آموزش مرحله به مرحله نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک

چگونگی استفاده از رنگ روغنی روی رنگ پلاستیک مسئله ای است که برای خیلی از افرادی که قصد دارند خانه خود را رنگ کنند پیش می آید. رنگ پلاستیک و رنگ روغنی، هر دو، ویژگی های خاص خود را دارند و هر کدام برای شرایط مخصوصی خوب هستند. اگر می خواهید نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک را بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اعمال رنگ روغنی روی رنگ پلاستیک

اعمال کردن رنگ روغنی روی رنگ پلاستیک امکان پذیر است؛ اما باید این را بدانید که قبل از انجام این کار، باید مقدمات آن را فراهم کنید. در غیر این صورت، ممکن است که با مشکلات خیلی زیادی رو به رو شوید.

خرید رنگ روغنی سفید براق گالن ایران خرید رنگ روغنی سفید مات کیلو هپالوکس

اگر رنگ روغنی را به خوبی روی رنگ پلاستیک اعمال نکنید، دو رنگ به خوبی به هم نمی چسبند و با گذشت زمان، شکافی بین لایه های رنگ ایجاد می شود. این شکاف باعث ایجاد خطوطی ناخوشایند روی سطح رنگ شده، می شود. بعد از گذشت زمان کمی، این شکاف بیشتر خواهد شد و گسترش خواهد یافت و بعد از مدتی رنگ پوسته پوسته خواهد شد.

برای اینکه بتوانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید، بهتر است که ابتدا نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک را بدانید.

مراحل نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک

نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک

  • سنباده زدن سطح

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که سطحی که می خواهید رنگ آمیزی کنید را با سنباده درشت، سنباده بزنید. در اکثر مواقع سنباده ۸۰ برای این کار مناسب هستند. برای آموزش نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک باید بدانید که در هنگام سنباده زدن باید فشار را ثابت نگه دارید. دقت داشته باشید که فشار وارد شده در تمام طول سنباده زنی باید ثابت باشد و فشار زیادی به سطح وارد نشود.

سطح را آنقدر سنباده بزنید که رنگ پلاستیک یک روکش مات پیدا کند. اگر نواحی براقی باقی بمانند، رنگ روغنی نمی تواند به خوبی به سطح بچسبد.

خرید محصول

  • سنباده زنی مجدد

بعد از اینکه سنباده زدید، یک سنباده زنی مجدد می تواند به بهبود کیفیت کار منجر شود. برای بار دوم بهتر است که از یک سنباده ریز تر استفاده کنید. برای یادگیری نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک خوب است بدانید که سنباده ۱۵۰ می تواند برای سنباده زدن بار دوم مناسب باشد.

از آن جایی که سطح یکبار سنباده زده شده است و رنگ پوشش مات دارد، احتمالاً پیدا کردن مناطقی که سنباده زده اید کمی سخت تر می شود؛ به همین دلیل بهتر است که از یک مکان مشخص شروع کنید و با یک برنامه منظم کل سطح را سنباده بزنید.

خرید سنباده ۱۵۰ اسمیر دکس

  • پاک کردن سطح

پس از سنباده زنی، سطح احتمالاً دچار گرد و غبار و کثیفی شده است. برای یادگیری نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک باید بدانید که اگر سطح شما کثیف باشد، رنگ روغنی نمی تواند به خوبی به آن بچسبد؛ به همین دلیل بهتر است که قبل از رنگ آمیزی، سطح را به خوبی با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر سطح نسبتاً بزرگ و یا بیش از حد کثیف است، ممکن است که به چندین دستمال نیاز داشته باشید.

  • آماده کردن سطح برای پرایمر زدن

آماده کردن سطح برای پرایمر زدن

درست مانند رنگ آمیزی، برای استفاده از پرایمر نیز باید شرایط خاصی را مهیا کنید. برای مثال اگر قصد دارید که یک دیوار را پرایمر بزنید ولی نمی خواهید که قسمت هایی از دیوار پرایمر بخورند، باید از نوار چسب کاغذی یا نقاشی استفاده کنید.

برای یادگیری نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک باید بدانید که ابتدا باید از یک روکش پارچه ای برای حفاظت از سطح استفاده کنید؛ زیرا در هنگام پرایمر زدن یا رنگ آمیزی ساختمان ممکن است که رنگ و پرایمر روی سطح بریزند.

  • پرایمر زدن

بعد از آماده سازی محیط، نوبت به پرایمر زدن می رسد. برای یادگیری نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک خوب است بدانید که پرایمر زدن به شما این امکان را می دهد که یک سطح تازه برای رنگ آمیزی ایجاد کنید.

امروزه مدل های مختلفی از پرایمر وجود دارد. شما می توانید از بین مدل های مبتنی بر روغن و آب و اکریلیک یکی را انتخاب کنید.

خرید پرایمر پایه آب گالن نهنگ نشان

  • خشک شدن پرایمر

قبل از اعمال رنگ، باید مطمئن شوید که پرایمر به خوبی خشک شده است. اگر پرایمر خوب خشک نشود، رنگ روغنی نمی تواند خوب به سطح ایجاد شده توسط پرایمر بچسبد. بسته به مدل پرایمر باید منتظر بمانید تا پرایمر کاملاً خشک شود. همچنین گاهی اوقات روی بعضی از سطوح لازم است که سطح دوم پرایمر را اعمال کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید، باید صبر کنید که ابتدا لایه اول خشک شود تا بعد لایه دوم را اعمال کنید.

  • اعمال رنگ روغنی

اعمال رنگ روغنی

تا اینجا با نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک آشنا شدید. حال نوبت به مرحله اصلی می رسد. بعد از خشک شدن کامل پرایمر، باید یک لایه رنگ روغنی روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید. لایه ای که اعمال می کنید باید یکنواخت و یکدست باشد و هیچ رگه یا ناهماهنگی ای روی آن وجود نداشته باشد. درست مانند اعمال پرایمر، اگر قصد دارید که لایه دوم رنگ را اعمال کنید باید منتظر بمانید تا لایه اول رنگ به خوبی خشک شود.

  • برداشتن نوار چسب کاغذی یا نقاشی

پس از پایان کار، یعنی زمانی که مطمئن بودید دیگر نیازی به رنگ آمیزی ندارید، باید نوار چسب کاغذی را بردارید. فقط دقت داشته باشید که برای برداشتن نوار نقاش باید دقت زیادی داشته باشید تا به رنگ آسیبی نرسد. به طور کلی بهترین زمان برای برداشتن نوار چسب کاغذی زمانی است که سطح رنگ نزدیک به نوار مرطوب است و نزدیک به خشک شدن است. برداشتن نوار چسب کاغذی زمانی که رنگ هنوز خیس است، می تواند به نظم و سطح یکنواخت رنگ آسیب برساند.

تماس با ما

جمع بندی

نقاشی ساختمان می تواند جلوه ای تازه به نمای داخلی و خارجی ساختمان شما بدهد؛ اما خوب است بدانید که در رنگ آمیزی باید به نکات بسیار زیادی دقت کنید تا بتوانید از نتیجه کار لذت ببرید. ما برای آشنایی بیشتر شما با رنگ آمیزی، در مورد نحوه رنگ آمیزی رنگ روغن روی رنگ پلاستیک توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید