آموزش استفاده از پرایمر رنگ و دلایل استفاده از آن

استفاده از پرایمر یکی از راه هایی است که به کمک آن می توانید رنگ را بهتر روی دیوار اعمال کنید و از خراب شدن و پوسته پوسته شدن رنگ در آینده جلوگیری کنید. اگر نمی دانید که پرایمر چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله آموزش استفاده از پرایمر رنگ را قرار داده ایم و به نکات موجود در این زمینه اشاره کرده ایم.

دلایل استفاده از پرایمر

آموزش استفاده از پرایمر رنگ

  • ایجاد یک سطح پایدار

ناصاف و مناسب نبودن سطح یکی از دلایلی است که رنگ ممکن است به خوبی عمل نکند. استفاده از پرایمر بر روی دیوار می تواند این مشکل را تا حدی حل کند. برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از رنگ بگیرید، روی این دیوار ها معمولاً باید یک لایه ضخیم و محافظ از پرایمر بگذارید.

بر عکس این موضوع نیز صدق می کند. هنگامی که سطح بیش از حد صیقلی باشد، رنگ نمی تواند به خوبی به دیوار بچسبد. دیواری که براق و صیقلی باشد چسبندگی رنگ را از بین می برد؛ به همین دلیل در آموزش استفاده از پرایمر رنگ خوب است بگوییم که پرایمر می تواند به راحتی روی دیوار صیقلی نیز بچسبد و رنگ را نگه دارد.

خرید محصول

  • پوشاندن لکه ها

یکی دیگر از دلایل استفاده از پرایمر ها، پوشاندن لکه هاست. پوشاندن لکه ها توسط پرایمر می تواند نتیجه نهایی رنگ را بسیار بهتر کند و رنگ را زیباتر نشان دهد. همچنین خوب است بدانید که به دلیل ارزان بودن پرایمر، استفاده از آن به عنوان پوشش پایه از دیگر رنگ ها منطقی تر است و می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

چه زمانی بهتر است که از پرایمر استفاده کنید؟

آموزش استفاده از پرایمر رنگ

  • اگر سطح متخلخل باشد.

در آموزش استفاده از پرایمر رنگ خوب است بدانید که اگر سطحی که می خواهید رنگ آمیزی کنید بیش از حد ناهموار است، حتماً باید از یک لایه پرایمر استفاده کنید. پنل های گچی پیش ساخته که تازه نصب می شوند، از هر دو جهت بسیار ناهموار هستند که این امکان رنگ آمیزی دیوار را دشوار می کند؛ به همین دلیل برای اینکه بتوانید آن ها را رنگ بزنید، حتماً لازم است که از پرایمر استفاده کنید. استفاده از یک لایه پرایمر سطح صاف و خوبی را برای رنگ آمیزی به وجود می آورد که می تواند باعث عملکرد بهتر رنگ شود.

خرید پرایمر پایه آب گالن نهنگ نشان خرید غلطک همه کاره قطور ۲ سانتی امپراتور

  • اگر پنل های گچی پیش ساخته یک روکش دارد.

در آموزش استفاده از پرایمر رنگ باید بگوییم که بعضی از پنل های گچی پیش ساخته از یک لایه روی خود بهره می برند که این لایه می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد. این لایه ها نیز مانند خود پنل های گچی اوایل نصب، سطحی ناصاف دارند که برای رنگ آمیزی اصلاً مناسب نیست و نمی توانید روی آن نتیجه مناسبی از رنگ بگیرید. برای اینکه بتوانید به خوبی رنگ را روی دیوار اعمال کنید، در اینجا باید از پرایمر استفاده کنید. یک یا دو لایه پرایمر بسته به نیاز خود روی دیوار بمالید. در آموزش استفاده از پرایمر رنگ باید بگوییم که برای اعمال لایه دوم و یا حتی سوم ، باید اجازه دهید که لایه قبلی خشک شود. بعد از این که پرایمر را اعمال کردید و پرایمر به خوبی خشک شد می توانید رنگ را روی آن اعمال کنید.

اگر لایه روی دیوار براق و صیقلی

  • اگر لایه روی دیوار براق و صیقلی است.

همان طور که توضیح دادیم، رنگ نمی تواند روی سطوح بیش از حد صیقلی و براق به خوبی بچسبد؛ به همین دلیل در آموزش استفاده از پرایمر باید بگوییم که بهترین راه در اینجا استفاده از سنباده و مقداری پرایمر است. در ابتدا یک خراش بسیار سبک به کمک سنباده ایجاد کنید. سپس یک یا دو لایه بسته به نیاز و نوع دیوار خود، روی دیوار اعمال کنید. علت خراش دیوار این است که برای اعمال پرایمر و رنگ همیشه به نوعی بافت زبر نیاز است.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس

  • هنگامی که می خواهید روی رنگ تیره رنگ روشن اعمال کنید.

استفاده از پرایمر برای اعمال رنگ روشن روی رنگ های تیره حتی در صورتی که رنگ ساختمان خشک شده باشد، ضروری است. به همین دلیل در آموزش استفاده از پرایمر رنگ باید بگوییم که بهتر است قبل از اعمال رنگ روشن روی رنگ تیره ابتدا سطح را با دو لایه پرایمر سفید روی رنگ تیره آماده کنید تا بتوانید رنگ روشن را روی دیوار بزنید.

  • اگر سطح لکه دار باشد.

یکی از مواقعی که باید از پرایمر استفاده کنید، زمانی است که دیوار مورد نظر لکه زیادی داشته باشد. در این هنگام استفاده از پرایمر می تواند به نتیجه دهی بهتر رنگ کمک کند.

چه هنگامی نباید از پرایمر استفاده کنیم؟

چه هنگامی نباید از پرایمر استفاده کنیم؟

  • اگر دیوار کاملاً تمیز است.

اگر دیواری که می خواهید رنگ آمیزی کنید، نیازی به اعمال پرایمر ندارید؛ زیرا دیوار های تمیز و مناسب رنگ آمیزی نیازی به پرایمر برای گرفتن نتیجه بهتر از رنگ ندارند. اگر می خواهید دیوار را به نحوی تمیز کنید که دیگر نیازی به پرایمر نداشته باشید، می توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید.

  • اگر می خواهید یک رنگ مشابه رنگ روی دیوار را اعمال کنید.

در آموزش استفاده از پرایمر رنگ باید بدانید که یکی از کار های پرایمر این است که رنگ پایه را مجددا تنظیم می کند و استفاده از رنگ جدید را آسان تر می کند. علاوه بر این ، استفاده از پرایمر روی رنگ قدیمی قبل از اعمال رنگ جدید به شما کمک کند تا رنگ جدیدتان درخشان تر و کیفیت بهتری داشته باشد؛ اما اگر می خواهید رنگی مشابه رنگ قبلی دیوار را استفاده کنید ، احتمالا نیازی به پرایمر نخواهید داشت.اگر هم نیاز باشد ، باید خیلی کمتر از پرایمر استفاده کنید و فقط یک لایه نازک از آن را روی دیوار اعمال کنید.

تماس با ما

جمع بندی

پرایمر یکی از مواد بسیار مفیدی است که معمولاً قبل از رنگ آمیزی به کار گرفته می شود.در آموزش استفاده از پرایمر خوب است بگوییم که پرایمر ها می توانند رنگ ها را بعد از استفاده براق تر نشان دهند. همچنین استفاده از پرایمر قبل از رنگ آمیزی می تواند سطح رنگ را بعد از خشک شدن صاف و صیقلی نشان دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید