درصد تینر رقیق‌ می‌شود
  • خشک شدن سطحی به مدت ۲ تا ۴ ساعت است
  • خشک شدن نهایی به مدت ۱۰ تا ۱۶ ساعت است
  • میزان پوشش در هر لیتر بین  8 تا ۱۲ مترمربع است
  • به وسیله قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله اجرا می‌شود
  • در بسته‌بندی کوارت و گالن تولید و عرضه می‌شود
  • برای اجرای این محصول ابتدا ضد زنگ/آستری سندروس را در یک یا ۲ لایه اجرا کنید و سپس رویه روغنی مات برتر سینتولوکس را پیاده نمایید

قیمت رنگ نیپون

رنگ نمای بیرونی نیپون یکی از بهترین رنگ‌های موجود در بازار است که در انواع اکریلیک و روغنی تولید و روانه بازار کشور می‌شود. برای اطلاع از قیمت رنگ نمای بیرونی نیپون، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت رنگ نما اکریلیک

برای اطلاع از قیمت رنگ اکریلیک نما (۷٫۵ کیلویی سفید) برند کاپارول مورسکو و کاپارول مورسکو سیلان ۱۵ کیلویی (رنگ سفید)، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

در صورتی که محصول مورد نیاز خود را از اپلیکیشن مینیاتور ثبت و خریداری کنید، تخفیف مناسبی نصیب شما خواهد شد. همین حالا کلیک کنید و از طریق اپلیکیشن مینیاتور، فرآیند خرید خود را تکمیل کنید.

فروش رنگ نما در تهران

در شهر تهران، فروشگاه‌های متعددی به فروش رنگ نما مشغول هستند. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه حضوری به هر کدام از فروشگاه‌های رنگ، رنگ نمای ساختمان را تهیه کنید. با این وجود، فروشگاه‌ اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور، امکان خرید آنلاین را برای مشتریان در تهران و سایر شهرهای ایران فراهم کرده است. به طوری که با چند کلیک ساده، می‌توانید رنگ مورد نیاز برای نمای ساختمان را تهیه نمایید. برای خرید رنگ نما ساختمان، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «معرفی بهترین برندهای تولیدکننده رنگ نما» صحبت کنیم. از جمله بهترین برندهای رنگ نمای بیرونی ساختمان می‌توان به دو برند کاپارول و نیپون اشاره کرد. اگر قصد خرید رنگ نمای کاپارول و نیپون را دارید، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

بهترین رنگ نمای ساختمان

سوالات متداول

بهترین برندهای تولیدکننده رنگ نما در ایران کدام‌اند؟

شرکت رنگ نیپون و شرکت رنگ کاپارول.

رنگ اکریلیک کاپارول در چه زمانی خشک می‌شود؟

زمان خشک شدن اولیه حدود یک ساعت و زمان خشک شدن نهایی حدود ۳ ساعت درنظر گرفته می‌شود.

رنگ اکریلیک نیپون در چه زمانی خشک می‌شود؟

زمان خشک شدن اولیه حدود ۱۵ دقیقه و زمان خشک شدن نهایی حدود یک ساعت درنظر گرفته می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ نمای نیپون و کاپارول در چیست؟

رنگ نیپون و رنگ کاپارول در زمینه تولید رنگ نما، سابقه‌ای طولانی دارند. به همین خاطر یکی از پرمصرف‌ترین رنگ‌های مخصوص نمای ساختمانی محسوب می‌شوند. این نوع رنگ‌ها در برابر اشعه خورشید، عوامل جوی (آب و رطوبت) و شیمیایی مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید