آموزش آسان نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره

پنجره یکی از قسمت های مهم خانه است که می تواند نقش زیادی در زیبایی خانه داشته باشد. شما می توانید با رنگ آمیزی قاب پنجره، جلوه ای تازه و زیبا به پنجره خود بدهید. اما اگر نمی دانید که این کار را چگونه انجام دهید، نگران نباشید، ما در این مقاله در مورد نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره توضیح داده ایم.

 

مراحل رنگ آمیزی قاب پنجره

نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره

وسایل مورد نیاز

  • پرایمر رنگ
  • قلم مو ۲ اینچی
  • پارچه مرطوب
  • کاردک بزرگ و کوچک
  • نوار نقاش
  • مته یا پیچ گوشتی
  • برس نقاشی
  • درزگیر چوب

 

مراحل 

  1. پاک کردن رنگ قدیمی و آماده کردن پنجره

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که رنگ قدیمی را پاک کنید و پنجره را آماده کنید. برای پاک کردن رنگ قدیمی کافی است که از کاردک خود استفاده کنید و رنگ قدیمی را حذف کنید.

از بالای قاب پنجره کار را شروع کنید و به سمت پایین در جهت عقربه های ساعت اطراف قاب حرکت کنید. دقت کنید که رنگ قدیمی حتما باید پاک شود. وگرنه رنگ جدیدی که اعمال خواهید کرد نتیجه خوبی نخواهد داشت و خیلی زود کنده خواهد شد.

پاک کردن رنگ قدیمی و آماده کردن پنجره

  1. تمیز کردن بتونه ها

برای این که با نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره آشنا شوید، باید بدانید که اگر پنجره ای قدیمی دارید، احتمالا بتونه آن قدیمی شده است. برا جدا کردن بتونه بهتر است که از یک کاردک استفاده کنید و بتونه کهنه را از پنجره جدا کنید.

  1. اعمال بتونه جدید

برای آماده کردن پنجره و اعمال رنگ جدید، پس از برداشتن بتونه قدیمی، باید بتونه جدید را اعمال کنید. ابتدا یک پارچه تمیز بردارید تا هر گونه آلودگی را از روی درز ها و قاب پنجره پاک کنید. اگر قاب بیش از حد کثیف است می توانید از تمیز کننده استفاده کنید و سپس بتونه کاری کنید. فقط برای یادگیری نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره دقت داشته باشید که این سه مرحله را در صورتی باید انجام دهید که پنجره شما قدیمی باشد.

خرید محصول

  1. پر کردن سوراخ ها

اگر سوارخ یا فرورفتگی را در قاب پنجره مشاهده کردید، باید برای رفع آن اقدام کنید. می توانید برای پر کردن سوراخ ها از درزگیر چوب استفاده کنید. درزگیر را روی قاب چوبی اعمال کنید و با استفاده از کاردک آن را صاف کنید. اگر سوراخ ها بیش از حد کوچک هستند، از یک کاردک ۱ اینچی استفاده کنید.

  1. سنباده زدن قاب پنجره

برای آموزش نحوه رنگ آمیزی قاب باید بگوییم که اگر قاب قبلا رنگ شده است باید اطمینان حاصل کنید که لبه ها صاف هستند تا رنگ جدید به خوبی به آن بچسبد. برای صاف کردن قاب لازم است که از کاغذ سنباده ۱۲۰ گریت، ۱۵۰ گریت یا ۲۲۰ گریت استفاده کنید. به خوبی قاب را به کمک سنباده صاف کنید تا رنگ جدید به خوبی روی سطح بنشیند. اگر قاب شما گوشه های گرد دارد، حتما به صاف کردن آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

سنباده زدن قاب پنجره

  1. اعمال لایه جدید بتونه

در آموزش رنگ آمیزی قاب پنجره باید بگوییم که پس از سنباده زدن و صاف شدن سطح، بهتر است که یک لایه بتونه دیگر نیز اعمال کنید. بتونه را در لایه های نازک در گوشه ها اعمال کنید. هنگام اعمال بتونه، تفنگ مخصوص آن را خیلی آرام فشار دهید. بعد از ریختن بتونه، با استفاده از انگشت یا لبه کاردک خود، آن را صاف کنید و مطمئن شوید که تمامی نواحی به خوبی بتونه کاری شده اند.

  1. اعمال نوار چسب کاغذی

در آموزش رنگ آمیزی قاب پنجره خوب است بدانید که می توانید از نوار چسب کاغذی نیز استفاده کنید. برای استفاده از نوار چسب کاغذی کافی است که قسمتی از آن را با زاویه ۴۵ درجه دهید و روی قسمت هایی که نمی خواهید رنگ شوند قرار دهید. برای مثال می توانید نوار چسب کاغذی را در کناره های قاب قرار دهید تا رنگ با دیواره های کنار پنجره برخورد نکند.

  1. پرایمر زدن قاب پنجره

یکی از مهم ترین کار ها در نقاشی ساختمان، پرایمر زدن قبل از رنگ آمیزی است. پرایمر می تواند رنگ شما را درخشان تر و زیبا تر نشان دهد و عمر رنگ را بیشتر کند. برای یادگیری نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره باید بدانید که در ابتدا از قاب داخلی شروع کنید. برای پرایمر زدن از قلم موی زاویه دار خود استفاده کنید و پرایمر را روی قاب اعمال کنید. حتما به پرایمر زدن گوشه ها توجه داشته باشید و آن ها را فراموش نکنید. بعد از این که پرایمر زدن پنجره تمام شد، باید یک تا دو ساعت بسته به مدل پرایمر اجازه دهید تا خشک شود.

  1. رنگ زدن قاب پنجره

بعد از انجام تمامی کار های لازم، به مرحله مهم کار یعنی رنگ زدن قاب می رسیم. برای رنگ آمیزی با استفاده از یک قلم موی دیگر، به همان ترتیبی که قاب را پرایمر زدید، پنجره را رنگ بزنید. یعنی کار رنگ آمیزی را با قسمت داخلی قاب شروع کنید. برای یادیگری نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره، خوب است بدانید که باید رنگ را در دو لایه اعمال کنید. پس از رنگ زدن کامل قاب، باید بین نیم ساعت تا یک ساعت اجازه دهید که رنگ خشک شود. بعد از خشک شدن، لایه دوم رنگ را مانند لایه اول اعمال کنید. پس از اتمام کار اگر حبابی روی رنگ ها مشاهده کردید، با استفاده از سنباده ۲۲۰ آن را از بین ببرید.

رنگ زدن قاب پنجره

  1. کندن نوار چسب کاغذی

بعد از تمام شدن کار، باید نوار چسب کاغذی را بردارید. فقط دقت داشته باشید که نوار نباید قبل از خشک شدن رنگ برداشته شود. وگرنه امکان پاشش رنگ به دیواره های کناری وجود دارد.

  1. بررسی نهایی و اتمام کار

برای این که مانند یک حرفه ای به نظر برسید ، بعد از تمام کار قاب را نگاه کنید تا ببینید کار به خوبی انجام شده است یا خیر. همچنین به دیواره های کناری نیز نگاه کنید و ببینید که آیا رنگی روی آن ها ریخته است یا خیر. اگر ریخته بود، سعی کنید تا قبل از خشک شدن آن را پاک کنید.

 

تماس با ما

جمع بندی

یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه، پنجره های آن خانه است. رنگ آمیزی قاب پنجره ها می تواند نمایی تازه به آن بدهد و خانه شما را زیباتر از گذشته کند. ما در این مقاله برای آشنایی شما با نحوه رنگ آمیزی قاب پنجره ، در مورد مراحل رنگ آمیزی آن توضیح دهیم و نکات مربوطه را نام بردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید