آموزش نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار

رنگ آمیزی خانه یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. برای اینکه بتوانید خانه خود را رنگ کنید، نیاز است که از قبل یک سری کار ها را انجام دهید تا دیوار برای رنگ آمیزی آماده شود. یکی از این کار ها جدا کردن رنگ قدیمی از روی دیوار برای اعمال رنگ جدید است. یکی از رنگ هایی که معمولاً روی دیوار ها استفاده می شود، رنگ پلاستیک است. ما در این مقاله نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار را توضیح داده ایم.

آموزش کندن رنگ پلاستیک از روی دیوار

قبل از اینکه بخواهید رنگ را از روی دیوار پاک کنید، بهتر است که به دو نکته توجه کنید:

  • بررسی سطح

قبل از اینکه کندن رنگ را از روی دیوار شروع کنید، بررسی کنید که آیا واقعاً برای رنگ آمیزی این کار نیاز است یا خیر. برای این کار بهتر است که دیوار و رنگ روی آن را از لحاظ وجود ترک یا حباب بررسی کنید. اگر ترک و یا حبابی روی سطح مورد نظر وجود دارد، بهتر است که اقدام به برداشتن رنگ کنید؛ اما اگر مشکلی روی سطح رنگ شده وجود ندارد، بهتر است که رنگ جدید خود را روی همان لایه اعمال کنید.

برای اینکه با نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار آشنا شوید، خوب است بدانید که در خانه های قدیمی که حدوداً ۵۰ سال از زمان ساخت آن ها می گذرد، رنگ ها حتماً باید کنده شوند؛ زیرا در رنگ های قدیمی معمولاً سرب وجود دارد. سرب علاوه بر سمی بودن، باعث می شود تا رنگ جدیدی که اعمال می کنید افت کیفیت داشته باشد.

  • آماده کردن محل کار

برای آشنایی با نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار باید بدانید که اولین مرحله این است که محل کار را آماده کنید. تمامی وسایل موجود روی دیوار مانند پریز های برق و تابلو ها را بردارید. مبل های خانه نیز باید به نقطه ای دیگر برده شوند تا از ریخته شدن رنگ روی آن ها جلوگیری شود.

بعد از برداشتن وسایل، دیوار را حتماً تمیز کنید. اگر بیش از حد کثیف است از مقداری شوینده استفاده کنید. بعد از تمیز کردن نیز کف زمین محلی که قرار است رنگ آن کنده شود را با پارچه مخصوص بپوشانید تا از آن محافظت شود.

روش های کندن رنگ از روی دیوار

نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار

  • خراش دادن

حال که با نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار آشنا شدید، اولین و ساده ترین راه این است که رنگ را خراش دهید. برای این کار کافی است که از یک کاردک سفت استفاده کنید. کاردک را محکم روی دیوار بکشید و رنگ را کم کم جدا کنید. شما می توانید کاردک را به هر جهتی که خواستید حرکت دهید. فقط دقت داشته باشید که به سطح زیرین رنگ آسیب نرسانید.

قبل از شروع کار هم حتماً موارد ایمنی مانند استفاده از ماسک را رعایت کنید تا هیچ گونه آسیبی نبینید.

خرید کاردک ۸ سانتی آزادی

  • استفاده از مواد شیمیایی

یکی دیگر از روش های کندن رنگ پلاستیک از روی دیوار، استفاده از پاک کننده های رنگ دارای مواد شیمیایی است. اگر از روش خراش دادن نتیجه نگرفتید و یا اینکه می خواهید کار کندن رنگ را سریع تر تمام کنید، می توانید از مواد شیمیایی مخصوص استفاده کنید. دقت داشته باشید که این مواد برای بدن ضرر دارند؛ به همین دلیل حتماً قبل از شروع، از دستکش و ماسک استفاده کنید و طبق دستور العمل ها برای پاک کردن رنگ جلو بروید.

استفاده از مواد شیمیایی

  • استفاده از تفنگ های حرارتی

در مورد نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار باید گفت که راه بعدی برای این کار استفاده از تفنگ های حرارتی است. این روش را زمانی توصیه می کنیم که بخواهید از مواد شیمیایی که برای بدن ضرر زیادی دارند استفاده نکنید. برای پاک کردن رنگ با تفنگ های حرارتی حتماً باید ماسک های مخصوص به همراه داشته باشید و در تمام طول رنگ آمیزی از آن استفاده کنید. همچنین محیط باید تهویه خوبی برای از بین بردن بوی رنگ داشته باشد؛ زیرا هنگامی که با تفنگ حرارتی مشغول پاک کردن رنگ پلاستیک هستید، بخاری از رنگ تولید می شود که به بدن آسیب زیادی می رساند.

در ادامه مقاله « نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار » باید بگوییم که کندن رنگ با تفنگ حرارتی بسیار ساده است. فقط کافی است که هر بار تفنگ را روی قسمت مشخصی از رنگ بگیرید و آن را به سمت عقب و جلو حرکت دهید. بعد از اینکه متوجه شدید رنگ در حال حباب زدن است، با دست دیگر خود کاردک را بردارید و به راحتی رنگ را از روی دیوار جدا کنید.

تماس با ما

  • سنباده زدن

اگر به انجام هیچ کدام از روش های بالا علاقه ندارید، می توانید روش سنباده زدن را امتحان کنید. در ادامه بررسی نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار باید بگوییم که این کار را می توانید هم با سنباده های دستی و هم برقی انجام دهید. ما پیشنهاد می کنیم برای سرعت بخشیدن به کار از سنباده های برقی استفاده کنید. بهترین نوع سنباده برقی برای پاک کردن رنگ پلاستیک سنباده های برقی اوربیتال با گریت ۴۰ است.

خرید سنباده ۱۰۰ اسمیر دکس

برای سنباده زنی چه با دست و چه با دستگاه باید مبلمان و وسایل اطراف را با یک پارچه بپوشانید. همچنین باید از وجود تهویه مناسب نیز مطمئن باشید؛ زیرا روش سنباده زنی برای پاک کردن رنگ، گرد و خاک بسیار زیادی تولید می کند.

پاک کردن سطح بعد از کندن رنگ

پاک کردن سطح بعد از کندن رنگv

بهترین راه برای پاک کردن سطح بعد از کندن رنگ استفاده از آب است. یک سطل را با آب سرد پر کنید و اسفنج را درون آن فرو ببرید. آب اضافی اسفنج را بگیرید و با آن دیوار را تمیز کنید.

نتیجه گیری

کندن رنگ از روی دیوار یکی از کار هایی است که باید قبل از اعمال رنگ جدید انجام دهید. ما در این مقاله درباره نحوه کندن رنگ پلاستیک از دیوار و روش های مختلف آن مانند حرارت دادن، سنباده زدن، استفاده از مواد شیمیایی و خراش دادن توضیح دادیم. شما می توانید یکی از این روش ها را بسته به شرایط خود انتخاب کنید و طبق آن رنگ پلاستیک را از روی دیوار خود جدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید