آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد ؟ (نحوه تمیز کردن دیوار)

اگر قصد دارید تنوعی در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود ایجاد کنید، پیشنهاد ما استفاده از یک لایه رنگ بر روی دیوار های مکان مورد نظر است. رنگ کردن دیوار یکی از کار های بسیار ساده، مؤثر و ارزان قیمت، برای ایجاد تنوع است. با این کار، هیچ احتیاجی به تهیه مبلمان گران قیمت ندارید و تنها لازم است یک قوطی رنگ به همراه قلم مو یا غلطک مناسب تهیه کنید.

تنها نکته لازم به ذکر، دستورالعمل کار شما است. اگر می خواهید رنگ به خوبی بر روی سطوح بنشیند و ظاهری زیبا را در اختیارتان قرار دهد، لازم است چندین مرحله پر اهمیت را قبل از شروع کار خود دنبال کنید. در ادامه مطلب قصد داریم به سؤال آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد ، به طور کامل پاسخ دهیم تا با مراحل قبل از رنگ، به خوبی آشنا شوید.

مراحل مقدماتی برای نقاشی دیوار

آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد

۱) انتخاب رنگ مناسب: اولین و مهم ترین مرحله، انتخاب یک رنگ مناسب برای دیوار های منزلتان است. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، ممکن است پس از اتمام کار، تمام تلاش ها یتان هدر برود. اگر خانه شما کوچک است، رنگ های روشن آن را بزرگ تر نشان خواهد داد و اگر منزلتان بزرگ است، رنگ های  تیره با طراحی های خاص می تواند گزینه بی نظیری محسوب شوند.

۲) امتحان رنگ بر روی دیوار: در مرحله بعدی لازم است رنگ انتخابی را بر روی دیوار امتحان کنید؛ زیرا به علت تفاوت در نور و تأثیر دکوراسیون منزل، اغلب رنگ هایی که در کاتالوگ می بینید، با چیزی که بر روی دیوار به وجود خواهد آمد، متفاوت است.

۳) تمیز کردن دیوار ها: برای پاسخ به سؤال آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد، باید گفت که ابتدا برداشتن تمام تابلو ها و موارد این چنینی از روی دیوار، بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم است روی برآمدگی ها سنباده بکشید، فرورفتگی ها را با بتونه کاری دیوار پر کنید و ترک ها را از بین ببرید تا یک سطح صاف و آمده برای اعمال رنگ داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است رنگ بر روی دیوار به خوبی نچسبد و نتیجه مطلوبی را عرضه نکند.

۴) خارج کردن وسایل اتاق و آماده سازی دیوار: در این مرحله لازم است تمام مبلمان و آیتم های دیگر اتاق را خارج کنید و با استفاده از یک پرایمر رنگ با کیفیت، سطح دیوار را برای چسبندگی بیشتر و جذب بهتر رنگ آماده کنید. گاهی اوقات لازم است از چند لایه رنگ بر روی دیوار استفاده کنید تا آلودگی ها را به خوبی بپوشاند. در این صورت بهتر است رنگ بیشتری تهیه کنید تا اختلالی در کارتان به وجود نیاید.

پاسخ به سؤال آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد ؟

آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد

برای بررسی دقیق سؤال آیا قبل از نقاشی باید دیوار ها را تمیز کرد، لازم به ذکر است که این مرحله اغلب در میان مردم و حتی افراد حرفه ای نادیده گرفته می شود؛ اما جزء مراحل فوق العاده پراهمیت است که در کیفیت رنگ آمیزی شما اثر مستقیم می گذارد. ممکن است به دیوار نگاهی بیندازید و به نظرتان کاملاً تمیز باشد؛ در نتیجه لزومی به شست و شوی آن قبل از رنگ آمیزی نبینید. طبق توصیه شرکت های بزرگ رنگ سازی، هیچگاه شستن دیوار ها و تمیز کردنشان را فراموش نکنید؛ زیرا این مرحله جزء مراحل بسیار مهم قبل از اعمال رنگ است.

اگر یک نقاش ساختمان برای منزل خود استخدام کرده اید و توقع دارید که دیوار هایتان را قبل از اعمال رنگ بشوید، سخت در اشتباه هستید. هیچ نقاشی قبل از اعمال رنگ، دیوار ها را نمی شوید؛ زیرا کار آن ها تمیز کردن نیست بلکه رنگ آمیزی دیوار است. در عوض با استفاده از یک سنباده، لکه های موجود بر روی دیوار را به خوبی از بین خواهند برد.

 

نحوه شستن دیوار ها با آب و صابون

نحوه شستن دیوار ها با آب و صابون

اگر دیوار های شما به طور کاملاً واضح کثیف هستند یا از گرد و غبار پوشیده شده اند یا لکه های پر رنگ بر روی آن ها وجود دارد، پیشنهاد می کنیم آن ها را با آب و صابون بشویید. در ادامه، مراحل این کار را برایتان توضیح خواهیم داد.

  • تمام اجزای موجود بر روی دیوار مانند تابلو ها را بردارید.
  • با یک دستمال نمدار، قرنیز ها و چارچوب های درب و پنجره را پاک کنید؛ زیرا این مکان ها اغلب حاوی گرد و غبار فراوانی هستند.
  • با استفاده از یک جاروبرقی، تمام قسمت های پایینی دیوار را به خوبی جارو بکشید و تمیز کنید. پیشنهاد می شود که از سری برس شکل جارو برقی برای تمیز کاری بیشتر استفاده کنید.
  • در ادامه، یک اسفنج نرم را تهیه کنید و تمام سطوح دیوار را به خوبی با استفاده از ترکیب آب و محلول شست و شوی ملایم، تمیز کنید.
  • در آخر هم کار خود را با استفاده از یک اسفنج تمیز و آب کشی سطح مورد نظر خود به اتمام برسانید.

نحوه شست و شوی دیوار به وسیله TSP

شست و شوی دیوار به وسیله  TSP

محلول TSP ماده ای اسکراب شکل است و اغلب برای مناطق انباشته از آلودگی به کار می رود. مناطقی مانند آشپزخانه های بسیار چرب یا حمام های انباشته از اسپری و مواد مو.

  • برای استفاده از  TSPابتدا آن را طبق برچسب موجود بر روی محصول، با مقداری آب مخلوط کنید. در ادامه با استفاده از یک اسفنج، دیوار ها را به خوبی بشویید و حدود دو دقیقه بگذارید همان طور باقی بماند. در آخر هم به وسیله یک اسفنج تمیز و مقداری آب، سطوح را آب کشی کنید تا تمام محلول به خوبی پاک شود.

تماس با ما

نتیجه گیری

رنگ آمیزی دیوار کاری بسیار آسان است؛ اما به دقت و تمرکز بالایی احتیاج داد. سطحی که دقت کافی در رنگ کردنش به کار نبرید، ممکن است به زیبایی سایر آیتم های منزل نیز آسیب برساند. یکی از کار هایی که در تمیز انجام شدن رنگ ساختمان بسیار اهمیت دارد، شست و شوی دیوار ها قبل از اعمال رنگ است که در نهایت سطحی تمیز و یکدست را در اختیارتان قرار خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید